1/11 Manchester City - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Barca58
Indlæg: 16
Tilmeldt: tors mar 27, 2014 1:33 am
Har takket: 45 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Barca58 »

Jeg kan ikke forstå hvorfor arda ikke var med fra starten. Gomes er meget langsomme og elendig foran mål.
L.E havde ingen plan efter pausen og selv om han så hvor dårligt Roberto spillede i første halvlegen, men alligevel lad ham på banen hele kampen. Han kunne sagtens bruge Marlon.
Midtbanen fungerde slet ikke og en træner med overblik kunne gøre noget ved det, trække Messi lidt tilbage og spille 4-3-1-2, istedet for 4-3-3, hvor i princippet alle 3 foran var blevet sat ud af spillet.
Jeg kan aldrig lide L.E's taktik og mener han aldrig har en plan B, hvilket vi har set i flere tilfælde indda mod Granada.
Til sidst er der noget jeg ikke kan forstå og det er danske komentatøre der alle sammen hader Barca. Og når de fortsætter på de forskellige kanaler kan det bekræfte at de fleste dansker er anti Barca, ellers kunne de gør et eller andet til at de fjolser bliver fyret.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:I en hel kamp. Vi spillede fremragende fodbold i dag i første halvleg.
I flere hele kampe. Jeg savner simpelthen stabilitet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Barca58 skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor arda ikke var med fra starten. Gomes er meget langsomme og elendig foran mål.
L.E havde ingen plan efter pausen og selv om han så hvor dårligt Roberto spillede i første halvlegen, men alligevel lad ham på banen hele kampen. Han kunne sagtens bruge Marlon.
Midtbanen fungerde slet ikke og en træner med overblik kunne gøre noget ved det, trække Messi lidt tilbage og spille 4-3-1-2, istedet for 4-3-3, hvor i princippet alle 3 foran var blevet sat ud af spillet.
Jeg kan aldrig lide L.E's taktik og mener han aldrig har en plan B, hvilket vi har set i flere tilfælde indda mod Granada.
Til sidst er der noget jeg ikke kan forstå og det er danske komentatøre der alle sammen hader Barca. Og når de fortsætter på de forskellige kanaler kan det bekræfte at de fleste dansker er anti Barca, ellers kunne de gør et eller andet til at de fjolser bliver fyret.
Arda er ikke hurtigere end gomes. Gomes spillede desuden en rigtig fin kamp. Og nej han skulle selvfølgelig ikke tage Roberto ud. Det ville være et forfærdeligt signal at sende - en fejl og du skal ud selvom du har spillet en fremragende sæson.

Vi spillede forresten med Messi tilbagetrukket i store dele af kampen. Og alt det der plader med en plan B... Er vi seriøst ikke kommet videre? Det har vi nu hørt på i snart 10 år (siden pep).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Billede
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:I en hel kamp. Vi spillede fremragende fodbold i dag i første halvleg.
I flere hele kampe. Jeg savner simpelthen stabilitet.
Enig! Vi er alt for svingende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det mest irriterende ved kampen i går var at vi jo faktisk spillede rigtig god fodbold i første halvleg. Den eneste grund til at city kom ind i kampen var en personlig fejl opfulgt af flere personlige fejl som førte til uforklarlig panik hvilket endte i kaos.

Første halvleg har dog givet mig større forventninger til kampen i weekenden end jeg havde før. Jeg tror godt vi kan få et resultat mod sevilla.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Vi var verdens bedste hold de første 38 min. Det siger Pep selv i dag. ;-)
Senest rettet af Skydefinten ons nov 02, 2016 8:41 am, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det var nu i går... Men han har ret. Vi var virkelig stærke. Dominerede dem fuldstændig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Han sagde det også til mig i morges.

Og hvad fanden sker der med Suarez? Cesc-tapas tips?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Frækt.

Bussi og suarez er helt væk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Men hvor verdens bedste er mang egentlig når man kan gå fra at "være" det til at falde helt sammen i løbet af de næste 57 minutter af kampen. Der er sq ikke meget verdensklasse over det, det er bare ikke godt nok. Vi kan bare ikke kontrollere en kamp når vi bliver "presset".

Havde vi scoret på vores chancer, ja, men havde City scoret på deres så havde det da været den store målfest.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14921
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1669 gange
Blevet takket: 1110 gange
Kontakt:

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Det er alt for tidligt at dømme holdet men jeg bliver helt skør hvis RM og CR ender med at tage det hele.
Det vil være katastrofe
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7066
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Kampen igår var blot endnu et eksempel på en tendens der vise, at Luchos Barca ikke kan kontrollere de kampe, hvor vi presses højt.

Hvorfor? Fordi at sammenhængen mellem kæderne er så sløset og ukontrolleret! En mand som Bussi eksempelvis, har denne sæson slet ikke kunne binde sit spil sammen, og dermed heller ikke holdet, som er hans fornemmeste opgave.
Men dette skyldes ikke kun enkelte spillere, det er hele taktikken den er galt med - Vi får simpelthen ikke kontrolleret kampene længere fremme på banen, som vores tiki-taka altid har forsøgt at gøre det! Hvad nytter det at have verdens tre bedste spillere oppe foran, når de kun sporadisk får bolden? For det var jo præcis kampbilledet igår?

Jeg har meget svært ved at forstå, at enkelte herinde maner til besindelse for Gud ved hvilken gang, og skyder alt kritik ned med, at plan B er en tosset ting, at vores dårlige spillere skal have støtte og har potentiale... Ved du hvad Piquenbauer? Jeg tænker, at grunden til du skal høre på vores samme gamle klagesang, er at netop som JonasV siger, så mangler vi satme kontinuitet!! Og hvorfor mangler vi den? - Fordi vi ikke sidder på kampene!! Vi lader os presse, og vi lever på omstillinger i ALT for høj en grad!... Hvad kom vores mål på igår?... præcis, en kontra.

Den vedvarende kritik herfra kommer pga jeg ikke ser mit hold, min klub og mit Barca spille som de mindre hold er nødt til! Jeg har nydt os i flere sæsoner dominere kampene - og er jeg villig til at vifte det hele hen med, at man ikke kan kombinere en dominerende midtbane og MSN?... Haha nej det er ved Gud jeg ikke er. Jeg har mildest talt svært ved at se nogen som helst argumenter i din påstand, andet end at du tydeligvis har sat dig stålfast på, at de ting ikke kan kombineres - og så bør vi ikke diskutere videre, for det kommer der ingen yderligere enig eller uenighed ud af.

Jeg synes at det er foruroligende, at vi hjemme mod Granada spiller SÅ usammenhængende og idéløst, og at man så følger det op med at blive fuldstændig udspillet af et sultent Cityhold, der på ALLE parametre var bedre end os igår. De var altdominerende, og det kan godt være at vi lukkede dem fint ned i 1. Halvleg, men havde de fået deres tidlige straffe, så var lavinen nok rullet endnu hurtigere end den så begyndte at gøre efter deres udligning!

Vores hold evner ikke at svare igen når der scores mod os. Tænk tilbage - Celta, Alaves, Valencia og City... Vi har ikke tabt alle disse kampe, MEN vi oplever evig og altid at forsvaret bliver hullet som en si efter en scoring mod os!! Overvej hvor mange mål City kunne have scoret igår!!... Gutter, vi kunne snildt have tabt 6-2 måske endda mere. Og en eller anden dag, så er det måske Real Madrid, som bliver effektive mod vores hovedløse defensiv.

Denne hovedløshed skyldes ikke de enkelte spillere - den skyldes systemet vi spiller! Når der er ALT for langt mellem forsvar og midtbane... Bussi ser absurd ringe ud i år - men hvorfor gør han så det? - Fordi han bliver SOLGT på sin position. Bemærk hvor tit han står mutters alene, med 1 mand eller 2 mod sig, og sin nærmeste medspiller 10 meter bag sig!... Det er ganske enkelt en umulig opgave manden er på for tiden!... Og samtidig laver han en masse sløsede boldtab, som egentlig er fremprovokeret af, at han oftere skal slå lange bolde, nu hvor afstanden til sine medspillere er længere, og vi samtidig møder hold der har regnet ud, at hvis man presser os højt og aggressivt, så bliver vi en ganske ordinært hold, som Celta kan gennemsmadre hvis de vil.

Der er SÅ væsentlige ting galt med den måde vi spiller på, at vores brede og flotte trup ikke yder som de kunne og bør. Dette er primært Luchos skyld. At der så opstår personlige fejl som dem igår, hvor Roberto, Busquets og Stegens drop, kan man som træner ikke gøre så meget ved. Men fejlene opstår som følge af den stress spillerne er under. De er ikke trygge når de bliver presset, og dette må træneren hurtigst muligt finde kuren for! Men det samme kampbillede viser sig igen og igen.... Og vores præstationer bliver svingende netop fordi, at det er op til MSN at få hurtigt hul på bylden, således at modstanderne mister lidt af gejsten og troen, hvortil de samtidig skal åbne sig lidt og satse... Hvis ikke dette lykkes, så ser vi dem samme som mod Granada... Vi går i stå. Der sker det samme som mod City, hvor der stadig er håb og vilje, hvilket starter en lavine mod vores rystende defensiv.

Jeg synes, at det er åbenlyst, at vi besidder verdes bedste spillere og trup. Jeg synes også at det er åbenlyst, at vi ikke er verdens bedste hold lige nu. Omend de andre storhold i Europa også svinger en del.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Men hvor verdens bedste er mang egentlig når man kan gå fra at "være" det til at falde helt sammen i løbet af de næste 57 minutter af kampen. Der er sq ikke meget verdensklasse over det, det er bare ikke godt nok. Vi kan bare ikke kontrollere en kamp når vi bliver "presset".

Havde vi scoret på vores chancer, ja, men havde City scoret på deres så havde det da været den store målfest.
Vi kontrollerede jo lige netop kampen selvom vi blev presset i første halvleg? City gjorde præcist det samme gennem hele kampen. Men vores niveau var så højt at de ikke kunne gøre noget. Når vi spiller sådan så er vi imo med afstand verdens bedste hold. Det er umuligt at gøre noget når man som vi i går kontrollerer kampen mens man samtidig er så farlige i omstillinger.

Det er dog overhovedet ikke verdensklasse at vi går ned som du siger. Og det er også det der gør at vi ikke længere kan anses som verdens bedste. Vi er nu et af flere hold i en gruppe af de bedste. For at vi skal blive de bedste igen skal vi tilbage til at lade være med at lade os slå ud af lidt modstand. Da vi var bedst ville vi bare fortsætte efter Robertos fejl men nu sætter usikkerheden sig i hele holdet og der bliver lavet fejl på fejl.

Jeg håber virkelig at vi får et mere stabilt og roligt hold at se. For her i 2016 har vi været alt for lette at ryste og det burde vi være bedre end.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Uh jeg glæder mig til at svare på det der daluigi. Jeg skal dog lige over på min Mac da det er lidt for irriterende at skulle skrive på min iPhone.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster