FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

JonasV skrev:Jeg skal se hjemmekampen mod Leganes på Camp'en. Mon ikke vi stiller med Barca B i den kamp? :-/
Lugter desværre af en Paco fra start.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Skydefinten skrev:
JonasV skrev:Jeg skal se hjemmekampen mod Leganes på Camp'en. Mon ikke vi stiller med Barca B i den kamp? :-/
Lugter desværre af en Paco fra start.
Jeg satser benhårdt på at få knipset et foto af ham og at det vil opnå nogenlunde samme popularitet som:

Billede
Billede
Billede

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er vanvittigt, at man skal spille så mange kampe på så kort en periode i februar. F.eks. skal man på 7 dage spille tre kampe af to omgange. Atleti, Bilbao og Atleti, derefter er det Alaves, PSG og Leganes. Der er to dage mellem Alaves - og PSG-kampen.

Rigtig tætpakket kampprogram og med skaderne til Bussi og Ini, gør det situationen bare værre.

Edit: Jeg tror, at man i hvert fald smider en turnering væk i den periode, medmindre man leverer 100% i den her periode og samtidig kan benytte sig af hele truppens kapacitet; det vil sige, at reserverne også kan bidrage, for der bliver brug for rotation.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Det er også uretfærdigt, at vi skal spille med i alle de turneringer. Det er meget lettere at være et hold som Real Madrid, hvor man sjældent er aktuel i flere turneringer i foråret.

:grin:

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hahaha, ej, men det bliver en svær periode. Havde man ikke været så svingende og reserverne viste et fint niveau, havde jeg været mindre bekymret, men det er jo ikke tilfældet. Det er bestemt positivt, at man stadig er med i alle turneringer, men det har også sin pris.

Edit: Det ville være rimelig skuffende, hvis man både smider CL og ligaen i denne periode, mens man kun har CdR tilbage, noget der ikke er helt utænkeligt(ligaen hænger allerede i en tynd tråd).

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Nåeh, drenge ...

Endnu en håbløs kamp fra drengene. Der kan vel ikke være flere livlinjer i Luchos karriere i Barca????

Han må og skal være fortid til sommer. Det er ganske enkelt for ringe, det der praktiseres i Barca i de sidste mange måneder. Lucho er blevet reddet utallige gange af Messis mål og assist. Det kan simpelthen ikke blive ved med det her.

Er Sampioli den eneste, der fitter Barca eller andre muligheder? Jeg kan bar eikke Lucho mere. Det hele er så random og ustruktueret at se på-
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

LE synger "You .... are ..... my .... lucky .... star..." hver gang han stiller sig i det tekniske felt...

Nu er tiden inde til at han siger...


This is Lucho, last survivor of the nostromo, signing off...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Hvordan ser jeres udvalg af ønsker til holdet til sommer?

Min shortliste af potentiale indkøb til sommer.

Hector Bellerin: Vi mangler den der hyperoffensive back, som kan penetrere fra dybden med mange dybdeløb og gøre banen bred for os, når Messi ofte er inde centralt.

Kurt Zouma: En spiller, der rent atletisk er fuldkommen out of this world og er glad for at forsvare. Pt. reserve efter at være kommet tilbage og tvivler, at han kunne finde på at sige nej til Barca. Vi har IMO kun Pique og Umtiti til forsvaret af værdige navne pt. Mascherano er færdige dernede, og Mathieu er en joke.

Aymeric Laporte: En kommende stjerne som CB og har både aggressiviteten og teknikken ti lat være i Barcelona. Dog en dyr fornøjelse, da Bilbao aldrig forhandler, men blot henviser til en spillers frikøbsklasul. Især når talentet er stort som Laportes.

Felix Passlack: 18 år, og et kæmpe talent. Kan både spille back og højre kant. Utrolig god i det offensive, men mangler i det defensive, da han oprindelig er kantspiller, som Tuchel er igang med at omskole til back. Han er fandens spændende.

Ander Herrera: Formidabel presspiller, god teknik og er oplært i tika-taka med hans uddannelse på de mange spanske u-landshold. Er pt. i en rigtig god formkurve for United, hvor han er den spiller, der har erobret flest bolde på modstanderens banehalvdel og ofte er med til at nedbryde modstanderen højt oppe på banen. Han kan blive en utorlig god spiller for os, da han uden tøven gerne laver det beskidte arbejde, men udover at være aggressiv og hårdtarbejdende, har han også gode pasningsevner (dog ikke lange afleveringer, men er en rigtig god shortpasser), så løber han også mange meter forgæves for at skabe rum for sine medspillere.

Julian Weigl: Meget, meget spændende type, synes jeg. Når jeg ser ham spille, minder han mig en del om Busquets. Han mangler dog stadigvæk en del i det defensive og arbejdet uden bold, hvordan han skal lukke huller, men han er stadigvæk fandens ung, men han er allerede et meget spændende talent. God teknik, fin årvågenhed af hans alder at være, god til at bryde spillet, god udholdenhed, god højde og fine afleveringer.

Marco Verratti: Det tætteste, vi kan komme på Xavis tronarving. Formidabel lille terrier, der udover sin fantastiske tekniske kunnen og forståelse for spillet også er mobil og arbejder stenhårdt og er fandens aggressiv. Ham og Herrera med Busquets kunne blive en formidabel midtbane.

Koke: Fantastisk spiller, som både kan i det defensive og i det offensive. Kæmper altid flot og har høj fodobld IQ og aldrig bleg for at tage en tørn for holdet.

Coutinho: Fantastisk, fantastisk spiller. Mangler dog lige at have det sidste konstante niveau, da han sommetider godt kan være lidt for anonym, men rent teknisk er han helt forrygende. Eminent dribler og har et fandens godt spark udefra. Spørgsmålet er, om han kan bestride posten som rendyrket CM? Han spiller mere elelr mindre en udvendig 10'er i Klopps system, og derfor ikke så begrænset af defensive opgaver, som en CM jo er.

Christian Pulisic: Endnu en af Dortmunds forrygende talenter. Har set nogle kampe med hma, og han kan virkelig skabe ting og sager. Spørgsmålet om han er interesseret i at være reserve, men han er kun 18 år, så han kunne sagtens om nogle år være fast mand og en vital del af Barcelona. Hans talent er virkelig stort.

Oussane Dembele: Endnu, endnu en fra Dortmund. Ham her er virkelig forrygende. Han bliver en verdensstjerne, det tror jeg ikke, at der er nogen tvivl om. Spørgsmålet er om han kan blive vristet fra Dortmund efter kun et år? Fantastisk talent.

Marco Reus: For mig at se en af verdens allerbedste offensive spiller, når han ikke er skadet. Kan spille alle de tre forreste pladser og er en forrygende teknikker og fantastisk fart. Kan både spille omstillinger og på små områder og ville give holdet enomr meget konkurrence.

Douglas Costa: Fantastisk dribler, der kan dække begge kanter, dog ikke 9'eren. Vi mangler lidt denne absurd gode dribler, som også er villig itl at holde bredden. Messi og Neymar er for mig sommetider lidt for meget centrale.

Alexandre Lacazette: En spiller, der kan supplere alle de tre forreste pladser og kan give holdet noget målfarlighed. Især når man tænker på, at det er Paco, der skal agere backup og han ligner bare en mand, der slet, slet ikke er gearet til at kunne håndtere det mentale aspekt i at være Barcelona-spiller.

Det er de spillere, jeg ville kigge imod. Hvis vi i første omgang kan hente bare to af disse til sommer, vil det være et skridt ad den rigtige retning. Jeg ville nok henvende mig til Herrera/Verratti og Bellerin/Passlack. Det er de to plader, vi i første omgang har mest brug for. Hvis Kina så gider at købe Paco, Mathieu og Arda, så kan man deraf forsøge sig med Lacazette og Zouma. Men først en CM og HB.
Senest rettet af MessiPogba tors feb 16, 2017 2:06 am, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Mine ønsker til sommeren er ikke så store, eller det er de måske, de er bare få. En ny træner, Sampaoli, Oscar Garcia, måske Poch. Ikke Simeone. En ny hb er noget der simpelthen skal ske. Og så en kant ala Pedro ind. En spiller med fart og gode kompetencer 1 mod 1. Som kan holde bredden. Her ville Dembele være min førsteprioritet. 19 år, og han har virkelig slået til i sin debutsæson hos Dortmund. Han er stærk 1 mod 1 og god i de små kombinationer, og så er hans drive med bolden fantastisk, med den fart han har. Så er der bare det, med at ville tage til takke med en bænkplads, i hvert fald for nu.

Ellers synes jeg faktisk, at der bare skal bygges videre på det hold vi har nu, med en ny træner til sommer.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

De Gea, Bellerin, Verratti og Thiago. Det ville være drømmen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:De Gea, Bellerin, Verratti og Thiago. Det ville være drømmen.
de Gea ville være ultimativ for defensiven. Han har en frikøbsklasul på 60 mio. euro har jeg læst. Det synes jeg, at han er det værd, når man ser, hvordan han gang på gang reddede United i tre år i træk.

Når der alligevel uddeles så mange en-mod-en af defensiven i Barca, så ville det være sgu lækkert med de Gea, som er fuldkommen absurd god i en-mod-en. For mig at se er han sgu verdens bedste.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

4-2-3-1, bernardo silva, lemos og en god hb. Ved ikke hvem det skal være så der lader jeg mig overraske.

Vi er fint med i målet og i forsvaret (så længe vi får en ny hb og en erstatning til mathieu). På midten vil jeg ikke købe da jeg ikke tror vi kan få dem vi har brug for. Og så skal vi skal have en kant så vi kan skifte system og få Messi ind centralt uden det smadrer holdets balance.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Storken skrev:De Gea, Bellerin, Verratti og Thiago. Det ville være drømmen.
Det er egentligt fucked up, at vi havde Thiago og Bellerin i truppen og lod dem gå. Bellerin kunne man ikke have forudset ville blive så god, men Thiago har hele tiden været noget specielt.

Og så er jeg enig i, at vi skal have en ny keeper. I mine øjne er ter Stegen ikke god nok. Han er en fin keeper, men ikke en verdensklasse keeper, hvilket jeg ikke tror, han bliver. Donnarumma ville også kunne gøre det i mine øjne.

Det er forhåbentligt slut med at købe middelmåddige la liga spillere.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Raman93 skrev:Det er forhåbentligt slut med at købe middelmåddige la liga spillere.
If you pay peanuts, you get monkeys.

Vi skal i hvert fald overveje vores indgangsvinkel til transfermarkedet. Forsvarsspillere til €20 mio og offensive spillere til €30 mio har ikke vist sig at have en stor succesrate. Det koster nok nærmere det dobbelte, hvis man vil styrke et tophold nu om dage.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:4-2-3-1, bernardo silva, lemos og en god hb. Ved ikke hvem det skal være så der lader jeg mig overraske.

Vi er fint med i målet og i forsvaret (så længe vi får en ny hb og en erstatning til mathieu). På midten vil jeg ikke købe da jeg ikke tror vi kan få dem vi har brug for. Og så skal vi skal have en kant så vi kan skifte system og få Messi ind centralt uden det smadrer holdets balance.
Jeg sad lige og tænkte på en Pedro-lignende kantspiller, som du ønskede? Hvad med Saido Mane? Vanvittig hurtig, arbejder hårdt i begge ender, bidrager meget til presspil. Dog ikke den klogeste fodboldspiller, men han kompenserer med en vanvittig hurtig og har IMO været et godt køb for Liverpool. Derudover er han ikke så stort et navn, at han kan gøre krav på en startplads eller bede om 250.000 euro om ugen i løn.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster