FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad har det med noget at gøre?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Det er dog betryggende at vide, at Lucho har fuld kontrol over vores smalle ét måls sejre. Jeg har ellers hele tiden frygtet, at modstanderen bare skulle score på en af sine chancer til sidst i kampen for, at den plan gik i vasken.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan skam sagtens ske. Men heldigvis har han været med til at få os i en position hvor vi kan klare sådan et pointtab.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Storken skrev:Det er dog betryggende at vide, at Lucho har fuld kontrol over vores smalle ét måls sejre. Jeg har ellers hele tiden frygtet, at modstanderen bare skulle score på en af sine chancer til sidst i kampen for, at den plan gik i vasken.
:lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du kan da ikke trække et like tilbage? Storken lever for likes og du har lige ødelagt hans dag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Det kan skam sagtens ske. Men heldigvis har han været med til at få os i en position hvor vi kan klare sådan et pointtab.
Det er korrekt. Man kan kun give det væk, der er i en ens besiddelse.

Lucho skal have stor ros for alt det vi præsterede i året 2015. Efteråret 2014 og foråret 2016 har bare været fra en anden hylde. Vi er dog stadig verdens bedste fodboldhold, når vi lige tager os sammen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tja når man ser på hvordan vi tidligere har gjort det i starten af et nyt år så mener jeg nu at det er ganske imponerede at vi bliver ved med at få resultater.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Du kan da ikke trække et like tilbage? Storken lever for likes og du har lige ødelagt hans dag.
Hvem end vedkommende er:
phpBB [video]

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Storken skrev:Det er dog betryggende at vide, at Lucho har fuld kontrol over vores smalle ét måls sejre. Jeg har ellers hele tiden frygtet, at modstanderen bare skulle score på en af sine chancer til sidst i kampen for, at den plan gik i vasken.
Set bort fra sarkasmen, så tror jeg ikke, der er nogen, der påstår, at han eller holdet har fuld kontrol i de situationer. Men det er jo netop pointen i den "plan" (for dem af os, der er fortaler for Luchos metode): at tage en kalkuleret risiko. Vi kunne åbenlyst have tabt point i nogle af kampene de sidste to måneder, men der er tre ting ved det:
1. Som mange gange nævnt, så har kampprogrammet været presset - det sætter uundgåeligt sine spor.
2. I ligaen har vi kunne tillade os at spille med en vis risiko, hvis der var noget at hente ved det.
3. De første kampe i Copa del Rey-opgørene, hvor der har været en reel fordel i at vinde stort, har været gode. Vi har mere-eller-mindre afgjort dem alle efter én kamp (Villanovense udeladt).

Og ift. punkt 2, tror jeg, at man fra trænerteamets side vælger at tage denne risiko, hvorved man håber at spare så meget på kræfterne som muligt i det tætte program, vi har haft.

Hvis vi havde kørt på, som var det i april og maj, så vil de simpelthen miste pusten til sidst.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Hvordan kan det være en fordel at vinde med ét mål? Vi er nødsaget til at beholde MSN på banen hele kampen, og holdet kan ikke bare køre sejren stille og roligt hjem, da modstanderen vil kæmpe for en udligning.

Det koster da færre kræfter at tilkæmpe sig en komfortabel føring, sætte blusset lidt ned og skifte en af de tre forreste ud.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Storken skrev:Hvordan kan det være en fordel at vinde med ét mål? Vi er nødsaget til at beholde MSN på banen hele kampen, og holdet kan ikke bare køre sejren stille og roligt hjem, da modstanderen vil kæmpe for en udligning.

Det koster da færre kræfter at tilkæmpe sig en komfortabel føring, sætte blusset lidt ned og skifte en af de tre forreste ud.
Ud fra logikken at en større sejr kræver flere kræfter. Vi beholder praktisk talt altid MSN på banen hele kampen, uagtet om vi er foran stort eller ej. Hvis de skal spares, så tror jeg ikke, det er taktikken/spillet i de sidste to måneder, man skal kigge på, men nærmere at opnå en forståelse med Neymar og Messi om, at det er en nødvendighed.

Hvad der koster færrest kræfter, er jo så netop spørgsmålet - jeg tror, det er denne strategi med at tage det roligt indledningsvist, men det får vi til dels snart svar på.

Det er det, der bliver så spændende at følge i de næste kampe. Personligt synes jeg, holdet stadig har de næste to - tre kampe, hvor det er fint at spille som nu, men som skrevet i et andet indlæg, så håber jeg, at vi begynder at se bedre spil derfra. Vi møder Arsenal, Villarreal og Real Madrid efterfølgende med bedre hviletid, og det er ligeså langsomt herfra, vi helst skal begynde at toppe.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Når jeg kigger på vores sidste mange kampe, slår vores hold mig virkelig ikke som et, der har sparet kræfter. Jeg fornemmer nærmest intet overskud. Det kan godt være at vi på magisk vis hiver en frisk pose kræfter frem fra depotet i løbet af denne måned, men jeg ser det ikke for mig. Ok ok, det bliver lidt karikeret nu, men jeg synes på ingen måde, det virker som om disse kampe er med til at spare på spillernes resourcer. Tværtom virker de på mig mere og mere trætte.

Jeg er dog helt med på at det uundgåeligt koster, når man skal præstere i så vanvittigt et kampprogram som det, vi holder os. Og jeg synes også det er imponerende at vores pointhøst er så fin og at det er så længe siden, vi har indkasseret et L. Jeg er ikke fortaler for at vi skal skille os af med Lucho. Bare lige så dét er på plads.

Men jeg fornemmer ikke kontrol, uanset hvad vores stime fortæller. Som andre nævner, virker det, også på mig, som om det er marginaler der gør at vi kan bryste os af denne stime. Ganske enkelt for mange smalle sejre, hvor vi ikke kontrollerer. For meget overladt til tilfældigheder ( ;-) ), vores modstanderes (u)skarphed, vind og vejr. Og MSN.

Piquénbauer skrev:Og så længe vi får resultater så har jeg virkelig svært ved at forstå hvordan man kan brokke sig over dette.
Så ser vi måske bare fodbold af forskellige grunde. Jeg har tilsvarende svært ved at forstå hvis man kan nyde fodbold udfra resultaterne, uden at medregne æstetikken og det spil der udfolder sig for øjnene af en undervejs i kampene. Jeg savner at nyde vores kampe og vores spil, generelt.
Det kan selvfølgelig være, det kommer igen i løbet af de næste måneder - jeg håber.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Helt enig. Som jeg skrev i kamptråden mod Sevilla er det fuldkommen legitimt at brokke sig over spillet resultaterne til trods, når en af de helt store grunde til at man blev Barcelona-fan er spillestilen og det æstetiske. Resultaterne er ekstremt vigtige - og givetvis også det vigtigste - men det er langt fra ensbetydende med at jeg bare vil stille mig tilfreds med enhver form for fodbold eller spillestil.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men i ser fuldstændig bort fra at der er perioder under alle trænere hvor æstetikken ikke fylder nær så meget som resultaterne? Jeg ville ikke være fan af barca hvis jeg ikke kunne lide det smukke offensive fodbold. Det er grunden til at jeg kan lide klubben. Men samtidig skal det siges at smuk fodbold for mig ikke nødvendigvis er tiki taka. Det er offensiv fodbold med mange mål hvilket vi har set under Lucho og mange andre.

Min kommentar var en hentydning til det større billede. Jeg snakkede ikke kun om denne periode men omkring hele sæsonen. Her forventer jeg at spillet bliver bedre når formen bliver bedre. Derfor kan jeg også sagtens leve med at et formdyk hvor spillet ikke er så flot men vi får resultater så længe at dette ikke er permanent. Og det mener jeg ikke det er da vi under Lucho har spillet noget af det flotteste offensive fodbold jeg har set hvilket jeg er overbevist om at vi kommer til at se igen.

Omkring taktikken for sæsonen så ved vi ikke hvad deres plan er. Jeg mener dog at vi under en del trænere efterhånden har set at det er normalt at spare kræfter i starten af et nyt år så man kan toppe senere. Og det tror jeg er det som klubben gør og de gør det på en måde der virker. Hvis det var fordi deres målinger på spillerne var elendige og det var sindssygt hårdt for dem at gøre det som de gør nu så ville man uden tvivl gribe det anderledes an.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Det er helt sikkert legitimt, og jeg blev fan af samme årsag - offensiv og underholdende fodbold. Og som barn pga. Michael Laudrup, og Saviola af en eller anden grund. Men jeg kan sagtens leve med pragmatisk og mindre pænt fodbold i et par tætpakkede måneder, hvis tendensen ikke bliver meget længere end det.

Alfa omega er virkelig om fodboldspillet de sidste par måneder er bevidst for at skåne, og noget der langsomt begynder at forbedres snart, eller ubevidst/tvunget og at det har virket mere udmattende, så vi fremad med større sandsynlighed vil se en dalende form/samme jævne form som nu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster