10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ja der er ikke bevist noget ulovligt endnu. Og desuden er der flere andre spillere der er involveret (bla fra real). Men det er bare irriterende at han skal fedte rundt med sådan noget fis. Og det selvom han er pisse rig. Betal din skat mand!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Det er pudsigt nok altid de rige, der snyder mest i skat. Det kan selvfølgelig også være, at det er årsagen til deres velstand :glad:

Parla
Indlæg: 782
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Parla »

Fritte skrev:Hold kæft hvor er det nederen med endnu en skattesag :roll:
Synes også den her er lidt mere konkret og ikke bare pladder.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.goal.com/en/news/722/la-liga ... ID=HP_HN_1

De afviser også det hele. Der er snak om, at de vil sagsøge de to spanske medier, som har nævnt Leo. Noget tyder på, at de selv føler de står i en stærk position.
the family suggested that they are considering legal action against "media outlets that have published this news".

"In response to the news released by various media outlets in which Lionel Messi is held responsible for the forming of a company with the aim of 'putting in place a new web of tax fraud', the Messi family wishes to make it clear that Lionel Messi has not carried out any of the actions he is accused of, the accusations of having created a new web of tax fraud and, even, money laundering, are false and libellous," the statement read.

"The Panamian company referred to in the reports is a completely inactive company, which never held open accounts nor funds and which comes from the former company structure put in place by Messi's previous financial advisers
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Parla skrev:
Fritte skrev:Hold kæft hvor er det nederen med endnu en skattesag :roll:
Synes også den her er lidt mere konkret og ikke bare pladder.
Hvad får dig til at tro, at den her er mere konkret?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Visca El Barca skrev:
Parla skrev:
Fritte skrev:Hold kæft hvor er det nederen med endnu en skattesag :roll:
Synes også den her er lidt mere konkret og ikke bare pladder.
Hvad får dig til at tro, at den her er mere konkret?
Det er for naivt at tro, at det ikke er foregået. Spørgsmålet er om Messi var/er klar over det, og om det kan bevises.

Derudover, så er jeg sådan set lidt ligeglad med om lige præcis Messi er en del af det her, det er halvdelen af fodboldverdenen alligevel. Der er ingen forskel mellem Messi og alle de andre.

Det vigtige ved den her sag er den gennemgående og dybe korruption blandt verdens rigeste, selv i vestlige lande med sociale værdier, hvor skatten af alle de penge ville gøre stor gavn.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Fritte skrev:Hold kæft hvor er det nederen med endnu en skattesag :roll:
Det er godt nok helt utroligt forkasteligt, hvis der har været skatteunddragelse, som der jo nok har været siden han allerede har indgået et forlig. Nu glæder jeg mig til den dag, hvor vi endelig får gravet ned i den systematiske doping, fodboldverden på en eller anden måde har fået holdt under tæppet i en del år efterhånden. Dér håber jeg så til gengæld ikke Messi er indblandet, omend jeg faktisk tror det.
Senest rettet af Jesni man apr 04, 2016 9:24 pm, rettet i alt 1 gang.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 573 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af PuyolErGud »

Jesni skrev:
Fritte skrev:Hold kæft hvor er det nederen med endnu en skattesag :roll:
Det er smukt. Nu glæder jeg mig til den dag, hvor vi endelig får gravet ned i den systematiske doping, fodboldverden på en eller anden måde har fået holdt under tæppet i en del år efterhånden. Dér håber jeg så til gengæld ikke Messi er indblandet, omend jeg faktisk tror det.
Vildt nok.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

PuyolErGud skrev:
Jesni skrev:
Fritte skrev:Hold kæft hvor er det nederen med endnu en skattesag :roll:
Det er smukt. Nu glæder jeg mig til den dag, hvor vi endelig får gravet ned i den systematiske doping, fodboldverden på en eller anden måde har fået holdt under tæppet i en del år efterhånden. Dér håber jeg så til gengæld ikke Messi er indblandet, omend jeg faktisk tror det.
Vildt nok.
Pilene peger bare ret meget i retningen af at vi arbejder med en fodboldverden, der er så bundkorrupt. Organisationerne, præsidenterne, spillernes syn på skat og der har vel efterhånden været en lang liste af læger, der længe har sagt åbentlyst at de doper topspillere i topklubber for at være i topform på det helt rigtige tidspunkt af en sæson. Moralen er ikke ligefrem imponerende.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Så vidt jeg ved er der jo altså ikke noget ulovligt i at eje et offshore selskab, så længe skattemyndighederne er informeret om det.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Jamial skrev:
Visca El Barca skrev:
Parla skrev:
Fritte skrev:Hold kæft hvor er det nederen med endnu en skattesag :roll:
Synes også den her er lidt mere konkret og ikke bare pladder.
Hvad får dig til at tro, at den her er mere konkret?
Det er for naivt at tro, at det ikke er foregået. Spørgsmålet er om Messi var/er klar over det, og om det kan bevises.

Derudover, så er jeg sådan set lidt ligeglad med om lige præcis Messi er en del af det her, det er halvdelen af fodboldverdenen alligevel. Der er ingen forskel mellem Messi og alle de andre.

Det vigtige ved den her sag er den gennemgående og dybe korruption blandt verdens rigeste, selv i vestlige lande med sociale værdier, hvor skatten af alle de penge ville gøre stor gavn.
Jeg ved ikke om du har misforstået mit indlæg, men jeg snakker om lige præcis denne specifik sag og disse anklager. At Leo og hans bagland samt de fleste rige nok snyder skat, har du sikkert ret i. Men nu skriver jeg om denne sag. Parla mente, at lige netop denne sag er mere konkret, hvilket Messi familien statement og nu også Barcas officielle statement skyder ned til jorden. De skriver specifikt, hvorfor disse anklager er det pure opspind, redegøre meget klart og tydeligt for det selskab der er tale om, og hvorfor disse anklager overhovedet ikke holder. Det står blandt skrevet i den artikel, som jeg har linket til.

Jeg vil mene at lige netop denne sag virker som pladder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

De skriver blandt andet det her.
"In response to the news released by various media outlets in which Lionel Messi is held responsible for the forming of a company with the aim of 'putting in place a new web of tax fraud', the Messi family wishes to make it clear that Lionel Messi has not carried out any of the actions he is accused of, the accusations of having created a new web of tax fraud and, even, money laundering, are false and libellous," the statement read.

"The Panamian company referred to in the reports is a completely inactive company, which never held open accounts nor funds and which comes from the former company structure put in place by Messi's previous financial advisers, the fiscal consequences of which have already been normalised, with all the income that comes from exploitation of his image rights, prior to and after the procedure carried out in the courts, having been declared before the Spanish Treasury.


"Without a doubt, the facts on which the information is gleaned from is based on mere conjecture and come from biased documentation, which has been released using the Messi surname and his reputation as a demand. The previous actions are especially serious since there is an accusation for crimes as serious as tax fraud and money laundering, causing irreparable damage for Lionel Messi.

"Considering the above, the Messi family has instructed their lawyers from the Cuatrecasas Goncalves Pereira legal firm to analyse the possible filing of legal action against the media outlets that have published this news."
Related

Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Jeg tror heller ikke der er noget nyt her for Messi - han har jo allerede erklæret sig skyldig tidligere ved at indgå et forlig, så det er nok bare "skrald" fra tidligere sager.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Nej nej, det skal man jo helst ikke forveksle. I hvert fald hvis man skal tro deres udtalelse. Det forlig han har indgået, har intet at gøre med de Panama dokumenter. Det påstår Messi familien i hvert fald. De skriver direkte, at den tidligere sag netop viser at der slet ikke er hold i de nye anklager.

Man kan så sige at familien lyver, men jeg synes da både deres og Barcas statement virker ret overbevisende. Det mener jeg f.eks. ikke den gjorde ved den sidste sag. Der erkendte man jo næstesn med det samme, at de nok havde fiflet lidt med det hele, men Leo var uvidende omkring dette. Sådan er det ikke denne gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

Visca El Barca skrev:
Jamial skrev:
Visca El Barca skrev:
Parla skrev:
Fritte skrev:Hold kæft hvor er det nederen med endnu en skattesag :roll:
Synes også den her er lidt mere konkret og ikke bare pladder.
Hvad får dig til at tro, at den her er mere konkret?
Det er for naivt at tro, at det ikke er foregået. Spørgsmålet er om Messi var/er klar over det, og om det kan bevises.

Derudover, så er jeg sådan set lidt ligeglad med om lige præcis Messi er en del af det her, det er halvdelen af fodboldverdenen alligevel. Der er ingen forskel mellem Messi og alle de andre.

Det vigtige ved den her sag er den gennemgående og dybe korruption blandt verdens rigeste, selv i vestlige lande med sociale værdier, hvor skatten af alle de penge ville gøre stor gavn.
Jeg ved ikke om du har misforstået mit indlæg, men jeg snakker om lige præcis denne specifik sag og disse anklager. At Leo og hans bagland samt de fleste rige nok snyder skat, har du sikkert ret i. Men nu skriver jeg om denne sag. Parla mente, at lige netop denne sag er mere konkret, hvilket Messi familien statement og nu også Barcas officielle statement skyder ned til jorden. De skriver specifikt, hvorfor disse anklager er det pure opspind, redegøre meget klart og tydeligt for det selskab der er tale om, og hvorfor disse anklager overhovedet ikke holder. Det står blandt skrevet i den artikel, som jeg har linket til.

Jeg vil mene at lige netop denne sag virker som pladder.
Jeg må tydeligvis have misforstået dit indlæg. Jeg er enig i det du skriver nu. Jeg mente blot, at det selvfølgelig foregår i prof. fodbold. Jeg forstår ikke fokus på Messi specifikt, da det drejer sig om så mange... Messis navn i overskrifter må vel give flere læsere, I guess. ><

Sidespring: Jeg ved ikke lige hvor den post du quoter er blevet af? Slettet? O_o

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster