FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Er jeg den eneste som begynder at have lidt tvivl når det kommer til Alba? Synes hans præstationer har været svingende i denne sæson og så laver han en smule for meget ballade imo. Kunne godt tænke mig at vi hentede en spiller som virkelig kunne true ham. En Gaya f.eks.
Jeg er heller ikke en fan af Albas karakter, men vi finder ikke en bedre spiller andetsteds. Derudover er jeg ikke helt enig i præmissen, at han har været svingende i denne sæson. Hans hurtighed er med til at holde præstationerne på et nogenlunde niveau. Forsvarsspillere kan slippe afsted med mere, når de har hurtigheden til at gøre bod på deres fejl. Det synes jeg tit man ser med Alba, når han positionerer sig forkert.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20484
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1089 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

For the first time since 2004, Barcelona have won all their Liga games in the month of February #fcblive [via @barca19stats]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Er jeg den eneste som begynder at have lidt tvivl når det kommer til Alba? Synes hans præstationer har været svingende i denne sæson og så laver han en smule for meget ballade imo. Kunne godt tænke mig at vi hentede en spiller som virkelig kunne true ham. En Gaya f.eks.
Jeg er heller ikke en fan af Albas karakter, men vi finder ikke en bedre spiller andetsteds. Derudover er jeg ikke helt enig i præmissen, at han har været svingende i denne sæson. Hans hurtighed er med til at holde præstationerne på et nogenlunde niveau. Forsvarsspillere kan slippe afsted med mere, når de har hurtigheden til at gøre bod på deres fejl. Det synes jeg tit man ser med Alba, når han positionerer sig forkert.
Nu snakker jeg ikke nødvendigvis om en spiller der skal erstatte ham men derimod en som kan give lidt konkurrence. Synes tit at vi har set ham have koncentrationssvigt når det kommer til afleveringer på egen del af banen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Er jeg den eneste som begynder at have lidt tvivl når det kommer til Alba? Synes hans præstationer har været svingende i denne sæson og så laver han en smule for meget ballade imo. Kunne godt tænke mig at vi hentede en spiller som virkelig kunne true ham. En Gaya f.eks.
Jeg er heller ikke en fan af Albas karakter, men vi finder ikke en bedre spiller andetsteds. Derudover er jeg ikke helt enig i præmissen, at han har været svingende i denne sæson. Hans hurtighed er med til at holde præstationerne på et nogenlunde niveau. Forsvarsspillere kan slippe afsted med mere, når de har hurtigheden til at gøre bod på deres fejl. Det synes jeg tit man ser med Alba, når han positionerer sig forkert.
Fuldstændig enig. Han har haft et par ret svage præstationer de sidste par uger - ligesom hele holdet har - og bliver nok lidt offer for en omgang recency bias, for set over hele sæsonen har han været rigtig god.

Alba er efterhånden ligeså meget involveret i vores offensiv som Alves er, og hans samarbejde med Neymar og Iniesta fungerer simpelthen fremragende. Alba er i mine øjne markant bedre til at træffe de rigtige beslutninger end Alves er. Det er sjældent at man ser Alba lukke øjnene og slå et højt indlæg ind i boksen. I stedet fastholder han boldbesiddelsen og venter på at han kan tage Neymar eller Iniesta med i spillet.

Defensivt har Alba rigtig nok problemer af og til med at positionere sig, men han ender også ofte i situationer hvor han står overfor mere end én spiller og er nødt til at træffe en beslutning om at skubbe op og efterlade sin direkte markering, eller følge sin egen markering og give en anden spiller plads til at tage meter med bolden. Her synes jeg ofte at han skubber op og det er nok en konsekvens af at han stoler rigtig meget dels på sin egen hurtighed, dels på at medspillerne bag ham kan løse opgaven, hvis han ikke formår at gøre det. Albas evne til at læse spillet og komme først på bolden er dog stadig fortræffelig.

Og så taber Alba altså bare meget, meget sjældent bolden. Hans teknik er virkelig undervurderet i mine øjne. Han har slet ingen problemer med at tæmme lange, hårde diagonalbolde fra Messi og han er altid klar til at spille bolden videre på sin anden berøring, hvilket er en vigtig kvalitet da han forholdsvis ofte bliver presset hurtigt. Og det er endda bolde vi af og til ser Neymar have problemer med, sikkert fordi Neymar nogle gange stoler lidt for meget på sine egne evner.

Taget vores spillestil i betragtning, er det ærligt talt kun David Alaba - ud af et efterhånden rigtig, rigtig stærkt felt af venstrebacks - jeg ville bytte Jordi Alba ud med.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Jeg synes, det er nogle rigtig spændende kampe, vi snart begynder at gå ind til.

De altid irriterende januar- og februar-måneder krydret med vanvittige 17 kampe er slut, og det har resultatmæssigt gået på perfekt vis. Samtidig er der blevet tildelt en del spilletid til nye spillere i Arda og Vidal, hvilket altid medfører lidt gnidninger i begyndelsen, men som kan vise sig (og til dels allerede har, mest i form af aflastning) at blive rigtig vigtigt senere på sæsonen.

De bærende spillere bør kunne få lidt hvile op til store kampe mod Arsenal (H) og Villarreal (U) efterfulgt af en FIFA-pause med en El Clásico på den anden side. Jeg håber og tror, at vi kommer til at spille 3x90 min. rigtig god fodbold. Jeg er optimistisk og er af den overbevisning, at den mindre dominerende fodbold, vi har set det sidste stykke tid, mest af alt har været en konsekvens af træthed og et bevidst valg fra Luchos side.

Jeg forstår til dels pessimismen - som der er nogle brugere, der har - ift. vores spil på banen, men hvis det med lidt mere hvile til nøglespillere begynder at forbedre sig i særligt de tre førnævnte kampe, så synes jeg, vi bliver vidner til et perfekt udført trænerarbejde af Lucho. Det program vi har stået model til det sidste stykke tid er tæt på umenneskeligt, og det bakkes f.eks. også op af udtalelser fra Pique efter gårsdagens kamp.

Trætheden kan uundgåeligt mærkes, men forhåbentlig bliver resultatet af vores pragmatiske tilgang til kampene i januar og februar, hvor vi ikke har kørt spillerne til døde, at vi med længere tid i mellem kampene (og måske endda med mulighed for at spare i ligaen) igen kan toppe på det helt rigtige tidspunkt.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Hvis holdet går ned de næste par måneder, så vil Lucho få kritik. Han burde i mine øjne have sparet flere nøglespillere i de mindre kampe. Jeg sidder i hvert fald med en fornemmelse af, at trætheden er ved at melde sig hos nogle af vores vigtigste spillerne. Det burde man have set komme og taget hånd om tidligere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvordan skulle han have gjort det? Vores trup er smal pga transferban og med et hårdt program i ligaen er det forståeligt at man satsede på at gøre det godt her. Og det har vi også gjort med et markant forspring i ligaen og en finaleplads i CdR.

Hvis vi til sidst ender med ligaen og CdR så er jeg fuldstændig ligeglad med at vi "gik ned" og måske missede CL. Hvad Lucho har formået med denne trup (og skader til messi og rafinha) er intet mindre end imponerende.

Desuden så virker det til at lige netop det fysiske er noget som Lucho går ekstremt meget op i. Man sparede f.eks. Pique for nyligt da hans målinger viste at han var ved at blive træt.
Senest rettet af Piquénbauer man feb 29, 2016 5:37 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Storken skrev:Hvis holdet går ned de næste par måneder, så vil Lucho få kritik. Han burde i mine øjne have sparet flere nøglespillere i de mindre kampe. Jeg sidder i hvert fald med en fornemmelse af, at trætheden er ved at melde sig hos nogle af vores vigtigste spillerne. Det burde man have set komme og taget hånd om tidligere.
MSN kunne have været sparet i nogle kampe og andele af mange kampe, men jeg tror også, at det er et spørgsmål om at vælge sine kampe med omhu for Lucho. Det virker som om, at det er vigtigt for specielt Messi og Neymar at spille mere eller mindre alle kampe, mens vi ikke har et ret godt alternativ til Suarez position.
Derudover synes jeg også, at de tre overordnet netop har været gode til at spare på kræfterne i store dele af kampene.

Om vi skulle have roteret mere blandt de resterende spillere... Igen synes jeg egentlig, at Lucho har gjort det fint, og har roteret en hel del. Det har ofte virket som om, at han lige præcis har ramt den perfekte "mængde" nøglespillere og kræfter at bruge til at opnå en sejr.

Der er flere spillere, der begynder at virke trætte, ja, men jeg tror, det ville være tæt på umuligt at stå i denne situation og have roteret betydeligt mere. Nu er det tætte program som skrevet snart ovre, vi kan måske spare i ligaen efter El Clásico; jeg er optimistisk, uden jeg overhovedet tager en treble for noget nær givet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Man skal heller ikke glemme at Messi trods alt har siddet ude i 2 måneder. Han burde være i god form til resten af sæsonen.
Der er flere spillere, der begynder at virke trætte, ja, men jeg tror, det ville være tæt på umuligt at stå i denne situation og have roteret betydeligt mere. Nu er det tætte program som skrevet snart ovre, vi kan måske spare i ligaen efter El Clásico; jeg er optimistisk, uden jeg overhovedet tager en treble for noget nær givet.
Præcis. Vores program har ikke tilladt at man skulle rotere ret meget mere. Og samtidig så har du helt ret når det kommer til MSN.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Sir Suiram »

Piquénbauer skrev:Vores program har ikke tilladt at man skulle rotere ret meget mere.
Jeg tror også, at vores kampprogram er nøglen. Vi har efter weekenden spillet 19 kampe på 67 dage - 3,52 dage pr. kamp. Hvis vi skulle gå hele vejen i CL, har vi yderligere 17 kampe på 83 dage - 4,88 dage pr. kamp. Det er en betydelig forskel. Ligaen er ikke 100% sikker endnu, men det kan den meget vel være tæt på i begyndelsen af april - hvis alt går godt - hvor der i så fald virkelig bliver mulighed for at rotere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og udover det så har vi bare en meget smal trup uden den store kvalitet hvilket imo gør arbejdet indtil videre endnu flottere.

Jeg er meget tilfreds med sæsonen indtil videre og det ser rigtig godt ud pt. Det skal så også siges at CL aldrig er et succeskriterie for mig. Ligaen kommer altid først og hvis denne vindes så kan en sæson aldrig være skidt imo. Så hvis vi går ned i CL så vil det selvfølgelig være ærgerligt men det vil ikke gå mig på ret længe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:Hvis holdet går ned de næste par måneder, så vil Lucho få kritik. Han burde i mine øjne have sparet flere nøglespillere i de mindre kampe. Jeg sidder i hvert fald med en fornemmelse af, at trætheden er ved at melde sig hos nogle af vores vigtigste spillerne. Det burde man have set komme og taget hånd om tidligere.
MSN har godt nok spillet meget, men vi har spillet relativt dårligt og hevet mange et målssejre hjem. Synes ikke man kan kritisere ham meget for at gå efter sejren hver kamp.

Hvis vi går ned vil det ikke være fordi vi har gået får hårdt på at vinde, det vil være fordi truppen er for svag.
qepd

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20484
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1089 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcelona turned the score around in 9 of the 13 games in which they have been trailing this season #fcblive [via @barca19stats]

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

FCBarcelonaChr skrev:
Barcelona turned the score around in 9 of the 13 games in which they have been trailing this season #fcblive [via @barca19stats]

God vindermentalitet Enrique har fået indført

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Men man kunne måske også argumentere for at han har indført sløsethed (har han jo selvf. ikke, men det er bare ikke godt)? For, hvorfor komme bagud (her tænker jeg på latterlige kampe hvor det aldrig skulle have været tilfældet). Det er klart at i nogle kampe kommer man retmæssigt bagud, men jeg kan ikke komme mig over hvor let vi har taget på mange af vores kampe især i 2016.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster