Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Klopp (Liverpool): "The difference between PL and La Liga is that Barça can play 50% of the games with B team and win the league."

Klopp: "Messi can run 4.3 kilometers and score 5 goals. It's like a training session, it's not the same here in England." [md][md]
Idiot.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Troede ikke han var en af de mennesker, Liverpool blev jo udspillet af Sevilla i sidste sæson.

Bare dumt.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Der er virkelig et mindreværdskompleks herinde, når det kommer til Premier League.

Det er tydeligt for enhver, at Barca, Real Madrid og til dels Atletico er ekstremt dominerende i La Liga. I sidste sæson havde Barca en måldifferencepå 2,18 mål per kamp. Det er næppe opnået ved tætte kampe, hvor der har været tvivl om resultatet.

La Liga er muligvis den stærkeste liga i verden, men Premier League har bare langt flere interessante kampe.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg får seriøst brækfornemmelser over forsvarstaler vedr. Morten Bruun og Klopp herinde. Just saying. :)

Det Klopp siger, er jo himmelråbende dumt. Ja, Real, Barca og Atleti er langt foran de andre La liga hold, men slap lige af med de latterlig populistiske udsagn; de er jo milevidt fra sandheden. Barca B-holdet kunne vinde 50% af kampene og Messi har det alt, alt for let. Messi ville have det let over alt, især i PL.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Jeg er helt enig med Klopp i, at rigtig mange kampe minder om træningssessioner. Der bruges ikke specielt mange kræfter, da modstanderen ret hurtigt giver op. Derefter er det bare legestue indtil de 90 minutter er gået. Jeg synes egentlig det er hyggeligt nok som Barca fan, men det er sikkert ikke super underholdende for alle andre.

Der er bare en anden intensitet i Premier League, hvor de fleste hold i ligaen faktisk tror på, at de kan snyde topholdene. Derudover har man langt flere hold med en realistisk chance for at vinde ligaen, hvilket giver en del top kampe. Jeg glæder mig eksempelvis allerede til Manchester Derby i næste runde.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Ok, så tror jeg også, at man(dem der er uenige med Klopp og dig) skal stoppe med diskutere det, når udgangspunktet er det mht. La liga kontra PL. Det bliver bare for useriøst, når udsagnene omkring træningssessioner skal tages seriøst.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg erkender, at Real, Barca og Atleti er langt foran de andre La liga hold, men derfra og til at kalde kampene for træningssessioner samt at Barca B-holdet kunne vinde 50% af kampene, er for langt ude.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Jeg erkender, at Real, Barca og Atleti er langt foran de andre La liga hold, men derfra og til at kalde kampene for træningssessioner samt at Barca B-holdet kunne vinde 50% af kampene, er for langt ude.
Der var flere kampe i sidste sæson, hvor oddset på Barca sejr var mellem 1.05 og 1.07. Det er ret vildt, at man går ind til en ligakamp med 95% chance for at vinde. Jeg synes sgu godt man kan kalde det en træningssession, når det kommer dertil. Det er på ingen måde spændende, da resultatet reelt er givet på forhånd.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Sådan er det når man er så pisse gode. Oddset ville være det samme hvis det var watford der kom til campen. Og her har vi problemet... De mindre spanske hold bliver kaldt lort fordi de får tæsk af verdens 2 bedste hold. Det er dog ikke en målestok man kan bruge til ret meget da langt størstedelen af jordens fodboldhold ville få en på kassen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Sådan er det når man er så pisse gode. Oddset ville være det samme hvis det var watford der kom til campen. Og her har vi problemet... De mindre spanske hold bliver kaldt lort fordi de får tæsk af verdens 2 bedste hold. Det er dog ikke en målestok man kan bruge til ret meget da langt størstedelen af jordens fodboldhold ville få en på kassen.
Nej, men kritikken går jo netop på topholdenes dominans. Det er simpelthen ikke spændende at se en stor del af deres kampe. Det er en nydelse for os fans at se Barcas flotte spil, men det er sgu ikke nødvendigvis underholdende for alle andre.

La Liga har simpelthen brug mere mere jævnbyrdighed. Jeg siger ikke, at Barca og Real Madrid skal blive dårligere, men de andre hold skal have langt flere penge end tilfældet er. Den seneste aftale hjælper lidt på det, men det er i mine øjne slet ikke nok.

Det er muligt, at La Liga er stærkest, men det er Premier League, der skovler penge ind. Og det vil forblive sådan, hvis ikke La Liga skaber et mere interessant produkt for seerne.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

Jeg husker sq ikke mange af kampene som træningsessioner. Resultatet kan måske vise noget andet fordi vi i den sidste del af kampen afgjorde det, klart, men fuck hvor har vi været på hælene i mange kampe i løbet af sæsonen, fra kampens begyndelse.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Så opfatter vi kritikken ret forskelligt. Jeg ser den nærmere som om man mener at der er et stort antal elendige hold i spanien hvilket gør at barca og real kan hygge sig igennem ligaen.

Det er jo også det klopp siger - de kunne vinde med deres b-hold, messi behøver ikke at løbe. Det er imo en ekstremt mangel på respekt overfor flere af de spanske hold at lukke sådan en gang lort ud. Og det ser man igen og igen fra fans af engelsk fodbold. Nok fordi de ikke ser andet end barca og real.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

emo skrev:Jeg husker sq ikke mange af kampene som træningsessioner. Resultatet kan måske vise noget andet fordi vi i den sidste del af kampen afgjorde det, klart, men fuck hvor har vi været på hælene i mange kampe i løbet af sæsonen, fra kampens begyndelse.
Vores fordeling af resultater ved halvleg i sidste sæson:
2 måls føring eller mere: 11 kampe
1 måls føring: 10 kampe
Uafgjort: 14 kampe
Bagud: 3 kampe.

Det er selvfølgelig ikke totalt overlegent, men det er jo ikke sådan, at vi skal komme fra baghjul og vende kampene. I værste fald står kampene uafgjort ved pausen, hvilket fortæller lidt om vores dominans.

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Gnomitz »

Det gylle Klopp spyttede ud, var i et interview med Daily Mail, så derfor tænkte jeg det var en god ide at tage citaterne fra kilden, og evt læse interviewet før man konkluderer hvad Klopp mener.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -good.html
Klopp (Liverpool): "The biggest difference between England and the others is that the competition is always so hard. So, yes, you can play three games if you have teams with special ability, like Manchester City or Manchester United — two teams and let them play."

Klopp: "The big difference to Spain is that Barcelona can play 50 per cent of their games with Team B; or there are games where Lionel Messi runs 4.3 kilometres but scores five goals. That’s a recovery session. England has no recovery session, in absolutely any game."
Syntes også at dette citat var værd at tage med:
Klopp (Liverpool): "We played them in London. In the tunnel, they were like, this, (he mimes yawning and stretching, looking around, “Oh, this is Wembley, nice”) and, yes, we beat them. Yet in that match they could have scored five goals."
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Det minder om Barcastuff. De var også ekstremt sensationelle, når de skulle gengive citater. Det er åbenbart ulempen ved 140 karakterer. Man får ikke nuancerne med, da det bliver skåret ind til benet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster