Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Det ikke kun Rihanna som w'rk wr wr wr wrk wrk....

phpBB [video]
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Det ser nu cool nok ud:

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Brombi skrev:Hallo, mand, er der mere musik ala Viet Cong - Continental Shelf ????? Det er fucking syret nummer!
Flax_Generous skrev:Det er et vildt nummer. Jeg skal nok forsøge at komme med et par anbefalinger asap.


Hvaaaaaaa?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Brombi skrev:
Brombi skrev:Hallo, mand, er der mere musik ala Viet Cong - Continental Shelf ????? Det er fucking syret nummer!
Flax_Generous skrev:Det er et vildt nummer. Jeg skal nok forsøge at komme med et par anbefalinger asap.
Hvaaaaaaa?
Haha, rolig nu, jeg har jo knoklet hårdt på sagen uafbrudt siden det indlæg!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Her kommer lige et par andre spritnye anbefalinger:

DIIV - Is the Is Are
Albummet udkom faktisk for to måneder siden, men jeg hører det stadigvæk. Uden tvivl mit yndlingsalbum indtil videre i år. Lyden kan nok bedst beskrives som Sonic Youth med masser af heroin.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
So Pitted - neo
Jeg har hørt en del Big Black på det seneste. So Pitted er nok den 2016-udgivelse, der kommer tættest på at ramme Big Black samtidig med faktisk at være godt og interessant. Det er støjende, beskidt og mere støjende ligesom slacker punk og noise rock skal være.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Teen Suicide - It's the Big Joyous Celebration, Let's Stir the Honeypot
Kaotisk album, men der gemmer sig en del fantastiske lo-fi numre, hvis man lige leder lidt. Kan varmt anbefales, hvis man kan lide Phil Elvrum eller Sparklehorse tilsat lidt pop punk.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Lust For Youth - Compassion
Min gode ven Hannes' nye album. Det er måske ikke super originalt, men det er catchy og dansevenligt og dejligt. Det er 80'er pop og synths fra start til slut.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
The Range - Potential
Jeg ved ikke helt hvad man skal kalde The Range. Jeg har set emotronica blive nævnt, og det virker måske passende nok. Man kan også nøjes med at sige, at det er en eller fyr, der har samplet en masse ukendte YouTube-videoer. Det er rart at høre, når man kører alene rundt i en bus på en stille, mørk aften.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Denzel Curry - Imperial
Jeg kan lige så godt også anbefale noget hiphop, for så har jeg vel næsten været forbi alle væsentlige genrer. Denzel Curry er hardcore cloud rap, så forvent brutale tekster og svævende, drømmeagtige produktioner.
Spoiler
Vis
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Dope koncerter der er blevet offentliggjort denne uge; The Melvins 08.06 i Jazzhouse og EyeHateGod 05.08 i Pumpehuset. Og så kommer Crowbar i Lille Vega 19.05. Lige de tre største indenfor genren på kort tid.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Drake's nye single One Dance er lit! Pisse godt. Er til gengæld ret skuffet over Pop Style, hvor han ellers har Kanye og Jay Z (i cirka 7 sekunder) med sig. Men One Dance holder. Views From The 6 bliver så godt!

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Der bliver udgivet fantastisk meget god musik for tiden så her er der lidt af hvad jeg hører for tiden.


Polyenso som jeg tidligere har nævnt herinde har næsten lige udgivet opfølgeren på deres fantastiske debut. Det er spraglet, gøglet og en mere elektronisk retning end tidligere. Nummeret jeg har valgt, spiller dog på deres mere klassiske forcer og er et af de tre numre som afslutter den nye plade på fantastisk manér. I får den sgu live.

Let It Go
phpBB [video]




Radical Face er vel nok bedst kendt for sit megahit 'Welcome Home', der hærgede reklamer og hvad ved jeg. Det er et skramlet og intimt projekt af Ben Cooper, der blandt andet har været en del af Electric President (jeg ved du kender dem Kklaus ;)) Jeg finder hans musik bedst en våd efterårsdag, men derfor kan man nu godt nyde ham i den blændende forårssol.

Secrets (Cellar Door)
phpBB [video]



Frightened Rabbit er en personlig favorit hos undertegnet, og har været det siden de udgav deres fremragende 'The Midnight Organ Fight'. De har udgivet nyt album som faktisk lyder rigtig godt ved de første gennemlytninger. Det er skotsk og det er meget melankolsk, hvilket hurtigt afsløres af de depressive titler såsom 'I Wish That I Was S
phpBB [video]
ober', 'Death Dream' og 'Die Like a Rich Boy'. En lille bonusinfo er at albummet er produceret af Aaron Dessner, som nogle nok kender fra The National, hvilket i den grad kan høres på pladen.

Woke Up Hurting
phpBB [video]



Explosions In The Sky er ligesom Frightned Rabbit et band jeg har fulgt tæt i mange år, og deres nyeste skud på stammen byder endda på nytænkning i form af elektroniske elementer, i deres i forvejen storladet og patosfyldte lydunivers. Jeg kan nu stadig ret godt lide dem, selvom de sandsynligvis aldrig udgiver et mesterværk som 'The Earth Is Not A Cold Dead Place' igen. Mindre kan nu også gøre det. Jeg er lidt tosset med fremførelsen af dette nummer live, så det får i!

DIsintegration Anxiety
phpBB [video]



Deftones taler for sig selv, og når man hiver legenden Jerry Cantrell fra Alice In Chains ind, kan det næsten ikke blive meget bedre ;)

Phantom Bride
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Jeg er måske lidt skuffet over det M83. Desværre.
#jesuisSheep

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Ja det er desværre ikke et super interessant album. Jeg må indrømme at jeg havde set meget frem til det, eftersom jeg er meget glad for deres tidligere albums. Nuvel, der er så meget andet lækkert!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Nyt PJ Harvey i dag - og så er der nyt Radiohead til juni!
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Yeah! Håber virkelig, det nye album kommer til at vinde større indpas hos mig på sigt, end The King Of Limbs har gjort. Fine momenter, bevares, men for mange steder hvor jeg finder det mere fascinerende end godt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Så er der weekend :cool:

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Musik

Indlæg af Barcaholic »

Jeg vil os ha weekend nu.. Må desværre vente til kl 3.30. Men så har jeg også en hel fridag inden arbejde søndag aften. . :yawn:

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Glædelig Record Store Day alle sammen!

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster