Tur til Barcelona og billetter

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
zqa skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Forstår virkelig ikke, hvad folk ser i gotico, born og barceloneta. Men folk på ferie er vilde med de steder tilsyneladende.

... fordi at?
Jeg forstår det ikke, fordi at? Eller? :)

Det er især/bl.a. fordi, gaderne ofte er overfyldte med turister (Placa Reial er måske det værste sted på jorden, så tacky og snusket), og barer, cafeer og langt hen ad vejen også restauranter i disse områder er næsten alle meget dårlige eller dyre (stadig billigere end Danmark ganske vist), og selv de få gode er fuldstændigt indrettet og gearet efter turister, så man får måske god mad og drikke, men det er i en "international stemning", der ligeså godt kunne være i et andet land. Det er ikke specielt "Barcelona".

Der er vel nok små oaser, som er undtagelser, og områderne er også et lille besøg værd for at se stilen. Desuden behøver man jo ganske rigtigt ikke udelukkende at befinde sig i det område, hvor man bor. Jeg ville dog aldrig bo de steder. :smile:
Jeg har stort set kun gode erfaringer med barer, restauranter og caféer i El Born. Jeg havnede engang på et forfærdeligt lille sted, hvor maden sådan set var rigtig fin men servicen var det ringeste jeg nogensinde har oplevet. De var direkte uforskammede. Men udover det kan jeg vitterlig ikke komme i tanker om en eneste dårlig mad-oplevelse i El Born - også når jeg tager priserne i betragtning. I Barceloneta har jeg fået noget af det bedste og billigste kød på en lille argentinsk restaurant der hedder Iguazú. Jeg har været der 4-5 gange og aldrig hørt andre udlændinge derinde. Alle andre besøgende har snakket spansk eller catalansk.

Du har ret i at La Rambla, dele af Barri Gòtic - primært på de "større" veje fra La Rambla hen til katedralen - og et par gader i El Born - vel isærdeleshed Carrer de l'Argenteria, der går direkte ned til Santa Maria del Mar - er rigtig, rigtig turistede. Det er også rigtigt at det er skide dyrt, hvis man er dum nok til at sætte sig midt på La Rambla og spise. Men udover det kan jeg slet ikke nikke genkendende til hvad du skriver. Hverken at maden skulle være dårlig, dyr eller at der skulle være nogen speciel "international stemning".

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af zqa »

Tak for at skrive alt det jeg ikke orkede, Blau.
#jesuisSheep

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:Jeg har stort set kun gode erfaringer med barer, restauranter og caféer i El Born. Jeg havnede engang på et forfærdeligt lille sted, hvor maden sådan set var rigtig fin men servicen var det ringeste jeg nogensinde har oplevet. De var direkte uforskammede. Men udover det kan jeg vitterlig ikke komme i tanker om en eneste dårlig mad-oplevelse i El Born - også når jeg tager priserne i betragtning. I Barceloneta har jeg fået noget af det bedste og billigste kød på en lille argentinsk restaurant der hedder Iguazú. Jeg har været der 4-5 gange og aldrig hørt andre udlændinge derinde. Alle andre besøgende har snakket spansk eller catalansk.

Du har ret i at La Rambla, dele af Barri Gòtic - primært på de "større" veje fra La Rambla hen til katedralen - og et par gader i El Born - vel isærdeleshed Carrer de l'Argenteria, der går direkte ned til Santa Maria del Mar - er rigtig, rigtig turistede. Det er også rigtigt at det er skide dyrt, hvis man er dum nok til at sætte sig midt på La Rambla og spise. Men udover det kan jeg slet ikke nikke genkendende til hvad du skriver. Hverken at maden skulle være dårlig, dyr eller at der skulle være nogen speciel "international stemning".
Jojo, som sagt er der enkelte steder i områderne, der er værd at tage hen til. Måske især i Barceloneta. Det er godt, at folk har gode oplevelser der, men jeg mener ikke det kan diskuteres, at de ville have det endnu bedre bare lidt længere ude. Bare på den anden side af gran via hjælper det, omkring Antonio claret, store dele af eixample, sagrera osv osv osv har mere at byde på.

Den stemning, jeg taler om, er netop ikke speciel, den er flad og intetsigende. Den har ærgerligt lidt at gøre med det, jeg forbinder med Barcelona og omegn.
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:... men jeg mener ikke det kan diskuteres, at de ville have det endnu bedre bare lidt længere ude.
Det er jeg helt sikker på at det sagtens kan. Det åbenlyse bevis er jo at vi overhovedet har den her diskussion.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:... men jeg mener ikke det kan diskuteres, at de ville have det endnu bedre bare lidt længere ude.
Det er jeg helt sikker på at det sagtens kan. Det åbenlyse bevis er jo at vi overhovedet har den her diskussion.
Vær nu ikke fjollet. Det er vel tydeligt, at det var en talemåde. En overdrivese.

Jeg forstår, at du godt kan lide områderne gotico, born og barceloneta, men jeg forstår ikke helt, er det sådan, at du ikke bryder dig så meget om de andre?
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Blaugrana92 skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:... men jeg mener ikke det kan diskuteres, at de ville have det endnu bedre bare lidt længere ude.
Det er jeg helt sikker på at det sagtens kan. Det åbenlyse bevis er jo at vi overhovedet har den her diskussion.
Vær nu ikke fjollet. Det er vel tydeligt, at det var en talemåde. En overdrivese.

Jeg forstår, at du godt kan lide områderne gotico, born og barceloneta, men jeg forstår ikke helt, er det sådan, at du ikke bryder dig så meget om de andre?
Overhovedet ikke. Jeg elsker Sant Antoni og har boet der 3-4 gange. Første gang jeg var i Barcelona boede jeg i Poblenou. Der var også rigtig, rigtig hyggeligt, især ned af Rambla del Poblenou. Jeg har også boet i El Clot et par gange og jeg synes Vila de Gràcia er et ekstremt hyggeligt og dejligt kvarter. Hvis jeg skal være ærlig, så er det faktisk nærmest kun La Rambla jeg ikke rigtigt bryder mig om i Barcelona.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Lopezzz »

Samme her, det er meget sjældent at jeg tager på ramblaen npr jeg er i Barcelona
MDCCCXCIX

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Man finder ikke et værre sted i Spanien end ramblaerne i Barcelona midt på dagen. Men hver sin smag så, nyd gotico, born og bcneta så! :)
qepd

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Skydefinten »

Mange tak.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af zqa »

Tak.
#jesuisSheep

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Billede
qepd

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Flax_Generous »

Hvad har Jürgen Klopp med sagen at gøre?

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af emo »

Hans ben er behåret på en irriterende måde.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af Madbassen »

Er billetterne til El Clasico i december kommet til salg for socis? Hvis ikke, hvornår kan man så forvente, at de gør. Tak
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

FCBSOCI
Indlæg: 2460
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1183 gange
Blevet takket: 532 gange

Re: Tur til Barcelona og billetter

Indlæg af FCBSOCI »

Madbassen skrev:Er billetterne til El Clasico i december kommet til salg for socis? Hvis ikke, hvornår kan man så forvente, at de gør. Tak
Billeterne er ikke kommet til salg endnu, med mindre du vil købe VIP billetter, som er ekstremt dyre.
Lige som dig er jeg også medlem, og jeg plejer at få en mail nogle dage før salget starter. Gør du ikke det? Det starter typisk kl. 10 den pågældende og man skal være hurtige på tasterne for at nå at få en billet. Som jeg husker det, så starter salget til ikke medlemmer dagen efter, men da er billeterne allerede revet væk. Jeg har selv været så heldig at se seks ud af de seneste syv El Classico kampe på Camp Nou. Det er en fantastisk oplevelse. Hver gang. Desværre kan jeg ikke se den i december. Øv.
Håber, at du får billetter. Rigtig god fornøjelse med kampen, du må gerne heppe på Barca fra os begge.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster