Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Musik

Indlæg af Jønde »

Og det jo netop det der er pointen ved en god ryger, fred og ro. Hvem fanden går det ud over.
Trist historie du har med dig, dejligt at mærke din afklarethed.
Har også selv kørt på snitter og pis og lort i mine unge dage.Min kærlighed til min søn og min kone, gør at jeg ikke længere udsætter mig selv for unødig risiko. Men jeg vil fandeme gerne selv have retten til at vurdere hvad er risiko fyldt for mig og hvad der ikke er.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Attituden overfor rygere er vel temmelig god og tolerant? Det er i hvert fald min opfattelse. I Københavns kommune er der ligefrem en rimelig stor opbakning for legalisering.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Musik

Indlæg af Barcaholic »

Hey jeg tror nu også de fleste Danskere er for legalisering, det er politik og penge der er problemet. Vi Danskere er egentlig meget frisindet og det er det der gør vores land dejligt. Desværre er magt og penge ikke = frihed og fred.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Cannabis er skadeligt i de unge år.
http://videnskab.dk/krop-sundhed/hash-g ... -i-hjernen

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

...muligvis og kun hvis man ryger meget hash:
Intelligenskvotienten (IQ) var i gennemsnit faldet med 6-8 point hos dem, der røg hash flere gange om ugen, før de fyldte 20 år.

Testpersoner, der røg mange joints før de fyldte 20 år, havde stadig en lavere IQ som 38-årige, selv om de for længst havde kvittet cannabissen.
Vi snakker, som med så meget andet, om negative konsekvenser ved et overforbrug. Det kunne ligeså godt være burgere der gjorde folk fede og medbragte følgesygdomme eller andet.

Og når man så læser artiklen igennem så kommer der lige en lille opfølgning på undersøgelsen:

http://videnskab.dk/krop-sundhed/hash-g ... -alligevel

Jeg ryger ikke selv og har egentlig ikke den store lyst til det. Men det burde være lovligt. Jeg har i hvert fald svært ved at tage det seriøst at unge mennesker lovligt kan drikke sig fra sans og samling men ikke må ryge en joint.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:...muligvis og kun hvis man ryger meget hash:
Intelligenskvotienten (IQ) var i gennemsnit faldet med 6-8 point hos dem, der røg hash flere gange om ugen, før de fyldte 20 år.

Testpersoner, der røg mange joints før de fyldte 20 år, havde stadig en lavere IQ som 38-årige, selv om de for længst havde kvittet cannabissen.
Vi snakker, som med så meget andet, om negative konsekvenser ved et overforbrug. Det kunne ligeså godt være burgere der gjorde folk fede og medbragte følgesygdomme eller andet.

Jeg ryger ikke selv og har egentlig ikke den store lyst til det. Men det burde være lovligt. Jeg har i hvert fald svært ved at tage det seriøst at unge mennesker lovligt kan drikke sig fra sans og samling men ikke må ryge en joint.
Din definition af overbrug er hvis man ryger flere gange om ugen?

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Musik

Indlæg af Jønde »

Storken skrev:Cannabis er skadeligt i de unge år.
http://videnskab.dk/krop-sundhed/hash-g ... -i-hjernen
Remulade er skadeligt for alle.
Cannabis er et grundlæggende fredeligt rusmiddel,dermed ment at virkningen ikke forbundet med øget aggrasione, som man ofte ser ved amfetamin eksempelvis. Faktisk oplever mange cannabis brugere at virkningen er dæmpende på en ellers latent ulmende Aggresion.

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Gnomitz »

On topic:
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:...muligvis og kun hvis man ryger meget hash:
Intelligenskvotienten (IQ) var i gennemsnit faldet med 6-8 point hos dem, der røg hash flere gange om ugen, før de fyldte 20 år.

Testpersoner, der røg mange joints før de fyldte 20 år, havde stadig en lavere IQ som 38-årige, selv om de for længst havde kvittet cannabissen.
Vi snakker, som med så meget andet, om negative konsekvenser ved et overforbrug. Det kunne ligeså godt være burgere der gjorde folk fede og medbragte følgesygdomme eller andet.

Jeg ryger ikke selv og har egentlig ikke den store lyst til det. Men det burde være lovligt. Jeg har i hvert fald svært ved at tage det seriøst at unge mennesker lovligt kan drikke sig fra sans og samling men ikke må ryge en joint.
Din definition af overbrug er hvis man ryger flere gange om ugen?
Ja. Men det er svært at sige når man ikke ved noget om mængde og hvad flere gange betyder. Desuden fremlægger du det som fakta og som du kan se i den artikel jeg har henvist til så er der overhovedet ikke forsket nok i det til at man kan sige med sikkerhed at det er skadeligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Jeg er personligt bedøvende ligeglad om cannabis bliver legaliseret. Jeg har bare lagt mærke til, at visse mennesker fuldstændig ignorerer bivirkningerne. Det er ikke ligegyldigt, at man som ung står til at miste 6-8 IQ point ved et regelmæssigt brug.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:...muligvis og kun hvis man ryger meget hash:
Intelligenskvotienten (IQ) var i gennemsnit faldet med 6-8 point hos dem, der røg hash flere gange om ugen, før de fyldte 20 år.

Testpersoner, der røg mange joints før de fyldte 20 år, havde stadig en lavere IQ som 38-årige, selv om de for længst havde kvittet cannabissen.
Vi snakker, som med så meget andet, om negative konsekvenser ved et overforbrug. Det kunne ligeså godt være burgere der gjorde folk fede og medbragte følgesygdomme eller andet.

Jeg ryger ikke selv og har egentlig ikke den store lyst til det. Men det burde være lovligt. Jeg har i hvert fald svært ved at tage det seriøst at unge mennesker lovligt kan drikke sig fra sans og samling men ikke må ryge en joint.
Din definition af overbrug er hvis man ryger flere gange om ugen?
Ja. Men det er svært at sige når man ikke ved noget om mængde og hvad flere gange betyder. Desuden fremlægger du det som fakta og som du kan se i den artikel jeg har henvist til så er der overhovedet ikke forsket nok i det til at man kan sige med sikkerhed at det er skadeligt.
Har du overhovedet læst den opfølgende artikel du linker til?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Storken skrev:Cannabis er skadeligt i de unge år.
http://videnskab.dk/krop-sundhed/hash-g ... -i-hjernen
Er vi ikke allesammen lidt demente når vi passerer 30'erne? Det er rigtigt at hukommelsen er det største problem for en canna ryger men vi ryger bare endnu mere for at ikke bekymre sig om dette problem :razz:
Og jeg er meget uenig med forskerne omkring inteligens. Rigtig mange af de store berømtheder har røget marijuana. For at ikke navne politimand, advokater, ministre osv osv.. Listen er langt.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Musik

Indlæg af Barcaholic »

Der er meget der er skadeligt for unge mennesker, skilsmisser, fedme, tæsk, pres fra skolen/forældre.
Tror de fleste er enige om at Cannabis skal have en lavalder, selv vil jeg foreslå 21, selvom det måske er meget dobbeltmoralsk, eftersom jeg selv startede som 15 årig. Men mener dog stadig at når en person er fyldt 21 burde han/hun altså kunne bestemme over sit eget liv, og ikke hele tiden jagtes af politi og politikere.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Musik

Indlæg af Storken »

Lopezzz skrev:
Storken skrev:Cannabis er skadeligt i de unge år.
http://videnskab.dk/krop-sundhed/hash-g ... -i-hjernen
Er vi ikke allesammen lidt demente når vi passerer 30'erne? Det er rigtigt at hukommelsen er det største problem for en canna ryger men vi ryger bare endnu mere for at ikke bekymre sig om dette problem :razz:
Og jeg er meget uenig med forskerne omkring inteligens. Rigtig mange af de store berømtheder har røget marijuana. For at ikke navne politimand, advokater, ministre osv osv.. Listen er langt.
Obama har sågar røget i sine unge dage.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

Igen: Det er kun en undersøgelse. Der er ingen der ved med sikkerhed om det er sandt hvorfor undersøgelsen også har fået kritik. Desuden snakker vi om IQ målt udfra en meget smal test. Der skal meget mere forskning til før man kan fremlægge det som fakta.

Og ja det har jeg.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster