TV-Serier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Sir Suiram »

Sorry! Jeg troede, det var alment kendte kulturskatte efterhånden - på højde med HC Andersen.

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af kklaus »

Sir Suiram skrev:I forhold til GoT så har jeg det "problem", at jeg har læst bøgerne. For det første kan jeg ikke lade være med at lade det påvirke min mening om TV-serien, fordi den "blot" er baseret på en andens ideer - og fordi jeg af naturlige grunde ikke bliver overrasket af plottet. Den er ekstremt fedt lavet, og i de første sæsoner (2 - 3 stk.), der holdte den sig så meget til bøgerne, at jeg synes, den var virkelig fed. Sådan har jeg altid haft det: jeg elsker, når bøger, jeg er vilde med, bliver filmatiseret, hvis de formår at holde sig tæt op ad bøgerne. Hvis ikke, så stejler jeg nærmest altid.

I sæson 4 og 5 begynder de at afvige en del fra bøgerne, hvor mit problem så opstår: det bryder jeg mig ikke om, men samtidig så er jeg ret vild med, at jeg kan se serien (for det kan jeg alligevel ikke undgå), uden at jeg nødvendigvis får spoilet det meste af bøgerne.
Og yderligere, at den måde serien begynder at afvige fra bøgerne ofte er "for lærredets skyld", hvor ændringerne overhovedet ikke behøvede at finde sted, men man ville f.eks. godt ha' en kampscene mellem Brienne og Hunden. Og af uransagelige årsager skulle Robbs kone være anderledes end i bøgerne. Og Jamie og Broons idiotiske togt for at befri Myrcella. Plottet skal nogen gange af nødvendige grunde ændres fra bøgerne, når det skal på det store lærred, men der skal sgu være gode grunde til det.

Andre der har læst bøgerne, som også synes (eller ikke), at det har taget noget fra serien?
Helt enig. De fleste ændringer er forholdsvis ubetydelige og bidrager primært til at øge spændingsniveauet, og gøre serien mere intens, men nogle af afvigelserne - særligt i 5. sæson - er meget markante. Serien er stadig ganske underholdende, men der synes jeg, at handlingsforløbet var bedre i bøgerne.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

Jeg har jo heller ikke sagt, at man skulle undlade scenerne med familien. De burde bare have været bedre og veludførte. Man kan sagtens lave en crime/drama serie, hvor familiescenerne føles som en essentiel del af serien. Sopranos er vel den gyldne standard. Man får et helt andet forhold til Carmela, Meadow og A.J. end Skyler og Junior.

Jeg fik eksempelvis aldrig den følelse, at jeg ville have gjort det samme i Walters situation. Hvis det virkelig var gennemført, så ville jeg også have haft et nært forhold til familien, hvorfor jeg kunne sætte mig ind i hans situation.

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Kvoller »

OliverDK skrev:Tja. Jeg kan godt se, at der ikke er den vilde underholdningsværdi i de scener, men det er jo også en del af Walters udviking som person og er på den måde en stor del af serien. At Hank er DEA gør det jo bare endnu vigtigere og mere spændende. Serien kunne i hvert fald ikke have undværet de scener. Ellers ville man jo aldrig have vidst, hvad han "breakede bad" fra og hvem han var inden sit meth-eventyr.
Det er også fedt at kunne se en udvikling i hans adfærd over for sin familie i takt med at han kommer længere og længere ind i narkoverdenen.
This! Kunne ikke være mere enig!
Det er så kæmpe stor en del af serien, måske noget af det vigtigste i mine øjne. Meth-delen er da det mest underholdende i den forstand, men scenerne med familierne er jo så intenst synes jeg.
For eksempel scenen hvor
Spoiler
Vis
Walt har boet ude i noget tid, for derefter at flytte ind i huset igen. En morgen hvor Walt, Walt Jr og Skyler sidder og spiser morgenmad sammen, Walt Jr prøver at starte en samtale som om alt var normalt, Skyler læser avis og Walt sidder og stikker i sin morgenmad. Mener det er i en af de første afsnit af sæson 3.
Det synes jeg var en fed scene.
Jeg er i gang med at se BB for tredje gang, bare fordi BCS giver mig lyst til at se det igen og igen.

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Kvoller »

Sir Suiram skrev:
Spoiler
Vis
Familie-scenerne er centrale både i forhold til Walts person og udvikling (som der skrives: hvorfor og hvad han 'breaker bad' fra), at afbalancere med alt den øvrige action og til det enormt vigtige forhold med Hank, som er genialt. Alle de familie-scener er med til at opbygge historien om Walt og hans nærmeste, og for mig var det med til at gøre hele serien og de mere intense scener - særligt slutningen - spektakulær, indlevende og medrivende. Alene scenen, hvor Hank opdager hvad Walt har gang i (den på lokummet), er alt den opbygning værd.
Oh yes, det var så fucking vild en scene! Jeg panikkede lidt på Walts vegne :D Jeg er i gang med at vise BB til en af mine venner som aldrig har set den (hvordan, det fatter jeg ikke), men fuck jeg glæder mig til vi når der til :D

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg har også anbefalet BB til hende, jeg læser med. Hun er fuldstændigt optaget af den. Set i bakspejlet er det lidt dumt, da jeg er ret afhængig af hende på dette modul, eftersom hun læste biomedicin sidste år og derfor er ret badass til det, vi har om lige nu.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

Michael Mando er en genial skuespiller. Jeg har siden Far Cry 3 ventet på, at han ville få en rolle i stil med Nacho Vargo i Better Call Saul. Det er et perfect match.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af klogfyr »

Nogle, der følger med i The Night Manager? Har set 3 afsnit og synes sgu den virker spændende. Hjælper også at Hugh Laurie er med i den.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

Har den på listen men ikke noget til den endnu. Fedt at den kunne tyde på at blive noget værd.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Kvoller »

Hov, så da lige den er instrueret af Susanne Bier. Og både Tom Hiddlestone og Hugh Laurie er med. Så kan det ikke gå helt galt! :D

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: TV-Serier

Indlæg af Lopezzz »

Better Call Saul getting better and better. Håber der kommer en sæson mere hvor Heisenberg er også med
MDCCCXCIX

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Jesni »

Lopezzz skrev:Better Call Saul getting better and better. Håber der kommer en sæson mere hvor Heisenberg er også med
Det foregår jo før den tid, så det bliver nok lidt svært.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: TV-Serier

Indlæg af Lopezzz »

Jesni skrev:
Lopezzz skrev:Better Call Saul getting better and better. Håber der kommer en sæson mere hvor Heisenberg er også med
Det foregår jo før den tid, så det bliver nok lidt svært.
Men vi ved godt at han fik ny identitet i BB og rejste til Nebraska. Og BCS får også en afslutning, så mon ikke der kommer et par afsnit med Walter og co. ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af zqa »

På et eller andet tidspunkt skal den i hvert fald overlappe. Det kunne være fedt.

Jeg har lige modtaget Sopranos og The Wire på bluray. Glæder mig til at gense dem.
#jesuisSheep

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Jesni »

Lopezzz skrev:
Jesni skrev:
Lopezzz skrev:Better Call Saul getting better and better. Håber der kommer en sæson mere hvor Heisenberg er også med
Det foregår jo før den tid, så det bliver nok lidt svært.
Men vi ved godt at han fik ny identitet i BB og rejste til Nebraska. Og BCS får også en afslutning, så mon ikke der kommer et par afsnit med Walter og co. ;-)

Så du tænker et par afsnit, der foregår efter BB med Walter?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster