5/12 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:
A$AP skrev:Lol ud fra reaktionerne på twitter, så skulle man tro at vi lige havde tabt førstepladsen med et 4-0 nederlag eller sådan noget. Det fortæller også lidt om hvor vilde vi har været, når reaktionerne er sådan, især fra rivaliserende fans, efter en uafgjort ude mod Valencia.
Vi har ikke tabt førstepladsen ... endnu. Men lad mig lige minde dig om at vi kun har 2 point ned til Atlético og 4 point ned til Real Madrid, til trods for at vi har vundet både på Vicente Calderón og Santiago Bernabéu. Så vildere har vi altså heller ikke været i denne sæson. Vi har simpelthen bare smidt så mange håbløst idiotiske point. Det bliver der ikke råd til i foråret.
Ganske pessimistisk vinkel. Vi har overstået de vel nok fire sværeste udekampe og vi har haft en usædvanligt smal trup pga. skader og karantæner. Ikke desto mindre har vi flere point end nummer to, og det er vel det, det drejer sig om i sidste ende.

Vi har vundet knap 81% af de mulige point indtil videre. Det giver 92-93 point i en sæson. Nummer to i ligaen har ikke haft flere end 92 point siden 2009-10-sæsonen.

Helt håbløst er det ikke at være Barca-fan.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Sådan kan man selvfølgelig se på det blau. Jeg mener så at man også kan fokusere på at holdet kom frem til chance efter chance hvor spillerne desværre svigtede.

Ligeledes mener jeg at du gør Valencia meget farligere end de var. Jeg sad egentlig med en fin fornemmelse af at vi var i kontrol og deres mål kom også lidt ud af den blå luft.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg er egentlig ikke overrasket over at vi ikke får alle tre point med hjem i dag. Vi skal ikke langt tilbage i kampprogrammet for at finde en kneben hjemmebanesejr over Las Palmas. Der har klart været pragtfulde øjeblikke den seneste måneds tid, men på trods af hvad dansksprogede indiebands påstod i midten af 00'erne, så vokser træerne ikke ind i himlen. Ikke endnu, i hvert fald. Vi spillede hverken nogen katastrofal kamp eller nogen pragt-kamp her til aften. Men det er edderrådme bittert når vi smider sejren så sent i kampen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er edderrådme bittert når vi smider sejren så sent i kampen.
Præcis! Det gør altid mere ondt.

Men i sidste ende så vælger jeg at afskrive dagens pointtab som "en af de kampe". Vi manglede lige det sidste i dag og som blau fint skrev tidligere så vinder man ikke på Mestalla når man brænder de chancer som vi gjorde i dag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Billede

Vi skabte flest chancer samlet set, men det var ikke specielt overlegent. Bookmakerne havde os til at vinde med to mål, så vi underpræsterede ift. forventningerne.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Taktikken gav os 10 store chancer og holdte valencia fra fadet i stort set hele kampen.
Yes, og den var også med til at udkøre spillerne.
Så kunne de bare have scoret på deres chancer og så kunne vi trille den rundt i anden halvleg med en føring på 3-4 mål.
Man kunne også bare have trillet bolden og vundet fra minut et af, for det så man i første halvleg, hvor man kontrollerede. Det skete ikke og der blev aldrig rigtig kontrol, derfor endte det sådan, hvilket sker nogle gange.

I øvrigt med Messis attitude, så ser nogle herinde spøgelser, for han var på mærkerne, men var uskarp, ligesom Neymar og Suarez. Han er dog lige kommet tilbage fra en lang skade, så det vil tage tid. Han spiller sådan her, og når det lykkedes, så nævner man det ikke, men man nævner attituden nu, da han ikke fik scoret. Han lavede stadig assist og var farlig.

Jeg kan dog godt forstå reaktionen, for man forventer bare en hulens masse fra Messi, men man skal tage det lidt med ro, imo.
Senest rettet af Kubala søn dec 06, 2015 12:34 am, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Lige der kommer stats jo til kort. Vi havde mange kæmpe chancer mens valencia ikke var farlige før de scorede. Så det der kan du ikke bruge til det store.

Jeg vil dog godt medgive at vi burde havde vundet i dag.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Taktikken gav os 10 store chancer og holdte valencia fra fadet i stort set hele kampen.
Yes, og den var også med til at udkøre spillerne.
Så kunne de bare have scoret på deres chancer og så kunne vi trille den rundt i anden halvleg med en føring på 3-4 mål.
Man kunne også bare have trillet bolden og vundet fra minut et af, for det så i første halvleg, hvor man kontrollerede. Det skete ikke og der blev der aldrig rigtig kontrol, hvilket kan ende sådan nogle gange.

I øvrigt med Messis attitude, så ser nogle herinde spøgelser, for han har på mærkerne, men var uskarp, ligesom Neymar og Suarez. Han er dog lige kommet tilbage fra en lang skade, så det vil tage tid. Han spiller sådan her og når det lykkedes, så nævner det ikke, men man nævner attituden nu, da han ikke fik scoret. Han lavede stadig assist og var farlig.

Jeg kan dog godt forstå reaktionen, for man forventer bare en hulens masse fra Messi, men man skal tage det lidt med rolig, imo.
Ja det siger vi bare.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det varmer at se på tabellen lige nu! Nummer 1 med 2 point ned til ATM og 4 ned til Real. Og det efter at vi har spillet ude mod ATH, ATM, Celta, Sevilla, Real og Valencia og samtidig haft en del skader og karantæner.

Det er meget bedre end jeg forventede. Og det er sgu egentlig meget fedt at være barcamand for tiden ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Er der forresten en der kan fortælle mig hvorfor fanden alves ikke søger ud mod mina? De burde aldrig have scoret der.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Voro (coach Valencia): "We sat back, but Barça force you to play that way. If they score their chances, it'd have been a clear win for them"
Og længere er den ikke. Hvis vi havde været halvt så skarpe som i de foregående kampe så havde vi vundet sikkert og uden de store problemer. Desværre var vi uskarpe og så scorer Valencia på deres eneste mulighed og på et tidspunkt hvor vi ikke kan svare igen.

Jeg er overbevist om at vi ser nogle meget skarpere afslutninger det næste stykke tid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Vi spillede en fin kamp, men bolden ville ikke ind.
  • Dommeren var vi ikke uheldige med. Han havde mange kendelser, der faldt ud til vores fordel - heriblandt muligvis den offside, der måske skulle være blevet dømt ved vores mål.

    Jeg kan ikke lade vær' med at have fornemmelsen af at havde Messi ikke været med, så havde vi fået 3 point. Svag indsats af ham.

    Det er som om at nogle folk herinde tror at vi enerådigt bestemmer hvornår vi udøver kontrol over kampen. Det er lidt arrogant og negligerende over for modstanderen at tilskrive vores manglende kontrol som været udelukkende vores fortjeneste. Mestalla er et svært sted at spille, og de har nogle gode spillere.
Op på hesten igen. Det er ikke en katastrofe at spille uafgjort mod Valencia på udebane.
Visca el Barca

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Hey, vi fik flere point end almægtige Bayern denne weekend!
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Er du sikker? Jeg troede ikke at Peps hold kunne tabe ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

The last team to beat Valencia in a Liga game at their Mestalla stadium was Barcelona in November last year #fcblive [via @barca19stats]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster