Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Traffic Sports, der solgte os Keirrison, Henrique og Douglas, er endda ligefrem under mistanke for at have været involveret i bestikkelse af FIFA officials. Rosell har mange forbindelse i Brasilien og jeg er ikke et sekund i tvivl om at det kun er de færreste af dem, der ikke snyder og bedrager. Det var godt vi slap af med Sandro før alle de her FIFA skandaler, for jeg tror ærligt talt bare det er et spørgsmål om tid før hans navn dukker op i et eller andet dokument.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Artikel fra Tipsbladet/Sport Executive tilbage i 2013:
Alexander R. Feliu? Siger det navn dig noget? Nej, vel? Sandro Rosell? Det lyder mere bekendt, ikke? I hvert fald hvis du er fan af FC Barcelona. For Sandro Rosell – med fødenavnet Alexander Rosell i Feliu – har siden 1. juli 2010 været præsident for den catalanske storklub – valgt med historiens største margin, idet han fik historiske 61,35 procent af stemmerne. Men hvad har den ærværdige præsident for FC Barcelona med Brasiliens fodboldlandshold at gøre? Jo, Sandro Rosell har siden 2006 tjent mindst 10,9 milioner dollar på sambalandets venskabskampe i udlandet! Lyder det indviklet? Det er det også!

Men lad os starte et sted. Før livet som præsident for en af verdens mægtigste fodboldklubber var Sandro Rosell direktør for Nike i Brasilien. Her lærte han en mand at kende, der engang var værd at kende, nemlig Ricardo Teixeira. Før sit fald i marts 2012 var Ricardo Teixeira en af fodboldens mægtigste mænd. Svigersøn til den tidligere FIFA-præsident Joao Havelange, eksekutivkomite-medlem i FIFA og præsident for fodboldforbundet i boldspillets mest attraktive nation, Brasilien.

I 2006 var Ricardo Teixeira således en mægtig mand, der nærmest kunne gå på vandet. Lige netop det år solgte han rettighederne til de brasilianske venskabslandskampe i udlandet til et firma med det mundrette navn ISE. Bag det firma dækker sig en lang række mere eller mindre ukendte arabiske investorer med firmaadresse i skattelyet Cayman Islands. De skulle have et sted mellem 805.000 og 1.050.000 dollar per venskabskamp, de arrangerede for Brasiliens fremmeste fodboldhelte. Af uransaglige årsager har ISE så videresendt millioner af dollar for alt i alt 24 venskabslandskampe til Uptrend Development LCC med base i New Jersey, USA. Kontoen, pengene er sendt til, bærer navnet Alexander R. Feliu – alias Sandro Rosell. Selskabet er i øvrigt umuligt at spore på internettet – uden hjemmeside eller kontaktinfo.

Andre millioner af dollar er afsendt til firmaet Alianto Marketing Ltd. Det firma tegnes minsandten også af Alexander R. Feliu. Det har hjemme i værelse 123 i blog 6 på Av. das Americas 700 i Rio de Janeiro – og er med andre ord et skuffeselskab. I hvert fald rummer firmaets hjemmeside kun adressen, et telefonnummer og en mail – samt en kortfattet tekst om firmaets ikke nærmere angivne aktiviteter. Firmaet svarer da heller ikke på mails – endsige tager telefonen i normal kontortid – brasiliansk tid. Sandro Rosell svarer heller ikke på spørgsmål – trods talrige henvendelser til FC Barcelonas presseafdeling.

Hvor pengene er endt, vides ikke. Men den brasilianske avis Estadao beretter, at en kvinde, angiveligt fra Alianto Marketing Ltd., har lejet ’en ranch’ af Ricardo Teixeira til en endog anselig husleje. Avisen har været på adressen uden resultat, lige som naboerne heller aldrig har set eller hørt om en kvinde med det navn på adressen.

Og vennen, Ricardo Teixeira? Ja, han lever i bedste velgående. Fire måneder inden sit fald fra posten som præsident for det brasilianske fodboldforbund, CBF, indgik han endnu en kontrakt med ISE frem til 2022. Og den kontrakt står ved magt, fastslår den nuværende præsident, José Maria Marin. Han er i øvrigt en kendt højreradikal politiker, der aktivt understøttede militærdiktaturet i Brasilien – og ifølge brasilianske kilder var aktivt involveret i
tortur og mordet på journalisten Vladimir Herzog tilbage i 1975.

Hvorvidt nogle af pengene stadig går tilbage til Uptrend Development LCC, Alianto Marketing Ltd., Sandro Rosell og Teixeira selv, vides ikke? Og Teixeira i dag? Ja, han har netop fået opholdstilladelse i Andorra. Den lille europæiske nation har i øvrigt ikke en udleveringsaftale med Brasilien. Ifølge kilder i det sydlige Europa er den deal med myndighederne i Andorra forhandlet på plads af… Ja, hvem mon? Sandro Rosell! Er du forvirret? Med god grund!

Sidenote:
Sandro Rosell efterforskes i øjeblikket af de brasilianske myndigheder for bedrageri i forbindelse med en venskabskamp mellem Brasilien og Portugal i 2008. Ricarco Teixeira er ved retten i Zug, Schweiz, nævnt som en af de mænd, der modtog millioner af euro i bestikkelse fra marketingsfirmaet ISL. Sport Executive er i besiddelse af domsudskriften fra den schweiziske ret.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af klogfyr »

Lad os få Thiago hjem, nu Pep alligevel skrider fra Bayern.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Storken skrev:
Raman93 skrev:Jeg er stadig overbevist, om at Douglas handlen var hvidvaskningen af penge, som vi skyldte Santos for Neymar.
De kom fra to forskellige klubber, men jeg kan godt følge din tankegang. Jeg tror, at det handlede om noget med Sandro Rosell. Han lavede en del shady shit i Brasilien.
Ja, jeg tror stadig han har nogle forbindelser i klubben.

I øvrigt, Storken, af ren nysgerrighed: Hvordan mener du, at vi bør forstærke os optimalt til næste sæson, transferbudgettet taget i betragtning? Jeg tænker på, om der er nogle positioner, hvor vi statistisk set halter efter konkurrenterne.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Raman93 skrev:
Storken skrev:
Raman93 skrev:Jeg er stadig overbevist, om at Douglas handlen var hvidvaskningen af penge, som vi skyldte Santos for Neymar.
De kom fra to forskellige klubber, men jeg kan godt følge din tankegang. Jeg tror, at det handlede om noget med Sandro Rosell. Han lavede en del shady shit i Brasilien.
Ja, jeg tror stadig han har nogle forbindelser i klubben.

I øvrigt, Storken, af ren nysgerrighed: Hvordan mener du, at vi bør forstærke os optimalt til næste sæson, transferbudgettet taget i betragtning? Jeg tænker på, om der er nogle positioner, hvor vi statistisk set halter efter konkurrenterne.
Rent statistisk har vi været suveræne i La Liga i den her sæson. Vi har skabt absurd mange store chancer ift. konkurrenterne. Vi burde have ført med flere point ned til Real Madrid og Atletico. Jeg er derfor ret fortrøstningsfuld ift. startelleveren, da vi er verdens bedste, når vi stiller i stærkeste. Man skal passe på med at lægge for meget i vores resultatmæssige krise. Vi spillede eksempelvis en fantastisk kamp mod Valencia, hvis man ser på stats (udover mål).

Truppen:
Man skulle måske kigge på bredden, hvis man vil forbedre holdet, da vi halter lidt i andet geled. Her tænker jeg især offensivt, hvor vi ikke har meget andet end MSN at byde ind med. Man burde finde en eller to kompetente backups til MSN og Iniesta. Det flytter sindssygt meget, hvis Messi eller Neymar mangler. Især fordi erstatningerne er utroligt middelmådige. Det er et problem, når man er meget afhængig af få spillere.

Vi kunne samtidig godt bruge en mere spilstyrende midtbanemand end Rakitic, men det er en personlig præference. Jeg tror, at Verratti kunne forbedre holdet, da vi ville have mere kontrol over kampene. Vi har på den anden side gavn af, at MSN har bolden meget, når de er i hopla. Det er lidt et trade-off mellem kontrol og kreativitet. Jeg synes bare, at Rakitic er lidt meh på midtbanen. Han burde skabe og kontrollere mere fra sin position på verdens bedste fodboldhold.

Generelt er defensiven langt mindre vigtig for tophold, da man alligevel sidder på 80% af spillet. Det er reelt kun i de største kampe, at det virkelig kan mærkes, hvorvidt vi stiller med Pique eller Bartra i midterforsvaret. Jeg synes personligt, at Alves, Douglas, Adriano, Vermaelen og Mathieu burde erstattes af yngre kræfter. Det ville dog være en dyr fornøjelse, hvor pengene måske er bedre brugt andetsteds.

Et lille analytisk input: Alves' uendelige række af indlæg er en statistisk dødssynd. Indlæg er kort sagt en rigtig dårlig tilgang til at score mål. Der er lavet utallige analyser, der viser, at hold burde spille sig igennem langs jorden og med bolde i dybden, hvis de ville optimere deres scoringschancer. Eftersom Barca har verdens bedste boldspillere, der alle er under 1.80 i højden, så er det måske ikke så smart med indlæg.

Det blev ikke til meget statistik, men det virker også bedst på offensive spillere, hvor vi ret åbenlyst er godt besat. MSN er en absurd god trio rent statsmæssigt. Neymar og Messi er simpelthen hjernedøde på samtlige parametre. Suarez halter lidt efter, da han reelt kun skiller sig positivt ud på antal skudforsøg/mål. Han er ud fra et stats synspunkt ikke aktiv nok i spillet, når det kommer til boldberøringer, driblinger og vigtige afleveringer. Han bidrager dog med gode løb og uro i feltet.*

*Det har jeg i hvert fald hørt ;-)

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Så har man hørt det med. Moderne backs skal stoppe med at slå indlæg. Og indlæg kan åbenbart ikke laves under højden 1.80.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

FCBarcelonaChr skrev:
Storken skrev:Jeg kunne godt lave flere ændringer i start-elleveren.

Ter Stegen/Bravo blev skiftet ud med Lloris eller De Gea.
Alves blev skiftet ud med Bellerin.
Mascherano blev skiftet ud med Laporta.
Rakitic blev skiftet ud med Verratti.

Derudover kunne man sagtens lave flere ændringer på bænken, hvor Mathieu, Vermaelen og Douglas burde skiftes ud.
En klar forstærkning til forsvaret!

Billede
Det ligger overhovedet ikke i fingrene at skrive LaportE. Jeg kommer til at lave den her fejl mange gange, hvis vi køber LaportE :? :glad:

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Jeg synes generelt, at vi skal lære af klubber som Dortmund og Atletico på transfermarkedet. Det er jo helt, helt vildt hvad Atletico har opsnappet af sydamerikanske spilere de seneste år.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Raman93 skrev:Jeg synes generelt, at vi skal lære af klubber som Dortmund og Atletico på transfermarkedet. Det er jo helt, helt vildt hvad Atletico har opsnappet af sydamerikanske spilere de seneste år.
Og så sent som idag, rygtes brandvarme Ousmane Dembele fra Rennes til Dortmund for 37 mill danske kroner. (Frikøbsklausul)

Forstår ikke hvor vi er henne her - er jo en røverpris uden lige!

Det er tyske Bild der melder historien.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Raman93 skrev:Jeg synes generelt, at vi skal lære af klubber som Dortmund og Atletico på transfermarkedet. Det er jo helt, helt vildt hvad Atletico har opsnappet af sydamerikanske spilere de seneste år.
Atletico er vanvittige, udnytter naive Barca's desperation og sælger ham til 30 mil, køber Carrasco for 17.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona are among the teams (Tottenham, Juventus, Inter, Atletico) interested in Valencia centre back Shkodran Mustafi (24). [bild]
Synes sgu han er ret god!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20613
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1109 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:
Barcelona are among the teams (Tottenham, Juventus, Inter, Atletico) interested in Valencia centre back Shkodran Mustafi (24). [bild]
Synes sgu han er ret god!
All in på ham. Og en backup til Alba, en kompetent afløser for MSN og en mand til midten, så er vi godt på vej.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:
Barcelona are among the teams (Tottenham, Juventus, Inter, Atletico) interested in Valencia centre back Shkodran Mustafi (24). [bild]
Synes sgu han er ret god!
All in på ham. Og en backup til Alba, en kompetent afløser for MSN og en mand til midten, så er vi godt på vej.
Forhåbentligt kan Turan komme lidt bedre ind i næste sæson og enten blive løsningen på midtbanen eller MSN. Allerhelst solgt til Kina. Der måtte virkelig gerne ændres lidt i indkøbspolitikken, så man ikke købte spillere, der nærmede sig de 30 for alt for mange penge.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20613
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1109 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jesni skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:
Barcelona are among the teams (Tottenham, Juventus, Inter, Atletico) interested in Valencia centre back Shkodran Mustafi (24). [bild]
Synes sgu han er ret god!
All in på ham. Og en backup til Alba, en kompetent afløser for MSN og en mand til midten, så er vi godt på vej.
Forhåbentligt kan Turan komme lidt bedre ind i næste sæson og enten blive løsningen på midtbanen eller MSN. Allerhelst solgt til Kina. Der måtte virkelig gerne ændres lidt i indkøbspolitikken, så man ikke købte spillere, der nærmede sig de 30 for alt for mange penge.
Ja det ville være skønt hvis man kunne købe ungt og godt ind.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Mustafi har været spændende et par år. Ham håber jeg virkelig vi henter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 67 gæster