Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Det giver ikke mening for mig, fordi kampagner vedrørende kræft er jo ikke impulsive. Der må være nogen, der beslutter, at de skal laves og bruger tid på at tilrettelægge dem.
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Det giver ikke mening for mig, fordi kampagner vedrørende kræft er jo ikke impulsive. Der må være nogen, der beslutter, at de skal laves og bruger tid på at tilrettelægge dem.
Du benægter altså min påstand, at folk føler brystkræft er mere sexet end de andre kræftformer? Det kan være nok så åndssvagt, men det er årsagen til al den fokus på brystkræft.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Hvor ved du det fra?

Jeg benægter den ikke. Men det er subjektivt, og jeg er personligt uenig. Og i min snævre, lille verden kan jeg ikke forestille mig, at folkene bag kræftkampagner er så dumme. (Eller måske er det ikke dumt, hvis det fx er for personlig vinding, jeg ved det ikke.) Eftersom jeg ikke er overbevist om det du siger, kan jeg ikke helt acceptere det som sandheden. Men jeg er åben, jeg lader mig gerne overbevise.
qepd

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af klogfyr »

Kan det ikke også have noget at gøre med at brystkræft hovedsageligt er en kvindelig sygdom (jeg ved godt at mænd også kan få det)? Det kunne godt tænkes, at brystkræft er blevet så populært, fordi diverse kvindegrupper har sat fokus på det, og så har det bredt sig fra der. Der begynder jo også at komme mere fokus på prostata kræft, så mændene også har "deres egen sygdom", som de kan fokusere på.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Hvorfor kan det ikke bare handle om hyppighed? Uden at tjekke er jeg rimelig sikker på, at brystkræft og lungekræft er de to mest almindelige former for kræft, og sidstnævnte skyldes jo næsten altid rygning som er et ømtåleligt emne, så det er oplagt at give brystkræft en del opmærksomhed.

En kombination af en masse forskellige faktorer - hyppighed, 'kvindesygdom,' sexet, osv. - er selvfølgelig også en mulighed. Der er ikke nødvendigvis kun én uafhængig variabel.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

klogfyr skrev:Kan det ikke også have noget at gøre med at brystkræft hovedsageligt er en kvindelig sygdom (jeg ved godt at mænd også kan få det)? Det kunne godt tænkes, at brystkræft er blevet så populært, fordi diverse kvindegrupper har sat fokus på det, og så har det bredt sig fra der. Der begynder jo også at komme mere fokus på prostata kræft, så mændene også har "deres egen sygdom", som de kan fokusere på.
Det kan godt være. Det er lidt useriøst, men det er der jo så meget, der er.
Flax_Generous skrev:Hvorfor kan det ikke bare handle om hyppighed? Uden at tjekke er jeg rimelig sikker på, at brystkræft og lungekræft er de to mest almindelige former for kræft, og sidstnævnte skyldes jo næsten altid rygning som er et ømtåleligt emne, så det er oplagt at give brystkræft en del opmærksomhed.

En kombination af en masse forskellige faktorer - hyppighed, 'kvindesygdom,' sexet, osv. - er selvfølgelig også en mulighed. Der er ikke nødvendigvis kun én uafhængig variabel.
Bryst-, lunge- og prostatakræft er de mest almindelige, ja, men brystkræft er ikke så dødelig. Jeg undrer mig bare over, om det ikke kunne være mere hensigtsmæssigt at give lidt af opmærksomheden til fx tarm, endetarm og bugspytkirtel. Hvorfor ikke bare generelt fokusere på kræft i oktober i stedet for bare brystkræft.
qepd

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Måske et mærkeligt spørgsmål, men er der nogen der ved, hvorfor brystkræft får så meget mere opmærksomhed end alle andre typer? Den er relativt udbredt, men ikke klart mere end en del andre typer, og den er blandt de mindst dødelige, som jeg forstår det.
Det er den, fordi livstidsrisikoen for brystcancer er 10 % for gennemsnitskvinder og desuden er mutationer i generne BRCA1 og BRCA2 arvelige, som koder for både brystkræft, livmoderhalskræft og faktisk også for prostatakræft. For at sammenligne hyppigheden af brystkræft, så kan jeg fortælle at livstidsriskoen for lungekræft er 5 % og for hudkræft er 2 %.

Udover at hyppigheden er kæmpe stor, så tror jeg personligt det har noget at gøre med, at mange kvinder føler sig mere "associeret" med brystkræft, end de fx gør med kræft i bugspytkirtlen, hvorved de er mere tilbøjelige til at støtte op. Enten fordi de kender en, som er blevet ramt af brystkræft, eller fordi de ved, at chancen for at de selv får det er større. Og desuden ligeså med mænd og prostatakræft.

Edit: det skal dog også lige nævnes, at kræftformer som lungekræft og hudkræft i de fleste tilfælde skyldes disponerende miljøfaktorer, bl.a. tobaksrøg og UV-stråling (solarium).
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Sexet kræft. Så har jeg også hørt det.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

OliverDK skrev:Sexet kræft. Så har jeg også hørt det.
:roll:

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Nogen der bruger http://www.napflix.tv ?

Stort udvalg af falde i søvn til! :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Tillykke med fødselsdagen, Bløddyret.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Tilløkk, Bløddyret :)

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af klogfyr »

Tillyke med dagen :)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det blødeste dyr på forum fylder 22, tillykke med fødselsdagen! :razz:

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af B-Freak »

Stort tillykke ;-)
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster