Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Han holder fast i en motorcykel som kører med reservedæk.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ah. Idiotisk. Jeg savner Carlos Sastre. Det kan godt være at han nærmest aldrig var den bedste, men han var sgu virkelig let at synes godt om, modsat rigtig mange af de store klassementsryttere i dag.

Jeg håber Chaves vinder Vuelta'en og stiller op i Tour'en næste år.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Apropos enkeltstarten i dag, hvordan er Yates evner på enkeltstart? Han har ikke så mange resultater, så det kan være lidt svært at gennemskue.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

God afslutning på en flad etape. Sådan skal det gøres, ASO.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Sagan viser at det kan betale sig at kaste cyklen i en spurt. Lidt synd for Kristoff at det bare ikke fungerer i denne sæson, men det skulle ikke overraske mig hvis han vinder i Paris, når alle de andre sprintere er møre og trætte. Det er jo der han er bedst.

I øvrigt blev Sondre Holst Enger 3'er. Jeg valgte ham til mit Tour-hold, fordi han engang dansede på podiet og jeg ikke havde flere penge. Nu er han blevet nummer 11 en gang, 6'er to gange og 3'er i dag.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

Nå...
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Sky er latterligt stærke + ingen af konkurrenterne tør satse = en af de kedeligste udgaver af Tour de France længe

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Cykling

Indlæg af klogfyr »

Sky kunne sagtens få 4-5 i top 10, hvis ikke de skulle køre for Froome. Quintana er en kæmpe skuffelse. Kan ikke forstå de kører for ham og ikke Valverde som har været i bedre form. Well det kedeligste EM længe efterfulgt af (endnu) et kedeligt TdF. Heldigvis er der ikke så længe til sæsonen går i gang igen og vi kan få noget ordentligt sport.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Der er heldigvis også kun 31 dage til Vueltaen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

To pladser på podiet i to Grand Tours i streg for Orica, medmindre Yates går fuldkommen ned med flaget i morgen og i overmorgen. Det tror jeg ikke at Orica selv havde regnet med før sæsonen gik i gang.

Nå, jeg så i øvrigt ikke engang etapen i dag. Så ligeglad er jeg efterhånden med Tour de France. Jeg glæder mig bare til OL, San Sebastián, Vuelta'en og Il Lombardia. Og når det så er overstået er der ikke så længe til forårs-klassikerne kommer.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jesni »

Jeg tror snart cykelsporten skal have nogle restriktioner på hvor meget et hold må købe ind for. Ikke bare pga. Sky, men også i lyset af at der nok også snart kommer enorme oliesummer ind.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Katusha og Astana er jo forvejen olie- og gashold, og deres budgetter er angiveligt også betydeligt større end det kommende Bahrain-holds budget, så det er ikke en helt ny ting.

Problemet stikker i øvrigt dybere end bare budget. Sky har rigtig nok det største budget, men de har også den fordel, at de kan høste frugten af langsigtet planlægning. Tinkoff og IAM lukker og slukker i år, BMC, Katusha og Lampre er angiveligt også vej ud af sporten, og Orica mangler også en sponsor efter næste sæson. Det er jo en tredjedel af sportens World Tour som forsvinder på et år eller to. Det giver Sky (endnu) en kæmpe fordel.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Zakarins sejr i dag var i øvrigt første russiske Tour de France sejr siden 2009 - og kun den tredje russiske etapesejre de seneste 10 år ved Tour de France. Det kan godt være at alle er nok så overbeviste om at de russiske ryttere er dopede, men de klarer sig alligevel ikke overvældende godt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Greg LeMond om Sky's marginal gains:

"Others make us believe they are ahead of the best scientists, the famous Team Sky marginal gains! What bollocks! There are no new methodologies. That is wrong. In this area too, miracles do not exist."

Udtalelsen stammer fra denne artikel, der også kommer ind omkring motor-doping, Armstrong og fysiologiske grænser.

Og lige et uddrag fra en kommentar på reddit:

"It's funny how people often look back at the 90s/2000s and say "well duh, look at those results! we should have known!", yet when someone puts up out-of-this-world results in the modern peloton we just dismiss it.

Are we honestly going to accept "marginal gains" as the answer? A guy's best result at age 25 was 5th in the Commonwealth Games TT, and by 28 he's winning the Tour in a dominating fashion? He went from being a decent young guy with a few "okay" results, to joining Team Sky and being one of the best riders in the planet in a matter of a few months."


Jeg synes lige at det var meget passende efter i dag, hvor Froome bare lige kørte Dumoulin - der helt åbenlyst har sparet på kræfterne og udset, blandt andet, dagens etape som et mål - sønder sammen, som om det da var det letteste han nogensinde havde prøvet.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Cykling

Indlæg af Heartbreaker »

Apropos doping, har I set The Armstrong Lie? Overvejer at smide den på en af dagene.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster