Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Skydefinten skrev:Godt det flaskede sig, emo.
Så er der lige til en ekstra Barca tur i 2017:)
[img]i.ytimg.com/vi/mNLK8pAlT_A/maxresdefault.jpg[/img]
Allez...

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Kan Ronaldo ikke bruge nogle af sine millioner på at hyre en der kan binde en butterfly??
qepd

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Er der nogle hajer herinde i økonomi/opsparing?
Jeg sidder med en håndfuld penge, som jeg gerne vil have et bedre afkast af, end hvad bankens renter kan give mig.
Jeg har ikke en kæmpe interesse for aktier, og har desværre nok heller ikke tiden til at sætte mig ind i det. Vil det være fordelagtigt at sætte dem i obligationer? Og hvor længe skal de stå, før reelt får noget ud af det?

Beløberne drejer sig om ca. 30k og 120k, som skal være adskilt.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Heartbreaker skrev:Er der nogle hajer herinde i økonomi/opsparing?
Jeg sidder med en håndfuld penge, som jeg gerne vil have et bedre afkast af, end hvad bankens renter kan give mig.
Jeg har ikke en kæmpe interesse for aktier, og har desværre nok heller ikke tiden til at sætte mig ind i det. Vil det være fordelagtigt at sætte dem i obligationer? Og hvor længe skal de stå, før reelt får noget ud af det?

Beløberne drejer sig om ca. 30k og 120k, som skal være adskilt.
Jeg ville personligt lade Storken oddse for pengene.

I min bank kan man vælge hvor "offensiv" en investering/opsparing man har lyst til.
https://www.nykredit.dk/dit-liv/droemme ... saetninger
Senest rettet af Skydefinten ons jan 04, 2017 10:18 am, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Og hvad så hvis han taber det og er kommet til at sætte et ekstra 0 på? :eek:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Aktier.

Er selv en del af det game, det går op og ned, men alt i alt synes jeg at det er sikkert, og det har da på et halvandet år givet en fordobling af mit indskud, (dog fordi jeg var heldig at ramme en raket-aktie).
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

Jeg har mine penge stående i aktier, hvilket har været en god forretning. Der er selvfølgelig risikoen for at værdien halveres, men den chance tager jeg gerne. Jeg skal alligevel ikke bruge pengene foreløbig.

Jeg vælger forresten aktierne fuldstændig tilfældigt og lader dem bare gå sin gang. Jeg handler ikke på mavefornemmelser, lytter ikke til gode tips og sælger ikke i panik. Jeg er ikke nogen Gordon Gekko, hvorfor jeg er ret ydmyg, når det kommer til mine evner på aktiemarkedet.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

@Skyde, takker! Har faktisk selv Nykredit, så måske skulle jeg tage en snak med dem.

@Stork og emo, påvirker det så ikke jeres hverdag? Jeg ville måske have for meget fokus på, hvordan det lige præcis går mine aktier.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Heartbreaker skrev:@Skyde, takker! Har faktisk selv Nykredit, så måske skulle jeg tage en snak med dem.

@Stork og emo, påvirker det så ikke jeres hverdag? Jeg ville måske have for meget fokus på, hvordan det lige præcis går mine aktier.
Nej, i starten var jeg inde hver dag og kigge, og flere gange, indtil jeg fandt ud af at der sq ikke sker så meget og man bare skal være lang i dem, altså glemme dem 2-3 år. Selvf. kigge løbende.

Jeg havde små 50k, som jeg ikke gad låse til en bank, så valgte at smide dem i aktier. Nordnet.dk er et fantastisk sted at starte.

Jeg har ikke sat mig ind nok at jeg køber og handler dagligt, gør jeg SLET ikke. Jeg har købt og ladt stå, og så har jeg prøvet at købe lidt og sælge for sjov (men det er kalrt sikrest) blot at finde et par selskaber man tror på, man har råd til, og så lade dem stå. Du tjener ikke 20k om året, men du får mere end en bank ville give dig.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Så uden at jeg skal hænge dig op på noget, hvad vil du så sige, man ville kunne få i afkast, hvis jeg nu smed de 30k på en relativ sikker aktie over tre-fire år? Jeg kunne måske godt finde på at smide dem på noget inden for medicinal industrien, da jeg har min interesse her. Evt Novo Nordisk eller Genmab.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Så uden at jeg skal hænge dig op på noget, hvad vil du så sige, man ville kunne få i afkast, hvis jeg nu smed de 30k på en relativ sikker aktie over tre-fire år? Jeg kunne måske godt finde på at smide dem på noget inden for medicinal industrien, da jeg har min interesse her. Evt Novo Nordisk eller Genmab.
Du får 4-5% afkast i snit om året. Det lyder ikke af meget, men det er faktisk ikke helt dårligt.

Du skal huske at sprede dine investeringer. Man skal ikke sætte det hele i samme branche, hvis man vil mindske risikoen.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Det er jo super sted at starte, at have sin interesse indenfor det felt ens aktie er mester i. Jeg havde Novo, den er meget langsom, og de har det hårdt u USA.

Genmab er langt mere interessant, men generelt er svenske aktier attraktive dem som har den højste volatilitet.

Men du kan godt k gennemsnit regne med 4-5 som storken skriver, men ikke blive bange for ret høje afkast fra tid til anden.

Hæt lidt milionærklubben på 24/7, tjek lidt euroinvestor debatten, filtrer lort fra, det er nemt. Læs inde på shareville.

Jeg ville klart smide dem i aktier såfremt du ikke står og har brug for de penge nu her.

Spred dem, afkastet er mindre men det er risikoen også. Jeg har alle mine i Finger print, fordi jeg prøver at løbe en risiko og fordi jeg tror vildt meget på den aktie, på trods af nogle vilde slag den har fået på det seneste.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Tak for det, guys. Jeg tjekker det ud efter mine eksaminer. :-)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af PuyolErGud »

Nå, sagen er den, atm in nuværende telefon - HTC One mini - som jeg efterhånden har haft i lang lang tid, er begyndt at være utrolig langsom, lukker programmer ned i tide og utide etc. Så er så småt på udkig efter en ny telefon. Jeg har ikke den store indsigt i marked, så ved ikke hvad det store om hvad der er op og ned. Jeg skal have en telefon med Android styresystem, som gerne må have godt med plads, men selve telefonen skal ikke være kæmpestore.

Har kigget lidt på nogle Huawei, men er der nogle der har erfaringer med dem? Eller kan i anbefale andre modeller?

Tak!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

OnePhone? Den er billig og hurtig.

Den nye 3'er evt.

https://oneplus.net/dk/3
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster