21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ulrich
Indlæg: 1705
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ulrich »

Fritte skrev:Mener kamptråden på medisterpølse.dk kun landede på 6-7 sider. Vi er på side 60 :glad:
Det er fordi de har deres chat, men ikke alle der bruger den.

Fra optaktstråden:

Billede

:grin:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
If Luis Enrique was accused of riding the wake of Messi’s unstoppable form in early 2015, those accusations – ridiculous to begin with – are now unspeakable. Because having taken the mammoth responsibility of retooling the entire Barça system around Messi’s move to the right wing, Luis Enrique has now developed it even further so that it can function without him. In some ways, Lucho’s Barça is starting to reach the point Pep Guardiola’s team did around 2011, when it felt like any player could slot into the lineup and the system would continue functioning smoothly.
http://www.totalbarca.com/2015/news/rev ... o-history/
Jeg synes egentlig kampen i går er et bevis på, at vi er bedst, når midtbanen dominerer. Det er jo sådan set fair at kritisere Lucho på det punkt, da det har manglet i hans tid. Jeg kan nærmest ikke huske en kamp under Lucho, hvor det hele ikke blev lagt op på MSN. Da han gik væk fra den taktik i går, der var vi uovervindelige.

Lucho skal have stor kredit for kampen. Forhåbentlig holder han fast i en dominerende midtbane.
Det bliver svært at spille på samme måde med Messi. Roberto trak ned centralt og arbejdede hamrende hårdt defensivt hvilket frigjorde Iniesta. Det kommer ikke til at ske med Messi som rigtigt nok trækker ned i banen men som ikke knokler på samme måde som Roberto (messi presser højt men stopper når de kommer til midten). Det er dog spændende med endnu en tangent og spille på.
Jeg tror, at sagtens vi kunne dominere centralt med Messi på banen. Det handler bare om, at midtbanen ikke kun skal erobre bolden og sende den op til MSN. De skal have mulighed for at udfolde sig, hvilket de fik i går. Iniesta er eksempelvis meget bedre, når vi har lidt boldcirkulation på midten af banen.

Piquénbauer skrev: Og kampen viste tydeligt at Lucho er en hamrende god taktikker på trods af alt det fis der er blevet sagt omkring hans evner.
Det er din holdning. Jeg er stadig ikke helt overbevist. Det kræver i hvert fald langt flere kampe med taktiske genistreger.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror, at sagtens vi kunne dominere centralt med Messi på banen. Det handler bare om, at midtbanen ikke kun skal erobre bolden og sende den op til MSN. De skal have mulighed for at udfolde sig, hvilket de fik i går. Iniesta er eksempelvis meget bedre, når vi har lidt boldcirkulation på midten af banen.
Det skal den heller ikke. Og det har den heller ikke gjort. Men du bliver nødt til at forstå at hverken Messi eller Neymar arbejder voldsomt hårdt defensivt. De presser højt men ellers følger de ofte bare med. Derfor bliver vores midtbane nødt til at dække mere af end tidligere. Ellers bliver vi løbet fuldstændig over.

Hvis du tænker tilbage på Pep tiden så havde vi spillere som pedro og villa som fra kanten arbejdede røven ud af bukserne. Det har vi ikke mere og derfor kan man ikke forvente det samme fra midtbanen. Før kunne Iniesta miste bolden og så var der f.eks. en som Pedro som kunne støtte i boldjagten. Det får man ikke fra ney og derfor kan iniesta ikke tage de samme chancer som tidligere.

Og så skal vi altså ikke glemme at vores klart stærkeste våben er vores offensiv. Det er dem der skal sættes i scene.
Det er din holdning. Jeg er stadig ikke helt overbevist. Det kræver i hvert fald langt flere kampe med taktiske genistreger.
Det tror jeg ikke at du bliver. Du bryder dig ikke om måden som Lucho ser spillet på. Det ændre dog ikke på at han har sammensat et hold og et system som indtil videre har slået de største hold i EU. Og det endda overbevisende og på trods af at der var flere der mente at en offensiv med ney, messi og suarez aldrig ville fungere.

Og så snakker vi ikke om den mandsskabspleje han har udført hvor han nærmest har fået hver eneste spiller til at løfte sit niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Don Andrés er klart MOTM i mine øje. Bravo spillede også en næsten fejlfri kamp. Kan ikke huske hvornår Ini sidst har spillet godt, han kunne jo nærmest gå på vandet. Midtbanen var en fryd for øjet. Fedt at se hvordan de bare kørte bolden rundt og Real Madrid spillerne løb rundt som hunde i et spil kegler. Den stil skal fastholdes, for så er der ingen der kan slå os. Kan vi fortsætte det flotte spil, og få Messi i storform igen, så er der ingen grænser for hvad det her hold kan opnå i år. Sergi Roberto er også værd at nævne, sublim indsats fra ham. Hans defensive indsats på højresiden var formidabel, dejligt at han er brudt igennem.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Suarez85 skrev:Men, jeg spår at det her er enden for både Rafa og Ronaldo i RMA. Rafa bliver fyret og Ronaldo indser at han ikke længere er den bedste på det hold og spillet er centreret om ham (er/bliver James).
Uden jeg har noget specielt at bygge det på, så tror jeg at dette var næstsidste søm i kisten for Rafa i den kommende tid. Hvis der sker en fiasko yderligere inden jul, så tror jeg Rafael ryger til fordel for Zidane.

Hvad Ronaldo angår, så har jeg også en stærkt fornemmelse af, at han er igang med hans sidste sæson i hvidt. Jeg tror han ved, at hans næste kontrakt sikkert bliver den sidste på højeste niveau. Han har opnået en masse i RM, tjent en masse hæder - og penge - så mon ikke hans næste skifte bliver for at få luftforandring og nye udfordringer. Jeg tror godt på at han kunne finde på at skifte tilbage til United.
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]


:cool:

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Messis er fræk. En af de bedste afleveringer på 0 cm jeg har set.
qepd

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Så skal Brøndby bare vinde. Så har det været en VIRKELIG GOD fodbold weekend.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Junior sover. Tror liiiiiige jeg runder en seriøst god weekend af på behørig vis. Visca!

Billede

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Fornuftigt!
Jeg genså lige kampen. Det kan anbefales.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

kklaus skrev:Fornuftigt!
Jeg genså lige kampen. Det kan anbefales.
Har også genset kampen. Kan sgu godt forstå hvorfor jeg var så rolig allerede efter et par minutter. Vi dominerede fuldstændigt, mere end 2-6 og 5-0 kampene. Det var først efter kampen var afgjort, da Iniesta blev skiftet ud, og vi begyndte at slappe lidt af, at Ronaldo kom frem til nogle chancer.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af OliverDK »

Brombi skrev:
kklaus skrev:Fornuftigt!
Jeg genså lige kampen. Det kan anbefales.
Har også genset kampen. Kan sgu godt forstå hvorfor jeg var så rolig allerede efter et par minutter. Vi dominerede fuldstændigt, mere end 2-6 og 5-0 kampene. Det var først efter kampen var afgjort, da Iniesta blev skiftet ud, og vi begyndte at slappe lidt af, at Ronaldo kom frem til nogle chancer.
Havde det på samme måde.
1. mål: Jeg hoppede rundt i stuen og råbte.
2., 3., og 4. mål: Sad med et kæmpe smil og skyndte mig at skrive herinde. Sådan plejer jeg ikke at reagere på Clasico-mål. Der var bare ingen spænding.

Efter første mål var jeg helt tryg. Vi dominerede fra start til slut, og det handlede kun om, om vi kunne sparke dem ind. Og det kunne vi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

phpBB [video]

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Hahaha

I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Brombi skrev:
kklaus skrev:Fornuftigt!
Jeg genså lige kampen. Det kan anbefales.
Har også genset kampen. Kan sgu godt forstå hvorfor jeg var så rolig allerede efter et par minutter. Vi dominerede fuldstændigt, mere end 2-6 og 5-0 kampene. Det var først efter kampen var afgjort, da Iniesta blev skiftet ud, og vi begyndte at slappe lidt af, at Ronaldo kom frem til nogle chancer.
2-6, ja, formentlig
5-0, nej. Det er nok den bedste kamp jeg nogensinde har set et hold spille. Ganske vist var Real bedre i 5-0 kampen end i går, men det var stadig klart mere dominerende dengang
qepd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster