1/11 Manchester City - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Lucho har ingen undskyldninger for ikke at få dette hold ordnet. Vi har en bred trup og systemet burde være på plads hos spillerne. Det kan så godt være at folk ikke kan lide det men det virker når det bliver udført ordentligt. Det gør det ikke nu og selvfølgelig er hovedansvaret for det hos Lucho. Også selvom spillerne laver ekstremt mange tåbelige fejl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Men hvorfor opstår disse oceaner af plads, hvorfor flyder kæderne sammen, det er vel det samme system vi stadig spiller?

Der er noget som ikke spiller her. Man skal altid udivikle sig og ændre sig fra sæson til sæson, det gør det sværre for modstanderen at blive vant til ens system, men jeg synes at LE fejler i dette og han har fejlet i det i snart et års tid. Han ligner en som har maxet sin taktiske viden og nu bare ikke kan gøre mere, det skal spillerne selv sørge for.

Der må sq ske noget snart.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det vi ser nu er jo Lucho der prøver at udvikle det og det virker ikke. jeg er f.eks. røv træt af at se Messi centralt og Lui på kanten. DET VIRKER IKKE. Vi skal tilbage til det der gjorde os så latterligt svære at spille mod. Det er ok at man finder flere våben osv men når det ikke virker så må man se tilbage mod det der fungerede.

Når jeg snakker om Luchos system så snakker jeg om det der virkede. Det der gjorde at vi vandt the treble og løb alle andre over. Et kompakt hold som arbejdede røven ud af bukserne så MSN kunne folde sig ud. Sådan er det ikke pt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

http://www.ara.cat/esports/barca/claus- ... mpaign=ara

Analyse på catalansk, hvor vi fucker op.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Vi skal bare håbe, at MSN begynder at sprudle kontinuerligt. Vi så i 2015, at Barca er ustoppelige, når MSN er i hopla.

Nedenfor er Barcas positionering og pasningsopbygning visualiseret:
Billede

Det er utroligt, hvordan Digne og Gomes kan tage mere del i pasningsspillet end Rakitic. Det kan dog skyldes, at Roberto er langt mere aktiv i den side af banen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Rak var heller ikke helt på mærkerne i går. Tror dog du har ret i at Roberto nok har noget med det at gøre. Han er meget på bolden.

Men det er sgu lidt skræmmende at se det der. Der er slet ikke noget sammenspil mellem Gomes og Rak. Få nu samlet den midtbane Lucho!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Rak var heller ikke helt på mærkerne i går. Tror dog du har ret i at Roberto nok har noget med det at gøre. Han er meget på bolden.

Men det er sgu lidt skræmmende at se det der. Der er slet ikke noget sammenspil mellem Gomes og Rak. Få nu samlet den midtbane Lucho!
Det er ud på backen med bolden og så hurtigt frem til Messi og Neymar.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja! Og så løber midtbanen dybt. Det er for simpelt. Der skal lægges mere på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

MAtS havde flere berøringer end midtbanen. Det holder jo ikke. Jeg er, som jeg har skrevet tusinde gange, helt med på at man ikke vægter midtbanen specielt højt men vi bliver nødt til at få dem involveret mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Pep er i City og Lucho her. Det er realiteten. Det er lidt unfair, at man råber om Pep skal tilbage, hver gang et resultat går imod os. Om man kan lide Luchos filosofi eller ej, er en sag, men han har vist at han kan få succes med den. Han har også vist, at han sammen med sit team oftest er i stand til at finde løsninger på de problemer, der opstår. Jeg tror han gør det igen i denne sæson. Det betyder så ikke nødvendigvis at vi vinder det hele, måske vinder vi ingenting, men jeg tror han kan videreudvikle sit koncept.

Man City spillede meget på kontra og lange bolde i går. Det er jo ikke helt tyisk Pep heller. Sådan er det.

Noget andet, det er en fornøjelse at se Peps pressekonference. Så meget fodbold viden! Og at han nærmest forsvarer Barca efter hvert spørgsmål, lækkert at se.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:MAtS havde flere berøringer end midtbanen. Det holder jo ikke. Jeg er, som jeg har skrevet tusinde gange, helt med på at man ikke vægter midtbanen specielt højt men vi bliver nødt til at få dem involveret mere.
Jeg tror et eller andet sted, at du har ret i, at Lucho bevidst prøver at give bolden til vores bedste spillere. Der er simpelthen verden til forskel på MSN og vores forskellige midtbanekonstellationer. Det er ikke sikkert, at midtbanen har kvaliteten til at styre kampene. Vi er bare blevet forvente, da vi har set på Busquets, Xavi og Iniesta i så mange år.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ikke, om man helt kan gå tilbage til 2015 udgave, for holdene havde modsvar til dette, hvilket Luis Enrique har prøvet at komme til livs ved ændringer i sit system; f.eks. ved at bygge spillet mere og mere fra bagkæden og gennem backs.

Problemet med Bussi skal løses, for Pep snakkede om, at komme i overtal der med 2 mod 2 eller 3 mod 2, så her bliver diagonale bolde vigtige og bolde i dybden vigtige. Man skal slå dem på de andre midtbanespillere længere fremme samt kanterne og Suarez. Det er faktisk noget, man prøver på med Umtiti, Masch osv. Hvis man alene søger Bussi, så ville de andre hold lægge pres på Bussi og derved neutralisere Luis Enriques Barca. Desuden kunne man også slå dem på backs, som rykkede lidt længere fremme, f.eks. fra Stegen.

Midtbane kunne i visse perioder kvæle kampene med at forsvare med bolden, altså have boldbesiddelse som ikke fører til chancer, men som en forsvarsmekanisme; ved at køre den mere rundt for at trætte og derefter give slip og slå på omstillinger og kontraer. Det er noget, man ikke har gjort særlig meget, og noget Luis Enriques skal begynde på. Det ville være kedeligt i perioder, men kunne være effektivt langsigtet.
Senest rettet af Kubala ons nov 02, 2016 3:27 pm, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I øvrigt er jeg heller ikke for plan b snak, for det eksisterer ikke i fodbold; man har en plan, som man udvikler og gennem den, kommer med løsninger til de problemer, der opstår i planen. Man kan simpelthen ikke have to koncepter, det ville forvirre spillerne, og det kan være katastrofalt.
Senest rettet af Kubala ons nov 02, 2016 4:14 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Jeg ved ikke, om man helt kan gå tilbage til 2015 udgave, for holdene havde modsvar til dette, hvilket Luis Enrique har prøvet at komme til livs ved ændringer i sit system; f.eks. ved at bygge spillet mere og mere fra bagkæden og gennem backs.

Problemet med Bussi skal løses, for Pep snakkede om, at komme i overtal der med 2 mod 2 eller 3 mod 2, så her bliver diagonale bolde vigtige og bolde i dybden vigtige. Man skal slå dem på de andre midtbanespillere længere fremme samt kanterne og Suarez. Det er faktisk noget, man prøver på med Umtiti, Masch osv. Hvis man alene søger Bussi, så ville de andre hold lægge pres på Bussi og derved neutralisere Luis Enriques Barca. Desuden kunne man også slå dem på backs, som rykkede lidt længere fremme, f.eks. fra Stegen.

Midtbane kunne i visse perioder kvæle kampene med at forsvare med bolden, altså have boldbesiddelse som ikke fører til chancer, men som en forsvarsmekanisme; ved at køre den mere rundt for at trætte og derefter give slip og slå på omstillinger og kontraer. Det er noget, man ikke har gjort særlig meget, og noget Luis Enriques skal begynde på. Det ville være kedeligt i perioder, men kunne være effektivt langsigtet.
Når jeg siger man skal gå tilbage til 2015 så er det mere omkring midten som fungerede der. Vi fik lukket pladsen ned osv. Jeg er desuden helt enig i det sidste du skriver - det ville være sundt at have en måde hvorpå man kunne trække noget tempo ud af kampen og forsvare sig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Jeg ved ikke, om man helt kan gå tilbage til 2015 udgave, for holdene havde modsvar til dette, hvilket Luis Enrique har prøvet at komme til livs ved ændringer i sit system; f.eks. ved at bygge spillet mere og mere fra bagkæden og gennem backs.

Problemet med Bussi skal løses, for Pep snakkede om, at komme i overtal der med 2 mod 2 eller 3 mod 2, så her bliver diagonale bolde vigtige og bolde i dybden vigtige. Man skal slå dem på de andre midtbanespillere længere fremme samt kanterne og Suarez. Det er faktisk noget, man prøver på med Umtiti, Masch osv. Hvis man alene søger Bussi, så ville de andre hold lægge pres på Bussi og derved neutralisere Luis Enriques Barca. Desuden kunne man også slå dem på backs, som rykkede lidt længere fremme, f.eks. fra Stegen.

Midtbane kunne i visse perioder kvæle kampene med at forsvare med bolden, altså have boldbesiddelse som ikke fører til chancer, men som en forsvarsmekanisme; ved at køre den mere rundt for at trætte og derefter give slip og slå på omstillinger og kontraer. Det er noget, man ikke har gjort særlig meget, og noget Luis Enriques skal begynde på. Det ville være kedeligt i perioder, men kunne være effektivt langsigtet.
Når jeg siger man skal gå tilbage til 2015 så er det mere omkring midten som fungerede der. Vi fik lukket pladsen ned osv. Jeg er desuden helt enig i det sidste du skriver - det ville være sundt at have en måde hvorpå man kunne trække noget tempo ud af kampen og forsvare sig.
Ja, jeg ved, hvad du mente, men tror, at man ikke helt har gået tilbage til dette, da de andre hold har luret det aspekt af systemet, derfor spiller man også mere hektisk.

Jeg tænker, at boldbesiddelse baseret på ren forsvarsmekanisme kunne være det nye; f.eks. skulle man have gjort mere af det i går, når man var kommet foran. Det kan give ro i en periode, hvor man ikke behøver at løbe efter bolden og forsvare, men forsvare med bolden i stedet. Det er noget, man skal gøre, når man foran eller hvor der er for meget intensitet og man lige skal have en lille puster.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster