Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Musik

Indlæg af Luis Enrique »

Min musikalske verdensopfattelse gik i stå i 1995 eller deromkring, men jeg har altid haft lejlighed til - og fornøjelse af - at vende tilbage til disse plader:

Abbey Road / The Beatles
The Unforgettable Fire / U2
Live 1975-85 / Bruce Springsteen
There Goes Rhymin' Simon / Paul Simon
Den vassa eggen / Ulf Lundell
The Best of Leonard Cohen
Pet Sounds / The Beach Boys
Automatic for the People / REM
Use Your Illusion I-II / Guns N' Roses
The Times They-Are a-Changin' / Bob Dylan

Jeg ville egentlig gerne have haft Genesis og Phil Collins med, men her er højdepunkterne usædvanlig fordelte på flere album.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Musik

Indlæg af OliverDK »

Heartbreaker skrev:Hvornår dropper det?
OKAY DET ER UDE NU! Finder lige mine hørebøffer.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Ååårh nice!!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

hvad er droppet?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Ukendt Kunstners nyd album, Den anden side.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Musik

Indlæg af OliverDK »

Lige mine korte førstehåndsindtryk. Ikke en anmeldelse, bare hvad jeg lige tænkte...
Generelt en meget chill plade, men det plejer det jo også at være. Jeg nød det hele vejen igennem. Nogle vanvittige produktioner.

1. Den Anden Side:
Sindssygt fed intro til pladen. Det er seriøst de vildeste produktioner, han laver ham Jens Ole. Jeg elsker stemningen og lyrikken. Fedt omkvæd.

2. Lige Nu ft. Sivas:
Selvom jeg generelt har noget imod musik, der handler om at formidle hvor påvirket man er af diverse rusmidler, synes jeg egentlig det her er fedt. Fedt beat. Kunne dog godt have undværet Sivas.

3. Mand Over Bord ft. Track72:
Stille og rolig sang. Ægte Ukendt-stemning. Tror sagtens den kan vokse på mig.

4. Lange Nætter:
Sagde mig ikke det vilde, men som altid elsker jeg at høre HP rappe.

5. Et Andet Niveau ft. Kesi:
Fedt første vers. Fedt omkvæd. Kesi gør det okay, men bliver nok aldrig helt vild med ham.

6. Ingen Hører:
En af mine favoritter! Sindssygt beat. Så smooth og lækkert.

7. Baby:
Måske en af de sange, der vokser på mig. Sagde mig ikke vildt meget ved første lyt.

8. Ingen Problemer:
Fed fed stemning. Den glæder jeg mig til at chille til.

9. Soma:
Genistreg. Kunne høre det igen og igen. Jeg synes dog at liveversionen fra P3 Guld er federe.

10. Jesu Blod:
Også fuldstændig genial. Glad og gammeldags stemning kombineret med et tungt beat. En af dem jeg lige hørte en gang mere.

11. Overleve
Lidt atypisk omkvæd, men egentlig meget fedt. Fede vers. Fedt fedt fedt.

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

TheFynbo skrev:Fint musik der bliver nævnt!

Michael Jackson - Thriller
Beatles - 1
Frank Ocean - channel Orange
John Williams - Star Wars IV
Eros Ramazotti - Eros
Andrea Bocelli - Romanza
Thomas Helmig - PastForward
Nik&Jay - Fresh-Fri-Fly
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
Buddy Holly - The Very Best Of Buddy Holly

Og det er nu ikke fordi jeg synes det er det bedste musik nogensinde. Men det er bare nogen jeg har hørt meget da jeg var lille(få år tilbage haha).
'Beatles - 1' kunne også have været på min liste. Min engelsklærer i folkeskolen brugte Beatles tekster i undervisningen og havde den CD med. Jeg endte med at købe den et par år senere, og det var mere eller mindre min intro til Beatles.
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Jeg er sgu ret tosset med den nye Sivas. Siger det bare lige. Gennemført univers.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Musik

Indlæg af OliverDK »

JonasV skrev:Jeg er sgu ret tosset med den nye Sivas. Siger det bare lige. Gennemført univers.
Synes også den sådan set er fe' nok. Dog er det tydeligt, at "Kun Hinanden" kun er lavet for at blive et radiohit.
Men enig i at universet er gennemført, produktionen er vild. Ved ikke, hvorfor jeg ikke er helt vild med det. Havde glædet mig til det!

Ialocin
Indlæg: 731
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Jeg er blevet glad for DIIV's nye plade. Det er som om variationen af følelser og stemninger på albummet spænder bredere end på debuten.

En af de fede sange fra albummet er 'Dopamine' https://www.youtube.com/watch?v=H_9uS39YHyQ

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Ja, den er lækker nok. Og så har det en dejlig Sonic Youth-vibe.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14992
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1683 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

OliverDK skrev:Kender I det, at man hører en playlist med flere 100 sange på shuffle, tænker på en sang man gerne vil høre, trykker næste, og så kommer den sang fandeme, og så sidder man og føler man sig lidt som Gud?
Eller når man kører i bil og tænker på en sang og man tænder for radio og så er den der :angel:
MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

OliverDK skrev:
JonasV skrev:Jeg er sgu ret tosset med den nye Sivas. Siger det bare lige. Gennemført univers.
Synes også den sådan set er fe' nok. Dog er det tydeligt, at "Kun Hinanden" kun er lavet for at blive et radiohit.
Men enig i at universet er gennemført, produktionen er vild. Ved ikke, hvorfor jeg ikke er helt vild med det. Havde glædet mig til det!
Jeg synes egentlig også at albummet havde stået stærkere uden 'Kun Hinanden', da den - som du skriver - virker som om den er produceret med radio for øje.
Giv albummet nogle flere chancer. Det tog mig en del lyt før det fængede, men nu er den der til gengæld også. Måske hjælper det også lidt ekstra at jeg har et arbejde som musikmedarbejder i en ungdomsklub i et socialt belastet kvarter, og på en eller anden måde er det sgu rørende at opleve hvordan nogle af de rødder dér virkelig føler at nogen taler til/for dem, når det kommer til Sivas. Sidst men ikke mindst kan jeg ikke udelukke at det også spiller ind at jeg synes at han virker som et af de mest sympatiske mennesker i musikbranchen. Ved ikke om man stadig kan se "Nyt Blod"-dokumentaren om ham på DR. Men den fungerede perfekt som en vej ind i universet for mig.
Jeg synes det er ekstremt stemningsfuldt og flot skildret. Og jeg sidder med fornemmelsen af at der er hjerteblod at hente.

I forhold til Ukendt Kunstner, har jeg givet den nye plade et par lyt. Men der er et eller andet ved vokalen/lyrikken, der bare ikke spiller for mig. Det ærgrer mig vildt meget, for jeg synes virkelig Jens Oles produktioner kan noget. Kan ikke finde ud af om det er tekstuniverset, leveringen eller en kombi der ødelægger det for mig. Jeg lytter videre. Kan være, det kommer.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1666
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Musik

Indlæg af Barcaholic »

Lopezzz skrev:
OliverDK skrev:Kender I det, at man hører en playlist med flere 100 sange på shuffle, tænker på en sang man gerne vil høre, trykker næste, og så kommer den sang fandeme, og så sidder man og føler man sig lidt som Gud?
Eller når man kører i bil og tænker på en sang og man tænder for radio og så er den der :angel:
Da min farmor døde, spillede de Pau Casals - El Cant dels ocells i radioen. Til dem der ikke kender den sang, så er det den vi spiller på Campen, når vi ære afdøde. Det var en smuk oplevelse, og også grunden til jeg fandt ud af hvad vores mindemelodi hedder..
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Nyt M83 8 april. YES!
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster