Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Flax_Generous skrev:Jublen skete efter han havde prøvet at give hånd. Og det er peanuts i forhold til racisme.
Så simpelt kan du ikke stille det op. Racisme bør udryddes, men at dømme Suarez som racist her og kalde sagen afgjort er skævt.

Evra har garanteret hørt det samme 100 gange på en fodboldbane, som Suarez sagde til ham. Det er der ikke blevet gjort en stor sag ud af. Suarez var den største profil for Evras holds største rival, og desuden er Suarez provokerende. Det er vel derfor, at Evra har været motiveret til at give ham igen, og han har set muligheden og taget den.

Evra og United havde netop smidt førstepladsen til City inden mødet med City næste spillerunde pga. pointtabet mod Liverpool, og en frustreret Evra brokker sig til fransk tv over Suarez. Det var sådan, sagen startede. Det er højst usandsynligt, at der overhovedet var blevet en sag i en anden, lignende situation.

Man kan argumentere for, at Suarez blev uretfærdigt dømt (præcedens, vidnet i sagen var Evra osv.), men selv hvis vi siger, at dommen afgørelsen var korrekt, er det stadig interessant at se på, hvem der egentlig gjorde mest skade på den anden.

Suarez' racistiske bemærkninger til Evra har Evra hørt før, og det er med sikkerhed ikke noget, han har mistet søvn over. Det har selvfølgelig ikke været rart, men det har heller ikke været groft ubehageligt. Evra lagde Suarez for had i fodboldverdenen, sørgede for at han fik en lang karantæne, og fortsatte med at ydmyge ham offentligt. Jeg forstår godt, at Suarez ikke gad at give hånd til den mand.

Alting får så meget opmærksomhed, når det kaldes racisme, at folk glemmer, at andet kan være langt værre.
qepd

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Er du seriøs?

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Flax_Generous skrev:Er du seriøs?
Naturligvis. Hvordan er du evt. uenig?
qepd

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Jøsses, du er seriøs... Så må jeg hellere prøve at skære det ud i pap.
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Så simpelt kan du ikke stille det op. Racisme bør udryddes, men at dømme Suarez som racist her og kalde sagen afgjort er skævt.
Hverken jeg, Evra eller FA har dømt Saurez som racist. Det handler om racistiske bemærkninger.
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Evra har garanteret hørt det samme 100 gange på en fodboldbane, som Suarez sagde til ham. Det er der ikke blevet gjort en stor sag ud af.
Der er intet - absolut intet! - som peger på, at ovenstående antagelse er korrekt. Hvis jeg skal være venlig, ville jeg kalde det ren spekulation. Hvis jeg skal være ærlig, ville jeg kalde det ren nonsens.
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Suarez var den største profil for Evras holds største rival, og desuden er Suarez provokerende. Det er vel derfor, at Evra har været motiveret til at give ham igen, og han har set muligheden og taget den.
Du fortsætter med at spekulere, men din hjemmebryggede motivanalyse er både uden grundlag og unødigt kompliceret. Den mest simple forklaring er, at Evra oprigtigt blev stødt over det som Suarez sagde og gjorde, og eftersom man altid bør bestræbe sig efter at inddrage så få forklaringselementer som nødvendigt, så holder jeg mig til den forklaring.
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Det er højst usandsynligt, at der overhovedet var blevet en sag i en anden, lignende situation.
Det passer simpelthen ikke. John Terry fik f.eks. også en karantæne for at bruge "black" nedsættende overfor Anton Ferdinand i en relativt ligegyldig kamp året efter.
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Man kan argumentere for, at Suarez blev uretfærdigt dømt (præcedens, vidnet i sagen var Evra osv.)...
Nej, det kan man altså ikke rigtig.

Suarez' forklaring holdt ikke vand, og han blev dømt, fordi det var mest sandsynligt, at Evras forklaring var sand. Som FA forklarede: "Mr Suarez's evidence was unreliable in relation to matters of critical importance. It was, in part, inconsistent with the evidence, especially the video footage. For example, Mr Suarez said that he pinched Mr Evra's skin in an attempt to defuse the situation. He also said that his use of the word 'negro' to address Mr Evra was conciliatory and friendly. We rejected that evidence. To describe his own behaviour in that way was unsustainable and simply incredible given that the players were engaged in an acrimonious argument. ... [Furthermore] there were ... inconsistencies between his accounts given at different times as to what happened."
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Suarez' racistiske bemærkninger til Evra har Evra hørt før, og det er med sikkerhed ikke noget, han har mistet søvn over. Det har selvfølgelig ikke været rart, men det har heller ikke været groft ubehageligt. Evra lagde Suarez for had i fodboldverdenen, sørgede for at han fik en lang karantæne, og fortsatte med at ydmyge ham offentligt. Jeg forstår godt, at Suarez ikke gad at give hånd til den mand.

Alting får så meget opmærksomhed, når det kaldes racisme, at folk glemmer, at andet kan være langt værre.
Så Suarez er i virkeligheden offeret, da han gav Evra et par racistiske bemærkninger med på vejen? Mens Evra er "fucking nederen"? Kan du ikke godt selv høre, hvor skørt det faktisk lyder?

Jeg (og Evra, åbenbart) har ikke rigtig længere et problem med Suarez. Hans mange mål for Barca har gjort underværker for min sympati for manden. Men det betyder ikke, at man bør omskrive historien, så han kommer til at fremstå som et uskyldigt offer. Det er dybt beskæmmende, at du forsøger på det, og det er lettere forfærdende at opleve dig negligere racisme på den måde.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

For racistiske bemærkninger, ikke som racist, det er sandt. Og var i øvrigt også det, jeg mente.

Racisme er kommet i fokus, det er supergodt. Men alle har jo hørt, hvad der bliver sagt på en fodboldbane (jeg ved virkelig ikke, hvor du får "intet - absolut intet!" fra, selv de værste ord flyver jo rundt i sport generelt, ikke mindst fodbold). At Suarez skulle være den første, der fandt på at sende en racistisk sviner af sted, det er ikke tilfældet.

Terry blev også straffet (godt nok kun halvt så hårdt som Suarez), men han blev ikke forfulgt og ydmyget af Ferdinand.

Med uretfærdigt dømt mener jeg ikke, at han skulle frifindes (hvilket det mest af alt lød som :roll: ), men at han blev dømt for hårdt. Men lad os gå ud fra, som jeg gjorde fra starten, at det var tilpas.

Jeg siger klart, at Suarez er et offer for Evras nederen opførsel, men et uskyldigt offer har jeg godt nok ikke kaldt ham. Alle i verden er vel enige i Suarez' skyld, men vi talte jo om Evras opførsel. Evra gjorde ikke noget hurtigt og dumt under Suarez' racistiske bemærkninger. Han handlede flere måneder senere velovervejet og tydeligvis velforberedt. Evra er også et offer, hvis der skulle være tvivl om min holdning til det. De er begge ofre for hinandens åndssvage handlinger.

Evra var meget offentlig og nedladende over for Suarez gennem hele sagen, og jeg mener stadig, at Evra gjorde Suarez' liv hårdere og mere trist end den anden vej rundt. At Suarez så startede det og dermed selv kunne have undgået situationen er der jo ingen tvivl om (forstå, at jeg ikke ser Suarez som uskyldig), men at Evra ikke lader forbundets kommision klare sagen, og i stedet nedgør Suarez så groft, det synes jeg vidner om en nederen person.

Suarez' mål synes jeg virkelig ikke kan retfærdiggøre sådan en opførsel. Men Suarez gør i det mindste sine dumheder i situationer, hvor han er ophidset og adrenalinfyldt (i fodboldkampe, oftest i store kampe). Evras handlinger var så planlagte og gemene, og det synes jeg personligt er superklamt.

Det er selvfølgelig helt fint med mig, hvis du har en anden holdning omkring Evra, men jeg vil virkelig sige, at du ikke bør skrive, at jeg negligerer racisme. Det har jeg på intet tidspunkt gjort, og din påstand er en helt uacceptabel. En undskyldning ville være på sin plads, men det sker nok ikke på sådan et sted som et internetforum.
qepd

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 911
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Wennerberg »

I kan jo lige tage den over en PB ;-)
Wennerberg
Forum Admin

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af kklaus »

FC Barcelona announce that they have reached an agreement with Luis Suárez for the extension of the player’s contract until 30 June 2021.
The buy-out clause in the contract is set at €200m.
The new contract will be signed on Friday 16 December at 1.30pm CET at the Club Offices.
https://www.fcbarcelona.com/football/fi ... until-2021
Giv mig min sko tilbage, røv!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
qepd

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det her ... det er lækkert!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Drake »

Måske lige et år for lang den kontrakt, men fedt han forlænger :glad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Drake skrev:Måske lige et år for lang den kontrakt, men fedt han forlænger :glad:
Tjah, han vil være 34. Han brød igennem relativt sent og har en imponerende ren skadeshistorik, hvilket taler for, at han holder længe. Desuden er hans spil ikke lagt så meget an på hurtighed, som det er for mange andre angribere - og hurtighed er typisk det, der forsvinder først med alderen.

Men hvis det, Gud forbyde det, skulle ske, at han gik tidligt ned, kunne man måske så håbe på at få lidt penge for ham.
qepd

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Skydefinten »

116 Games
97 Goals
47 Assists
10 Hattricks
8 Trophies

Det er sgu fint!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af MessiPogba »

Hold kæft, hvor er han dog dalet i niveau siden starten af sidste sæson. Han har for mig aldrig været et verdensklasse talent, men han havde en helt absurd vildskab og ærgerrighed samt power, der virkelig gjorde ham fantastisk. De egenskaber er fuldkommen væk nu, og så har man et talent tilbage, som er fint nok, men slet ikke så stort, som man tror det er.

Han skal virkelig tage sig sammen, hvis han vil have sig en fremtid her. Det er simpelthen ikke godt nok det her. Selv hans arbejde uden bold er yderst kritisabelt.

Og så er hans backup Paco Fucking Alcacer.

Nej, hvor er vi dog et synkende skude. Det gør helt ondt det her.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af A$AP »

Det her skal være hans sidste sæson i klubben, imens vi stadig kan få noget for ham. Roma eller Milan ville sikkert give en masse. Han er færdig, og det går kun nedad.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Han scorede heller ikke i ca 7 kampe i træk da han kom... ro på, han kommer til at score mange mål endnu..

Ronaldo har også scoringskriser.. Messi lavede heller ikke et mål i disse 2 kampe, udover straffesparket.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster