Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Marquinhos har en lang kontrakt, han er stadig kun 21 år, er eftertragtet af flere store klubber og PSG mangler overhovedet ikke penge. Vi kommer til at slippe minimum 45 millioner euro for Marquinhos tror jeg.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Kommer an på hans motivation. Hvis han offentligt siger han kun vil til Barca, er antal af interesserede klubber ligegyldigt. Men om han stadig er utilfreds følger jeg simpelthen ikke PSG nok til at vide. Jeg tror også som jer, det mest sandsynlige er at han bliver dyr, men spillerne har en ret afgørende rolle at spille i de her situationer. Bare husk på Mascheranos
mindre professionelle afsked i Liverpool.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Han skulle stadig være ret sur over at han ikke spiller mere. Kan huske at hans agent var ude med nogle ret hårde bemærkninger efter han startede ude mod chelski.

Men jeg tvivler på at han kan presse PSG til at sælge ham billigt. De virker bare ikke som en klub der er klar til at "forstærke" andre store hold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Han skulle stadig være ret sur over at han ikke spiller mere. Kan huske at hans agent var ude med nogle ret hårde bemærkninger efter han startede ude mod chelski.

Men jeg tvivler på at han kan presse PSG til at sælge ham billigt. De virker bare ikke som en klub der er klar til at "forstærke" andre store hold.
Nej, der må man håbe på, de lidt kommer frem til at det ikke er særlig optimalt for dem at have en sur spiller i truppen. Måske ønsketænkning, men hvis spillerne virkelig vil væk og starter ballade, så plejer de at kunne præge processen ret meget.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er rigtigt. Og altså Blanc har direkte kommenteret på situationen omkring Marquinhos hvor han sagde at det ikke var holdbart så man må gå ud fra at der sker et eller andet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Forstår heller ikke vi slår til noget hurtigere og tager nogle flere chancer...

Vi har fin erfaring i at leje spillere ud, og så kunne vi også styrke vores B-hold såfremt spillerne skulle modnes først.
Hvis vi kigger på nogle af deres "førende" spillere, som vi har interesse i, så kunne man have nappet dem billigt engang.

Uden at være talentspejder, så har en Verratti jo vist potentiale, selv tilbage fra Pescara tiden..
Verratti - kostede PSG 12 mill. Euro.
Pogba var en fri transfer fra United.
Jeg forstår ikke at vi ikke er mere "med" når det kommer til de handler - og når vi kigger på en Alexis handlen - den havde en snert af det jeg er ude i, en spiller der fortsat skal udvikles men som har potentialet - hans salgspris fordoblede vi altså - selvom han ikke var uundværlig for os..

Savner lidt vi har fingeren på det næste kuld - her kan omtalte Ousmane Dembélé nævnes (specielt med den frikøbsklausul), der er mange talentfulde spillere i Frankrig med et gennembrud i år:
Ricardo Periera - Nice, 22 år. Forsvarsspiller.

Sofiane Boufal, Lille (ham er der rygter omkring til os faktisk)
Djibril Sidebe, Lille også.
Alle spillere som er slået igennem i år.

Den type spillere er nok også at finde i Holland (Vincent Janssen, AZ, Bozoar, Ajax), i Belgien (Praet, Tielemans) og i andre lande.
Det er alle spillere som går i 70-150 millioner lejet - og som altid ville have videresalgspotentiale, fuldkommen som Alexis.

Og så skal vi være bedre til at kigge på markedsmekanismerne, den primære er kontraktudløb. Jo færre år tilbage, des bedre forhandlingsposition. Såre simpelt, men ikke noget vi praktiserer. (Vi gjorde det med Rakitic, hvad skete der? Vi fik ham til en fornuftig pris!)

Jeg kan gøre opmærksom på at følgende spillere har udløb i 2017, som man har rigtig gode kort på hænderne ved forhandling til sommer:
Ilkay Gündogan
Henrikh Mkhitaryan
Mats Hummels
Mario Götze
Axel Witsel
Iñigo Martinez - Sociedad (har vi før haft klørene efter)
Victor Wanyama - Southampton
Nicola Sansone - Sassoulo
Dennis Praet - Anderlecht
Lucas Lima - Santos
Jetro Willems - PSV

Og jeg kunne fortsætte..

Her har vi altså med spillere som i alle nævnte tilfælde har haft afgørende betydning og alle er blevet rygtet til større klubber - og spillere man kunne forhandle gode priser hjem på.. Alle spillere som kunne omgås i rotation og få betydning for vores bredde - og et par af dem med potentiale til at blive nøglespillere (primært Dortmund navne, plus måske en Götze)..
Og vigtigst af alt - nogle navne der altid er interessante for andre klubber selvom de har haft et knap så succesfuldt ophold i Barcelona - man ville altid kunne sikre sin købssum, agent omkostninger og sign on fees - plus måske mere til.

Min pointe er, at man ikke altid behøver købe mega dyrt - en Kingsley Coman, som Bayern lejede kunne snildt have bidraget med det samme som Turan, men til halvdelen i lønomkostninger og leje m. Købsoption/køb til at starte med..

Jeg ved godt at det er nemmere sagt end gjort og at det oftest kræver stærke relationer med agenter - men oftest er det en drengedrøm når Barca melder sig på banen, og man kan få spilleren til hjælpe til i forhandlingerne - men synes stadig vi står ufatteligt svagt i oftest mange handler - for billigere salg, alt for dyre køb og ALT for mange mellemvarehandler, hvor man tænker at næste træk er at vi sælger (hypotetisk kunne det være Vidal, Vermaelen, Turan, Mathieu) til en 1/3, eller max halvdelen af hvad vi gav. Eller helt tredje, en sløj lejeaftale hvor vi bidrager til løn.

Det her spil mestrer andre langt bedre end os - og Bayern må være det klokkeklare eksempel - piv skarpe her.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Damn.. Vidste ikke at Jetro Willems allerede havde kontraktudløb i 17. Hvis man kan få ham for en fornuftig pris, så synes jeg godt nok at man skulle gøre det. Han er cirka på samme højde med Alba, men han er en del stærkere, og så er hans boldomgang også god, og så er han meget god til at slå de tidlige indlæg. Der er virkelig mange gode unge venstrebacks derude.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af kklaus »

If Barcelona want Atletico centre back Jose Maria Gimenez (21), Atletico would accept less than 65M buyout. Madrid have to pay full fee [md]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Break the bank.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Ad nej! Mega usympatisk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Han er jo fra Uruguay, og nogen skal jo være det. Kan man egentlig godt have for mange sydamerikanske spillere på sit hold? Vi har allerede 1 fra Uruguay, 2 fra Argentina, 1 fra Chile og 5 fra Brasilien. Jeg tror ikke det er sundt.

Jeg ville dog ikke have noget imod Gimenez, han har været en stor del af det Atletico forsvar der kun har lukket 16 mål ind i ligaen, og 2 sæsoner med Godin som makker, kan næsten ikke være andet end godt for så ung en spiller. Kun 21 og så har han været med på det bedste niveau i lang tid, og vist sit værd. Jeg er lidt skeptisk overfor hans boldomgang, men her er Mascherano jo heller ikke den bedste. Han har i hvert fald fart, styrke og mundsproget i orden. Og han må jo være god til at forsvare, ellers havde Simeone ikke haft så stor tillid til ham. Jeg tror dog at han ville være for dyr.

Nu kommer han sandsynligvis til at lede centerforsvaret mod Bayern, da Godin er skadet i første kamp. Det bliver en stor stor test for ham.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Gimenez måtte gerne kom til Barca. Han minder meget om Puyol, altså profilen. Det med at han spiller til stregen og er en hård hund, er en del af Atleti og Simeone, noget man kunne arbejde med i Barca.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Men man skal passe lidt på med at drage konklusioner på det spillerne er en del af idag.
Turan var også voldsom god under Atletico og Simeone.

I Barca er der slet ikke samme organisation og støtte til forsvarsspilleren, specielt de centrale - hvilket gør at vi skal have en meget speciel type.

Tvivler desuden på at Giménez er dygtig nok med bolden og i det fremførende spil.
Men er enig i at han er en kontant type. :-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af JonasV »

Det er også fedt at EB poster nyheden, men i artiklen selv skriver at det er højst usandsynligt. Klik klik.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Man skal også passe på med at drage konklusioner på Simeones system, og at det er kun pga. det, at enkelte spillere er gode. Turan har været tilgængelig i 4 måneder og man har spillet ham på fuldkommen forkerte positioner, så er det klart, at han ikke har slået til. Desuden skal han have lov til at tilvænne sig, hvilket kan tage tid. I øvrigt spiller han jo ret godt på landsholdet, så det må også være pga. systemet der.

Mht. Giménez, så minder hans profil meget mere Puyols end nogle af de andre unge forsvarsspillere, man er ude efter ifølge rygterne. Jeg ved ikke omkring hans boldomgang, men han behøver heller ikke at føre bolden, det kan Pique gøre.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster