Rejse-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Altså, du kan sagtens tage til Stratford hvis du har lyst, Skyde. Det kan godt være der er en statistik, der siger at Stratford er et forfærdeligt farligt sted (selvom halvdelen af de rapporterede kriminelle aktiviteter er beskrevet som "Other Theft"), men min erfaring er ikke helt den samme.

Jeg var i London for nogle år siden og boede i Walthamstow (lidt nord for Stratford). En af dagene var vi på vej hjem med metro omkring midnat og jeg var nødt til at springe af, fordi jeg skulle pisse forfærdelig meget. Jeg løb op på gaden og tog den første baggård. Men det viste sig så at det tog vi var med var det sidste tog den aften. Så long story short gik jeg en lang, lang tur hjem, hvor jeg gik tværs gennem Stratford. Jeg blev ikke berøvet, slået ned eller voldtaget på noget tidspunkt og følte mig ikke truet eller bange. Overhovedet.

I øvrigt ... er der nogen der kender de fede pizza steder i Rom? Bare generelt god mad? Og is! Is og mad, nogen tips? Jeg flyver nemlig til Rom i overmorgen. Og jeg har selv sat kryds ved McDonald's ved Pantheon. Det siger sig selv at jeg skal spise en biggen chicken med udsigt til Pantheon.

Edit: Lort. Så er McDonald's ved Pantheon selvfølgelig lukket for et par år siden. Pis.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Du sej.

@skyde
Men hvis din svigermor har lyst til at se Stratford så lad hende gå :cool:
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Du sej.
Var du udsat for noget meget slemt i Stratford eller hvad?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Lopezzz skrev:Du sej.

@skyde
Men hvis din svigermor har lyst til at se Stratford så lad hende gå :cool:
Haha. Hun skal ikke luftes mere dette årti:)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Jønde »

Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Du sej.
Var du udsat for noget meget slemt i Stratford eller hvad?

Nu behøver man vel ikke personligt at være blevet udsat for noget slemt, for rationelt at være i stand til at vudere om et sted er farligt/usikkert eller ej?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Du sej.
Var du udsat for noget meget slemt i Stratford eller hvad?
Nej hvorfor tror du det? Jeg var helt vild med stedet og intet skete men vi var sammen med nogle gutter fra en ghetto og de fortalte nogle vilde historier.
Men nu er det meget mere sikkert fordi hele London er overvåget.
Men generelt vil jeg ikke anbefale det til turister.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Men hvorfor er det så at jeg er sej, Lopezzz?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Blaugrana92 skrev:Men hvorfor er det så at jeg er sej, Lopezzz?
Kan du ikke bare glemme det og komme videre din loppe ;)
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Tjoh. Jeg forstår bare ikke hvorfor det er mig der er sej, når det var dig der brugte fem dage i "Englands farligste område" og jeg bare gik igennem en enkelt gang. Men jeg skal da ikke beklage mig. Hvis du vil synes at jeg er sej, så skal du da også være så hjertens velkommen til det.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1682 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

21° her i Vondelpark, Amsterdam. #weshouldsmoke :cool:
MDCCCXCIX

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Tag trygt til Stratford. BG92 er gået igennem området engang, det så fint ud.
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Tag trygt til Stratford. BG92 er gået igennem området engang, det så fint ud.
Ja, men du var retfærdigvis heller ikke i området, g.

Jeg sætter dog pris på at du lytter til mig og mine anbefalinger. Hvis du har brug for flere gode råd skal du bare råbe højt, hvilket jeg tror du fint kan kapere.

Med venlig hilsen
Blaugrana92

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Er der mon nogen herinde, der har været i Sevilla før? Hvis ja, så skal jeg nemlig en tur derned her i uge 7, så anbefalinger til sightseeing og (især) (tapas?)restauranter modtages med kyshånd.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:Er der mon nogen herinde, der har været i Sevilla før? Hvis ja, så skal jeg nemlig en tur derned her i uge 7, så anbefalinger til sightseeing og (især) (tapas?)restauranter modtages med kyshånd.
Sightseeing:

El Alcazar, det 1000 år gamle palads, er virkelig smukt. Skal næsten besøges. Det er mudejar-arkitektur, i hvert fald hovedsageligt, (og noget af det flotteste af slagsen), så det er en del anderledes end resten af det, man finder i Europa. Den tilhørende have bør også ses!

Ved katedralen ligger los patios naranjos (appelsingården), ret nice og afslappende sted. Det koster vist fire euro, hvis du er studerende, men så er der også adgang til Salvador-kirken, hvis jeg husker rigtigt. Kast også et blik på katedralen, når nu du er der.

Plaza España og Ma Luisa-parken (de ligger op ad hinanden) er også et besøg værd, meget flotte steder.


Barer:

La Goleta de Peregil. Appelsinvin er tradiotionelt lokalt og skal vel prøves, når man er i Sevilla. Madretterne rækker fra ret middelmådigt til aldeles glimrende. Nogle af retterne med kød var virkelig gode, snus dig lidt frem vha. menukortet og hvad de andre gæster har stående på bordene.

Lo Nuestro. Flamencobar lige på den anden side af kanalen. Andre og sikkert bedre steder kan nok findes, men flamencokulturen er ret imponerende dernede, og Lo Nuestro virker let at gå til.


God tur
qepd

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af JonasV »

Guys, jeg har brug for et par gode råd, hvis nogen kan undvære sådanne.

Til sommer skal jeg ud at rejse med min hustru og snart to-årige søn. Jeg har tænkt lidt på Baskerlandet, som jeg altid gerne har ville besøge. Nogen der kan give et bud på hvordan der er om sommeren? Sådan vejr/klima-mæssigt. Er det ren tortur for en lille gut som, til den tid, vil være lidt over to år?

Jeg har nemlig længe været lun på tanken om en tur til San Sebastian eller lignende.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst