10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Jeg håber fandme, at Argentina lader Messi være til begge kampe.

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Det håber jeg også. De vinder alligevel ingenting
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Meget nice gestus fra Gladbach på Twitter:
Schade! Wir hätten dich gerne am Mittwoch mit dem @FCBarcelona hier im BORUSSIA-PARK gesehen. Gute Besserung, Lionel Messi! #UCL #BMGFCB
https://twitter.com/borussia/status/778883967034466304

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Leo fyrer sine 3 fribilletter af i biocity Tåstrup

Anto...
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ialocin »

Hun er så sød... Nu fik du mig til at spendere 15 minutter på hendes Twitter når jeg i stedet burde sove. Ja hvad fanden bilder du dig ind? ;-)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Verdens lækreste fodbold babe nogensinde
MDCCCXCIX

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

Engelske fodbold medier skriver, at Ronaldo vinder guldbolden, fordi han har vundet CL og Europa mesterskabet. Som de skriver, "sådan er det bare" (frit oversat). Ingen der har fulgt de to på tæt hold kan være i tvivl om, at Messi har været klart bedst. Jeg synes, at det er underligt, at det skal måles på titler. Det må vel være den individuelle kvalitet, der er afgørende. I teorien kunne den bedste spiller komme fra Færøerne, Malta eller lignende nationer. Skulle de så også vinde en stor titel for at vinde guldbolden? Hvis man VIL sammenligne Messi og Ronaldo på titler, ville det vel være mere retfærdigt, at de blev bedømt på La Liga. Her spiller de to på nogenlunde lige stærke hold, og Messi & Barca tog som bekendt titlen igen i 2016.

I går skrev den spanske sportsavis Mundo Deportivo følgende:
"Messi ya da miedo en Madrid por el Balón de Oro"
"As y Marca admiten que el genio del Barça, con recitales como el del City, aspira a un trofeo que ya virtualmente se daba por ganado por Cristiano Ronaldo."

De to Real Madrid venlige sportsaviser (As og Mara) skriver altså, at Messis aspirerer til titlen, som Ronaldo (ellers) praktisk taget har vundet.

Bliver spændende at følge, hvad der sker!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

FCBSOCI skrev:Engelske fodbold medier skriver, at Ronaldo vinder guldbolden, fordi han har vundet CL og Europa mesterskabet. Som de skriver, "sådan er det bare" (frit oversat). Ingen der har fulgt de to på tæt hold kan være i tvivl om, at Messi har været klart bedst. Jeg synes, at det er underligt, at det skal måles på titler. Det må vel være den individuelle kvalitet, der er afgørende. I teorien kunne den bedste spiller komme fra Færøerne, Malta eller lignende nationer. Skulle de så også vinde en stor titel for at vinde guldbolden? Hvis man VIL sammenligne Messi og Ronaldo på titler, ville det vel være mere retfærdigt, at de blev bedømt på La Liga. Her spiller de to på nogenlunde lige stærke hold, og Messi & Barca tog som bekendt titlen igen i 2016.

I går skrev den spanske sportsavis Mundo Deportivo følgende:
"Messi ya da miedo en Madrid por el Balón de Oro"
"As y Marca admiten que el genio del Barça, con recitales como el del City, aspira a un trofeo que ya virtualmente se daba por ganado por Cristiano Ronaldo."

De to Real Madrid venlige sportsaviser (As og Mara) skriver altså, at Messis aspirerer til titlen, som Ronaldo (ellers) praktisk taget har vundet.

Bliver spændende at følge, hvad der sker!
Jeg er sådan lidt - både og - omkring Balon De Oro..
Der er jo intet større end EM og CHL (udover VM og CHL) - derfor vil det naturligvis være en spiller der har vundet begge titler der bør komme i betragtning som vinder.
Hvis det ikke skal være en der har vundet titlerne, skal det være en spiller der så meget har outshinet de andre at man simpelthen ikke kan komme uden om ham.
Sandheden er at CR ikke havde en god CHL sæson, lattterlige lette modstandere i CHL og de mange mål mod notorisk svage modstandere, og han spillede ikke godt i CHL finalen og scorede blot på straffespark.
I EM havde han ikke den store indflydelse på Portugals success udover den kamp mod Østrig hvor han scorede 2 mål, og en enkelt kamp i knald,- eller fald kampene hvor han scorede det afgørende mål.
Men han spillede langt fra godt i hele turneringen, og var jo stort set ikke med i finalen.
Derfor synes jeg ikke at han er selvskrevet til guldbolden. Men som udgangspunkt peger den på ham, hvis ikke der er en spiller som sp meget outshiner ham at det vil være mærkeligt at han ikke får den i stedet for.

Messi, Suarez er tæt på at kunne vinde den, men der skal nok mere til for at puffe CR væk for 1. pladsen.

Jeg tror i øvrigt også at man vil se mere på de spillere som gjorde det godt ved EM end blot spillere der har gjort det godt hele året. Bale og Griezman er derfor også seriøse kandidater til titlen.

EM fylder bare mega meget i sådan en prisuddeling for folk.

Messi har haft et rigtigt godt år, spillet godt, lavet mange mål og vundet 4 titler. Desværre overses det faktum at han også spillede Argentina i finalen til Copa America og var turneringens 2. mest scorende og bedste spiller... alt det betyder desværre intet fordi han brændte et straffespark i finalen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

@SpillerSomMessi
Ja, fodbold er sort eller hvidt. Messi har klart outshinet Ronaldo, hvilket rigtigt mange Madrid fans (og sportsaviser) også enten anerkender eller indikerer. Problemet er, som du anfører, at Messi var et brændt straffe fra at vinde Copa America, mens Ronaldo vandt EM stort set uden at spille finalen. Og i CL Finalen skulle der også straffe til, før CR7 vandt. Så er det tilsyneladende ligegyldigt, at Messi har været god og CR7 knap så god. CR7 har vundet de titler, der virkelig tæller.

I hvert fald er CR7 tilsyneladende storfavorit til at vinde Ballon D'Or. Men måske kan det nå at vende, hvis Messi forstsætter som mod Man. City?

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Xavi6Smede »

Argumenterne for Ronaldo skal vinde er simpelthen så svage. Det lyder selvfølgelig flot når folk siger, at han som Portugals store stjerne førte dem til EM sejr, og at han blev suveræn topscorer da de vandt CL. Desværre hopper mange på det, og derfor vinder han desværre nok. Og her mener jeg ikke desværre fordi det Ronaldo, men fordi det vil være så ufattelig ufortjent. Hans EM var middelmådigt, 3 mål imod Island, Østrig, Ungarn, Kroatien, Polen og Wales er ikke ligefrem imponerende. Hans CL var dårligt, næsten alle hans mål kom i de lette kampe i 2015 og hans finale var håbløs.
Jeg læste på madridista: "Ronaldo spiller to slags kampe. Kampe hvor han er dårlig, og kampe hvor han er dårlig men scorer." Og så står det jo skidt til, når både Suarez og Messi har bedre stats i denne sæson. Især fordi Messi er så meget mere end mål og assist.

Fortsætter Messi sin nuværende form, så bør han vinde, selvom jeg synes det tæt med Suarez. Og så ser jeg Griezmann som nr 3, hvor efter Ronaldo kan komme. Men jeg tror Ronaldo vinder..

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Suarez var bedst i sidste halvdel af sidste sæson, synes jeg. Men Messi spillede jo fuldkommen sindssygt til Copa America. Jeg har ikke tidligere set et hold i den grad være båret af en enkelt spiller gennem en hel turnering, det var helt vildt. At han så brænder et straffe, det ændrer jo ikke på, at han viste 4-5 x 90 minutters umenneskelig god fodbold. Ronaldo havde en stærk kamp mod Wolfsburg, da Madrid behøvede det mest, men ellers er det altså sandt det med, at han er blevet pillet ud af de fleste store kampe det år eller to.
qepd

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Messi har spillet bedst af de tre(CR, Suarez og ham selv) i kalenderåret 2016, men jeg tror også, at CR løber med den. EM og CL vægter bare rigtig meget, og det vil afgøre det. Ja, CR har ikke været sådan en enmandshær i de to turneringer, men han har haft sin andel i begge turneringer. Messi spillede rigtig godt i Copa America, men de skulle have vundet, hvilket de ikke gjorde, og så falder alt det gode arbejde til jorden; man husker ikke toeren. Havde Messi stået stærkere med Copa America? Det tror jeg, han havde, men CR ville stadig føre i kapløbet. Med Copa America i ryggen og en meget bedre sidste halvår af året 2016 end CR, ville Messi have en stor chance for at vippe CR af tronen, end hvad tilfældet er lige pt.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

8 - Lionel Messi's last 8 shots on target:
[SOCCER BALL]️ Goal
[NO ENTRY]️ Saved
[SOCCER BALL]️ Goal
[SOCCER BALL]️ Goal
[SOCCER BALL]️ Goal
[SOCCER BALL]️ Goal
[NO ENTRY]️ Saved
[SOCCER BALL]️ Goal
Lethal. https://t.co/JN6KXqkX3N
Giv mig min sko tilbage, røv!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Ronados stats er nok endnu vildere, han har jo vundet både CL og EM.
qepd

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

Jep.
With his last 5 shots on target, Messi (4) has scored the same number of goals as Cristiano (4) with his 58 shots in all the 2016/17 season.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster