Adriano

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Ja, men det valgte ledelsen at undlade at gøre, formentlig fordi man så en professionel, erfaren, alsidig spiller, der spiller en vigtig rolle i truppen.
Eller fordi man er for kortsigtet. Du ved det du har skrevet en del gange efterhånden.
Men alligevel har du lige brokket dig over den mangel på ambition man viser, hvis man vælger at være tilfreds med at sidde på bænken? Hvorfor er det okay at være tilfreds med bænken, når man er bedre end Adriano? Det giver jo vitterlig ingen mening. Hvis man er bedre burde man jo netop stræbe efter at spille fast og ikke være tilfreds på bænken. Så burde man jo være sur og gnaven, og ikke gå rundt og være glad, som Adriano er det.
Der er forskel på at rykke til en klub som reserve og håbe at man kan tilkæmpe sig en større rolle og så være i en klub i 6 år og ikke rykke sig. Her virker det til at adriano lidt har givet op med tiden - han spiller ikke nær så meget mere, deler tiden på backen med mathieu og præsterer dårligt når han så spiller. Han burde indse at det var på tide at komme videre men alligevel bliver han. Det irriterer mig men du skal da have lov til at se anderledes på det. Du får mig dog ikke til at ændre mening ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Madbassen »

Despite players having days' off, Adriano and Douglas have been at the training centre today, as well as Rafinha, who is recovering. [md] Hvad bilder han sig ind [emoji6]
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Eller fordi man er for kortsigtet. Du ved det du har skrevet en del gange efterhånden.

Der er forskel på at rykke til en klub som reserve og håbe at man kan tilkæmpe sig en større rolle og så være i en klub i 6 år og ikke rykke sig. Her virker det til at adriano lidt har givet op med tiden - han spiller ikke nær så meget mere, deler tiden på backen med mathieu og præsterer dårligt når han så spiller. Han burde indse at det var på tide at komme videre men alligevel bliver han. Det irriterer mig men du skal da have lov til at se anderledes på det. Du får mig dog ikke til at ændre mening ;-)
Det ene udelukker vel ikke det andet? Men, ja. Pointen er stadig at det var ledelsens beslutning.

Ej, hold nu op med det der. Alle kan jo sige sig selv - spillerne inkluderet - at hvis man kommer til Barcelona som angriber, kantspiller eller centerback så er det som reserve i øjeblikket. Hvis du hedder Nolito kommer du ikke til at stjæle spilletid fra Neymar eller Messi. Hvis du hedder Mathieu kommer du ikke til at stjæle spilletid fra Piqué, Mascherano eller Alba. Du spiller når der er brug for hvile, når der er skader eller når der er karantæner, men du kommer ikke til at tilkæmpe dig mere spilletid på bekostning af så store stjerner og så gode spillere.

Adriano har da rykket sig i løbet af de 6 år. Han blev bedre og bedre i løbet af de første par sæsoner - og var jo faktisk fast mand i flere perioder, hvor der var skader - og han er først faldet af på den i løbet af de sidste 18 måneders tid. Og nok har han ikke spillet prangende, men jeg synes slet ikke at han har været så ringe som mange mener. Jeg synes stadig han er et bedre alternativ til venstrebacken end Mathieu - som jeg mener hører hjemme i midterforsvaret - er.

Han burde ikke indse hverken det ene eller det andet. Han bør bare gøre hvad han får besked på og så ellers holde sin kæft og opføre sig ordentligt. Og det gør han. Så synes jeg faktisk ikke at vi kan bede vores spillere om ret meget mere. Hvis klubben til sommer forklarer ham at de gerne vil sende ham videre, da han ikke længere er en del af planerne, er jeg sikker på at de godt kan finde ud af noget, men indtil da synes jeg simpelthen at det er helt til grin, at kritisere Adriano for at gå rundt og være glad i låget.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Ah så det du siger at disse topprofessionelle spillere tager til barca uden noget håb om at tilkæmpe sig en større rolle? Den køber jeg simpelthen ikke. De er sikkert klar over at de vil starte som reserver (ved vi ikke med sikkerhed omkring mathieu) men de håber alle at kunne vinde mere spilletid. Og derfor mener jeg egentlig at det viser et højt ambitionsniveau at rykke til verdens bedste klub og prøve sig selv af.

Det ændre sig dog hvis man tager sig til takke med en bænkplads år efter år. Så har man imo set sig til gode med andre ting end nødvendigvis fodbold (penge, byen osv) og er derfor imo ikke længere relevant for klubben. Jeg mener så også at man forholdsvist ofte skal rense ud i truppen og bytte reserver (medmindre de er unge og har en fremtid) ud med andre. Det holder truppen på mærkerne og starterne bliver presset lidt af nye sultne spillere.

Men det her er blevet drejet til at handle om adriano hvilket jeg selvfølgelig selv har været med til. Jeg bryder mig ikke særlig meget om ham og det er der ikke noget at gøre ved. Det der irriterer mig mest er dog ledelsen som burde reagere og se sig om efter en spiller der er lidt mere interesseret i at spille og derfor presse alba.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev: Jeg bryder mig ikke særlig meget om ham og det er der ikke noget at gøre ved.
Tror at det hele ligger i det her...

Men jeg ved det ikke.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det gør det virkelig ikke. Han har ikke niveauet til barca mere. Der ligger det hele.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Ah så det du siger at disse topprofessionelle spillere tager til barca uden noget håb om at tilkæmpe sig en større rolle? Den køber jeg simpelthen ikke. De er sikkert klar over at de vil starte som reserver (ved vi ikke med sikkerhed omkring mathieu) men de håber alle at kunne vinde mere spilletid. Og derfor mener jeg egentlig at det viser et højt ambitionsniveau at rykke til verdens bedste klub og prøve sig selv af.

Det ændre sig dog hvis man tager sig til takke med en bænkplads år efter år. Så har man imo set sig til gode med andre ting end nødvendigvis fodbold (penge, byen osv) og er derfor imo ikke længere relevant for klubben. Jeg mener så også at man forholdsvist ofte skal rense ud i truppen og bytte reserver (medmindre de er unge og har en fremtid) ud med andre. Det holder truppen på mærkerne og starterne bliver presset lidt af nye sultne spillere.

Men det her er blevet drejet til at handle om adriano hvilket jeg selvfølgelig selv har været med til. Jeg bryder mig ikke særlig meget om ham og det er der ikke noget at gøre ved. Det der irriterer mig mest er dog ledelsen som burde reagere og se sig om efter en spiller der er lidt mere interesseret i at spille og derfor presse alba.
Ja, det er præcis det jeg siger. Hvis du får muligheden for at være reserve i Barcelona - eller Real Madrid for den sags skyld - så tager du den. Sådan er det i hvert fald for de fleste spillere og så er det klart at der er spillere, der har så højt et niveau at de kan tillade sig at have forhåbninger - eller måske endda kræve - mere end bare det. Men når du hedder Jérémy Mathieu og er fyldt 30, eller du hedder Nolito og også nærmer dig de 30, så tager man gerne "til takke" med en plads som reserve (eller i rotationen) i Barcelona, for der medfølger som regel trofæer, en god hyre og muligheden for at spille på hold med et par af verdens allerbedste fodboldspillere.

Det er ærligt talt en no brainer for de fleste spillere. Selvfølgelig håber alle at de kan vinde mere spilletid, men det betyder ikke at de rent faktisk tror på det. Man er også nødt til at være realistisk. Især hvis konkurrenterne hedder Messi, Neymar, Piqué, Mascherano og Alba.

Det har Adriano heller ikke gjort år efter år. Det er altså en forfærdelig omgang vrøvl. Det har han gjort det sidste halvandet år. Mellem sommeren 2011 og sommeren 2014 optrådte Adriano i 66% af alle vores La Liga kampe. Han har været ekstremt vigtig i perioder hvor der har været skader. Ja, han har sågar scoret eller assisteret flere afgørende mål i svære kampe, eksempelvis de to fremragende mål mod Valencia og Atlético Madrid for et par sæsoner siden.

Det er simpelthen bare forkert at Adriano bare har set sig tilfreds med en plads på bænken år efter år. I øvrigt aner hverken du eller jeg en kæft om hvorvidt han er tilfreds med situationen lige nu. Man kan godt gå rundt og være interesseret i at spille mere fodbold, uden at være sur og tvær. Faktisk vil jeg jo mene at chancen for at få mere spilletid er større, hvis du derimod har en positiv attitude.

Det er fair at mene at man skal skifte reserverne ud engang imellem. Det er også fair at mene at Adriano skal sælges nu eller til sommer. Men det er satanrendemig ikke fair at tørre situationen af på Adriano og klandre ham for at gå rundt og være glad. Det er faktisk direkte unfair overfor Adriano. Men som du selv siger bryder du dig ikke om ham, og det er nok en god del af forklaringen på din attitude overfor Adriano i denne sag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig ved vi at adriano er tilfreds med situationen idet han har tænkt sig at blive. Hvis han var utilfreds så kunne han bare smutte når kontrakten udløb til sommer.

Og jeg holder stadig på at selvom man bliver købt til barca som reserve så er der ingen spillere der bare siger tak for det og læner sig tilbage. De vil selvfølgelig gøre deres bedste for at stige i graderne. Mathieu kom f.eks. til i en periode hvor han vidste der var meget usikkerhed omkring forsvaret. Her så han nok en chance. Nolito har ligeledes et tæt forhold til Lucho og kunne håbe på at han imod alle forventninger kunne bide sig fast.

Men der er ikke ret meget mere at komme efter her så jeg lukker den.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, vi kan umuligt vide om Adriano føler at han bør spillere mere end han har gjort, og at han mener at han kan tilkæmpe sig den ekstra spilletid. Det ved vi reelt ikke noget om. Men jeg tror at han er tilfreds med at spille de her 20-25 kampe per sæson.

Jeg har aldrig sagt at de bare læner sig tilbage. Hvor får du det fra? Det her handler jo i høj grad om at kende sine begrænsninger og sin rolle. Ikke om at betragte en rolle som reserve som en forlænget ferie. Så tror jeg godt at du kan være sikker på at man meget hurtigt ryger ud af klubben igen, hvis man har den indstilling til tingene. Som jeg netop har skrevet er det i øvrigt også direkte forkert at skrive at Adriano bare har lænet sig tilbage i sin tid her eller at han gør det nu. Du har jo for fanden da lige læst at han dukker op til træning, selvom spillerne har fået fri.

Måske så Mathieu en chance for det, ja. Måske så han bare en chance for at spille i Barcelona, tjene mange penge og vinde titler. Og, ja. Nolito håber da sikkert at han kunne trylle Neymar ud af startopstilling, hvis han tog til Barcelona, men uden at vide det vil jeg gætte på at han ikke rent faktisk tror på det kan lade sig gøre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan sagtens være at adriano ikke har været tilfreds tidligere men noget siger mig at han er blevet det eftersom han har været i klubben så længe. Jeg ser adriano som en spiller der med hver sæson er blevet mere og mere "tilfreds". Skader med mere har gjort at han er faldet i niveau og derfor nu ikke rigtig kan bruges. I stedet for at søge væk så vælger han ifølge rygterne pengene og bliver. Og det selvom han efter alt at dømme vil få endnu mindre spilletid fremadrettet (mathieu vil tage noget). Det irriterer mig. Men ikke lige så meget som det at klubben ikke har smidt ham på porten og hentet en bedre spiller.

Og omkring spillere generelt så tror jeg bare ikke at disse ser sig tilfredse med en reserve tjans. Jo måske når de er over 33 men ikke i slutningen af 20'erne. Det kan sagtens være at de er klar over at de vil få det svært (eller umuligt) men deres ambition er stadig at komme i starteren på trods af at de må se sig som en reserve i starten. Uden denne ambition tror jeg simpelthen ikke på at de overhovedet ville komme i en situation hvor barca ville hente dem.

Men vi rykker os som sagt ingen steder. Du mener en ting og jeg noget andet. Og da det hele er spekulativt så kommer vi nok ikke nærmere et korrekt svar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Jønde »

Men det ændre ikke på at adriano er forsej og at han forhåbeligt bliver og agere tilfreds reserve for alba et år eller to endnu... :glad:

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Sir Suiram »

Jønde skrev:Men det ændre ikke på at adriano er forsej og at han forhåbeligt bliver og agere tilfreds reserve for alba et år eller to endnu... :glad:
Hvorfor mener du, at han - nærmest uden det i øvrigt kan debatteres - forhåbentlig bliver? (Måske sagt med et glimt i øjet - sarkasme er svært). Men hvis det er oprigtigt, hvad er så det positive ved det? Jeg kan for så vidt sagtens forstå Adriano vælger at blive - eller jeg kan hvert fald forstå, at der er mange mennesker, der er sådan, og ville gøre det samme - men hvordan er det i Barcas interesse?

Jeg kan kun komme på én (muligvis) vigtig faktor: hans betydning for holdet socialt. Det er rigtig fint, at han opfører sig godt som reserve, og bl.a. derfor kan jeg egentlig også meget godt li' ham, men kan kun se fordele i at sende ham videre (hvis han gad/man kunne gøre det på en tilfredsstillende måde for begge parter).

I mit hovede er det klart, at ledelsen dummede sig, da indeværende kontrakt blev lavet, men som tingene er skal vi behandle en mangeårig, trofast spiller godt, hvilket betyder, at han bliver, hvis han vil blive. Det er synd for lønbudgettet, men hvis der er penge til det, så synes jeg stadig, der skal hentes en ny ung VB - eller en der bl.a. kan agere VB - og så har Adriano selv valgt at sige goddag til 1 års fodbold med omtrent 0 minutters spilletid.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Jønde »

jamen jeg syntes ganske enkelt at han er en fin backup.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Sir Suiram »

Jønde skrev:jamen jeg syntes ganske enkelt at han er en fin backup.
Hehe, ja og det er naturligvis legitimt og okay. Men nu antager jeg lige, at du skriver herinde for at diskutere Barca - det er trods alt et diskussionsforum - selvom det da stadig er okay, hvis det er af andre grunde? Så: hvorfor synes du det? Ikke at vi skal trække det i langdrag, men indtil videre har det været en rimelig kort og ensidig debat.

Udover de før skrevne grunde, så ser jeg følgende oplagte fordele: tættere kamp om positionen, større fremtidigt potentiale og det er en af de få ikke-bredt kvalitetsbesatte positioner. Medmindre du mener, at Adriano spiller væsentligt bedre end jeg på nogen måde mener, man kan kreditere for ham, så er der et væsentlig dyk fra Alba til Adriano (og Mathieu).

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Jønde »

Måske et man crush ;-) ... Nej for det første er jeg ikke en af de der der altid vil ha ungt kød, fremtidigt potentiale er altid et sats. Kan nævne mange navne på unge stor talenter der aldrig er blive til noget, gider ikke tror godt du ved hvad jeg mener. Så er jeg måske lidt trykhedsnakoman og romantikker og jeg ser adriano som en tro barca soldat gennem en lang og succesfuld periode, og jeg er bare stadig tryk ved ham som reserve vel at mærke.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster