9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Talmæssigt er Samper godt med! Nogle af de ringe afleveringer var bare for ringe. Uhyggelige tal hvis de ikke havde været ringe!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Tal er da ellers alt. Busquets rocker de tal der! Samper er tydeligvis tæt på...
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

En skam at Valencia ryger i dag
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå. Lige nogle observationer fra gårsdagens kamp:

- Det var jo tydeligt at Leverkusen havde noget at spille for og vi ikke havde noget at spille for. Det reflekterede både vores startopstilling og vores spil på banen. Vi spillede ikke specielt intensivt. Det gjorde Leverkusen - som sædvanlig - med det resultat at vi ofte blev presset i bund og udspillet. Det var egentlig utroligt at vi ikke tabte kampen, men det skyldes primært at ter Stegen stod en fremragende kamp.

- Jeg er vild med Kaptoum! Han har virkelig et lækkert touch på bolden og et godt drive. Hans overblik er åbenlyst rigtig, rigtig godt. Dertil virkede han dejligt uimponeret over omgivelserne og var ikke bange for at spille kampen. Ham vil jeg helt sikkert gerne se mere til.

- Samper har set bedre ud i de sidste par optrædener end han gjorde i starten af sæsonen. Han virker hurtigere både i tanke og i handlinger nu end for et par måneder siden. Han har stadig sine problemer, især defensivt, men i det store hele synes jeg nu at han spillede en ret flot kamp i går.

- Rakitic er virkelig kommet godt efter sin forfærdelige sæsonstart. Han har spillet fremragende de sidste par måneder og ligner igen den Rakitic vi så i sidste sæson. Fantastisk assist til Messi.

- Kritikken af Munir forstår jeg. Han spillede en skidt kamp. Til gengæld forstår jeg ikke helt kritikken af Sandro, som jeg synes spillede en rigtig fin kamp. Han tager så mange farlige løb bagom forsvaret. Dertil holder han altså rigtig fint i bolden, når den bliver spillet op på ham og han har ryggen mod mål. Han gør det generelt bedre end Munir og det er sikkert et spørgsmål om, at Sandro er noget længere i sin udvikling end Munir er rent fysisk og mentalt.

- Cámara lavede virkelig et flot indhop.

- Messi er en god fodboldspiller.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvordan gjorde Bartra det? Kan se, at han gjorde det ok ifølge whoscored.com, men jeg går ikke op i deres vurderinger. I øvrigt scorer Kaptoum virkelig dårlige karakterer ifølge whoscored.com(den dårligste spiller på banen ifølge dem), og det undrede mig, at du, Blau, roser ham, men som sagt, så stoler jeg ikke på deres vurderinger.

Edit: Jeg vil gerne høre de fleste holdninger omkring Bartra, undtagen din holdning, Piquenbauer(håber ikke, at du tager det ilde op). :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Kubala skrev:Hvordan gjorde Bartra det? Kan se, at han gjorde det ok ifølge whoscored.com, men jeg går ikke op i deres vurderinger. I øvrigt scorer Kaptoum virkelig dårlige karakterer ifølge whoscored.com(den dårligste spiller på banen ifølge dem), og det undrede mig, at du, Blau, roser ham, men som sagt, så stoler jeg ikke på deres vurderinger.

Edit: Jeg vil gerne høre de fleste holdninger omkring Bartra, undtagen din holdning, Piquenbauer(håber ikke, at du tager det ilde op). :)


Bartra gjorde OK, erobrede nogle vigtige bolde, men lavede også nogle dumme ting. Så lidt usikker ud nogle gange, nok mest pga manglende kamptræning. Han så dog mere sikker ud end Vermaelen i min optik.

Jeg er generelt enig med Blau i hans seneste indlæg, pånær Kaptoum-delen. Han var imo vores dårligste på banen sammen med Adriano. Altså jeg behøver vel ikke at forklare hvorfor Adriano gjorde det dårligt, han er mentalt i Brasilien. Virkelig en dårlig reserve. Men Kaptoum gjorde det primært dårligt defensivt, hvilket egentligt er forståeligt når man tænker på hvilken fart Leverkusen kom med - de havde jo virkelig noget at spille for. Kaptoum viste dog glimt af god teknik og godt blik for spillet (lidt ala Thiago hvis du spørger mig)

Hvis jeg lige skal fortsætte indlægget:

Hvis der var nogen tvivl om forskellen på Gumbau og Samper, så burde den være hvisket ud efter kampen igår. Jeg tror Gumbau bremsede 80-90% af vores omstillinger med fejlafleveringer. Generelt gjorde det absolut ingen forskel at få ham på banen. Jeg ved at medier i Barcelona har argumenteret for at han har en fysisk "presence", og at det var derfor Enrique foretræk ham tidligere på sæsonen, men han var helt væk igår.


Slutteligt vil jeg igen gerne argumentere for at vi især spillede dårligt fordi vi ikke spillede i vores normale formation. Jaja, Leverkusen havde meget at spille for, men det var endnu en af de kampe, hvor man må formode, at Enrique gerne ville afprøve nogle nye ting. Eksempelvis ved at stille en regulær 4-4-2 formation, hvor selv Messis frie rolle var begrænset.

Ydermere bliver det altså svært for vores La Masia spillere at komme ind og gøre et godt indtryk, hvis vi ikke praktiserer samme fodbold som alle årgange under os. Det var især tydeligt i første halvleg med Samper, hvor han havde svært ved at finde fodfæste, hvorimod han i anden halvleg så mere selvsikker og tilpas ud.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Nu skrev jeg jo faktisk ikke noget om at Kaptoum spillede en god kamp. ;-)

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Brombi skrev:
Kubala skrev:Hvordan gjorde Bartra det? Kan se, at han gjorde det ok ifølge whoscored.com, men jeg går ikke op i deres vurderinger. I øvrigt scorer Kaptoum virkelig dårlige karakterer ifølge whoscored.com(den dårligste spiller på banen ifølge dem), og det undrede mig, at du, Blau, roser ham, men som sagt, så stoler jeg ikke på deres vurderinger.

Edit: Jeg vil gerne høre de fleste holdninger omkring Bartra, undtagen din holdning, Piquenbauer(håber ikke, at du tager det ilde op). :)


Bartra gjorde OK, erobrede nogle vigtige bolde, men lavede også nogle dumme ting. Så lidt usikker ud nogle gange, nok mest pga manglende kamptræning. Han så dog mere sikker ud end Vermaelen i min optik.

Jeg er generelt enig med Blau i hans seneste indlæg, pånær Kaptoum-delen. Han var imo vores dårligste på banen sammen med Adriano. Altså jeg behøver vel ikke at forklare hvorfor Adriano gjorde det dårligt, han er mentalt i Brasilien. Virkelig en dårlig reserve. Men Kaptoum gjorde det primært dårligt defensivt, hvilket egentligt er forståeligt når man tænker på hvilken fart Leverkusen kom med - de havde jo virkelig noget at spille for. Kaptoum viste dog glimt af god teknik og godt blik for spillet (lidt ala Thiago hvis du spørger mig)

Hvis jeg lige skal fortsætte indlægget:

Hvis der var nogen tvivl om forskellen på Gumbau og Samper, så burde den være hvisket ud efter kampen igår. Jeg tror Gumbau bremsede 80-90% af vores omstillinger med fejlafleveringer. Generelt gjorde det absolut ingen forskel at få ham på banen. Jeg ved at medier i Barcelona har argumenteret for at han har en fysisk "presence", og at det var derfor Enrique foretræk ham tidligere på sæsonen, men han var helt væk igår.


Slutteligt vil jeg igen gerne argumentere for at vi især spillede dårligt fordi vi ikke spillede i vores normale formation. Jaja, Leverkusen havde meget at spille for, men det var endnu en af de kampe, hvor man må formode, at Enrique gerne ville afprøve nogle nye ting. Eksempelvis ved at stille en regulær 4-4-2 formation, hvor selv Messis frie rolle var begrænset.

Ydermere bliver det altså svært for vores La Masia spillere at komme ind og gøre et godt indtryk, hvis vi ikke praktiserer samme fodbold som alle årgange under os. Det var især tydeligt i første halvleg med Samper, hvor han havde svært ved at finde fodfæste, hvorimod han i anden halvleg så mere selvsikker og tilpas ud.
Du nævner at Adriano gjorde det dårligt, men her siger whoscored.com, at han gjorde det bedre end Alba og Bartra. De siger dog også, at Samper var god, sådan virkelig god, men man bliver helt i tvivl. Det er derfor, at jeg har det rigtig svært med deres vurderinger, for de virker tilfældige og utilregnelige. Desuden er de udelukkende baseret på stats; hvor mange afleveringer var vellykket, taklinger, dribler etc.

I øvrigt tak for det uddybende svar/indlæg.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:
Du nævner at Adriano gjorde det dårligt, men her siger whoscored.com, at han gjorde det bedre end Alba og Bartra. De siger dog også, at Samper var god, sådan virkelig god, men man bliver helt i tvivl. Det er derfor, at jeg har det rigtig svært med deres vurderinger, for de virker tilfældige og utilregnelige. Desuden er de udelukkende baseret på stats; hvor mange afleveringer var vellykket, taklinger, dribler etc.

I øvrigt tak for det uddybende svar/indlæg.
Whoscored's vurderinger er en joke. Når man tænker på alt den data de ligger inde med, så er det fornærmende, at de ikke kan lave bedre ratings.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:
Du nævner at Adriano gjorde det dårligt, men her siger whoscored.com, at han gjorde det bedre end Alba og Bartra. De siger dog også, at Samper var god, sådan virkelig god, men man bliver helt i tvivl. Det er derfor, at jeg har det rigtig svært med deres vurderinger, for de virker tilfældige og utilregnelige. Desuden er de udelukkende baseret på stats; hvor mange afleveringer var vellykket, taklinger, dribler etc.

I øvrigt tak for det uddybende svar/indlæg.
Whoscored's vurderinger er en joke. Når man tænker på alt den data de ligger inde med, så er det fornærmende, at de ikke kan lave bedre ratings.
Ja, jeg har aldrig kunnet lide deres vurderinger. Startede(at jeg ikke kunne lide deres vurderinger) faktisk helt tilbage med min diskussion med emo om Abidal, dengang han skiftede til Monaco.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: 9/12 Leverkusen - FC Barcelona

Indlæg af soul_pitcher »

Så er der ryddet lidt op.
I må holde Jer til pm's og ikke besudle dette fine forum med unoder.

/heil
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster