Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Greg van Avermaet var i øvrigt involveret i en lignende situation i sidste års San Sebastian. Han blev væltet af en motorcykel, mens han førte løbet på sidste stigning. Men han fik ikke en skrivebordssejr efter løbet. Dengang fik Adam Yates sejren fordi han kom først over målstregen.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Heartbreaker skrev:Jeg er godt tilfreds med det. Jeg har 2000.- på Froomey til at vinde.
Han ville have taget den gule trøje i morgen uanset hvad.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cykling

Indlæg af Piquénbauer »

Heartbreaker skrev:Jeg er godt tilfreds med det. Jeg har 2000.- på Froomey til at vinde.
Det er jeg godt nok også!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Cykling

Indlæg af Heartbreaker »

Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Cykling

Indlæg af Heartbreaker »

Only 1 way and it’$ fuld speed a head :) train Hard, hold fokus, helthy body mind & soul be good too your mind and body, love you self and smile now:) and cry tha fuck later:(

Go Froomey!
Heartbreaker skrev:Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Cykling

Indlæg af klogfyr »

Flax_Generous skrev:Det er i hvert fald noget nyt, at etaperne bliver afgjort af en jury. Det samme skete på 7. etape. Det er selvfølgelig lettere at gøre nu med gps, men det virker alligevel lidt arbitrært, at målstregen på den måde kan rykkes efter løbet er slut. Hvad nu hvis det var sket på næstsidste bjerg? Eller i bunden af stigningen?
Præcis, det er noget forfærdeligt rod. Det fratager jo også fuldstændig Quintana og dem bagved chancen for at indhente dem igen (ikke at jeg tror det var realistisk i dag, men det er set før).

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Cykling

Indlæg af Barcaholic »

Jeg har fulgt med i Touren hele mit liv, de første Tour minder er fra start/midt 90erne. har oplevet mange ting, men det jeg så idag stikker sku dem alle. Simpelthen vilde billeder at se den gule trøje løbe opad bjerget. Selvom jeg var flad af grin til at starte med, fik jeg virkelig ondt af Froome. Det er skandaløst at tilskuerne er blevet så selvoptagede at det er vigtigere for dem at komme i TV, end at se og nyde verdens bedste cykelløb.

Respekt til komiteen for at give Froome samme tid som Mollema, synes det var helt okay situationen taget i betragtning.

C.A.Sørensen interview efter løbet gjorde iøvrigt ondt at se.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg kan egentlig godt forstå juryens beslutning, og Froome har da også fortjent sin gule trøje, men jeg må samtidig også indrømme, at det lugter lidt af særbehandling. Der har altid være bizarre uheld i cykelsporten, men jeg mindes ikke, at en jury efterfølgende har forsøgt at kompensere for uheldene ved at flytte målstregen (som på 7. etape) eller foretage en kontrafaktisk vurdering af resultaterne (som i dag).

Jeg synes, at afgørelsen rejser en masse svære spørgsmål: Hvordan kan juryen overhovedet være sikker på, at etapen havde endt som resultaterne viser nu? Hvor går grænsen for, hvornår juryen skal gribe ind? Hvad hvis uheldet var sket i bunden af stigningen? Hvad skal der ske hvis en tilskuer eller motorcykel vælter Froome igen i morgen? Hvad hvis det sker Grand Colombier på søndag, der ender 15 km fra mål? Og hvad hvis det nu er en mindre vigtig rytter, som bliver væltet og mister muligheden for top 10, vil han så også blive kompenseret?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg kan i hvert fald godt forstå at Mollema er rasende.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Og ja. Hvad med de gange hvor det har været andre ryttere? Hvad med van Avermaet i San Sebastián. Hvad med dengang Hoogerland og Flecha blev mejet ned af en fransk TV bil? Dengang mistede Hoogerland i hvert fald 17 minutter. Hvorfor blev han ikke noteret for samme tid som dem han var i udbrud med?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Man kan godt argumentere for, at hvis man har muligheden for at fjerne betydningen af den slags uheld, så bør man gøre det. Der er noget intuitivt fair ved sådan en praksis. Der er bare (mindst) tre problemer ved det:

1) Det er uhyre svært at lave den slags kontrafaktiske vurderinger. Det er jo på ingen måde sikkert, at Mollema, Porte og Froome var kommet samlet til mål 19 sekunder foran de andre favoritter, hvis ikke de var styrtet.

2) Hvad er konsekvenserne fremadrettet? Se mine tidligere spørgsmål, som jeg ærlig talt tvivler på ASO kan besvare bare nogenlunde sammenhængende.

3) Hvis man vil indføre en ny regel eller praksis, så er det sjældent en god idé at gøre det for at rette op på en uheldig situation. Det er særbehandling. Hvis man vil indføre en ny regel eller praksis, så skal man gøre det fordi man vil forhindre lignende situationer i fremtiden.

Jeg hælder mere og mere til, at juryen valgte en forkert løsning...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jesni »

Det var helt sikkert den forkerte beslutning. Nu vil de næste 100 situationer, der bare ligner en lille smule det her blive skreget i vejret om samme behandling, hvilket de naturligvis ikke får. Derudover er det ærgerligt at Froomes misbrug af den gule trøjes autoritet ikke er blevet behandlet mere end den har. Her har vi nok ikke fat i jura men nok mere normer i feltet - men det var smagsløst.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, der tegner sig tydeligt et billede af Froome som en type, der bruger alle kneb for at få en fordel (se også: energibaren på Alpe d'Huez, eksklusionen fra Giroen for at holde fast i en motorcykel, TUE-misæren i Romandiet Rundt, osv.).

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Apropos snyd...

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvad handler det om? Kan simpelthen ikke tyde hvad der foregår på det der billede.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster