5/12 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:
JonasV skrev:Det kan godt være at jeg hænger mig for meget i chancefordelingen, men jeg synes ikke umiddelbart det var et fortjent resultat.
Og så er det i øvrigt sidste gang jeg ser Barca på en neutral bar. Hold nu kæft nogle amøber jeg havde til at kommentere kampen i venstre kanal.
Hvis man ser på chancer så var det ikke. Men vi må sgu også tage med at dommeren var hård ved valencia. IMO var der straffe til enzo i første halvleg, Suarez kunne have fået rødt og der var offside ved vores mål.
Den Suarez-episode fløj åbenbart helt henover hovedet på mig. Hvad skete der?
Hehe han trådte på foden af en af forsvarsspillerne. Ikke så pænt men jeg elsker ham stadig ;-)
Ok, så så jeg det godt. Synes ikke det var så slemt i forhold til så mange andre infights og mokke-episoder. Måske ser jeg det mere objektivt imorgen ;)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Messi ser ikke ud til at være helt i form. Desværre har han også en ugidelig attitude samtidig. Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor han ikke giver sig 100% i 60-70 min og så sætter sig ud på bænken. Det ville holdet have bedre af.

Men med det sagt så var det en svær kamp på en svær bane. Nu har han resten af dec til at komme i form.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Messi ser ikke ud til at være helt i form. Desværre har han også en ugidelig attitude samtidig. Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor han ikke giver sig 100% i 60-70 min og så sætter sig ud på bænken. Det ville holdet have bedre af.

Men med det sagt så var det en svær kamp på en svær bane. Nu har han resten af dec til at komme i form.
Og et par ''nemme'' hjemmekampe mod Deportivo og Betis.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Fritte skrev:Lagde I mærke til at Messi hang med hovedet, da vi havde hjørne til allersidst? Kigger han efter tabte mønter??
Ja! Det pissede også mig af. Hvor mange km løb han lige den her kamp?

Rakitic bliver kritiseret, men når Messi ikke løber med tilbage, så skal Rakitic dække hele området mellem Alves og Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Vi skaber okay med chancer, men har slet ikke nok kontrol over kampen. Det irriterer mig virkelig, når vi springer midtbanen over og smider bolden op til MSN. Vi er et meget bedre hold, når midtbanen dominerer.
Lige præcis.

Vi gad slet ikke at dominere kampen i dag rent tempo-mæssigt. Vi lod Valencia bestemme om det skulle gå hurtigt eller langsomt. Det er for ringe og for dumt. Vi er nærmest uovervindelige hvis vi sætter os så tungt på kampen, som vi gjorde det imod Real Madrid. Og, jo. Det kunne vi sagtens have gjort i dag. Alle tegnene var der i slutningen af første halvleg, hvor vi kørte rundt med Valencia på den sidste tredjedel af banen og var tålmodige. Vi ventede på åbningen i dén periode af kampen.

I resten af kampen lod vi os rive med af Valencias intensitet og tempo, og så skulle det hele pludselig gå så fandens stærkt, med undtagelse af et par perioder på en håndfuld minutter, hvor vi i stedet valgte at trille bolden rundt nede omkring midtercirklen. Det er så ringe og så dumt, når vi har så fantastisk boldspillere som Busquets, Iniesta og Messi til at diktere spillets gang.

Men igen; det er Lucho den hænger på. Det er ham der har valgt at vi skal spille à la Real Madrid. For det gjorde vi virkelig i dag. Det var præcis som at se Madrid under Ancelotti. Alle vores store chancer blev skabt i omstillingsfaserne; til gengæld var vi også voldsomt sårbare i modstandernes omstillinger. Når vi havde bolden skulle den helst spilles vertikalt og afslutninger skulle gerne komme relativt hurtigt.

Det er jeg ikke tilfreds med at se på, for det overlader rigtig meget spil til vores modstandere. Vi skal kvæle dem. Som vi gjorde mod Real Madrid. Suge lysten til at spille fodbold ud af dem, ved at tvinge dem til at løbe rundt i cirkler efter bolden. Men det kræver to ting. For det første kræver det altså at man involverer midtbanen meget, meget mere end vi gjorde i dag. For det andet kræver det at man er tålmodig. Det var vi overhovedet ikke i dag.

Jeg er virkelig slemt skuffet over Luis Enrique's dispositioner til denne kamp. Jeg havde forventet at han efterhånden havde indset, at vores klart bedste løsning er en god blanding mellem det vertikale Lucho-spil og den kvælende Pep-stil. Det var præcis sådan vi spillede mod Real. Der valgte vi vores eksplosioner med omhu, i stedet for at gå 100% hver gang; og det gav pote fordi Real ikke kunne forudsige hvornår vi slog den vertikale aflevering og hvornår vi slog den horisontale aflevering. Den optimistiske del af mig siger at dette var sidste gang at Lucho spiller så naivt. Den pessimistiske del af mig siger at dette er det endegyldige bevis på at Lucho ikke lærer af sine fejl.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Messi spiller sgu mange kampe, hvor han ikke laver alverden. Vi ignorerer det bare, da han tit er afgørende. Det bliver derimod altid et fokuspunkt, når vi taber.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man er godt nok hårde ved Messi. Neymar brændte også chancer, det gjorde Suarez også. Messi er lige kommet tilbage fra skaden og det var også hans assist til målet, så man burde tage det lidt roligt omkring ham.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Kubala skrev:Jeg kunne ikke se offside, da de viste det på min stream(de viste linjen og det hele). Der var Suarez på linjen. Jeg kan godt forstå linjedommeren komme i tvivl.
Som jeg ser det, står linjedommeren sådan, at fra hans vinkel, der er Suárez på linjen. Men linjedommeren står ~1 meter længere fremme end Suárez.
Det lignede bestemt en offside synes jeg.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Problemet var altså ikke Messi. Det var den håbløse spillestil vi lagde for dagen. Når man giver modstanderne så meget plads og så mange chancer til at udnytte denne plads, så kan man sige sig selv at det går galt på et tidspunkt. Der var rigtig mange forvarsler men vi ændrede overhovedet ikke på noget. Vi blev ved med at spille fremad, fremad og fremad og tog stort set ingen forholdsregler for, at Valencia i ethvert givet sekund kunne slå en hamrende giftig kontra. Det var ganske enkelt bare naivt.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Lol ud fra reaktionerne på twitter, så skulle man tro at vi lige havde tabt førstepladsen med et 4-0 nederlag eller sådan noget. Det fortæller også lidt om hvor vilde vi har været, når reaktionerne er sådan, især fra rivaliserende fans, efter en uafgjort ude mod Valencia.

Og nedtællingen er altså for alvor begyndt, indtil Turan og Vidal må spille. Normale folk tæller ned nytårsaften til det nye år, vi tæller ned til at de to må spille igen!

Og apropos Messi, så er det hele bare en del af hans super plan, han vil gerne gøre spændingen større til Balon D'or, ved at spille sådan her. Selvom stemmerne allerede er afgivet. Og btw, så må det ikke være sjovt for Real Madrid fansene, for det er sådan her Ronaldo spiller når han ikke scorer, måske lidt dårligere.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Messi er manden bag målet, manden bag flere af de chancer vi har! Slap nu af folkens...

Vi havde det vi skulle have, vi scorede ikke nok, vores skarphed som var elendig og Pique, Alves og Masch defensivt ved målet.

Rakitic ligeledes, han skal ud og køle ned, for mange fejl.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Storken skrev:Messi spiller sgu mange kampe, hvor han ikke laver alverden. Vi ignorerer det bare, da han tit er afgørende. Det bliver derimod altid et fokuspunkt, når vi taber.
Sandt. Jeg var også ganske begejstret for, hvor velsmurt holdet som helhed fremstod med Sergi Roberto på højrekanten. Men Messi er Messi og skal naturligvis spille, jeg tænker dog, at han - hvis han virkelig ville - godt kunne løbe lige så meget som f.eks. Neymar, og at vi ville nyde godt af det.
Robert Zimmerman

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

A$AP skrev:Lol ud fra reaktionerne på twitter, så skulle man tro at vi lige havde tabt førstepladsen med et 4-0 nederlag eller sådan noget. Det fortæller også lidt om hvor vilde vi har været, når reaktionerne er sådan, især fra rivaliserende fans, efter en uafgjort ude mod Valencia.
Vi har ikke tabt førstepladsen ... endnu. Men lad mig lige minde dig om at vi kun har 2 point ned til Atlético og 4 point ned til Real Madrid, til trods for at vi har vundet både på Vicente Calderón og Santiago Bernabéu. Så vildere har vi altså heller ikke været i denne sæson. Vi har simpelthen bare smidt så mange håbløst idiotiske point. Det bliver der ikke råd til i foråret.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Jeg er virkelig slemt skuffet over Luis Enrique's dispositioner til denne kamp. Jeg havde forventet at han efterhånden havde indset, at vores klart bedste løsning er en god blanding mellem det vertikale Lucho-spil og den kvælende Pep-stil. Det var præcis sådan vi spillede mod Real. Der valgte vi vores eksplosioner med omhu, i stedet for at gå 100% hver gang; og det gav pote fordi Real ikke kunne forudsige hvornår vi slog den vertikale aflevering og hvornår vi slog den horisontale aflevering. Den optimistiske del af mig siger at dette var sidste gang at Lucho spiller så naivt. Den pessimistiske del af mig siger at dette er det endegyldige bevis på at Lucho ikke lærer af sine fejl.
Lucho og Pep ser bare fodbold på to forskellige måder. Lucho sætter i høj grad sin lid til sine bedste spillere, hvor Pep vægtede systemet højt. Det er måske meget klogt med en mellemting, selvom jeg personligt hælder mest til Peps tilgang.

Jeg tror på, at Lucho lærer af sine fejl. Han skal bare en gang imellem blive mindet om, at MSN ikke kan vinde alle kampe på egen hånd. Vi skal have noget mere at falde tilbage på. Det glemmer man bare, når MSN har de perioder, hvor det hele kører og smadrer alt modstand.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 5/12 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af emo »

I snakker om Roberto istedet for Messi, har Roberto ikke kun spillet en kamp på Messis plads og det var den imod Real?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster