FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Minder mig om Rihannas hit 'Bitch better have my mornay'.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Der er egentligt ret mange kunstnere, som enten har taget fejl og ellers er blevet tvunget af store selskaber til at lave deres sangtekster om fra mornay til money af den grund, at mornay er en dissideret truet spise.

Et par eksempler:
- Mo Mornay Mo Problems - The Notorious B.I.G.
- Mornay - Pink Floyd
- Mornay Trees - Kendrick Lamar
- Mornay For Nothing - Dire Straits
- Mornay, Mornay, Mornay - ABBA
- I Get Mornay - 50 Cent
- Diaper Mornay - The Lonely Island
- Mornay On My Mind - Sam Smith
- Mornaytalks - AC/DC
- You Never Give Me Your Mornay - The Beatles
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Det må alligevel være Mornay Mornay Mornay af ABBA, der tager prisen. Treble i fejl.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af OliverDK »

Så Gold Digger handler i virkeligheden om sauce.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona’s and the fans talk of a treble repeat is the very definition of unrealistic expectations.

That gets to the players and it could become counterproductive, hence the meltdown after El Clásico defeat. Nuts.

The core of Barça’s squad is composed by serial winners never seen before in the history of the sport, but even them have a limit.

I doubt anyone questions their capability of winning the treble again, but football is never that simple. El Clásico clearest warning yet.

A bad day or even bad 15 minutes can cost you a trophy, so it’s not done until it’s done. Both feet on the ground and let’s see what happens

I’m all for optimism, but let’s be real. If it happens, it’s going to be amazing, but if it doesn’t, acting like they’ve failed is lunacy.

Barça fans are way too spoiled since 2008, but let’s enjoy while it lasts instead of making unreasonable demands. If it doesn’t, it’s ok too

That’s my message, I sure as hell want it to happen, but it’s not the end of the world if it doesn’t.
Rafael Hernández på twitter. Og jeg kunne ikke være mere enig!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Jeg synes at han rammer det ret godt, vi har ikke udviklet vores største mangel, vores midtbane fordi det oftest har været nok med de tre forreste. Nu kan vi mærke det lidt, før i tiden følte jeg at lige meget hvem der var angriber i Barcelona, kunne vedkommende lave mål fordi vi skabte noget, vores midtbane skabe chancer. Det har virkelig været sløvt fra deres side af i lang tid nu.
BALAGUE SAYS: Every time I complained about Barcelona's abandonment of the collective work, when the work of the front three was enough, that was logically received by a lot of people saying: "What are you talking about?"

What I was trying to get at was the fact that it's a natural step in the life of a team when you have a front three that wins every game for you. You stop working on things that made you so good when that front three was not performing, or when you needed to find collective answers to problems.

Of course, when it gets to this stage of a season, teams hardly train. It's all about recuperation; there are two games per week, and there is less and less work on organised attack.

What that means is that the team depends more and more on the front three as the season progresses, and that has what has happened to Barcelona.

Lionel Messi has found in the past few weeks that physically, perhaps, he is not at his sharpest. He has been dropping deep and becoming a midfielder almost.

Neymar, you can see it in his face, is struggling to find the extra gear, and Luis Suarez is still hungry and has been vital for Barcelona, but was missing against Real Sociedad. He is the man that can sort you out when things are not going well.

Barcelona have played 12 more games than any other La Liga rival, with a front three that have not rotated, and all of a sudden they have hit a bit of a wall.

The team has put all the eggs in the basket of the front three, meaning even Real Sociedad, who have got points off Barca at home for the past six years, can beat them.

It all started with the Villarreal draw, and then defeats against Real Madrid and Sociedad, meaning Barcelona can realistically lose out on the title this season and have blown the race wide open.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad er det du vil have fra midtbanen? Jeg har svært ved at se hvordan den skal være mere dominerende uden at tage noget af pladsen fra MSN. Jeg er dog enig i at det er et problem at MSN ikke er blevet roteret mere. Her burde Lucho uden tvivl have gjort et bedre arbejde. Men samtidig har vi en skidt og smal trup så når man som der rigtigt nok bliver skrevet spiller flere kampe end de andre så vil man også være mere træt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Kort, jeg vil have fra midtbanen at den dominerer, er med til at sætte tempoet efter behov, sætte fart i spillet eller sænke spillet (trække tempoet), men også at skabe chancer.

Vi har en Ini som kan på egen hånd (har været ret sløv de seneste kampe), men vi har ingen gennembrudsbolde længere, og slet ikke i dybden fra dem af. Vi har ikke de uventede aflveringer eller tværpasninger. Kommer de, så kommer de når Messi trækker ned.

Jeg er helt enig i at LE har overset det aspekt af vores spil. Han har haft for meget tillid til MSN, og ikke tænkt tanken at de jo alle tre kunne gå i stå, eller i hvertfald to af dem i en ret så høj grad.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Hvad er det du vil have fra midtbanen? Jeg har svært ved at se hvordan den skal være mere dominerende uden at tage noget af pladsen fra MSN.
Kampen mod Real Madrid på Bernabeu. Det er et godt eksempel på, hvordan vi i mine øjne burde spille. Vi dominerede kampen fuldstændig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvis midtbanen gør det så tager det jo plads fra MSN? Og pt er spillet lagt op på at det er de spillere der skal skabe ubalance gennem driblinger osv. Det bliver immervæk meget sværere for dem at gøre det hvis de ikke har noget plads at løbe ind i.

Og nej det har vi ikke og her virker det som om du gerne vil have rak til at lave flere af disse (du siger ini deltager mere). Problemet er så bare at hvis han skal fokusere mere på det offensive spil så vil det tage noget fra hans defensive hvilket vil betyde at messi skal løbe mere. Og her mener jeg bare ikke at man vinder mere ved at gøre dette da messi trods alt er rak overlegen når spillet skal skabes.

Jeg tror ikke han har haft for meget tillid til MSN. jeg tror at han har udset dem som vores stærkeste kæde og så bygget spillet op omkring dem. Præcis som vi så med pep og midtbanen.

For mig at se er vi lidt ude i den samme plan b snak som man havde når det ikke fungerede under pep. Der var det det samme når der gik for meget tiki taka i den og så manglede man spillere der kunne skabe noget helt fremme. Nu er det så midtbanen som man vil have til at deltage mere.
Senest rettet af Piquénbauer tirs apr 12, 2016 3:06 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Hvad er det du vil have fra midtbanen? Jeg har svært ved at se hvordan den skal være mere dominerende uden at tage noget af pladsen fra MSN.
Kampen mod Real Madrid på Bernabeu. Det er et godt eksempel på, hvordan vi i mine øjne burde spille. Vi dominerede kampen fuldstændig.
Men så kan vi bare ikke spille med Messi. Hvis vi skal spille på den måde så skal der altså ofres en fra angrebet da vi ikke får samme løbearbejde fra messi og ney.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man skulle have brugt Arda mere på kanterne, men det havde betydet, at Neymar og Messi skulle hviles(Messi blev jo skadet, så Neymar skulle måske have haft hvilen, men han er ikke meget for det). Jeg er ikke enig i, at det er udelukkende er pga. hvilen til de forreste, da Neymar og Messi er vant til at spille næsten alle kampe. Det har været en sæson, hvor man har svinget voldsomt spillemæssigt. De mekanismer, der virkede i 2015, begyndte at virke mindre i 2016. Det startede vel i nov-december 2015; altså at tingene ændrede sig. Forskellen var, at man havde det fornødne held samt at frontangriberne alle var skarpe.

Jeg vil dog sige, at Luis Enriques Barca er alt for afhængige af de tre forreste, noget man må arbejde på, for at forberede, når det ikke kører for dem, altså en plan B.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvilke mekanismer er det du snakker om?

Og jeg køber altså ikke den der med at man er for afhængige af sine bedste spillere. Det er alle hold.
Senest rettet af Piquénbauer tirs apr 12, 2016 3:17 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Hvilke mekanismer er det du snakker om?
At midtbanen fungerede, som den gjorde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Hvilke mekanismer er det du snakker om?
At midtbanen fungerede, som den gjorde.
Og hvad mener du med det? Hvad er det du ser den skal gøre, gjorde og ikke gør længere?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster