Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:
Brombi skrev:I sidste ende handler det vel om et bedre eller svagere EU. Der skal nok komme en løsning, men det bliver en dårlig en af slagsen. Og det kommer politiet og mange virksomheder til at mærke.
Det går nok. Det er jo hverken i EU eller Danmarks interesse at besværliggøre politiets indsats mod grænseoverskridende kriminalitet. Mit bud er, at Lars Løkke engang i det nye år vil vende triumferende hjem fra Bruxelles med en god særaftale. Det er en oplagt vindersag.

I mine øjne handlede valget meget lidt om Europol og meget mere om egentlig suverænitetsafgivelse. For det første omhandlede retsakterne jo andet end Europol, heriblandt strafniveau, underholdsbidrag, familieret, arveret, osv. For det andet - og klart mest opsigtsvækkende - havde et ja betydet, at et simpelt flertal i Folketinget i fremtiden kunne bestemme, at Danmark skulle tiltræde andre dele af retssamarbejdet.

På den baggrund er jeg fint tilfreds med et nej. Selvom jeg har brugt de seneste to uger på at arbejde for et ja.
Hvordan kan du arbejde for et ja, og så sidde her og sige, at du er fint tilfreds med et nej? Jeg tror, at asylpolitikken var en væsentlig faktor for nejet, men jeg kan tage fejl.

I øvrigt blev der ikke snakket om indholdet af retsforbeholdet, undtagen Europol og så asyl og flygtninge. Jeg gad godt vide, hvilken betydning de retsakter, som er en del af de 22, har for erhvervslivet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Sandsynligvis fordi han arbejder for et parti der anbefalede et ja?

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:Sandsynligvis fordi han arbejder for et parti der anbefalede et ja?
Ja, det kan selvfølgelig være svaret. Det må være pissefrustrerende(undskyld sproget) at arbejde for noget, man ikke rigtigt kan stå inde for.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14963
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1676 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Done
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 9:23 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

Lopezzz skrev:Jeg har i dag stemt for sidste gang i mit liv. Jeg må acceptere at det her land bliver aldrig klogere.
Du er i hvert fald en del af problemet, når du opgiver demokratiet, fordi ét valg går dig imod.
Senest rettet af Storken fre dec 04, 2015 12:22 am, rettet i alt 1 gang.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

Lopezzz skrev:Jeg har i dag stemt for sidste gang i mit liv. Jeg må acceptere at det her land bliver aldrig klogere.
Stop dig selv. Det var smukt at så mange mennesker rent faktisk stemte, og det er vilkårene ved demokratiet.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:
Lopezzz skrev:Jeg har i dag stemt for sidste gang i mit liv. Jeg må acceptere at det her land bliver aldrig klogere.
Du er i hvert fald en del af problemet, når du opgiver demokratiet, fordi ét valg går dig imod.
Det er vel fuldt ud i overensstemmelse med demokratiet, at man vælger ikke at stemme? Sidst jeg tjekkede havde vi stadig stemmret og ikke stemmepligt.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Politik

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jesni skrev:
Storken skrev:
Lopezzz skrev:Jeg har i dag stemt for sidste gang i mit liv. Jeg må acceptere at det her land bliver aldrig klogere.
Du er i hvert fald en del af problemet, når du opgiver demokratiet, fordi ét valg går dig imod.
Det er vel fuldt ud i overensstemmelse med demokratiet, at man vælger ikke at stemme? Sidst jeg tjekkede havde vi stadig stemmret og ikke stemmepligt.
Tror ikke Storken mener at der er direkte sammenhæng mellem stemmeprocenten og så den dumhed Lopezzz taler om
qepd

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Politik

Indlæg af Skydefinten »

Næsten 58% for et ja i mit hood. 79% stemte.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Politik

Indlæg af JonasV »

Komplekst valg. Tror aldrig jeg har oplevet min omgangskreds være så splittet.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14963
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1676 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Done
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 9:25 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Politik

Indlæg af JonasV »

Lopezzz skrev:Men nej, sådan bliver det aldrig fordi 53% racister har stemt.
Stop, stop, stop.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Politik

Indlæg af Jamial »

Lopezzz skrev:
Storken skrev:
Lopezzz skrev:Jeg har i dag stemt for sidste gang i mit liv. Jeg må acceptere at det her land bliver aldrig klogere.
Du er i hvert fald en del af problemet, når du opgiver demokratiet, fordi ét valg går dig imod.
Det er DFs skyld at flere og flere dansker hader fremmede mennesker så hvilken demokrati snakker du om??
Hvis DF ikke eksisterer i det her land, vi ville være medlem af EU (fælles Europa) for lang tid siden.

Men nej, sådan bliver det aldrig fordi 53% racister har stemt. De/i vil heller isolere sig fra hele verden.
I må skamme jer når i tager til et EU land og bruger euro der.
Faktisk håber jeg at de/i aldrig mere besøger et EU land.
Jeg stemte nej. Jeg er ikke racist. Jeg stemte nej fordi jeg ikke stoler på den regering vi har.
(Den her regering har bl.a. skåret ned på vores ambitioner ift. klimaet (HALLO) etc. Det er latterligt. (ikke at S på nogen måde er bedre.))
Hvis det var en afstemning udelukkende om Europol havde jeg stemt ja. Hvis der kom en afstemning udelukkende om Euroen, så stemte jeg ja.

Den her afstemning handlede ikke kun Europol, og med de ting som blev forsøgt inkluderet kunne jeg ikke få mig selv til at stemme ja. Nu går jeg ud fra, at de andre europæiske lande alligevel gerne vil samarbejde om at fange forbrydere, voldelige eller ej.

PS. Jeg er dyb modstander af Dansk Folkeparti, og stemte på Alternativet ved sidste valg. Alting er ikke altid sort/hvidt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14963
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1676 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Done
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 9:26 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesus, ved du overhovedet hvad vi stemte om, Lopezzz?

Dine indlæg lyder i øvrigt mere og mere racistiske overfor etniske danskere. Så kan du jo lige tænke lidt over det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster