2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBSOCI »

FCBarcelonaChr skrev:Det er fandeme respektløst det der, føj.. Smuk mosaik og alt det der og så er der nogen der vil ''ødelægge'' det. Har et meget ambivalent forhold til Ronaldo, men lige dér, steg han et par grader, i den rigtige retning.
Som enhver anden Barca fan bryder jeg mig ikke om Ronaldo (surprise). Husker dog også for nogle år tilbage da Danmark mødte Portugal og en af vores spillere havde jubilæum og blev hyldet (husker ikke hvem). Ronaldo var en af de få, der klappede. Sagen er vel, at vi ikke bryder os om Ronaldo og hans attitude på banen, men vi har jo ingen anelse om, hvordan han er som privatperson.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Må fandeme også være hårdt for Jordi at stå deroppe sammen med sin søn. Man kan se at han er på nippet til at græde... :sad:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

FCBSOCI skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Det er fandeme respektløst det der, føj.. Smuk mosaik og alt det der og så er der nogen der vil ''ødelægge'' det. Har et meget ambivalent forhold til Ronaldo, men lige dér, steg han et par grader, i den rigtige retning.
Som enhver anden Barca fan bryder jeg mig ikke om Ronaldo (surprise). Husker dog også for nogle år tilbage da Danmark mødte Portugal og en af vores spillere havde jubilæum og blev hyldet (husker ikke hvem). Ronaldo var en af de få, der klappede. Sagen er vel, at vi ikke bryder os om Ronaldo og hans attitude på banen, men vi har jo ingen anelse om, hvordan han er som privatperson.
Faktisk meget enig. Tror sgu egentlig at han er en ganske fin fyr udenfor banen, han lever bare sit liv anderledes end eksempelvis Messi gør det. Ville i hvert fald ikke have noget imod at løbe ind i ham.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Never try to fix something that ain't broke. Thank god it happened in most meaningless Clásico in recent memory, and not an important one.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Bager »

Ting:
- Jordi Alba var elendig. Han stoppede ingenting, og han blev overspillet i dybden kampen igennem. Bale owner ham ved det annulerede mål. Forfærdelig kamp, og jeg synes Albas generelle attitude er forfærdelig irriterende.
- Alves havde også mange tvivlsomme aktioner. Jeg ved godt han er imod Ronaldo, men Ronaldo er altså ikke så god 1v1 som han har været. Alves hoppede på mange af hans tricks, fordi han var for agresiv. Som det er sagt, så aner jeg heller ikke hvad det er Alves hopper efter ved Christianos mål. Han oversatser og sælger Bravo fuldstændigt. Hvorfor ikke bare indse man ikke kan nå bolden, og så vende sig med front mod Ronaldo, klar til at angribe hans førsteberøring?
- MSN fejlede igår. De har et ansvar for at score mål, og de løste ikke opgaven. Messi kom aldrig ind i kampen, han mistede bolde her der og alle vegne kampen igennem. Hvorfor trak han så meget ind i midten? Hans udgangspunkt plejer da at være på højre kant under Lucho? Suarez spillede en dårlig kamp. Det er en ufattelig afbrænder han har i kampens start. Det er simpelthen så ringe. Jeg håber, at han har sovet dårligt i nat pga. den. Neymar spillede egentlig udemærket, men var ikke afgørende.
- Lucho fejlede med sin udskiftning af Rakitic. Da dette skete, faldt midtbanen fra hinanden. Jeg er med på at Luchos idé var at Turan er bedre offensiv, men Lucho virker til at have glemt at han også er dårligere defensivt. Han skulle istedet have bedt MSN og at strække sig ud. Madrids forsvar havde det for let, da de kunne trække sig sammen og gøre rummene kompakte.

Det var en rigtig dårlig kamp, et mareridt af en klassiker faktisk. Når man kigger på vores styrkeforhold i denne sæson, så burde det ikke være sket. Jeg mener vi har det bedste hold, og det mener jeg sådan set stadig. En ting som man måske kan sige er afgørende i disse klassikere, så er det at dén der vil vinde mest ender med at gøre det. Denne gang ville Madrid det mest. Måske er dette wakeup call'et som er nødvendigt for at holde os motiverede sæsonen ud. Det kan man da håbe.

Selvom nederlaget er en kæmpe torn i øjet, så er det stadig kun én kamp ud af 38 i ligaen. Vi er stadig foran med 6,5 og 7,5 point, og vi for alt i verden ikke falde sammen nu, men få det mesterskab. Og CdR. Så må vi se hvordan det går i CL - det afhænger af om, vi kan ramme vores topniveau igen.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

Mindehøjtideligheder skal klappes, først synes jeg personligt at det er en bedre hyldest, det andet er at man kan tur disse idioter.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Fritte skrev:Dagen efter et pointtab er værre end på selve dagen. Man føler sig som en bokser der er blevet knockoutet. Med det spil der blev leveret i går, så er jeg ikke i tvivl om at vi ikke bare cruiser igennem resten af kampprogrammet. Der bliver pointtab igen i det hårde program. Jeg er normalt superoptimist, men at smide 5 point i 2 kampe giver anledning til kæmpe panderynker. Det var en skandaløs elendig præstation i går. Efter 20 minutter spillede vi fodbold som vi gjorde under Tata Martino.
Meeen det var også i de 2 klart sværeste af de resterende kampe. Hvis vi vinder over real soc på lørdag så er vi så godt som mestre med de kampe der er tilbage.

Jeg er dog helt enig i at det var en forfærdelig lorte kamp. Især fordi vi sagtens kunne have fået et resultat.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:
Fritte skrev:Dagen efter et pointtab er værre end på selve dagen. Man føler sig som en bokser der er blevet knockoutet. Med det spil der blev leveret i går, så er jeg ikke i tvivl om at vi ikke bare cruiser igennem resten af kampprogrammet. Der bliver pointtab igen i det hårde program. Jeg er normalt superoptimist, men at smide 5 point i 2 kampe giver anledning til kæmpe panderynker. Det var en skandaløs elendig præstation i går. Efter 20 minutter spillede vi fodbold som vi gjorde under Tata Martino.
Meeen det var også i de 2 klart sværeste af de resterende kampe. Hvis vi vinder over real soc på lørdag så er vi så godt som mestre med de kampe der er tilbage.

Jeg er dog helt enig i at det var en forfærdelig lorte kamp. Især fordi vi sagtens kunne have fået et resultat.
Piquenbauer, jeg ved at vi har ret forskellige syn på vores præstationer denne sæson. Af ren nysgerrighed - og ikke ment som et stikpilleangreb: synes du at gårdsdagens kamp skilte sig mærkbart ud fra vores øvrige kampe den seneste tid, kvalitetsmæssigt?
Senest rettet af JonasV søn apr 03, 2016 10:34 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Champione »

De første tyve min havde man en fornemmelse af at det blev en walkover.. Vi fandt plads nemt og virkede og virkede Madrid overlegne.
Men vi slap kontrollen og det gik deres vej.

Synes lige at folk skal gasse lidt ned og det er første nederlag i 39 kampe.
Jeg køber præmissen om at det var Cryuff-aften, Real Madrid der kom besøg, og at man burde have større sult for at føre stimen videre..
Men i fodbold er det nu engang sådan at der mistes koncentration ved solide føringer..
Madrid havde lidt en sult igår vi ikke matchede - det er altså ikke en katastrofe..
Vi havde en trekant centralt, som alle var tvivlsomme, vi havde en trio i front der havde deltaget i lange rejser efter landsholdsbold, og så er vi notorisk "dårlige" efter landskamppauser..

Kan ikke tage seriøst at alle melder kriser og vælter kritik ned over Enrique, det må være følelsesbetonet, da han jo generelt har en ret pæn statistik mod de stærkeste mandskaber.

Kampen betyder isoleret set ikke noget, vi er bedre indbyrdes end ATM og RM, og har stadig en pæn føring - havde vi haft kniven for struben igår, så var det med statsgaranti endt anderledes.
Vi investerede ikke det nødvendige, hvilket selvfølgelig kan tilskrives den manglende energi pga småskader og lange rejser.
Der var generelt ikke den her Clasico ånd i indstillingen - den døde ihverfald hurtigt ud.

Det kan man godt kalde skuffende - men isoleret set betyder pointtabet ikke noget, udover den irritation vi alle skal gå med.

Værre er det da ikke :-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Fritte skrev:Dagen efter et pointtab er værre end på selve dagen. Man føler sig som en bokser der er blevet knockoutet. Med det spil der blev leveret i går, så er jeg ikke i tvivl om at vi ikke bare cruiser igennem resten af kampprogrammet. Der bliver pointtab igen i det hårde program. Jeg er normalt superoptimist, men at smide 5 point i 2 kampe giver anledning til kæmpe panderynker. Det var en skandaløs elendig præstation i går. Efter 20 minutter spillede vi fodbold som vi gjorde under Tata Martino.
Meeen det var også i de 2 klart sværeste af de resterende kampe. Hvis vi vinder over real soc på lørdag så er vi så godt som mestre med de kampe der er tilbage.

Jeg er dog helt enig i at det var en forfærdelig lorte kamp. Især fordi vi sagtens kunne have fået et resultat.
Piquenbauer, jeg ved at vi har ret forskellige syn på vores præstationer denne sæson. Af ren nysgerrighed - og ikke ment som et stikpilleangreb: synes du at gårdsdagens kamp skilte sig mærkbart ud fra vores øvrige kampe den seneste tid, kvalitetsmæssigt?
Ja uden tvivl. Spillet var ikke sammenhængende i går pga de taktiske ændringer som Lucho havde lavet med Messi i midten. Derfor kom MSN aldrig til sin ret.

Derudover var der noget sjusket over resten af holdet hvilket imo blev eksemplificeret ved messi (ikke fordi han var det dårligste af MSN). Det var lidt som om tankerne ikke var på banen og han lavede nogle underlige beslutninger. Husker især en hvor han dribler rundt selvom ney er helt fri i dybden og bare skal have en aflevering.

Jeg tror at vi har med et meget træt hold at gøre og forskellen på i går og de andre kampe var at man ikke kæmpede røven ud af bukserne i går. Det kan der så være flere grunde til hvor især CL nok spiller en rolle.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Hvad i alverden er det, der er sket med Alba over den seneste tid? Træthed? Manglende konkurrence på positionen? Jordi Alba, Jordi Halvba, Jordi Halbal, Jørgen Halmballe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Fritte skrev:Luis Enrique: "Jeg er tilfreds med den indstilling mine spillere viste."

Se, det her er problemet. Spillernes sløsede indstilling er grunden til at vi taber kampen og Luis Enrique er tilfreds? Der skal sgu falde brænde ned! Der skal tales med CAPS LOCK! Træd i karakter og gi' dem en skideballe! Suarez sløser, Messi leger gemmelege og Neymar fører til ingenting. Alba er elendig. Arda lunter rundt, Rakitic har masser af dumme boldtab, Alves er Alves Classic. Det er kun Iniesta der kan være sin indsats bekendt. Og lidt Pique.

Og så er det heller ikke fordi ikke kører dem over i de første 20 minutter. Suarez har en gigantchance, men vores spil er ikke fremadrettet og vi bruger adskillige minutter på at passe rundt i de allerbagerste rækker. Det er Real der er er totalt tandløse i starten. Det får bare os til at se bedre ud end vi er.
Hvem siger han ikke har gjort det? Og jeg synes vi spillede fornemt i de første 20 min hvor der var optræk til flere gode muligheder som desværre blev pisset væk pga sidste aktion.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
Fritte skrev:Dagen efter et pointtab er værre end på selve dagen. Man føler sig som en bokser der er blevet knockoutet. Med det spil der blev leveret i går, så er jeg ikke i tvivl om at vi ikke bare cruiser igennem resten af kampprogrammet. Der bliver pointtab igen i det hårde program. Jeg er normalt superoptimist, men at smide 5 point i 2 kampe giver anledning til kæmpe panderynker. Det var en skandaløs elendig præstation i går. Efter 20 minutter spillede vi fodbold som vi gjorde under Tata Martino.
Meeen det var også i de 2 klart sværeste af de resterende kampe. Hvis vi vinder over real soc på lørdag så er vi så godt som mestre med de kampe der er tilbage.

Jeg er dog helt enig i at det var en forfærdelig lorte kamp. Især fordi vi sagtens kunne have fået et resultat.
Piquenbauer, jeg ved at vi har ret forskellige syn på vores præstationer denne sæson. Af ren nysgerrighed - og ikke ment som et stikpilleangreb: synes du at gårdsdagens kamp skilte sig mærkbart ud fra vores øvrige kampe den seneste tid, kvalitetsmæssigt?
Ja uden tvivl. Spillet var ikke sammenhængende i går pga de taktiske ændringer som Lucho havde lavet med Messi i midten. Derfor kom MSN aldrig til sin ret.

Derudover var der noget sjusket over resten af holdet hvilket imo blev eksemplificeret ved messi (ikke fordi han var det dårligste af MSN). Det var lidt som om tankerne ikke var på banen og han lavede nogle underlige beslutninger. Husker især en hvor han dribler rundt selvom ney er helt fri i dybden og bare skal have en aflevering.

Jeg tror at vi har med et meget træt hold at gøre og forskellen på i går og de andre kampe var at man ikke kæmpede røven ud af bukserne i går. Det kan der så være flere grunde til hvor især CL nok spiller en rolle.
Alright. Vi ser altså virkelig forskelligt på tingene. Jeg synes overordnet, vi lignede 2016-udgaven af os selv på en prik - med nogle marginaler til forskel. Synes ikke denne præstation var svær at se komme. Bort set fra at jeg havde håbet på at Clasico-effekten ville gøre noget godt for os. Men ok ok, vi er i hver vores vejbane. Vi må finde andre ting at være enige om, så!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:Hvad i alverden er det, der er sket med Alba over den seneste tid? Træthed? Manglende konkurrence på positionen? Jordi Alba, Jordi Halvba, Jordi Halbal, Jørgen Halmballe.
Jeg har ingen anelse men han har set skidt ud noget tid imo. Læste en på twitter der skrev at hans helt store problem er når han står stille med bolden. Han er ikke god nok med den til for alvor at udfordre hvilket betyder at han ofte afleverer uden at tænke sig om da han ikke vil blive fanget med bolden. Og det var præcist det han gjorde i går ved deres første mål. Idiotisk aflevering ind midt i banen som gjorde de kom i kontra.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg synes virkelig også at vi spillede ganske fint, men efter Suárez' kæmpe afbrænder, og andre missede chancer, var det som om at vi spillede med håndbremsen trukket og Real kom langsomt bedre og bedre med. Kan ikke tage noget fra deres sejr, de ville det mere end vi ville.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster