Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Brombi skrev:
Guardiola skrev:
Brombi skrev:Forstår ikke hvorfor der bliver gjort så meget grin med at ansætte Zidane. Hvis han kan vinde omklædningsrummet ser jeg ikke noget dumt i at ansætte ham. Folk sagde det samme om Guardiola.


Sendt fra min ayyyPhone
Lad os se hvad der sker. Men vil blot sige at Guardiola har 1000 gange mere klasse
Ja en ting er klasse, en anden er hvad han kan opnå.


Sendt fra min ayyyPhone
Selvfølgelig. Men mener delvist det hænger sammen. Guardiola udstråler intelligens, nærvær, positivitet. Zidane indelukkethed og flegmatik. Jeg ved helt klart godt, hvilken person jeg mener har mest karisma og lederpotentiale. Var ikke i tvivl om at Guardiola var en god ansættelse, da vi gjorde den. Har en helt omvendt manglende tiltro til Zidane. Måske kan der være en positiv effekt for Real på den korte bane, med baggrund i Zidanes status, men tror ikke på han har det som skal til på den lange. På den måde minder han alt for meget om Laudrup efter min mening. Men ja lad os se. Modigt af Zidane, det er et galehus han skal stå i spidsen for. Sætter sit gode omdømme i Real på spil. Real ville gøre klogt i at give trænere arbejdsro er erkende, at der er meget lidt denne kan stille op mod et historisk godt barcahold. Om 5 år, er det et åbent spørgsmål om magtforholdet åbner op. Skal man trods alt sige noget positivt om Reals ansættelse af Zidane, så er det at alt andet har været prøvet ~ og det er ikke blot sagt i spøg. De har prøvet alverdens trænere, med vidt forskellige stile og facon. Det eneste de vel ikke gar prøvet er den uprøvede klubmand

Edit; Bager kom mig i forkøbet. Han rammer meget godt det, jeg også forsøger at skrive

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Guardiola skrev:
Brombi skrev:Forstår ikke hvorfor der bliver gjort så meget grin med at ansætte Zidane. Hvis han kan vinde omklædningsrummet ser jeg ikke noget dumt i at ansætte ham. Folk sagde det samme om Guardiola.


Sendt fra min ayyyPhone
Lad os se hvad der sker. Men vil blot sige at Guardiola har 1000 gange mere klasse
Jeg husker ellers Zidane som en mand utrolig meget klasse, hvis man lige ser bort fra hans fatale afslutning på sin karriere. Jeg kan ikke se, han skulle være et dårligere valg end Guardiola dengang.

Jeg tvivler dog på, Real har den tålmodighed, der skal til hvis han ikke starter ud med succes dog.

Parla
Indlæg: 763
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Parla »

Jeg sagde til min ven der er Real Madrid fan da Benitez blev ansat: Hvorfor fanden ansætter de ikke Zidane, han var en klog fodboldspiller, han er en naturlig leder og han kender klubben og spillerne.

Nu er jeg faktisk lidt bange men håber at han klarer det godt (uden at slå os self) så La liga kan blive mere spændende end den har været de seneste år.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Jesni skrev:
Guardiola skrev:
Brombi skrev:Forstår ikke hvorfor der bliver gjort så meget grin med at ansætte Zidane. Hvis han kan vinde omklædningsrummet ser jeg ikke noget dumt i at ansætte ham. Folk sagde det samme om Guardiola.


Sendt fra min ayyyPhone
Lad os se hvad der sker. Men vil blot sige at Guardiola har 1000 gange mere klasse
Jeg husker ellers Zidane som en mand utrolig meget klasse, hvis man lige ser bort fra hans fatale afslutning på sin karriere. Jeg kan ikke se, han skulle være et dårligere valg end Guardiola dengang.

Jeg tvivler dog på, Real har den tålmodighed, der skal til hvis han ikke starter ud med succes dog.
Fair nok. Dertil vil jeg blot sige, at vi er helt ueinge. Han var dog populær at have på ryggen i folkeskolen. Zidane har været involveret i mange voldelige episoder, det er manglende klasse efter min mening. Hans attitude er også negativ og introvert efter min mening. Guardiola er Schweitzer kniven, Zidane brødkniven. Simpel. Whatever. Håber Zzzzz fejler på set groveste.

Raul derimod, er en mand de på sigt måske skulle se i retning af. Ved dog ikke om han går trænervejen? Og hvad med Hierro?

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Luis Enrique »

A$AP skrev:J Og så tror jeg også, at han er typen der ikke tager noget pis, at han ikke er bange for at bænke Ronaldo, Ramos osv.
Jeg tror det modsatte. Jeg har svært ved at se, at Zidane skulle kunne trænge igennem i omklædningsrummet og vinde en magtkamp. Han var egentlig en ret humørsyg spiller, der først og fremmest havde vanskeligheder med sig selv. I den henseende minder han lidt om Michael Laudrup - selv om deres reaktionsmønstre var forskellige.

Derfor tror jeg ikke på, at Reals bærende kræfter - Ronaldo, Ramos, Marcelo etc. - lader sig irettesætte af Zidane. De vil formentlig tirre og/eller provokere ham; udnytte hans svaghed. Dertil kan lægges forholdet mellem Pérez og Zidane når/hvis, det ikke går som ventet, dvs. fremad. Ham tror jeg slet ikke Zidane kan håndtere.

Jeg har det ikke godt med at anbefale succesopskrifter til Real, men der skulle nok have været en mand med en hel anden tyngde til. Mourinho og Ancelotti kunne i hovedtræk styre primadonnaerne, men de havde nok svært ved at finde én, der turde binde an med opgaven.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:Derfor tror jeg ikke på, at Reals bærende kræfter - Ronaldo, Ramos, Marcelo etc. - lader sig irettesætte af Zidane. De vil formentlig tirre og/eller provokere ham; udnytte hans svaghed. Dertil kan lægges forholdet mellem Pérez og Zidane når/hvis, det ikke går som ventet, dvs. fremad. Ham tror jeg slet ikke Zidane kan håndtere
Tirre og provokere træneren? Argh, rolig nu. Han er et af de absolut største navne i fodboldverden, så det burde have noget tyngde og indbyde til respekt.

Og derudover er det jo ikke givet, at egoerne har problemer med ham eller hans spillestil, så det er jo ikke selvsagt at der kommer store konflikter. Guardiola kunne da gå ind på vores hold uden store konflikter angående spillestilen, så kan Zidane vel også.

Men spændende bliver det.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af OliverDK »

Jesni skrev:
Luis Enrique skrev:Derfor tror jeg ikke på, at Reals bærende kræfter - Ronaldo, Ramos, Marcelo etc. - lader sig irettesætte af Zidane. De vil formentlig tirre og/eller provokere ham; udnytte hans svaghed. Dertil kan lægges forholdet mellem Pérez og Zidane når/hvis, det ikke går som ventet, dvs. fremad. Ham tror jeg slet ikke Zidane kan håndtere
Tirre og provokere træneren? Argh, rolig nu. Han er et af de absolut største navne i fodboldverden, så det burde have noget tyngde og indbyde til respekt.

Og derudover er det jo ikke givet, at egoerne har problemer med ham eller hans spillestil, så det er jo ikke selvsagt at der kommer store konflikter. Guardiola kunne da gå ind på vores hold uden store konflikter angående spillestilen, så kan Zidane vel også.

Men spændende bliver det.
Pep valgte også at smide de store egoer ud fra dag et. Det gør Zidane næppe, da der er lidt for mange af dem i Reals trup.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

OliverDK skrev:
Jesni skrev:
Luis Enrique skrev:Derfor tror jeg ikke på, at Reals bærende kræfter - Ronaldo, Ramos, Marcelo etc. - lader sig irettesætte af Zidane. De vil formentlig tirre og/eller provokere ham; udnytte hans svaghed. Dertil kan lægges forholdet mellem Pérez og Zidane når/hvis, det ikke går som ventet, dvs. fremad. Ham tror jeg slet ikke Zidane kan håndtere
Tirre og provokere træneren? Argh, rolig nu. Han er et af de absolut største navne i fodboldverden, så det burde have noget tyngde og indbyde til respekt.

Og derudover er det jo ikke givet, at egoerne har problemer med ham eller hans spillestil, så det er jo ikke selvsagt at der kommer store konflikter. Guardiola kunne da gå ind på vores hold uden store konflikter angående spillestilen, så kan Zidane vel også.

Men spændende bliver det.
Pep valgte også at smide de store egoer ud fra dag et. Det gør Zidane næppe, da der er lidt for mange af dem i Reals trup.
Jep. Hvilket var et godt træk. Men det var vel ikke fordi han havde en konflikt med dem, men at han godt havde set, at de på ingen måde var motiverede. Deco og Ronaldinho festede vel mere end de spillede fodbold. Og Eto fandt så sig selv igen - heldigvis.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev:Guardiola kunne da gå ind på vores hold uden store konflikter angående spillestilen, så kan Zidane vel også.
Situationen kan ikke sammenlignes. Guardiola overtog et grundlæggende harmonisk hold ved en sæsonafslutning, hvor det var tydeligt at den siddende manager havde opbrugt sine idéer og ikke mindst holdets kreative midtpunkt. Guardiola havde desuden Puyol, Xavi, Iniesta og Messis fulde tillid.
Jesni skrev: Han er et af de absolut største navne i fodboldverden, så det burde have noget tyngde og indbyde til respekt.
Tja. Han var velanskrevet som spiller, fremragende, men det er værd at notere sig, at tre ud af Zidanes fem sæsoner hos Real var temmelig tamme affærer. Det ændrer heller ikke på, at hans managerkarriere er et ubeskrevet blad; i selve det han skal lave, har han ikke så meget at byde ind med. Jo da, han kan overraske, men jeg tror ikke på han har tyngden. Som nævnt var han også ret vanskelig som spiller.

Andre nævner Raúl eller Hierro som folk, der havde været værd at overveje, hvis man vil havde det ubeskrevne blad. Det er passé, men jeg tror man havde handlet klogere hos Real ved at vælge en af de to. Hierro, den rolige slider med den kolossale kredit, havde været mere oplagt i mine øjne.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

OliverDK skrev:
Jesni skrev:
Luis Enrique skrev:Derfor tror jeg ikke på, at Reals bærende kræfter - Ronaldo, Ramos, Marcelo etc. - lader sig irettesætte af Zidane. De vil formentlig tirre og/eller provokere ham; udnytte hans svaghed. Dertil kan lægges forholdet mellem Pérez og Zidane når/hvis, det ikke går som ventet, dvs. fremad. Ham tror jeg slet ikke Zidane kan håndtere
Tirre og provokere træneren? Argh, rolig nu. Han er et af de absolut største navne i fodboldverden, så det burde have noget tyngde og indbyde til respekt.

Og derudover er det jo ikke givet, at egoerne har problemer med ham eller hans spillestil, så det er jo ikke selvsagt at der kommer store konflikter. Guardiola kunne da gå ind på vores hold uden store konflikter angående spillestilen, så kan Zidane vel også.

Men spændende bliver det.
Pep valgte også at smide de store egoer ud fra dag et. Det gør Zidane næppe, da der er lidt for mange af dem i Reals trup.

Og de er lidt for vigtige. De har (måske med undtagelse af Ronaldo) ikke en nedadgående formkurve og er kraftigt på vej ned. Dertil har de ikke en ung Messi stående i kulissen, som venter på sit rigtige gennembrud, samt en hel stamme og vigtig akse af ydmyge kulturbærere dannede i deres egen fodboldskole. Med andre ord; forudsætningerne for Zidane er helt andre end de var for Guardiola. Hvis Zidane tør smide Ronaldo ud, og bygge et andet kollektiv op, tror jeg dog det ville være godt for dem. Så får han også sat sig i respekt. Men her taler vi altså om en spiller som stadig leverer, er topscorer, deres historisk bedste målscorer. Zidane risikerer, hvis det slår fejl med Ronnies afgang, at trække tæppet væk ikke kun under Reals hold men også sig selv. Som sagt, tror ledelsen i Realgør klogt i at forholde sig til realiteterne; Barca er for tiden historisk gode, og der render et unikum og geni rundt i Catalonien. Real kan gøre nok så meget. Men Messi kan du ikke træne dig til.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Øv, verdens bedste træner er fyret fra klonkeklubben! :(:(:(

Zidane skal nok få pisket noget gejst op i truppen, desværre, så vores hold må gerne op i omdrejninger igen.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Tello »

Marcelo skal irettesættes, James skal have en sidste advarsel, Isco og de øvrige 'oprørere' skal sættes kraftigt på plads og Ronaldo skal bare bænkes til han indser, at verden ikke drejer rundt om ham. Det er sgu ligegyldigt hvem træneren er - der skal være gensidig respekt. Så kan træneren være ih og åh så ringe, men hvis spillerne fra dag 1 pisser på det hele og de tilmed har psykopaten Perez bag dem, så er træneren lammet. Primadonnaerne i Madrid kan bare slet ikke holde til, at blive sat på plads. Som andre har påpeget, så tror jeg, at det ville være sundt, at skille sig af med Ronaldo. Bale & Benz virker til at have en ok attitude (Ikke altid, men dog) og dem kan man sagtens bygge offensiven op omkring. Ramos skal fandme også have ørene i maskinen! Men, in the end, så er problemet imo, at Perez sætter hans små snefnug foran træneren og pr. automatik forventer maks pointhøst. Det er ligesom det lille barn der skriger, hvis ikke de får lov til at få mere slik.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:
Jesni skrev:Guardiola kunne da gå ind på vores hold uden store konflikter angående spillestilen, så kan Zidane vel også.
Situationen kan ikke sammenlignes. Guardiola overtog et grundlæggende harmonisk hold ved en sæsonafslutning, hvor det var tydeligt at den siddende manager havde opbrugt sine idéer og ikke mindst holdets kreative midtpunkt. Guardiola havde desuden Puyol, Xavi, Iniesta og Messis fulde tillid.


Grundlæggende harmonisk? Argh. Deco , Ronaldinho og Eto var på ingen måde i en harmonisk tilstand, hvilket Guardiola jo kløgtigt reagerede omgående på. Det er jo ikke ligefrem harmoni på et særligt jo plan.

Reals hold virker ærligt talt noget mere harmonisk pt sat op imod det, Guardiola overtog. Om Pep havde Xavi, Iniesta, Puyol og Messis tillid, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men du har åbenbart insiderviden der.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev:[ Reals hold virker ærligt talt noget mere harmonisk pt sat op imod det, Guardiola overtog. Om Pep havde Xavi, Iniesta, Puyol og Messis tillid, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men du har åbenbart insiderviden der.
Et godt råd: Hvis du vil flette en polemisk pointe ind, skal du gøre det mere elegant end det der.
Jesni skrev: Grundlæggende harmonisk? Argh. Deco , Ronaldinho og Eto var på ingen måde i en harmonisk tilstand, hvilket Guardiola jo kløgtigt reagerede omgående på. Det er jo ikke ligefrem harmoni på et særligt jo plan.
Det er vist et definitionsspørgsmål. Guardiola solgte Deco og Ronaldinho og kunne handle så ekspedit og til dels kontroversielt, blandt andet fordi han havde de øvrige nøglespillereres opbakning og i øvrigt gjorde det rigtige. I truppen var der også flere, ret motiverede nyindkøb, der ikke kunne være tilfredse med Rijkaards sidste sæson - Abidal, Touré og Henry. Både Dani Alves og Keita kunne også overtales til at komme til klubben fra et Sevilla-hold, der var noget mere højtprofileret dengang. Den væsentligste debat, den sommer, hvor undertegnede i øvrigt tog fejl, gjaldt mere om det var klogt i det hele taget at ansætte Guardiola. De fleste var enige om, at spillermaterialet og stemningen i truppen var i orden.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Ifølge spansk presse: Perez fyrede Benitez nu, da han nu kun skal betale ham 1 års ekstra løn, modsat 3 år, hvis han blev fyret efter den 15. januar. Derfor gik det pludselig stærkt, da praktikanten i RM fandt ud af dette.

Off topic :lol:
phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster