Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af whidgee »

Jeg er så træt at den diskussion. Det er så taber-agtigt at trække det kort med provokation. En spiller må uanset stillingen gøre hvad han vil så længe reglerne følges. Neymar laver sine ting for at komme forbi og afdrible sin modstander. Hvordan han gør det er helt op til ham selv.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Jesni »

Ronaldo løb også rundt for nogle år siden og lavede tricks omkring sine modstandere. Det var lamt, plat, klamt etc. Når Neymar gør det - så er det ok.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af kklaus »

whidgee skrev:Jeg er så træt at den diskussion. Det er så taber-agtigt at trække det kort med provokation. En spiller må uanset stillingen gøre hvad han vil så længe reglerne følges. Neymar laver sine ting for at komme forbi og afdrible sin modstander. Hvordan han gør det er helt op til ham selv.
LE sagde det meget godt:
Luis Enrique: "Neymar plays this way and the rules allow it. Maybe we should focus more on what the rules don't allow."
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af whidgee »

Jesni skrev:Ronaldo løb også rundt for nogle år siden og lavede tricks omkring sine modstandere. Det var lamt, plat, klamt etc. Når Neymar gør det - så er det ok.
Ja, selvfølgelig var det plat. Ronaldo var og er elendig til tricks og driblinger. Det så bare dumt ud. Godt han har lært at begrænse sig til tap-in mål

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 507 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBSOCI »

Det er jo håbløst, når Laudrup af alle kritiserer Neymar.

Vi elsker alle sammen (håber jeg!) at se spillere, der kan noget ekstraordinært; frem for tonsere, der bare losser bolden ud af kommunen og løber solen sort (dem går cirka 100 af på dusinet hos de mindre hold i PL).

Det er lidt lige som nogle kritiser, at et hold ikke slipper speederen når de fører med 3-0 eller mere. Hvad har de tænkt sig? Skal en kamp stoppes, når et hold fører med tre mål eller mere? Det ville have været skidt for Liverpool, hvis det vat indført inden de spillede CL finale mod Milan.

Jeg synes da, at det er fantastisk at se spiller som Neymar optræde med sine finurligheder. Fodbold tilhører vel til i underholdningsindustrien? Jeg er da ligeglad med om det står 2-2 eller 8-0. Jeg vil da gerne underholdes. Selvom jeg naturligvis ærgrer mig, hvis Ney eller andre overdriver deres driblinger ved fx 2-2, hvis de kunne have spillet en medspiller fri til scoring. Men sådan er gamet.

Det er åbenbart sådan, at i fodbold ydmyger man modstanderne, hvis man
1. Prøver at score når man fører stort
2. Laver finurlige driblinger
Hvis det er den gængse opfattelse, holder jeg op med at se fodbold for så forsvinder underholdningen. De modstandere der føler sig ydmyget må bare træne for at blive bedre (det er jo ikke forbudt at erobre bolden fra Ney & Co. med fair midler) eller finde sig en anden sportsgren. Hvad med yoga, dart eller skak?

Undskyld mit sure opstød og ha en dejlig aften alle mine dejlige medfans.

¡Visca el Barca!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af JonasV »

Boldspil er leg. Det aspekt skal bare på ingen måde undertrykkes. Du kan drop' det, Laudrup.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Så sandt som det er sagt, FCBSOCI. Og helt enig.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Bager »

Der er en klar forskel på at lave et show og ydmyge sin modstander. Når Neymar skruer op for showet efter vi fører stort, så kan jeg sagtens følge, at modstanderen bliver provokeret.

Scenarie: Hvis I spillede en fodboldkamp, dit hold taber stort, der var en irriterende type på modstanderholdet som begynder at ville drible dig på showagtige måder som ydmyger dig, ville du så ikke give ham et ekstra skub, hvis du fik mulighed for det? Jeg ville føle mig provokeret.

Når man bliver ved med at at kampen seriøst og søge scoringen efter man fører stort, så viser man, at man respekterer modstanderen. Når man begynder at lave et show efter man fører stort, så - ligegodt om man har det i sinde eller ej - så ydmyger man modstanderen, og så respekterer man ikke modstanderen.

Fra Neymars synspunkt, så har Neymar helt sikkert sin egen agenda, som hænger sammen med de små kampe han tager med modstanderen. Han er måske blevet skubbet eller kaldt noget tidligere i kampen, som giver ham en afmagt, fordi det ligger ikke til Neymar at sparke modstanderen ned. Neymar begynder til gengæld at ville udstille modstanderen. Er det så ok? Tjaa, det er ihvertfald inden for lovens rammer, mens vold ikke er samtidig med at der ikke er nogen som kommer til skade af det.
Visca el Barca

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af whidgee »

Bager skrev:Der er en klar forskel på at lave et show og ydmyge sin modstander. Når Neymar skruer op for showet efter vi fører stort, så kan jeg sagtens følge, at modstanderen bliver provokeret.

Scenarie: Hvis I spillede en fodboldkamp, dit hold taber stort, der var en irriterende type på modstanderholdet som begynder at ville drible dig på showagtige måder som ydmyger dig, ville du så ikke give ham et ekstra skub, hvis du fik mulighed for det? Jeg ville føle mig provokeret.

Når man bliver ved med at at kampen seriøst og søge scoringen efter man fører stort, så viser man, at man respekterer modstanderen. Når man begynder at lave et show efter man fører stort, så - ligegodt om man har det i sinde eller ej - så ydmyger man modstanderen, og så respekterer man ikke modstanderen.

Fra Neymars synspunkt, så har Neymar helt sikkert sin egen agenda, som hænger sammen med de små kampe han tager med modstanderen. Han er måske blevet skubbet eller kaldt noget tidligere i kampen, som giver ham en afmagt, fordi det ligger ikke til Neymar at sparke modstanderen ned. Neymar begynder til gengæld at ville udstille modstanderen. Er det så ok? Tjaa, det er ihvertfald inden for lovens rammer, mens vold ikke er samtidig med at der ikke er nogen som kommer til skade af det.
Hvem vurderer, hvornår man ydmyger sin modstander? Han må altså gerne lave en "almindelig" dribling forbi sin modstander, men ikke lave noget ekstraordinært, anderledes eller overraskende for at komme forbi? Hvis Neymar skal forbi en modstander, så må han gøre det præcis som han har lyst til, uanset stillingen eller modstanderen. Han må vælge lige den form for dribling, som han mener kan få ham forbi sin modstander. Må Messi heller ikke lave en tunnel ved stillingen 3-0, fordi modstanderen føler, at han bliver ydmyget?
Senest rettet af whidgee ons sep 21, 2016 3:03 pm, rettet i alt 1 gang.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 507 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBSOCI »

Bager skrev:Der er en klar forskel på at lave et show og ydmyge sin modstander. Når Neymar skruer op for showet efter vi fører stort, så kan jeg sagtens følge, at modstanderen bliver provokeret.

Scenarie: Hvis I spillede en fodboldkamp, dit hold taber stort, der var en irriterende type på modstanderholdet som begynder at ville drible dig på showagtige måder som ydmyger dig, ville du så ikke give ham et ekstra skub, hvis du fik mulighed for det? Jeg ville føle mig provokeret.

Når man bliver ved med at at kampen seriøst og søge scoringen efter man fører stort, så viser man, at man respekterer modstanderen. Når man begynder at lave et show efter man fører stort, så - ligegodt om man har det i sinde eller ej - så ydmyger man modstanderen, og så respekterer man ikke modstanderen.

Fra Neymars synspunkt, så har Neymar helt sikkert sin egen agenda, som hænger sammen med de små kampe han tager med modstanderen. Han er måske blevet skubbet eller kaldt noget tidligere i kampen, som giver ham en afmagt, fordi det ligger ikke til Neymar at sparke modstanderen ned. Neymar begynder til gengæld at ville udstille modstanderen. Er det så ok? Tjaa, det er ihvertfald inden for lovens rammer, mens vold ikke er samtidig med at der ikke er nogen som kommer til skade af det.
Vi er bare lidt uenige. Det skal der også være plads til :-). Jeg synes ikke at man ydmyger modstanderen, bare fordi en spiller laver et show. Hvad bliver så det næste? Må man ikke lave en tunnel, for det er vel også ydmygende? Eller skal man stoppe med at spille ved fx 5-0, for det er da ydmygende at få store klø? Dem der ikke kan tåle gamet skulle prøve at leve et liv som os almindelige dødelige. Eller melde sig til synkronsvømning :grin: .

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Modstanderen vil føle sig ydmyget, hvis man laver et eller andet trick med en succesrate på 10%, hvor det kun handler om show. Det synes jeg eksempelvis var tilfældet mod Bilbao, hvor han efterfølgende fik kritik.

Jeg synes dog ikke, at han gjorde noget galt i den seneste kamp.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

Der burde jo ikke være nogen diskussion omkring, hvorvidt Neymar må lave smarte dribler eller ej, for det må han, selvom der står 10-0 til Barca; hvis intentionen med disse driblinger er at komme forbi sin modstander.

Hvis han derimod udelukkende laver disse smarte driblinger for at provokere eller irritere sine modstandere, burde han ændre sin tilgang, men selv i det her tilfælde kan vold mod ham ikke forsvares; der burde modstanderne bide det i sig.

Edit: Det var virkelig en underlig og uheldig udtalelse, Michael Laudrup kom med, imo. Provokationer og irritationer kan ikke og må ikke forsvares med vold, selvom man får den lyst. Man sender virkelig uheldige signaler til ungdommen, hvis man retfærdiggør sådan noget.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Modstanderen vil føle sig ydmyget, hvis man laver et eller andet trick med en succesrate på 10%, hvor det kun handler om show. Det synes jeg eksempelvis var tilfældet mod Bilbao, hvor han efterfølgende fik kritik.
Skal modstanderen også føle sig ydmyget, når Cristiano Ronaldo skyder på mål fra 30 meters afstand, hvor succesraten antageligvis er markant mindre end de magiske 10%, hvor du tilsyneladende har sat grænsen for hvad der er acceptabelt?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg har lige siddet og set alle Neymars flamboyante driblinger og udregnet dem til et gennemsnit på 11%, så it's all good my brothrs. Jeg har i øvrigt sendt en sammenklippet video til Neymar med de dribler, som er under, og givet en løftet pegefinger på vegne af forummet.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af whidgee »

Jeg kan altså forstå, at spillerne nu skal tage højde for stillingen OG hvor stor chance der er for, at driblingen lykkes, for ikke at provokere modstanderne. :eek:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster