1 - Marc-André ter Stegen

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Michman skrev:Synes han skulle have stået.. Ellers skulle de have stået en hver også måtte de trække lod om finalen..
Lidt svært at stå en hver og trække lod om finalen, når vi kun har spillet semifinale og finale. ;-)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Blaugrana92 »

Næ, en halvleg hver mod Gungading Foreverhuge og så sten-saks-papir om finalen mod Plat-åen.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Blaugrana92 skrev:Næ, en halvleg hver mod Gungading Foreverhuge og så sten-saks-papir om finalen mod Plat-åen.
Arh, I see.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Storken »

FCBarcelonaChr skrev:
Michman skrev:Synes han skulle have stået.. Ellers skulle de have stået en hver også måtte de trække lod om finalen..
Lidt svært at stå en hver og trække lod om finalen, når vi kun har spillet semifinale og finale. ;-)
Jeg misforstod også Michs sætning, da jeg først læste den. Det han mener er at de spiller en kamp hver. Hvilken kamp de spiller afgøres ved lodtrækning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Det har åbenbart sat spekulationerne i gang at MAtS blev droppet ved VM. Sport mener at vide at Lucho stopper med at rotere nu og Bravo vil stå i de store turneringer.

Hvis dette er sandt så er det et farvel til MAtS.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af ulrich »

Fint nok, at den bedste målmand står.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ret dumt efter min mening. Pt. er Bravo bedre, men ter Stegens talent er større IMO. Havde regnet med at MAtS ville blive kørt i stilling som førstekeeper og Bravo derefter ville blive andenmålmand. Vi får at se.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Brombi »

Jeg kan ikke lige vurdere hvor stort ter stegens talent egentlig er. Som Bravo står for os ligner han en top4 målmand, og jeg ved ikke om mats nogensinde kommer derop.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvor lang tid vil Bravo kunne levere som han gør? Han fylder 33 til april og hvis vi mister MAtS så er jeg bange for at vi igen skal på markedet efter en målmand indenfor de næste år.

Og når det kommer til MAtS talent så kan der ikke være nogle tvivl om at han er et af de største overhovedet. Man kan ikke spå om hvad det kan udvikle sig til men han besidder de kvaliteter som en barcamålmand skal have. At miste ham vil imo være ligeså ærgerligt som da thiago smuttede. Men i sidste ende er det spilletiden der taler og nogle spillere har mere tålmodighed end andre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Barcaholic »

Det ville da være en skandale hvis man frøs Ter Stegen ude. Jovist Bravo har været verdensklasse på målet, men der er vel ingen tvivl om at Ter Stegen er købt ind som fremtidens mand på stregen . Ter Stegen har i bider vist sit potentiale, og jeg tror 100% på ham som vores keeper i fremtiden.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:Men hvor lang tid vil Bravo kunne levere som han gør? Han fylder 33 til april og hvis vi mister MAtS så er jeg bange for at vi igen skal på markedet efter en målmand indenfor de næste år.

Og når det kommer til MAtS talent så kan der ikke være nogle tvivl om at han er et af de største overhovedet. Man kan ikke spå om hvad det kan udvikle sig til men han besidder de kvaliteter som en barcamålmand skal have. At miste ham vil imo være ligeså ærgerligt som da thiago smuttede. Men i sidste ende er det spilletiden der taler og nogle spillere har mere tålmodighed end andre.
Han spiller i verdens bedste klub. Her får man altså ikke spilletid serveret pga talent. Man får spilletid serveret hvis man er god nok til den (Eller hvis man kommer fra La Masia, kan snoren være lidt længere).
Ter Stegen vidste dette, da han valgte at skifte. Derfor bør han også blive og kæmpe for sin plads. Hvis ikke han vil det, så finder vi et andet målmandstalent som gider. Vi kan få hvem vi vil. Vi er Barca.

Nogle brugeres indlæg herinde, bærer altså ofte præg af, at de ikke bevæger sig rundt i et elitemiljø. Det er en benhård tilværelse, med absolut intet rum til at fejle ved træning. Man vælges blandt et hav af stjerner i Barca, og det ved spillerne godt. Det er sådan elitemennesker fungerer og tænker. De vil alle vinde, og hvis de taber, så kæmper de endnu hårdere for at vinde. Spørgsmålet du så kan stille, er om Ter Stegen er ægte elitemenneske. Mit bud må være et klart ja, ud fra de udtalelse han har givet.
Forumlegende

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Sir Suiram »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Men hvor lang tid vil Bravo kunne levere som han gør? Han fylder 33 til april og hvis vi mister MAtS så er jeg bange for at vi igen skal på markedet efter en målmand indenfor de næste år.

Og når det kommer til MAtS talent så kan der ikke være nogle tvivl om at han er et af de største overhovedet. Man kan ikke spå om hvad det kan udvikle sig til men han besidder de kvaliteter som en barcamålmand skal have. At miste ham vil imo være ligeså ærgerligt som da thiago smuttede. Men i sidste ende er det spilletiden der taler og nogle spillere har mere tålmodighed end andre.
Han spiller i verdens bedste klub. Her får man altså ikke spilletid serveret pga talent. Man får spilletid serveret hvis man er god nok til den (Eller hvis man kommer fra La Masia, kan snoren være lidt længere).
Ter Stegen vidste dette, da han valgte at skifte. Derfor bør han også blive og kæmpe for sin plads. Hvis ikke han vil det, så finder vi et andet målmandstalent som gider. Vi kan få hvem vi vil. Vi er Barca.
Ter Stegen blev købt cirka en måned før Bravo, og det lå i den grad i kortene, at han skulle være førstemålmand. Både trøjenummeret og frikøbsklausulen på 80 mio. euro vidner om dette. Jeg siger ikke, at han nødvendigvis skal stå, men hvad MAtS vidste da han skiftede, synes jeg ikke står mål med, hvad du mener, han vidste.

Derudover synes jeg, det er en noget mystisk udmelding, at Barca ikke giver/bør give spilletid pga. talent. Der er nærmest ikke den 'hjemmelavede' spiller, der ikke i den første tid er blevet spillet pga. deres talent.

Slutteligt, så er attituden "Vi kan få hvem vi vil. Vi er Barca." ikke specielt charmerende. Minder i høj grad om et vidst hovedstadshold.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Daluigi »

Sir Suiram skrev:
Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Men hvor lang tid vil Bravo kunne levere som han gør? Han fylder 33 til april og hvis vi mister MAtS så er jeg bange for at vi igen skal på markedet efter en målmand indenfor de næste år.

Og når det kommer til MAtS talent så kan der ikke være nogle tvivl om at han er et af de største overhovedet. Man kan ikke spå om hvad det kan udvikle sig til men han besidder de kvaliteter som en barcamålmand skal have. At miste ham vil imo være ligeså ærgerligt som da thiago smuttede. Men i sidste ende er det spilletiden der taler og nogle spillere har mere tålmodighed end andre.
Han spiller i verdens bedste klub. Her får man altså ikke spilletid serveret pga talent. Man får spilletid serveret hvis man er god nok til den (Eller hvis man kommer fra La Masia, kan snoren være lidt længere).
Ter Stegen vidste dette, da han valgte at skifte. Derfor bør han også blive og kæmpe for sin plads. Hvis ikke han vil det, så finder vi et andet målmandstalent som gider. Vi kan få hvem vi vil. Vi er Barca.
Ter Stegen blev købt cirka en måned før Bravo, og det lå i den grad i kortene, at han skulle være førstemålmand. Både trøjenummeret og frikøbsklausulen på 80 mio. euro vidner om dette. Jeg siger ikke, at han nødvendigvis skal stå, men hvad MAtS vidste da han skiftede, synes jeg ikke står mål med, hvad du mener, han vidste.

Derudover synes jeg, det er en noget mystisk udmelding, at Barca ikke giver/bør give spilletid pga. talent. Der er nærmest ikke den 'hjemmelavede' spiller, der ikke i den første tid er blevet spillet pga. deres talent.

Slutteligt, så er attituden "Vi kan få hvem vi vil. Vi er Barca." ikke specielt charmerende. Minder i høj grad om et vidst hovedstadshold.
Du romantiserer Barca i al for høj en grad, hvis du føler dig provokeret af mit udsagn om, at vi kan få hvem vi vil. Det her er jo lige netop hvad elitementalitet er, og som verdens bedste hold, er Barca rendyrket elite. Dette vidste Ter stegen da han kom til klubben, så jeg følger ikke rigtigt dit argument om hvornår Bravo er købt. Hvad du finder charmerende, er desværre blot en illusion - Barca er rendyrket elite. Talentarbejde indgår selvfølgelig i elite, men selv en træner som LE der normalt satser meget på talenterne, har jo måtte sande, at man ikke vinder med drenge . man vinder med mænd!
Forumlegende

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Sir Suiram »

Daluigi skrev:
Sir Suiram skrev:
Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Men hvor lang tid vil Bravo kunne levere som han gør? Han fylder 33 til april og hvis vi mister MAtS så er jeg bange for at vi igen skal på markedet efter en målmand indenfor de næste år.

Og når det kommer til MAtS talent så kan der ikke være nogle tvivl om at han er et af de største overhovedet. Man kan ikke spå om hvad det kan udvikle sig til men han besidder de kvaliteter som en barcamålmand skal have. At miste ham vil imo være ligeså ærgerligt som da thiago smuttede. Men i sidste ende er det spilletiden der taler og nogle spillere har mere tålmodighed end andre.
Han spiller i verdens bedste klub. Her får man altså ikke spilletid serveret pga talent. Man får spilletid serveret hvis man er god nok til den (Eller hvis man kommer fra La Masia, kan snoren være lidt længere).
Ter Stegen vidste dette, da han valgte at skifte. Derfor bør han også blive og kæmpe for sin plads. Hvis ikke han vil det, så finder vi et andet målmandstalent som gider. Vi kan få hvem vi vil. Vi er Barca.
Ter Stegen blev købt cirka en måned før Bravo, og det lå i den grad i kortene, at han skulle være førstemålmand. Både trøjenummeret og frikøbsklausulen på 80 mio. euro vidner om dette. Jeg siger ikke, at han nødvendigvis skal stå, men hvad MAtS vidste da han skiftede, synes jeg ikke står mål med, hvad du mener, han vidste.

Derudover synes jeg, det er en noget mystisk udmelding, at Barca ikke giver/bør give spilletid pga. talent. Der er nærmest ikke den 'hjemmelavede' spiller, der ikke i den første tid er blevet spillet pga. deres talent.

Slutteligt, så er attituden "Vi kan få hvem vi vil. Vi er Barca." ikke specielt charmerende. Minder i høj grad om et vidst hovedstadshold.
Du romantiserer Barca i al for høj en grad, hvis du føler dig provokeret af mit udsagn om, at vi kan få hvem vi vil. Det her er jo lige netop hvad elitementalitet er, og som verdens bedste hold, er Barca rendyrket elite. Dette vidste Ter stegen da han kom til klubben, så jeg følger ikke rigtigt dit argument om hvornår Bravo er købt. Hvad du finder charmerende, er desværre blot en illusion - Barca er rendyrket elite. Talentarbejde indgår selvfølgelig i elite, men selv en træner som LE der normalt satser meget på talenterne, har jo måtte sande, at man ikke vinder med drenge . man vinder med mænd!
Først og fremmest så er det intet med en romantisering at gøre - det er ganske enkelt måden, hvorpå jeg mener, at Barca (eller enhver anden klub) bedst ledes. Dernæst ved jeg ikke hvorfra, du har, at jeg finder det provokerende. Jeg synes, det er ucharmerende, og jeg synes, det er et dårligt mindset at have!

Jep, talentarbejde er vigtigt - lige præcis hvad jeg sagde, og hvad du ikke sagde: "Her får man altså ikke spilletid serveret pga talent."

Vi er ganske enkelt uenige i, at LE satser meget på talenter, hvilket jeg synes, der har været flere eksempler på. Han er dog heller ikke i den modsatte grøft.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Kubala »

Daluigi skrev:

Han spiller i verdens bedste klub. Her får man altså ikke spilletid serveret pga talent. Man får spilletid serveret hvis man er god nok til den (Eller hvis man kommer fra La Masia, kan snoren være lidt længere).
Ter Stegen vidste dette, da han valgte at skifte. Derfor bør han også blive og kæmpe for sin plads. Hvis ikke han vil det, så finder vi et andet målmandstalent som gider. Vi kan få hvem vi vil. Vi er Barca.

Nogle brugeres indlæg herinde, bærer altså ofte præg af, at de ikke bevæger sig rundt i et elitemiljø. Det er en benhård tilværelse, med absolut intet rum til at fejle ved træning. Man vælges blandt et hav af stjerner i Barca, og det ved spillerne godt. Det er sådan elitemennesker fungerer og tænker. De vil alle vinde, og hvis de taber, så kæmper de endnu hårdere for at vinde. Spørgsmålet du så kan stille, er om Ter Stegen er ægte elitemenneske. Mit bud må være et klart ja, ud fra de udtalelse han har givet.
Der er vel ingen herinde, der bevæger sig rundt i et elitemiljø? Hvis der gør, så er det ikke noget, nogen herinde har nævnt. I øvrigt gør du det heller ikke, så hvordan det er, har du ingen erfaringer med(i hvert fald ikke på det niveau; her er førsteholdsfodbold i Danmark ikke nok til at danne et billede), men har nogle forestillinger, ligesom alle andre herinde. Jeg kan jo også begynde at nævne nogle bekendte, der er en del af det miljø og derved påberåbe bedre kendskab til miljøet, men det synes jeg, ingen forskel gør, da jeg selv ikke er en del af miljøet.

Når det er sagt, så er jeg enig med dig i, at MAtS skal blive og kæmpe, men hvis han bliver frosset helt ude, så kan jeg godt forstå, at han smutter. Desuden kom han til Barca med troen om, at han var førstemand til posten, hvilket der blev ændret på. Han har dog taget kampen, hvilket er positivt, men der er også grænser for, hvad han skal finde sig i, som sagt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster