Rejse-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Det burde ikke være noget problem. Så varmt bliver der som regel slet ikke i Baskerlandet. For henholdsvis juni og juli måned er gennemsnitstemperaturen i Bilbao på 18,4 og 20,4 og i San Sebastián på 19,0 og 21,0. Det burde sådan en sej to-årig knægt sagtens kunne klare! Jeg kan da i hvert fald huske, at vi var en tur i Toscana da min lillebror var omkring den alder, hvor der bliver nemt i nærheden af - eller over - de 30 grader, og han lever da i bedste velgående endnu. Tror jeg da nok.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Lyder fedt Jonas.
Jeg så fornyligt et program om San Sebastian på dr.dk. Det var fandme en lækker by! (Og fyldt med barer og restauranter).

Tror det var dette:

(et program for os seniorer i DK...:)

Jeg har haft svært selv ved at finde flybilletter direkte til Baskerlandet og Sevilla, som jeg også gerne vil se.
Senest rettet af Skydefinten tors feb 09, 2017 2:06 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

De eneste direkte billetter jeg nogensinde har fundet fra København til Baskerlandet, har været med SAS til Biarritz (som jo så er i den franske del af Baskerlandet). Og da det er SAS er de naturligvis ikke ligefrem billige. Det er nok kun relevant for os jyder, men ellers kan man flyve Lufthansa fra Hamborg over München til Bilbao.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af JonasV »

Tak guyz <3

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Gå ikke uden den her :thumbup:

Billede
MDCCCXCIX

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Bilbao er helt fin, men San Sebastian er virkelig flot. Og meget romantisk, hvis den 2-årige ikke spolerer det. :smile:

De to bjerge/bakker, der er i hver side af la Concha-bugten (concha i betydningen musling, ikke i den betydning Luis Suarez plejer at bruge ordet), vejen langs stranden, den meget åbne park i den østlige side af bugten, den gamle bydel øst for bugten, og selve stranden, som er ret flot. Disse steder er must-see. Og shopping-gaden der hedder noget så sexet som Askatasunaren kan man da også gå lidt op og ned ad.

Oiarzatun i udkanten af den gamle bydel, tæt på vandet, har udmærket chokolade, kager og kaffe. Barer er i det hele taget ganske billige. Det er et stykke tid siden jeg var der, men prisen på et glas af "husets vin" er næsten fast én euro. Bar Sport (ikke en sportsbar på trods af navnet) i den gamle by laver pintxos, der rent faktisk er delikate. Cidre er Baskerlandet jo kendt for, og det serveres overalt. Og det serveres sådan her (for at ilte det, eller hvad det nu er), hvilket vel er meget flot:
Billede
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg vil bare lige anbefale Kraków. Hvis nu der er nogen, der har fået penge tilbage fra SKAT eller noget, og de lige vil bruge dem på noget skægt. Kraków er fantastisk. Stare Miasto og Kazimierz er pisse hyggelige og det er så billigt at være der. Og det polske køkken skal altså ikke nødvendigvis undervurderes. Der er så mange herhjemme der tænker ad, når de hører det polske køkken, men altså ... jeg smagte ikke på noget, der ikke smagte fantastisk. Pierogi er især vanvittigt godt. Vi delte 30 blandede pierogi på en fantastisk restaurant i Stare Miasto og vi kom af med 36 zloty for dem. Det er cirka 31 kroner per mand for 15 fantastiske pierogi. Jeg vil allerede gerne tilbage nu ...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå, ja! Og så er vodka i øvrigt også latterligt billigt at tage med hjem fra lufthavnen. Jeg gav i alt 120 kroner for en flaske Pan Tadeusz (500 ml) og en flaske Zubrówka Bison Grass (500 ml).

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af whidgee »

Er der nogen der har været i San Diego og kan fortælle mig om byen er noget værd og hvad højdepunkterne eventuelt er?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

whidgee skrev:Er der nogen der har været i San Diego og kan fortælle mig om byen er noget værd og hvad højdepunkterne eventuelt er?
San Diego er, sammen med Chicago, helt klart i min top 3 over amerikanske byer. Jeg var derovre i november, og selvom vejret var ukarakteristisk utilregneligt - hvilket flere Uber-drivere konstant gjorde mig opmærksom på - var det helt fantastisk. Pacific Beach og Mission Beach lidt nordvest for Downtown, er bare super, super lækre kvarterer, hvor der er en virkelig afslappet stemning. Mission Beach især er ren surfer-dude-stemning, med en lang, bred sandstrand mod vest, mens Mission Bay ligger lige på den anden side. Inde omkring Downtown er Gaslamp Quarter og Little Italy rigtig hyggelige.

For så vidt angår højdepunkter, så er San Diego Zoo selvfølgelig en af de mest kendte og bedste i verden. Dertil er der USS Midway, et hangarskib, som man kan besøge og gå rundt på. Balboa Park, der ligger lige ved siden af Zoo, er også super hyggelig. Lidt længere nord for Mission Beach kan man også tage til La Jolla, hvor man som regel kan se søløver. Hvis man kan lide lidt hiking/klatring, kan man også tage Ho Chi Minh Trail (ja ja, måske en anelse ucharmerende navn) i La Jolla, der går fra en stille villavej og ned til stranden. Det er en rigtig, rigtig flot tur.

Ellers kan det også anbefales at tage en hurtig tur til Mexico. Jeg var i Rosarito lidt syd for Tijuana, og selvom det nok ikke ligefrem er nogen super autentisk oplevelse - det er en by med mange diskoteker, der tydeligvis ofte er overrendt af amerikanere i weekenden og i ferierne - var alligevel en super oplevelse. Vi spiste for eksempel fantastisk (og ekstremt billige) tacos med carne asada på et rigtigt birrieria, der var velbesøgt af de lokale. Man kan også køre en tur til Joshua Tree National Park, som vi også gjorde, som også er en helt fantastisk oplevelse.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af whidgee »

Mange tak for guldkorn!

Hvilken by er den sidste i din Top 3?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ved det ikke helt. Den er svær for mig. Chicago og San Diego er jeg slet ikke i tvivl om. NYC er mega fed, men den er bare så stor. Chicago føles slet ikke ligeså hektisk og trang som NYC. LA er bare forfærdelig stor, sådan målt på areal, og pisse besværlig at komme rundt i. Udover et par enkelte områder, synes jeg også at LA i det hele taget er ret ucharmerende. Miami er også stor, men det er meget lettere at slippe væk fra storbyhelvedet der, end det er i både NYC og LA. Coconut Grove er for eksempel et rigtig hyggeligt område. Men jeg ved det sgu ikke. Måske mellem Boston, San Francisco og Miami?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Storken »

Las *fucking* Vegas

Det er helt klart min yndlingsby over there.

USA er generelt ekstremt overfladisk og dobbeltmoralsk. I Las Vegas slipper man i det mindste for dobbeltmoralen :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Er i Alanya, Tyrkiet, vejret er fint, men udover det... arhhh, så er det nok første og sidste gang jeg er her.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Tello »

SpillerSomMESSI skrev:Er i Alanya, Tyrkiet, vejret er fint, men udover det... arhhh, så er det nok første og sidste gang jeg er her.
But why?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster