18 - Jordi Alba

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:Jeg vil faktisk spørge Blau, om han ikke kan finde stats på Alexis', Villas og Pedros bidrag til defensiven(dengang), for Neymar takler 1.1 pr. kamp og Suarez 0.7 pr. kamp, hvilket jeg mener, er ret tæt på Alexis', Villas og Pedros stats, hvis jeg ikke tager helt fejl. Jeg mener, at det er lidt af en skrøne, det der med, at trekløveren ikke er så samarbejde som før.
Well, jeg synes ikke at Neymar eller Suárez kommer i nærheden af Alexis og Pedro for så vidt angår det defensive arbejde, hverken når man ser genpresset med det blotte øje eller når man ser på statistikkerne. Neymar og Suárez er rigtig, rigtig dygtige i det første og høje genpres, men jeg vil stadig mene at både Alexis og Pedro var dygtigere. Villa er der ikke rigtigt nogen grund til at snakke om. Han gav den gas i starten af sin karriere, men siden det brækkede ben var der ikke meget at komme efter.

Ser vi på tacklinger på kamp var Alexis suveræn. Han vandt 78% af sine forsøgte tacklinger og erobrede 1,81 bolde per 90 minutter gennem tacklinger. Dertil kommer interceptions og i sidste ende erobrede Alexis 2,68 bolde per 90 minutter i løbet af sin tid hos os. Det er mange. Pedro er dog også deroppe af. Han vandt 76% af sine forsøgte tacklinger og erobrede 1,30 bolde per 90 minutter gennem tacklinger. Lægger man interceptions til erobrede han 2,24 per 90 minutter.

I øjeblikket ligger Neymar på 71% tacklings-succes, med 1,27 vellykkede tacklinger per 90 minutter og 1,66 bolderobringer per 90 minutter, mens Suárez er på 71% tacklings-succes (faktisk med samme decimaler som Neymar; 71,43 for begge - lidt pudsigt), med 0,71 vellykkede tacklinger per 90 minutter og 0,94 bolderobringer per 90 minutter.

Men som det bliver påpeget så kan alt ikke opgøres i statistikker, for ser man på statistikkerne så erobrede Villa (1,11 per 90 minutter) faktisk flere bolde end Suárez gør i øjeblikket. Det betyder dog ikke at Villa var mere værd for os rent defensivt end Suárez er. Suárez er åbenlyst bedre i genpresset og skaber langt mere ravage end Villa gjorde og nogensinde kunne. Det er lidt det samme med Busquets egentlig. Der er sådan set mange der statistisk set erobrer flere bolde end Busquets, men han lukker bare af for så mange muligheder, så mange fremadrettede pasninger, så mange løb i banens længderetning, at han er så meget mere værd end statistikkerne siger.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Tak for det blau! Det viser måske at det er lidt mere end bare en fortælling.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Jeg vil faktisk spørge Blau, om han ikke kan finde stats på Alexis', Villas og Pedros bidrag til defensiven(dengang), for Neymar takler 1.1 pr. kamp og Suarez 0.7 pr. kamp, hvilket jeg mener, er ret tæt på Alexis', Villas og Pedros stats, hvis jeg ikke tager helt fejl. Jeg mener, at det er lidt af en skrøne, det der med, at trekløveren ikke er så samarbejde som før.
Well, jeg synes ikke at Neymar eller Suárez kommer i nærheden af Alexis og Pedro for så vidt angår det defensive arbejde, hverken når man ser genpresset med det blotte øje eller når man ser på statistikkerne. Neymar og Suárez er rigtig, rigtig dygtige i det første og høje genpres, men jeg vil stadig mene at både Alexis og Pedro var dygtigere. Villa er der ikke rigtigt nogen grund til at snakke om. Han gav den gas i starten af sin karriere, men siden det brækkede ben var der ikke meget at komme efter.

Ser vi på tacklinger på kamp var Alexis suveræn. Han vandt 78% af sine forsøgte tacklinger og erobrede 1,81 bolde per 90 minutter gennem tacklinger. Dertil kommer interceptions og i sidste ende erobrede Alexis 2,68 bolde per 90 minutter i løbet af sin tid hos os. Det er mange. Pedro er dog også deroppe af. Han vandt 76% af sine forsøgte tacklinger og erobrede 1,30 bolde per 90 minutter gennem tacklinger. Lægger man interceptions til erobrede han 2,24 per 90 minutter.

I øjeblikket ligger Neymar på 71% tacklings-succes, med 1,27 vellykkede tacklinger per 90 minutter og 1,66 bolderobringer per 90 minutter, mens Suárez er på 71% tacklings-succes (faktisk med samme decimaler som Neymar; 71,43 for begge - lidt pudsigt), med 0,71 vellykkede tacklinger per 90 minutter og 0,94 bolderobringer per 90 minutter.

Men som det bliver påpeget så kan alt ikke opgøres i statistikker, for ser man på statistikkerne så erobrede Villa (1,11 per 90 minutter) faktisk flere bolde end Suárez gør i øjeblikket. Det betyder dog ikke at Villa var mere værd for os rent defensivt end Suárez er. Suárez er åbenlyst bedre i genpresset og skaber langt mere ravage end Villa gjorde og nogensinde kunne. Det er lidt det samme med Busquets egentlig. Der er sådan set mange der statistisk set erobrer flere bolde end Busquets, men han lukker bare af for så mange muligheder, så mange fremadrettede pasninger, så mange løb i banens længderetning, at han er så meget mere værd end statistikkerne siger.
Aha, så blev det afkræftet, men de bidrager dog alligevel en del til. Fortællingen er jo næsten som om, at de går på banen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det er den ikke. Jeg har hele tiden skrevet at de presser højt men at de ikke fortsætter på samme måde som tidligere. Det er jo det der er hele pointen og grunden til at de skal have støtte.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Jeg vil faktisk spørge Blau, om han ikke kan finde stats på Alexis', Villas og Pedros bidrag til defensiven(dengang), for Neymar takler 1.1 pr. kamp og Suarez 0.7 pr. kamp, hvilket jeg mener, er ret tæt på Alexis', Villas og Pedros stats, hvis jeg ikke tager helt fejl. Jeg mener, at det er lidt af en skrøne, det der med, at trekløveren ikke er så samarbejde som før.
Well, jeg synes ikke at Neymar eller Suárez kommer i nærheden af Alexis og Pedro for så vidt angår det defensive arbejde, hverken når man ser genpresset med det blotte øje eller når man ser på statistikkerne. Neymar og Suárez er rigtig, rigtig dygtige i det første og høje genpres, men jeg vil stadig mene at både Alexis og Pedro var dygtigere. Villa er der ikke rigtigt nogen grund til at snakke om. Han gav den gas i starten af sin karriere, men siden det brækkede ben var der ikke meget at komme efter.

Ser vi på tacklinger på kamp var Alexis suveræn. Han vandt 78% af sine forsøgte tacklinger og erobrede 1,81 bolde per 90 minutter gennem tacklinger. Dertil kommer interceptions og i sidste ende erobrede Alexis 2,68 bolde per 90 minutter i løbet af sin tid hos os. Det er mange. Pedro er dog også deroppe af. Han vandt 76% af sine forsøgte tacklinger og erobrede 1,30 bolde per 90 minutter gennem tacklinger. Lægger man interceptions til erobrede han 2,24 per 90 minutter.

I øjeblikket ligger Neymar på 71% tacklings-succes, med 1,27 vellykkede tacklinger per 90 minutter og 1,66 bolderobringer per 90 minutter, mens Suárez er på 71% tacklings-succes (faktisk med samme decimaler som Neymar; 71,43 for begge - lidt pudsigt), med 0,71 vellykkede tacklinger per 90 minutter og 0,94 bolderobringer per 90 minutter.

Men som det bliver påpeget så kan alt ikke opgøres i statistikker, for ser man på statistikkerne så erobrede Villa (1,11 per 90 minutter) faktisk flere bolde end Suárez gør i øjeblikket. Det betyder dog ikke at Villa var mere værd for os rent defensivt end Suárez er. Suárez er åbenlyst bedre i genpresset og skaber langt mere ravage end Villa gjorde og nogensinde kunne. Det er lidt det samme med Busquets egentlig. Der er sådan set mange der statistisk set erobrer flere bolde end Busquets, men han lukker bare af for så mange muligheder, så mange fremadrettede pasninger, så mange løb i banens længderetning, at han er så meget mere værd end statistikkerne siger.
Simple defensive stats siger meget lidt om en spillers defensive bidrag, hvilket du også er inde på sidst i indlægget. Det er uanset om vi taler midterforsvarer, defensive midtbanespillere eller angribere. Det at forsvare handler om at undgå farlige situationer fra at opstå. Du kan dog ikke måle noget, der aldrig sker, hvorfor stats fortæller os meget lidt. Der findes dog firmaer, der er i gang med at udvikle teknologier, der kan måle, hvorvidt en spiller positionerer sig rigtigt, minimerer pladsen og tager de rigtig løb.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Official: Jordi Alba, who was subbed off today, has a thigh msucle injury and is expected to be out for around ten days
Han er med mod ATM! Men misser de to kampe mod ATH og kampen mod Malaga.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af A$AP »

Billede

#Throwbackmonday

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kvoller »

I mine øjne er han nok en af de mest trælse spillere at se på.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

Kvoller skrev:I mine øjne er han nok en af de mest trælse spillere at se på.
Enig. Især dengang han var i Chelsea.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Heartbreaker »

Ååååååååh slam. #Steenapproves
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af JonasV »

A$AP skrev:Billede

#Throwbackmonday
#Throwballmonday

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af A$AP »

Barcelona left back Jordi Alba celebrates his 27th birthday today #fcblive #alba27 Congratulations!
Godt nok et gammelt forsvar vi har. Jeg tror den yngste er Bartra på 25. Og Douglas er også 25, det er lidt patetisk. (Douglas)

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af PuyolErGud »

Alba sprained his ankle during ESP game yesterday. Not yet clear if he will be available for the game against Madrid on Saturday. [rac1]
Hold nu fucking op man! Hvis Alba ikke er med, grundet en fucking ligegyldig 0-0 kamp mod endnu mere ligegyldige Rumænien, så er det jo latterligt.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af JonasV »

Vores mest udsatte position. Skulle fandme lige passe.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Sæt Sergi Roberto på backen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster