Adriano

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af emo »

Synes jeg også. I den alder er det nok ikke spilletid som er det altoverskyggende...
Allez...

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af A$AP »

Nu har det bare været sådan her i 2-3 år.. Det kunne jo måske være, at han også selv ville andet end at sidde på bænken og fjolle rundt med de andre brasilianere, han er jo som sagt inde i slutningen af hans karriere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

A$AP skrev:Nu har det bare været sådan her i 2-3 år.. Det kunne jo måske være, at han også selv ville andet end at sidde på bænken og fjolle rundt med de andre brasilianere, han er jo som sagt inde i slutningen af hans karriere.
Præcis!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af emo »

Netop fordi han er i slutningen, så ved han måske også godt at han næppe kan spille fast i nogen "større" klub. Så han tager sig til takke med det sikre, fælleskabet, hjemmet, livet... måske er han en tryghedsnarkoman, eller blevet det. Hvem ved.

Han er hellere ikke en der brokker sig over at ikke spille.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvorfor skulle han være interesseret i at forlade det land han har boet i i 11 år? Eller den by han har boet i i 6 år. Han har sit liv i Spanien. Han spiller i Barcelona. Hvis han skiftede klub til et andet spansk hold skulle han gå ned i løn og flytte. Hvad ville idéen være i det? For at spille 40 kampe i stedet for 25? Så kan han samtidig vinke farvel til ambitioner om at vinde flere titler og spille sammen med historiens bedste spiller. Jeg tror altså næppe at det er sådan at Adrianos løn vælter vores budget. Jeg tvivler på at han får meget mere end Vermaelen.

Jeg kan godt forstå hvis man gerne vil have Adriano solgt videre, til fordel for en ny reserve til venstrebacken, men jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan klandre Adriano for gerne selv at ville blive i Barcelona. Jeg har virkelig svært ved at få øje på en eneste god grund til at forlade klubben set fra hans synspunkt. Og den med spilletiden holder bare ikke. Han er 32 år og ved formentlig godt selv at han er ved at være over the hill, så fuck da de ekstra 10-15 kampe han kunne få et andet sted, når han kan vinde titler i Barcelona.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Tja ville ønske at vores spillere gik lidt mere op i at være på banen end at sidde på bænken og tjene boksen. Det kan være at det er bedst for adriano men det er ikke bedst for klubben.

Adriano har nu over en del sæsoner efterhånden vist minimalt ambitionsniveau og set sig tilfreds med at "hygge" med de andre. Det holder ikke og som fan af klubben irriterer det mig grænseløst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Blaugrana92 »

Undskyld, men hvor fanden har du fået den der idé om at han viser minimalt ambitionsniveau? Ved du hvordan Adriano gør det til træning? Nu har du jo selv snakket noget om at Bartra må gøre det skidt til træning, når nu han ikke bliver valgt særlig ofte, så kunne det ikke godt tænkes at Adriano rent faktisk yder en god indsats til træning, og at det er derfor han fortsat spiller over 25 kampe per sæson, selvom hans niveau er dalet en del og han rigtig ofte er skadet?

Når jeg ser Adriano ser jeg også en fantastisk professionel spiller, der aldrig har været utilfreds over at skulle spille ude af position eller at få sparsomt med spilletid i den ene periode, for så pludselig at skulle spille fast i den næste periode. Han har altid været i rigtig god fysisk form, på trods af et sandt hav af skader i løbet af karrieren.

Jeg forstår ikke helt at der tilsyneladende er en del der ikke kan lide Adriano, fordi han har det skægt med Dani Alves og Neymar, når han ikke lige spiller fodbold; for når han spiller har jeg aldrig set ham fjolle rundt og ikke tage kampene seriøst. Er det blevet forbudt at have det sjovt, når man sidder på bænken i Barcelona?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Så så... Ingen grund til at hidse sig op.

Men det er vel minimalt ambitionsniveau at se sig tilfreds med bænken og bare hæve pengene? Bartra søger f.eks. væk da han har større ambitioner. Du kan så sige at det er forståeligt da adriano er oppe i alderen og har en familie i byen. Som fan kan jeg dog ikke bruge dette til ret meget. Han spiller stort set ikke da selv mathieu har overhalet ham og derfor mener jeg ikke at han skal have lov til at blive.

Og ja det irriterer mig når spillere der burde være utilfredse med den manglende spilletid går rundt og hygger. Ney og Alves kan fjolle alt det de vil da vi ved at de giver noget til holdet. Det mener jeg ikke adriano gør og det i nogle sæsoner efterhånden. Så når jeg ser ham rende rundt og grine så ser jeg en spiller der tjener en fed løn på at hygge og ikke på hjælpe holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes egentlig der er grund til at hidse sig lidt op. Jeg fatter simpelthen hat af den her behandling af en loyal, professionel spiller, der har været en værdifuld spiller for holdet i 6 år og været afgørende i adskillige situationer i foregående sæsoner.

Han hæver heller ikke bare pengene. Det er netop den der attitude der pisser mig af. Jeg har aldrig hørt et eneste pip om at der skulle være disciplinære problemer med Adriano. Derimod tyder alt på at han møder op til tiden til træning hver dag, holder sig i form, giver hvad han har når han bliver bedt om det og lader være med at lave ballade udenfor banen. Adriano sidder altså ikke bare på sin flade og går en tur i banken en gang om måneden. Han udfylder den rolle han i øjeblikket er tiltænkt, nemlig rollen som backup for en af verdens bedste venstrebacks.

Hvorfor skulle han gå og være sur og tvær over "kun" at have spillet knap 1000 minutters fodbold indtil videre i denne sæson, når han og resten i hele verden godt er klar over at backup netop er den rolle han skal spille for os? Hvis alle spillere havde sådan en attitude, ville det være mere end bare almindeligt svært at finde en god backup. Alle hold har brug for spillere der "stiller sig tilfreds" med primært at sidde på bænken. Ellers kan man ikke sammensætte et hold som vores.

Du må være ekstremt utilfreds med Douglas så. Og hvad med Pinto? Ham må du da også have hadet udover det sædvanlige, med hans glade og positive opførsel in mente.

Men ja. Fuck Adriano for at være med til at skabe god stemning og være en solid støtte for sine holdkammerater. Sikken idiot. Jesus fuck ...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Nå men så gør du det. Jeg kan ærlig talt ikke hidse mig op over en spiller som adriano. Han siger mig ikke ret meget. Og ja jeg har/havde præcist det samme syn på douglas og pinto.

Adriano er efterhånden faldet så meget i niveau at mathieu har overhalet ham. Så jo jeg mener sagtens der kan argumenteres for at han bare hæver pengene. Ellers burde han kunne levere nok til træning til stadig at være lige efter alba. Det er han så ikke mere hvorfor jeg vitterligt ikke har en ide om hvorfor han skal have lov til at blive i klubben.

Men fedt at du kan lide ham og føler at klubben skylder ham nok til at fortsætte med at betale hans løn. Det gør jeg ikke. Så ud med ham. Jesus fuckidy fuck fuck.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af A$AP »

Skal Adriano så blive her til han er 35 og selv stopper med fodbolden?

Han var nyttig for klubben de første par år, han var solid og gjorde hvad han skulle.

Det er måske også mere klubben end Adriano, som jeg ikke forstår. Adriano fordi at han spiller mere i optakten til sæsonen om sommeren, end under sæsonen. Og det har han af en eller anden grund overhovedet ikke noget imod. Han bidrager jo ikke med mere til holdet end Douglas gør.. Han er trods alt stadig fodboldspiller, og hvis man er tilfreds med at spille 5 kampe hver sæson, så siger det vel også noget om ham. Og 4 ud af 5 af de kampe er jo i kampe som den ude mod Valencia, uden rigtig betydning.

Klubben forstår jeg i den grad ikke, at man år efter år har valgt at holde på ham. Både fordi at Alba slet ikke har noget at bekymre sig for, der er ingen reel trussel for at der er nogen der tager hans plads. Adriano får en ny skade hver måned, hvis man mente at han ikke var god nok sidste år, så er det i den grad ikke blevet bedre i år, tværtimod. Klubben er jo flere gange blevet tilbudt penge for ham? Nu bliver han sikkert, hvilket sikkert også er lig med at vi ikke henter en ny vb. En af de pladser på holdet hvor der godt kunne ske noget. I hvert fald for holde Alba på mærkerne. vi havde en med masser af potentiale, indtil for nylig.

Har virkelig svært ved at se hvorfor man holder på ham.


Adriano er dog ikke den eneste jeg ser forlade klubben.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe det jeg skrev før var sgu for latterligt! Men enig A$AP!

Jeg har aldrig været den store fan af adriano men det er også mest klubben jeg er irriteret over. Man burde på et eller andet tidspunkt se sig om efter en ny reserve. Mathieu kan ikke spille der men alligevel har han åbenbart været bedre end adriano hvilket siger alt om dennes niveau. Det er bare ikke godt nok og vi har brug for lidt konkurrence.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Nå men så gør du det. Jeg kan ærlig talt ikke hidse mig op over en spiller som adriano. Han siger mig ikke ret meget. Og ja jeg har/havde præcist det samme syn på douglas og pinto.

Adriano er efterhånden faldet så meget i niveau at mathieu har overhalet ham. Så jo jeg mener sagtens der kan argumenteres for at han bare hæver pengene. Ellers burde han kunne levere nok til træning til stadig at være lige efter alba. Det er han så ikke mere hvorfor jeg vitterligt ikke har en ide om hvorfor han skal have lov til at blive i klubben.

Men fedt at du kan lide ham og føler at klubben skylder ham nok til at fortsætte med at betale hans løn. Det gør jeg ikke. Så ud med ham. Jesus fuckidy fuck fuck.
Adriano har spillet back - både i højre og venstresiden - flere gange end Mathieu har i denne sæson. Dertil har han også spillet 5 kampe på midtbanen.

Han skal have lov til at blive i klubben, fordi vi har skrevet en kontrakt med ham, hvori der var inkluderet en klausul der gør at Adriano selv kan forlænge kontrakten med et år. Af samme grund "skylder vi ham nok" til at fortsætte med at betale hans løn. Ja, det er faktisk ligefrem sådan at reglerne er. Men hvis du vil hellere vil have at vi begynder med at presse spillere ud af klubben, fordi vores administration tilbød en dum kontrakt der nu giver bagslag, så fred være med det. Jeg synes det er en ufattelig dum vej at begynde at gå og næppe en vej der gør os mere attraktive for andre spillere; især ikke spillere der er tiltænkt en rolle som backup.

I øvrigt:
Piquénbauer skrev:Men det er vel ok med nolito. Det er svært at finde spillere som gerne vil sidde på bænken og det vil han åbenbart.
Piquénbauer skrev:Mathieu er imo er godt køb. Fin reserve som kan dække flere pladser. Og tilfreds med bænken.
Det er åbenbart fair nok når Nolito og Mathieu er tilfreds med bænken, selv med deres højere prisskilt og lønniveau. Men sådan en glad brasilianer er en forfærdelig skurk, når han har det fint nok med at sidde på bænken i Barcelona. Bestem dig dog.
A$AP skrev:Skal Adriano så blive her til han er 35 og selv stopper med fodbolden?
Det skal han ikke, nej. Han skal maksimalt være her til han er 32 og hans kontrakt udløber.

Som jeg lagde ud med at skrive, kan jeg sagtens forstå at man sidder som fan og gerne vil have en ny og yngre backup til venstrebacken. Det vil jeg som sådan egentlig også gerne selv. Men det pisser mig gevaldigt af når Adriano bliver gjort til skurken i denne sag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Piquénbauer »

Han skal have lov til at blive i klubben, fordi vi har skrevet en kontrakt med ham, hvori der var inkluderet en klausul der gør at Adriano selv kan forlænge kontrakten med et år. Af samme grund "skylder vi ham nok" til at fortsætte med at betale hans løn. Ja, det er faktisk ligefrem sådan at reglerne er. Men hvis du vil hellere vil have at vi begynder med at presse spillere ud af klubben, fordi vores administration tilbød en dum kontrakt der nu giver bagslag, så fred være med det. Jeg synes det er en ufattelig dum vej at begynde at gå og næppe en vej der gør os mere attraktive for andre spillere; især ikke spillere der er tiltænkt en rolle som backup.
Der er ingen der snakker om at presse spillere ud af klubben. Vi kunne dog have solgt ham da vi efterhånden har haft flere muligheder for dette.
Det er åbenbart fair nok når Nolito og Mathieu er tilfreds med bænken, selv med deres højere prisskilt og lønniveau. Men sådan en glad brasilianer er en forfærdelig skurk, når han har det fint nok med at sidde på bænken i Barcelona. Bestem dig dog.
De er bedre end adriano. Så jeg har egentlig bestemt mig - jeg vil bare gerne have gode spillere til bænken. Og det er adriano ikke mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21 - Adriano

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Der er ingen der snakker om at presse spillere ud af klubben. Vi kunne dog have solgt ham da vi efterhånden har haft flere muligheder for dette.

De er bedre end adriano. Så jeg har egentlig bestemt mig - jeg vil bare gerne have gode spillere til bænken. Og det er adriano ikke mere.
Ja, men det valgte ledelsen at undlade at gøre, formentlig fordi man så en professionel, erfaren, alsidig spiller, der spiller en vigtig rolle i truppen.

Men alligevel har du lige brokket dig over den mangel på ambition man viser, hvis man vælger at være tilfreds med at sidde på bænken? Hvorfor er det okay at være tilfreds med bænken, når man er bedre end Adriano? Det giver jo vitterlig ingen mening. Hvis man er bedre burde man jo netop stræbe efter at spille fast og ikke være tilfreds på bænken. Så burde man jo være sur og gnaven, og ikke gå rundt og være glad, som Adriano er det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 58 gæster