5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Yeah, det er faktisk det eneste der er blevet skrevet i denne tråd de sidste par dage ......

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Yeah, det er faktisk det eneste der er blevet skrevet i denne tråd de sidste par dage ......
Blau, indrøm nu bare, at han er hyped herinde. I voldsom grad. Ik alt det udenomssnak. Du ved det jo godt, kan jeg se med det indlæg der.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Yeah, det er faktisk det eneste der er blevet skrevet i denne tråd de sidste par dage ......
Blau, indrøm nu bare, at han er hyped herinde. I voldsom grad. Ik alt det udenomssnak. Du ved det jo godt, kan jeg se med det indlæg der.
Jeg synes ikke han er specielt hyped. Ikke sammenlignet med hvad vi ser med MSN og Iniesta. Busquets får den kredit han fortjener.

Udenomssnak? Prøv at læse mit indlæg på sidste side, Daluigi. Det er ret meget straight to the point, ret meget lige på og hårdt.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Yeah, det er faktisk det eneste der er blevet skrevet i denne tråd de sidste par dage ......
Blau, indrøm nu bare, at han er hyped herinde. I voldsom grad. Ik alt det udenomssnak. Du ved det jo godt, kan jeg se med det indlæg der.
Jeg har altid lidt svært ved, at bedømme, om du faktisk bare troller, eller om du er, som du skriver...

Busquets er hyped, fordi han er pissegod. Jeg er ikke fan af ham, men det handler absolut ikke om hans spil med og omkring bolden. Desuden er det rigtigt, hvad Blaugrana skriver, at Iniesta og MSN bliver hyped langt mere... og jeg synes ikke man kan sige at Suarez er vigtigere for holdet eller bedre end Busquets.

Det ENESTE jeg vil give dig ret i er, at det er latterligt at sige at Busquets er lige så vigtig eller sågar vigtigere end Messi.

Og så skulle du måske begynde at overveje måden du diskuterer på. :/

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Yeah, det er faktisk det eneste der er blevet skrevet i denne tråd de sidste par dage ......
Blau, indrøm nu bare, at han er hyped herinde. I voldsom grad. Ik alt det udenomssnak. Du ved det jo godt, kan jeg se med det indlæg der.
Wow. Har du overhovedet læst de ting Blau har skrevet, og det billede han har postet på forrige side?

Mht. den vigtigste spiller på holdet, så var det måske lige sat på spidsen at kalde Bussen vigtigere end Messi. Men hvis man i forvejen har Ney og Suarez deroppe, så synes jeg den er close. Men Messi er Messi, så overall vil jeg nok sige, at Busquets er Barcas næstvigtigste spiller.

Men det jo pudsigt, at det er det eneste du kommenterer på. Hvad med alt det andet Blau og jeg har skrevet? Jeg har også lidt svært ved at se, om du bare er en troll, eller om du bare er ignorant.

Hvad har du at sige til, at verdensklasse-trænere roser Busquets til skyerne? Sågar Ramos har udtalt, at Real Madrid mangler en spiller som Busquets. http://politiken.dk/sport/fodbold/lapri ... il-madrid/
"Busquets' overblik er uden sidestykke, hans pasninger er Xavi-iske, hans teknik er sublim og hans positioneringsevne er den bedste i verden. Busquets førsteberøringer er også uhyggeligt gode, han er rigtig, rigtig god med sin 'svage' fod (venstre) (basically så afleverer han stort set lige så godt med sin venstre fod som sin højre - en ekstremt undervurderet evne), hans kropsfinter er geniale og han er jo faktisk en rigtig, rigtig dygtig dribler i 1v1, 1v2 situationer, hvor han bliver presset - hans boldsikkerhed er fænomenal. Han er uden tvivl den mest intelligente fodboldspiller i verden pt."
Her fortæller jeg om alle Busquets evner - er der noget du er uenig/enig I her? Imo er det svært at være uenig med noget af det, kampene og videoer af ham viser alle hans ovenstående egenskaber gang på gang. Har du overhovedet set de 2 videoer jeg linkede i forrige tråd? Synes du det er trivielt det han præsterer, siden du åbenlyst mener, at Busquets ikke engang er en top3 DM i verden ??.

Hvad med det faktum, at Busquets med stor sandsynlighed snart har vundet 6 ud af 8 mulige La-Liga titler med Barca (5/7 pt.), og at han i alle 7 sæsoner har spillet i snit ca. 80% af alle La-Liga kampene (dvs. en kæmpe bærende spiller i alle 7 sæsnoner). Det må da give Busquets rekorden for højest La-Liga Win% per sæson med minimum 5 sæsoner i klubben af alle Barca-spillere nogensinde (Correct me if I'm wrong).

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Det der er med den statistik, er at det selvfølgelig også skal ses i lyset af det hold Busquets spiller på. Det er svært at basere bedømmelsen udfra hvor meget han har vundet, og skal snarere vurderes ud fra hans spil generelt, hans niveau over en og flere sæsoner.

Busquets er uden tvivl fantastisk, og er selvfølgelig en af verdens bedste midtbanespillere, hvis ikke den bedste. (Der synes jeg måske der er et par stykker man er nødt til at inkludere..). Jeg er helt enig i, at der bliver lagt for meget mærke til dem der scorer mål, og ikke så meget til dem der skaber balance. Busquets "lider" under det, Xavi "led" under det.

Men, du er altså nødt til at stoppe med at sætte ham over Messi, også fodboldintelligens-mæssigt. Det gør simpelthen dine argumenter svagere.

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

Jamial skrev:Det der er med den statistik, er at det selvfølgelig også skal ses i lyset af det hold Busquets spiller på. Det er svært at basere bedømmelsen udfra hvor meget han har vundet, og skal snarere vurderes ud fra hans spil generelt, hans niveau over en og flere sæsoner.

Busquets er uden tvivl fantastisk, og er selvfølgelig en af verdens bedste midtbanespillere, hvis ikke den bedste. (Der synes jeg måske der er et par stykker man er nødt til at inkludere..). Jeg er helt enig i, at der bliver lagt for meget mærke til dem der scorer mål, og ikke så meget til dem der skaber balance. Busquets "lider" under det, Xavi "led" under det.

Men, du er altså nødt til at stoppe med at sætte ham over Messi, også fodboldintelligens-mæssigt. Det gør simpelthen dine argumenter svagere.
Sætter ham ikke over Messi. Messi er fra en anden planet.

Rent taktisk og fodbold-intelligens mæssigt synes jeg ikke der er nogen spillere, heller ikke Messi, som kommer op på Busquets' niveau.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Bussi er vanvittig god, ellers ville PSG aldrig have budt så mange millioner euro på ham(for så vidt angår rygtet), og de har jo Matuidi(som skulle være bedre), Motta og Verratti. Desuden har Man City også været ud efter ham, selvom de har Fernandinho, Fernando og Yaya(han er ikke DM). Bussi er verdens bedst DM, ingen tvivl om det.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Det må være trolling. Enhver der har prøvet at løbe presset rundt på en midtbane med bare nogen ide om hvad man foretog sig, kan da se at Busquets forvrænger virkeligheden
qepd

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Det må være trolling. Enhver der har prøvet at løbe presset rundt på en midtbane med bare nogen ide om hvad man foretog sig, kan da se at Busquets forvrænger virkeligheden
Haha elsker at du fortsat ønsker, at vi skal måle tissemand og snakke om hvilket niveau vi spiller fodbold på!

Jamial: Måden jeg diskuterer på nu? Jeg forstår så udmærket at du ikke bryder dig om min holdning, men forsøg gerne at forholde dig til virkeligheden. Jeg har haft en årelang diskussion med særligt Blau, hvorfor det hverken for dig eller Lular giver mening at konkludere noget som helst ud af de sidste 2 siders diskussion. Alle de argumenter i efterlyser, kender Blau til hudløshed. I andre må læse langt tilbage i tråden, hvis I ønsker dem. Jeg bliver træt, hver gang jeg skal gentage mig selv.

Men dog altid noget, at nogen indrømmer at hypen går i det ekstreme, når han nu holdes op mod Messi. Jøsses.
Forumlegende

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5445
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SpillerSomMESSI »

@Daluigi:

Det er klart at Messi og Busquets er meget forskellige typer fodboldspillere, med spidskompetencer der er langt fra hinanden.

Jeg tror det som folk påpeger med Messi sammenligningen er at Busquets *betydning* for holdet med hans spil er måske på niveau (eller lige under) Messi's betydning.
Hvordan konkluderer man det: Måske fordi han er en bærende spiller på det landshold der har vundet back-to-back EM-VM-EM, samt på det liga hold der har vundet the Treble 2 gange. Hans *betydning* for spillet er induskutabelt (der er der ret god consensus for blandt eksperter), derfor er han hypet.

Messi er en laaaaaaannngt bedre fodboldspiller, hvis vi måler på angrebsspil og offensiv midtbanespil, og alt hvad sådan en spillertype skal kunne. Busquets er en af de allerbedste (måske gennem tiderne) når man måler på DM spilertyper. Derfor kan han også have (næsten) ligeså stor betydning for holdet som Messi.

Yaya var ikke så god som Busquets på den position IMO da han var i Barca, men det er en anden diskussion - som alle i øvrigt har ret til at have sin egen mening om, som alle andre emner.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Jeg er skam helt klar over, at det var betydningen for holdet, som der blev argumenteret for. Det finder jeg blot ligeså tåbeligt. Undskyld sproget.
Forumlegende

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5445
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Daluigi skrev:Jeg er skam helt klar over, at det var betydningen for holdet, som der blev argumenteret for. Det finder jeg blot ligeså tåbeligt. Undskyld sproget.
Men mener du da ikke at Busqets har haft mega stor betydning for det Spanske landshold, i forhold til den enorme success de har haft?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Daluigi skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Det må være trolling. Enhver der har prøvet at løbe presset rundt på en midtbane med bare nogen ide om hvad man foretog sig, kan da se at Busquets forvrænger virkeligheden
Haha elsker at du fortsat ønsker, at vi skal måle tissemand og snakke om hvilket niveau vi spiller fodbold på!

Jamial: Måden jeg diskuterer på nu? Jeg forstår så udmærket at du ikke bryder dig om min holdning, men forsøg gerne at forholde dig til virkeligheden. Jeg har haft en årelang diskussion med særligt Blau, hvorfor det hverken for dig eller Lular giver mening at konkludere noget som helst ud af de sidste 2 siders diskussion. Alle de argumenter i efterlyser, kender Blau til hudløshed. I andre må læse langt tilbage i tråden, hvis I ønsker dem. Jeg bliver træt, hver gang jeg skal gentage mig selv.

Men dog altid noget, at nogen indrømmer at hypen går i det ekstreme, når han nu holdes op mod Messi. Jøsses.
Det her bliver så sidste gang, jeg skriver det. Jeg har læst med på det her forum i mange år. Jeg har fulgt jeres diskussioner, og til tider også deltaget. Jeg tager ofte pauser herfra, specifikt fordi der er folk som dig, der simpelthen er så langt ude i deres måde at diskutere på, at jeg får helt ondt. Du er så aggressiv (og også passiv-aggressiv) i din måde at diskutere og skrive på, at man på et tidspunkt bare mister lysten til at køre diskussionen videre.

Som du kan læse her i tråden, så er jeg ikke den eneste der nogle gange betragter dig, og det du skriver som enten troll (hvad vi efterhånden har forstået det ikke er) eller ignorant.

Jeg er ABSOLUT ikke Busquets største fan, jeg var meget stor modstander af ham i starten (pga. hans latterlige dives og skuespil), og er stadig ikke varm på ham, men har efterhånden indset at han er enormt vigtig for holdet. Ikke vigtigere end Messi, det er selvsagt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Jeg er hverken troll eller ignorant. Hvordan bidrager dit indlæg til en debat om Busquets. Jeg er herinde fordi jeg har en holdning til emnet. Du bryster dig af erfaring herinde, så burde et indlæg som foregående heller ikke finde sted fra din side. Jeg går ikke over stregen nogen steder på de sidste par sider. Ej heller mindes jeg at have gjort det omhandlende Busquets... Du kan have en anden opfattelse. I så fald bør du henvende dig til Wennerberg eller mig i en privatbesked. Jeg svarer dig dog ikke, da jeg finder dit postulat helt tosset. Men se da om du kan gøre noget ved sagen så, siden du tydeligvis har en beef på mig.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster