TV-Serier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af zqa »

For fanden hvor er Planet Earth godt. Og Westworld! Og Ash vs. Evil!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Og Black Mirror

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

Hvis man vil se en anderledes serie, så skal man prøve The Young Pope. Serien er helt sikkert ikke for alle, men nogle vil sikkert synes om den lidt konfrontatoriske stil.

Derudover er det egentlig meget fedt, at temamelodien er en instrumental udgave af All Along the Watchtower.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Ialocin »

Jeg mæsker mig også i Planet Earth og Westworld for tiden! Det er virkelig godt! Chewing Gum på Netflix er en lidt overset perle, hvis man er til akavet humor ala Peep Show og The Inbetweeners. Den er ret sjov og samtidig er Michaela Coel, der har skrevet serien og spiller hovedrollen, ualmindelig karismatisk som den rebelske Tracey. Der skulle også komme en sæson 2 :)

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

The Night Of er en af de bedste serier jeg nogensinde har set. Det er meget sigende, at jeg skriver det her klokken 5, da jeg ikke kunne stoppe før den var færdig.

Serien er egentlig ikke specielt flashy, den er bare utrolig velfortalt. Det er som at læse en god bog.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Ialocin »

Den vil jeg også gerne slå et slag for! Fængende fortælling og nogle rigtig stærke præstationer af hovedrollerne. Slutningen var dog en smule forudsigelig omend den var godt fortalt.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

Ialocin skrev:Den vil jeg også gerne slå et slag for! Fængende fortælling og nogle rigtig stærke præstationer af hovedrollerne. Slutningen var dog en smule forudsigelig omend den var godt fortalt.
Jeg synes sjovt nok ikke slutningen var forudsigelig.
Spoiler
Vis
Jeg havde egentlig regnet med, at han ville blive kendt skyldig. Og den sidste scene havde været, at han røg sig skæv sammen med Freddy i fængslet. Det var en oplagt slutning, da det hele startede ud med to mennesker, der tog stoffer sammen.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Ialocin »

Jeg tror også det har noget med, at jeg til tider læser med på IMDB, hvor flere brugere havde luret slutningen og det var egentlig også min egen forventning. Jeg kan godt lide at blive overrasket, hvilket jeg ikke rigtig blev. Jeg blev til gengæld underholdt og overordnet er det en fantastisk serie, der giver sig tid til interessante personskildringer og et mere realistisk kig på det juridiske system. Specielt Riz Ahmed og John Turturro er forrygende i deres bærende roller, men generelt er der mange gode præstationer. Bill Camp som Box og Jeannie Berlin som Helen Weiss er også rigtig gode i deres roller som efterforsker og advokat.
Spoiler
Vis
Dit gæt er jo egentlig heller ikke så langt fra den rigtige. Selvfølgelig bliver han ikke dømt skyldig, men jeg finder det mere bittersødt, at han bliver frikendt. Vi ser hvilke konsekvenser det har haft for ham at være bag tremmer, og selvom der er små lysere øjeblikke som John og katten, efterlades man med en ambivalent følelse. For uanset dommen, så er Nazirs liv i ruiner.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

Jeg var samtidig helt vild med Sofia Black-D'Elia i rollen som offeret. Hende havde jeg gerne set mere til :glad:

Det er dog rigtig nok, hvad bedemanden sagde om den slags tøser. Deres forhold til mænd minder om en kat, der leger med garn.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af zqa »

Har lige set første sæson af Syfy's Channel Zero. Den var virkelig fin. Super creepy vibe og virkelig underlig, vel spillet og flot sat op. Kan godt anbefales til dem som mangler lidt horror efter Stranger Things.
#jesuisSheep

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af A$AP »

Oh man, Narcos er vanvittigt.

Denne her scene :roll: :lol:

phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af zqa »

It's Always Sunny tilbage i nat, yessss!
#jesuisSheep

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af ulrich »

Storken skrev:The Night Of er en af de bedste serier jeg nogensinde har set. Det er meget sigende, at jeg skriver det her klokken 5, da jeg ikke kunne stoppe før den var færdig.

Serien er egentlig ikke specielt flashy, den er bare utrolig velfortalt. Det er som at læse en god bog.
Tak for tip!

For dem som ikke har set det: Homeland sæson 6 startede i går.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: TV-Serier

Indlæg af Lopezzz »

ulrich skrev:
Storken skrev:The Night Of er en af de bedste serier jeg nogensinde har set. Det er meget sigende, at jeg skriver det her klokken 5, da jeg ikke kunne stoppe før den var færdig.

Serien er egentlig ikke specielt flashy, den er bare utrolig velfortalt. Det er som at læse en god bog.
Tak for tip!

For dem som ikke har set det: Homeland sæson 6 startede i går.
Man kan se Homeland sæson 6 på onsdag kl 21:30 på DR2
Senest rettet af Lopezzz man jan 16, 2017 8:12 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af MessiPogba »

Tello skrev:Færdig med Luke Cage. Hold nu kæft, hvor er Marvel gode til at flette deres forskellige film/serier sammen!

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk
Fuldstændig enig. Luke Cage, Daredevill er to ekstremt gode serier. Jeg kan allerede ikke vente nok til sæson to af Luke Cage. Marvel og Netflix har virkelig skudt papegøjen her og formået at skabe et indholdsrigt superhelteunivers, der er gode.

Hvor mange har set Power? Det er fandme også en fed serie, synes jeg.

Jeg har tænkt mig at gå igang med Frequency. Er der nogen herinde, som har taget hul på den serie?

Og endeligt, hvor mange er klar til Twin Peaks sæson 3, der startede her d. 21 maj? Jeg håber, at den der særlige David Lynch-mystik fortsætter i samme stil, og at han ikke er blevet endnu mere fuck'd i de her sidste 26 år.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster