EM 2016

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

kklaus skrev:
Cristiano Ronaldo: "Iceland only tried to defend... they had two chances and then did not try to score."
More Ronaldo: "They celebrated like they had won the Euro cup or something. That's a small mentality. That's why they'll do nothing."
:lol: :lol:
Well, han har ret. De små hold har jo den defensive mentalitet, og de kommer som regel ikke langt. Selvom Island nok høster en del sympati fra mange, så var deres måde at fortolke fodbold på ekstremt kedelig. Portugal spillede til gengæld super flot fodbold i store dele af kampen.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Skydefinten »

Well, han er en kæmpe kegle at stå og sige det på den måde efter kampen.

Og så ville han så heller ikke lige give hånd efter kampen. Smart move.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev: Portugal spillede til gengæld super flot fodbold i store dele af kampen.
Gjorde de det? Det havde jeg svært ved at få øje på.

Nani kunne være sin indsats bekendt, men ellers er det ret tydeligt, at de hverken individuelt eller kollektivt har den fornødne kvalitet.

Moutinho, der vel ellers er en slags kvalitetsspiller, havde ikke rigtig noget at byde på. Quaresma - med den hypede form - bidrog ikke med noget som helst, og skal, lige som en hel del andre EM-spillere, åbenbart på udvidet kursus i at sparke hjørnespark. Man sigter efter en medspillers hoved, ikke en modspillers brystkasse eller fødder.

I øvrigt: Gomez spiller næste kamp, Joachim Löw. Jeg ved, at hvis jeg piller ham af mit managerhold, spiller han og scorer.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Storken »

Deschamps overvejer at stille uden Pogba og Griezmann mod Albanien. I det mindste har jeg kun Pogba på mit managerhold, men det kunne jeg godt være foruden.

Ronaldo er forresten en tudeprinsesse. Jeg er dog ikke royal ekspert, hvorfor Jesni sikkert kommer efter mig nu :lol:

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

Skydefinten skrev:Well, han er en kæmpe kegle at stå og sige det på den måde efter kampen.

Og så ville han så heller ikke lige give hånd efter kampen. Smart move.
Jaja, han er en kegle, enig. Men substansen i hvad han sagde, var sådan set reel nok. Men så kan Island jo bare modbevise det og komme langt.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:
Jesni skrev: Portugal spillede til gengæld super flot fodbold i store dele af kampen.
Gjorde de det? Det havde jeg svært ved at få øje på.
Jeg var ret imponeret over deres spil i specielt først halvleg. De havde mange gode løb, og var meget dynamiske i deres angrebsspil mod et troligt velorganiseret Island, der ikke gav meget plads. Det var også i tråd med, hvad kommentatorer og eksperter i studiet sagde, som i sidste ende ved mere om det, end jeg/os.

EDIT. Deres hjørnespark var ikke specielt veludførte, til gengæld var deres indlæg i åbent spil fremragende i store dele af kampen.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: EM 2016

Indlæg af emo »

Grækenland kom relativt langt med en mere primitiv stil en Rusland. Man skal jo kigge på kampen, Portugal har bedre spillere på alle positioner, det er Islands første EM kamp, de vil for alt i verden komme godt ud af det, og derfor spillede de efter præmisserne.

Jeg frydes.
Allez...

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: EM 2016

Indlæg af A$AP »

''That's why they'll do nothing'' Fordi Portugal snupper jo også det ene trofæ efter det andet..

Prøv lige og før dit hold videre fra gruppen først Ronaldo. Det bliver interessant med de sidste kampe for Portugal, et Østrig hold der skuffede fælt i første kamp, og nu stort set SKAL have noget godt ud af de sidste to og kæmpe med alt de har, og et Ungarn hold som overraskede positivt.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

emo skrev:Grækenland kom relativt langt med en mere primitiv stil en Rusland. Man skal jo kigge på kampen, Portugal har bedre spillere på alle positioner, det er Islands første EM kamp, de vil for alt i verden komme godt ud af det, og derfor spillede de efter præmisserne.

Jeg frydes.
Islands taktik virkede 100% og var fuldstændig fantastisk ret fodboldfagligt. Jeg sidder så som tilskuer og keder mig relativt meget. Som Barca fan er man vel mest til det spil, Portugal præsterede. Men Ronaldo er der selvfølgelig.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: EM 2016

Indlæg af emo »

Ser ikke EM som Barca fan. Jeg er ikke fan af Portugal, og det har jeg aldrig været, og kan ikke blive det, ligesom med andre lande så har jeg noget for det land jeg ikke kan tage/holde ud.

Jeg synes at Island er en smuk historie, et alt for lille land der kommer med til EM, de er fra Norden men ikke i nærheden så slemme som Sverige og så har de Ari på holdet som er en sød fyr i Odense.

Havde jeg været neutral seer havde jeg nok set anderledes på det, men var jeg ikke i går. Jeg var fan af Island og de kæmpede på den måde de kunne. Selvf. håber og regner jeg med at de også vil dominere kampe og skabe mere når de møder hold de kan spille sådan imod. Portugal er bare en mundfuld.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Piquénbauer »

"They celebrated like they had won the Euro cup or something. That's a small mentality. That's why they'll do nothing."
Problemet er at Island allerede har opnået ekstremt meget. De er kommet til EM og har taget point fra mægtige Portugal. Det er en KÆMPE bedrift for så lille et land.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev: (...) og var meget dynamiske i deres angrebsspil mod et troligt velorganiseret Island, der ikke gav meget plads. Det var også i tråd med, hvad kommentatorer og eksperter i studiet sagde, som i sidste ende ved mere om det, end jeg/os.
Det er bare en dårlig undskyldning, at Island "stod godt" og "ikke gav megen plads". Undskyldningen kendes også en sjælden gang fra det hold, det her forum primært drejer sig om. En hold med den fornødne kvalitet skal kunne dirke sådan et forsvar op, ikke mindst når det udgøres af spillere, der til hverdag render rundt i sekundaklubber. Portugals problem er helt entydigt, at de savner en egentlig midterangriber/afslutter, der kan udnytte pladsen og/eller selv skabe den og dertil er stærk i hovedspillet. Derudover var Moutinho alt for anonym som spilfordeler - også en position, hvor Portugal savner kvalitet.

I øvrigt er det at man har fået plads i et dansk tv-studie ingen garanti for, at man har mere forstand på fodbold end flere af det her forums brugere. Af uransagelige årsager skønner man i dansk tv, at det at have spillet en masse kampe for Silkeborg engang for mange år siden, eller - senest - det, at man har et bestemt køn, er særligt meriterende; gør, at man er særligt god til at analysere og forstå fodbold. Et team på 5-6 stykker af det her forums brugere kunne tilbyde en mere kvalificeret EM-dækning end dansk tv.
Senest rettet af Luis Enrique ons jun 15, 2016 12:53 pm, rettet i alt 1 gang.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

emo skrev:Ser ikke EM som Barca fan. Jeg er ikke fan af Portugal, og det har jeg aldrig været, og kan ikke blive det, ligesom med andre lande så har jeg noget for det land jeg ikke kan tage/holde ud.

Jeg synes at Island er en smuk historie, et alt for lille land der kommer med til EM, de er fra Norden men ikke i nærheden så slemme som Sverige og så har de Ari på holdet som er en sød fyr i Odense.

Havde jeg været neutral seer havde jeg nok set anderledes på det, men var jeg ikke i går. Jeg var fan af Island og de kæmpede på den måde de kunne. Selvf. håber og regner jeg med at de også vil dominere kampe og skabe mere når de møder hold de kan spille sådan imod. Portugal er bare en mundfuld.
Fair nok. Jeg er sådan set ligeglad med, hvem der spiller - jeg kigger kun på hvordan de spiller, så der er vi fundamentalt forskellige i indgangsvinklen. Jeg er ligeglad med om det er Messi, Ronaldo, Payet eller Rommedahl - jeg vil bare se fremadrettet spil.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:Det er bare en dårlig undskyldning, at Island "stod godt" og "ikke gav megen plads". Undskyldningen kendes også en sjælden gang fra det hold, det her forum primært drejer sig om. En hold med den fornødne kvalitet skal kunne dirke sådan et forsvar op, ikke mindst når det udgøres af spillere, der til hverdag render rundt i sekundaklubber. Portugals problem er helt entydigt, at de savner en egentlig midterangriber/afslutter, der kan udnytte pladsen og/eller selv skabe den og dertil er stærk i hovedspillet. Derudover var Moutinho alt for anonym som spilfordeler - også en position, hvor Portugal savner kvalitet.
En dårlig undskyldning, at de andre var ekstremt velorganiserede? Det er ikke meget kredit du giver Island, må man sige. Derudover har vi jo set andre hold til det her EM, der heller ikke har kunnet dirke velorganiserede hold op, så jeg er ret uenig i din udlægning der.
Luis Enrique skrev:I øvrigt er det at man har fået plads i et dansk tv-studie ingen garanti for, at man har mere forstand på fodbold end flere af det her forums brugere. Af uransagelige årsager skønner man i dansk tv, at det at have spillet en masse kampe for Silkeborg engang for mange år siden, eller - senest - det, at man har et bestemt køn, er særligt meriterende; gør, at man er særligt god til at analysere og forstå fodbold. Et team på 5-6 stykker af det her forums brugere kunne tilbyde en mere kvalificeret EM-dækning end dansk tv.
Du skal have nogle høje tanker om dig selv, hvis du mener du er mere kvalificeret end diverse trænere, der bliver brugt, men det må stå for dit ego. Haha, og ja, fuldstændig - det er kvalmende at se at en kvinde bare skulle presses ind i TV2's studie. Latterligt. Hun bidrager jo med så fornærmende lidt ifht de andre.
Senest rettet af Jesni ons jun 15, 2016 1:00 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Storken »

We’d recommend Cristiano Ronaldo take a long hard look at himself in the mirror - but we know he already does that.
Hahaha :mrgreen: :grin:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster