Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:
Jesni skrev:På vej mod Esbjerg i tog: Forhindrer DSB's stillezone ikke min ret til at ytre mig i tale? Vi må omgående fordømme denne praksis!!
Ytringsfriheden ledsages ikke af noget krav om, at nogen skal stille plads til rådighed for ens ytringer. Det er heller ikke en krænkelse af ytringsfriheden, hvis en avis ikke vil bringe det læserbrev, du sender dem. Eller hvis jeg ikke vil have, at du klistrer en plakat med dine ytringer op på min gadedør.

Du må gerne købe dig din egen private togvogn, hvor du kan stå og råbe alt det du vil.
En relativ stort potion ironi anvendt i det indlæg. Det var åbenbart svært at se.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Politik

Indlæg af Luis Enrique »

Ja, man er altid vagtsom, når du finder lejlighed til at vende ytringsfriheden i den her tråd.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Politik

Indlæg af Raman93 »

Det ser ud til at Tyrkiet, Saudi Arabien og Israel forbereder en massiv aktion i Syrien. 350.000 soldater, 20.000 tanks og adskillige kampfly fra de tre lande er på nuværende tidspunkt nær grænsen til Syrien for "militære øvelser".
Jeg håber Putin kæmper for Syrien til det sidste. Og at Assad står ved.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

×
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 9:51 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Det går ellers fint for mig personligt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 9:51 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Donald Drumpf er skingrende skør.

phpBB [video]


Hillary Clinton er heldigvis "bare" korrupt.

phpBB [video]

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Politik

Indlæg af klogfyr »

Jeg tror den video af Hillary Clinton meget godt beskriver, hvorfor folk er trætte af politikere. Det handler mere om at sige hvad, der er populært for at få vælgere, i stedet for at melde klart ud, hvad man tror på er det rigtige. Alle kan blive klogere og skifte mening, men så må man melde det klart ud i stedet for at prøve at dække sig ind.

Trump er bare i en kategori for sig selv.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Politik

Indlæg af A$AP »

Omkring det, så læste jeg forleden en fed artikel om præsidentvalget i USA.

http://www.usatoday.com/story/opinion/2 ... /80407150/

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

phpBB [video]


Okay, what. the. fuck ... enten er hele Drumpf-kandidaturet ét stort mediestunt eller også slog han hovedet et par måneder før han offentliggjorde sit kandidatur. Men i de interviews fra den video der, er han jo ekstremt likeable og nærmest den diametrale modsætning til 2016-POTUS-Drumpf. Nu er jeg pludselig lidt forvirret. Det kan selvfølgelig også være at han bare er blevet gammel. Det hænder jo.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Rubio er ikke rigtig moderat. Hans voting record i senatet, når han ellers møder op, er meget konservativ. Kun ni senatorer er mere konservative end Rubio (og Cruz er naturligvis én af dem). Hans syn på militæret, overvågning og bekæmpelse af terrorisme er et godt stykke til højre for George Bush, og hans modstand mod abort, selv ved incest og voldtægt, er mildest talt foruroligende.

Men ja, Rubio er dog at foretrække over Trump, der er decideret farlig. Rubios latterliggørelse af Trump i seneste debat gav også pluspoint på kontoen. Det var dybt usagligt, men ganske underholdende:

phpBB [video]


Efter min mening er Rubio, Cruz, Sanders, Clinton og Trump alle grotesk elendige kandidater, dog med Trump som den værste af dem.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Politik

Indlæg af Luis Enrique »

Billede

Der er almindelig konsensus om ét forhold i Amerika. Ikke just om så meget andet.

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Raman93 skrev:Det ser ud til at Tyrkiet, Saudi Arabien og Israel forbereder en massiv aktion i Syrien. 350.000 soldater, 20.000 tanks og adskillige kampfly fra de tre lande er på nuværende tidspunkt nær grænsen til Syrien for "militære øvelser".
Jeg håber Putin kæmper for Syrien til det sidste. Og at Assad står ved.
And nobody's saying shit; lidt ligesom når Saudierne bomber Yemen til ruiner. Er sgu bange for, at Syrien bliver lige så slemt som Irak, Afghanistan m.m. Det er tragisk.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Fritte skrev:Well, det blev helt som forventet sejre til både Hillary og Trump. Sålænge Republikanerne stiller op med 5 kandidater, så er der kun én det gavner: Trump.
Ja, Rubio havde med sikkerhed vundet Virginia og måske Vermont uden Kasich, og Cruz havde måske taget Arkansas uden Carson. Det er én stat, måske endda tre, hvilket havde vendt Trumps samlede resultat fra ganske godt til overraskende skuffende.

Nu ligner det i stedet, at Trump vinder nomineringen, mens GOP går i opløsning. Det eneste realistiske anti-Trump-håb er, at de andre kandidater lige præcis hiver så mange delegerede hjem, at Trump ikke får en majoritet inden det Republikanske konvent i juli, og så må det blive afgjort der.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

phpBB [video]


Ted Cruz er en presset mand. Så presset at næsten hele hans tale i nat handlede om at angribe Donald Trump.

Han lagde ud med at sige at han er den eneste republikanske kandidat, der har slået Donald Trump og at han har slået ham ikke bare én eller to, men "hele" tre gange. Derefter opfordrede han de resterende kandidater til at opgive deres kandidaturer og støtte ham, mens han påpegede at det kun var Donald Trump og ham selv der havde vundet de 15 primærvalg hidtil. Noget han altså sagde lige efter at have sagt at han havde slået Donald Trump 3 gange. 3/15. Ja, sikke en sejr. Det minder mig lidt om dette.

Derefter gik han til angreb på Donald Trump:
Spoiler
Vis
"Donald Trump has pledged to expand Obamacare into socialized medicine, with the federal government controlling and rationing your healthcare. As President I will repeal every word of Obamacare."

"Donald Trump promises to cut deals with Democrats and to continue the Washington cronyism. Just like he supported Obama's TARP Wall Street bailout. I will stand with the people of this country and end corporate welfare. Adopt a flat tax and abolish the IRS."

"Donald Trump funded the Gang of Eight. With your help I led the successful opposition to the Gang of Eight's amnesty plan."

"Donald Trump supports Planned Parenthood. I will direct the Justice Department to investigate Planned Parenthood."

"Donald Trump promises to compromise with Harry Reid and Chuck Schumer on Supreme Court nominees. I will never compromise away our religious liberty."

"And unlike Donald Trump I will never compromise away our Second Amendment right to keep and bear arms."

"Donald Trump pledges to be neutral between Israel and the Palestinians. As President I will not be neutral. America will stand unapologetically with the nation of Israel."

"Donald Trump says he will keep in place the Iranian nuclear deal; to try to renegotiate it. I will rip to shreds this catastrophic Iranian nuclear deal on the very first day in office."

"If you are angry with Washington I understand. But Donald Trump has been part of the Washington corruption for 40 years. He is Harry Reid's favorite Republican candidate. And Jimmy Carter's. Just yesterday it was reported that the New York Times has a secret tape recording of Donald saying that he does not mean what he is saying on immigration. That it is all flexible, that he will not build a wall, that he will not deport illegal aliens. But Donald refuses to allow them to release the tape. Donald, release the tape. If you are telling the New York Times' editorial board that you are lying to the voters, the voters have a right to know. Enough with the Washington corruption, with the deception, with using government to benefit the rich and powerful at the expense of the American people."
GOP's valgkamp er virkelig blevet et spørgsmål om the lesser of two evils. Jeg håber efterhånden at Kanye dropper sit 2020 kandidatur og bare bliver præsident nu. Om ikke andet kunne det da være mere underholdende, end at have Drumpf eller Hillary.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster