Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Pinlig, pinlig, pinlig anden halvleg af Timberwolves. De er fandme oppe med 13 i pausen! Hvordan kan de tabe 3rd og 4th quarter 23-34 og 21-29 ?! Towns lavede også en stor fejl med den sidste 3'er der. Der skulle de bare have skaffet sig en sikker 2'er, måske en and1.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombz:



:D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Fuck r/nba er fucking konge nogle gange.. Jeg grinte fandme højt efter "Those numbers don't even add up to 100" hahah :,D

Så du klippet med OKC Half time?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

OH. MY. GOD. 39 år gammel. Does not give one fuck.

phpBB [video]


Sidder med en 48 timers eksamen, så det var fandeme rart at få et afbræk med sådan en god omgang basketball (Clippers @ Timberpups):
Spoiler
Vis
Virkelig, virkelig god kamp. Ærgerligt at den ikke bliver vundet, men Clippers spillede lige dét bedre og Doc Rivers var smart til sidst med fejlene. Men flere spillede virkelig, virkelig godt. KAT skød fucking 3 af 3 på tre points forsøgene! Det er jo vanvittigt! Shabazz spillede også fantastisk godt! LaVine fortsætter med at imponere, som han har gjort de sidste par uger. Dieng spiller også rigtig, rigtig godt igen. I dagens kamp og kampen mod Trail Blazers har jeg været vild med Smitch's rotationer. Hans offense er stadig elendig (der er så mange possessions der bare stagnere og ender i et dårligt skud), han er stadig elendig til at tegne spil, men hans fordeling af minutterne har været rigtig godt de sidste par kampe.

KAT bliver virkelig vild. Ham og Porzingis er sjældne spillere. De bliver kæmpe, kæmpe store stjerner begge to. Wiggins havde til gengæld en svær kamp igen i dag. Det er fair nok med et par off days efter så lang en periode med så stabilt spil. Han skal nok komme efter det, ligesom KAT allerede er kommet efter sin lille periode med off days. Det er til gengæld super opløftende at bevidne at Timberwolves ikke er fuldstændig afhængige af at Wiggins producerer. Der er andre spillere der kan tage over. KAT, LaVine, Shabazz, Dieng. Bredden på holdet er den bedste i løbet af hele den tid jeg har fulgt dem!

Udover det vil jeg bare sige fuck Clippers. Hader dem. På nær Wesley Johnson. Glad for at se at han endelig har fundet sig til rette i NBA. Han er nice. Men Griffin, Jordan, CP3, Rivers, osv.? Fuck dem. De er så træls at se på. Jeg har aldrig set et NBA hold brokke sig så meget. Og de har ingen gang noget at brokke sig over. Der er så mange calls og non calls der går deres vej. Griffin og Jordan får lov til åndssvagt meget under kurven. Man skal prøve at lægge mærke til Griffins off arm når han går op til et dunk eller et layup. Han skubber næsten altid af på modstanderen med sin off arm. Det burde resulterer i en offensive foul men gør det stort set aldrig. DeAndre får også ofte lov til at holde fast i og skubbe sine modstandere når han går op efter rebounds. Alligevel brokker de sig over det hele. Så ulideligt at se på.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:OH. MY. GOD. 39 år gammel. Does not give one fuck.

phpBB [video]
Billede
Blaugrana92 skrev:Sidder med en 48 timers eksamen, så det var fandeme rart at få et afbræk med sådan en god omgang basketball (Clippers @ Timberpups)
Jeg starter altid min morgen tidligt med at tjekke league pass på apple tv om der er en kamp jeg gider at se. Som regel ser jeg alle OKC kampe og næsten alle Minnesotas kampe. Det er ofte en total lækker måde at starte dagen på :D

Mht kampen så er det fandme ærgerligt at Wiggins skal spille dårligt i sådan kamp. Timberwolves var rimelig gode defensivt, for det er ikke for sjovt at Clippers skyder så dårligt. Hvis man fjerner DeAndres 6 put backs så skyder Clippers altså 37%. Derfor er det sgu bare ekstra ærgerligt at

1) at de ikke rebounder bedre defensivt
2) at de ikke udnytter offensivt

Jeg kan egentlig godt se fornuften i Sam Mitchells rotationer. De der long ass stretches har gjort at Timberwolves 2nd string spillere rent faktisk er i ret god form, og godt kan følge med andre starters. Shabazz og LaVine gjorde det vildt godt.

I øvrigt er det endnu igen en dårlig kamp af dommerne. Jeg fatter ikke hvorfor der ikke bliver gjort noget ved det.

edit: hvis du forresten har brug for en plakat. Fuck!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Jeg har næsten kun tid til at se NBA sent om aftenen. Og jeg skal altid tidligt op, da jeg har en søn der vågner pænt tidligt ...fordi han er et barn. Derfor kunne det godt nok være rart hvis Bulls - som jo er dem jeg prioriterer - gad spille lidt mere konsistent. Eller meget mere, eventuelt. Er lidt basket-depri fra tid til anden. Også fordi jeg ikke har så tid for alvor at følge andre hold. Argh. Nå. Men hvem har også brug for søvn.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Basketball

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:OH. MY. GOD. 39 år gammel. Does not give one fuck.

phpBB [video]


Sidder med en 48 timers eksamen, så det var fandeme rart at få et afbræk med sådan en god omgang basketball (Clippers @ Timberpups):
Spoiler
Vis
Virkelig, virkelig god kamp. Ærgerligt at den ikke bliver vundet, men Clippers spillede lige dét bedre og Doc Rivers var smart til sidst med fejlene. Men flere spillede virkelig, virkelig godt. KAT skød fucking 3 af 3 på tre points forsøgene! Det er jo vanvittigt! Shabazz spillede også fantastisk godt! LaVine fortsætter med at imponere, som han har gjort de sidste par uger. Dieng spiller også rigtig, rigtig godt igen. I dagens kamp og kampen mod Trail Blazers har jeg været vild med Smitch's rotationer. Hans offense er stadig elendig (der er så mange possessions der bare stagnere og ender i et dårligt skud), han er stadig elendig til at tegne spil, men hans fordeling af minutterne har været rigtig godt de sidste par kampe.

KAT bliver virkelig vild. Ham og Porzingis er sjældne spillere. De bliver kæmpe, kæmpe store stjerner begge to. Wiggins havde til gengæld en svær kamp igen i dag. Det er fair nok med et par off days efter så lang en periode med så stabilt spil. Han skal nok komme efter det, ligesom KAT allerede er kommet efter sin lille periode med off days. Det er til gengæld super opløftende at bevidne at Timberwolves ikke er fuldstændig afhængige af at Wiggins producerer. Der er andre spillere der kan tage over. KAT, LaVine, Shabazz, Dieng. Bredden på holdet er den bedste i løbet af hele den tid jeg har fulgt dem!

Udover det vil jeg bare sige fuck Clippers. Hader dem. På nær Wesley Johnson. Glad for at se at han endelig har fundet sig til rette i NBA. Han er nice. Men Griffin, Jordan, CP3, Rivers, osv.? Fuck dem. De er så træls at se på. Jeg har aldrig set et NBA hold brokke sig så meget. Og de har ingen gang noget at brokke sig over. Der er så mange calls og non calls der går deres vej. Griffin og Jordan får lov til åndssvagt meget under kurven. Man skal prøve at lægge mærke til Griffins off arm når han går op til et dunk eller et layup. Han skubber næsten altid af på modstanderen med sin off arm. Det burde resulterer i en offensive foul men gør det stort set aldrig. DeAndre får også ofte lov til at holde fast i og skubbe sine modstandere når han går op efter rebounds. Alligevel brokker de sig over det hele. Så ulideligt at se på.
Jeg ser ikke meget basket vil jeg skynde mig at sige, men hvad er der specielt vildt ved det dunk der? :mrgreen:

Er bare nysgerrig, der skal jo nok være noget.... For mig at se er han bare ret fri og ifølge Google 2,11 meter høj!
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Blaugrana92 skrev:OH. MY. GOD. 39 år gammel. Does not give one fuck.

phpBB [video]
Jeg ser ikke meget basket vil jeg skynde mig at sige, men hvad er der specielt vildt ved det dunk der? :mrgreen:

Er bare nysgerrig, der skal jo nok være noget.... For mig at se er han bare ret fri og ifølge Google 2,11 meter høj!
Der er en del forskellige faktorer der gør det til et vildt dunk.

For det første er manden 39 år gammel og har spillet 3. flest minutter i NBAs historie. Så kan man være nok så meget 211 centimeter høj, men han skal jo altså stadig lige lette fra jorden og så sætter han faktisk også af, et fint stykke væk fra kurven (udenfor det såkaldte restricted area, der afgrænses af den hvide halvcirkel under kurven). Så rent atletisk er det i sig selv et imponerende nok dunk, taget alderen og historien i betragtning.

Dertil kommer det at han gør i ansigtet af Blake Griffin, der om nogen er kendt for at lave de her posterizing dunks, hvor man smider den ned lige i fjæset på en modstander. Han har vundet Slam Dunk Contest og har lavet et par vanvittige dunks i hovedet på blandt andet Timofey Mozgov og Kendrick Perkins. Så der er også noget nærmest poetisk i at legenden, den gamle mand, The Big Ticket, dunker i fjæset på den her unge, super atletisk fyr, der om nogen er kendt som en posterizer.

Sidst er det bare et overordnet set smukt play. Først det gode forsvar overfor pick and pop spillet, hvor Garnett viser sit verdensklasse forsvarsspil ved at switche på JJ Redick og tvinge ham til at aflevere den i stedet for at skyde den. Garnett er muligvis historiens bedste forsvarsspiller i pick and roll og pick and pop situationer. Derefter bliver Redick double-teamet og så læser Ricky Rubio ganske enkelt bare spiller og kommer foran Blake Griffin og stjæler den. På fastbreaket viser Rubio så også sit overblik, med en smuk no look pass tilbage til Garnett og så kommer dunket først derefter.

Det er bare et smukt spil på alle mulige måder, medmindre man selvfølgelig hedder JJ Redick eller Blake Griffin. ;-)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

LAL@MIN
Spoiler
Vis
Puha den blev lidt for spændende. Men som jeg ser den er det udelukkende Sam Mitchells skyld at Lakers får momentum, med hans stupid ass rotationer og manglende timeouts. Julius Randle og D'Angelo Russell får total momentum da spiller imod Timberwolves' garbage minute roster. Jeg fatter slet ikke hvorfor Mitchell lader dem spille fjerde quarter hvor den er så tæt... Hvad laver Payne egentlig overhovedet på det hold? Manden kan ikke en gang sætte en fucking screen. Det var hele 5 minuter(!!) at han bare stod og kiggede på mens Lakers byggede momentum.

Og så må Wiggins gerne begynde at spille godt igen! 7-16 (14 point - 5 på FT), 0 rebounds, 2 assist, 0 blks, 0 stls.. Er han skadet igen? Han ligner virkelig ikke en som har lyst til at spille. Det er i hvert fald ikke godt nok.

Og hvad sker der egentlig for Sam Mitchell? Hver eneste gang Lakers laver noget godt, scorer point eller rebounder, så står han og tramper i gulvet og gestikulerer totalt opgivende med armene. Hvilken idiot gør sådan noget!? Det er klart at de unge spillere, LaVine, Wiggins, KAT og Bazz bliver nervøse og begynder at spille dårligt når han skaber sådan en uro. Altså selv Rubio så ud til at blive påvirket af det! Han tog hysteriske beslutninger i crunch time, fordi Mitchell stod ude på sidelinjen og råbte og skreg.

Der er jeg altså glad for at vi har Billy Donovan. Han er total rolig, iskold. Han er også tidligere militærmand, og jeg tror simpelthen det betyder meget at han en træner der ikke står derude og tramper i gulvet og ser opgivende ud. Kevin Durant sagde det her efter en kamp:

"He was calm all night and that kind of rubbed off on us

Det var efter vi slog Spurs.

Rigtig godt gået af Timberwolves drenge for at holde holdet inde i kampen. Mitchells hysteriske anfald og retarderede rotationer havde nær kostet Timberwolves sejren. I øvrigt lignede det at Garnet lavede mere coaching på sidelinjen end Mitchell. Figures..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »


ulrich
Indlæg: 1705
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Basketball

Indlæg af ulrich »

Woah, jeg vidste sgu ik' at Wilt var SÅ stor. :O

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, det er vildt så stor han var. Man hører jo ofte folk sige at ligaen var svag og ubalanceret dengang Wilt spillede, mens man til gengæld sjældent hører om hvor stor en freak han egentlig var rent fysisk. Han er velsagtens den mest atletiske 7-footer der nogensinde har spillet i ligaen. Hurtig, stærk, adræt, med en imponerende vertical der praktisk talt gjorde det umuligt at guarde ham. Læg dertil et flawless hookshot og en scoring mentality og så bliver resultatet den bedste scorer og rebounder i ligaens historie. Det kunne være så fedt hvis man pludselig fandt et eller andet arkiv fyldt med film med gamle NBA kampe, så man kunne få lov at se mere af Wilt!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Dertil kommer også at Wilts vægt næsten udelukkende er muskler, i modsætning til fede Shaq :D

Ved ikke om tallene passer, men hvis de gør, fuck. 4.6 sekunder på 40 yard dash er fucking vanvittigt for en 216 centimeter høj, 130 kg tung center!

Billede

Pure muscle!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

4.6 er nok ikke helt præcist, fordi det blev målt i hånden med et stopur. Så vidt jeg kan forstå plejer med at lægge .24 oveni i håndmålte tider, så 4.8 er nok mere korrekt for hans 40 yard dash. Det er stadig latterligt, latterligt hurtigt for en mand på 216 centimeter!

Apropos pure muscle, så sad jeg lige og så denne video fra da David Robinson scorede 71 point i 94. Han er nok den mest ripped spiller i ligaens historie! De der fucking skuldre! Så åndssvagt! Og hvis man synes han ser stor ud, så skal man lige huske på at han også er 216 cm høj! :D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Shit David Robinson.. Ibaka når ham næsten..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster