21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcelona keeper Bravo (54) gave today more passes than Madrid forwards Ronaldo (44), Bale (41) and Benzema (26) #fcblive [via @somhiserem]

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

DeanCassady skrev:
Daluigi skrev:
DeanCassady skrev:Messi løber slet ikke nok for holdet, hvilket der er behov for lige nu. Umiddelbart ligner det en fejl at skifte ham ind.
Efter at have gennemlæst denne fantastiske tråd, så må dette indlæg fremhæves. God underholdning.
Er du altid så usaglig?
Tænk at blive mobset på en aften som i aften. Messi var ophavsmanden til det 4. mål. Så er vel næppe usagligt at fremhæve dit indlæg som værende tosset. Messi løber generelt godt for holdet, og med en 3-0 føring var det ganske oplagt at sætte nogen minutter i hans ben! Især med tanke på den plads der måtte komme når Real skulle fremad banen.

Skål Mr.! Nyd aftenen ;-)
Forumlegende

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Real fik med den her i aften.
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Parla
Indlæg: 764
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Parla »

Heartbreaker skrev:Real fik med den her i aften.
Billede
Ville nok nærmere sige at de fik den uden glidecreme :grin: :twisted:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Parla skrev:
Heartbreaker skrev:Real fik med den her i aften.
Billede
Ville nok nærmere sige at de fik den uden glidecreme :grin: :twisted:
Billede

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tolquhon »

Dejligt resultat, og spillet fungerede for det meste også godt, omend Real Madrid gjorde det let for os. De har godt nogle ting at arbejde på... Det var helt til grin hvor meget plads vi fik, og vi kunne (burde) have vundet langt større end 4-0, hvis skarpheden havde været helt på plads.

Kampens detalje for mig var Pique arrige reaktion på Munirs afbrænder, da han selv kom løbende bag ham for at gøre ydmygelsen komplet. Han kan være en klaphat nogle gange, men jeg synes, det er fedt at have en spiller med lidt "kant" til at sætte fut i El Clasico - på den gode måde... ;-)

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Rayliiiiights???!
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af miklas1911 »

abx skrev:Rayliiiiights???!
IeraHDTV på YouTube plejer som regel at være først med Raylights og han har skrevet i kommentarerne til de første highlights med en eller anden random engelsk kommentator, at de først kommer op senere. Jeg jagter hele kampen fra enten Bein (med Ray/Phil) eller SkySports - skal nok smide et link, hvis jeg finder dem. Hvis nogle andre falder over dem, så smid endelig et link.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Hearbreaker sendte snaps med sin diller, just sayin.. Flot pik i øvrigt!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Sidder lige og ser kampen igen... Hold kæft hvor er det fjollet at fansene seriøst synger om Mourinho.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det 4. mål er så fantastisk! Vi udnytter det faktum at Ramos er aggressiv i sin spillestil og at Messi optager så mange modspillere. Her er øjeblikket hvor Messi slår bolden op til Alba, der så snitter den videre til Suárez:

Billede

Læg mærke til hvordan Ramos er ude af position. Sekunder inden denne frame presser han nemlig op, og forsøger at vinde bolden fra Alves. Der er tre midtbanespillere samlet i et lille område omkring Messi og Alves. De er alle sammen fuldkommen boldfikserede (eller måske snarere Messi-fikserede) og har slet ikke øje for hvad der sker bagved. Fordi Ramos tidligere stemplede op og nu er ude af position, står Varane tilbage med en mand-mod-mand situation med Suárez. Adskillige sekunder inden ovenstående frame har Alba taget et løb ind i banens midte. Carvajal har fulgt ham, men det betyder samtidig at Neymar står fuldkommen fri i den modsatte side af banen, fordi Bale ikke er fulgt med Alba. I det sekund Messi slår afleveringen til Alba, er hans krop og hoved positioneret, så det ligner at afleveringen vil gå mod Iniesta eller Neymar. Det er det som Carvajal forventer og derfor træder han et par skridt væk fra Alba. Det betyder så at da Messi slår afleveringen til Alba, må Varane træffe en beslutning. Enten bliver han hos Suárez og lader Alba og Neymar have en to mod en situation overfor Carvajal, eller også stempler han op og forsøger at tage bolden fra Alba. Han vælger den sidste mulighed og på grund af Ramos' aggressivitet efterlader det altså Suárez fuldkommen fri.

Det er grundlæggende bare et numbers game vi spiller her. Da Alba tager løbet op midt i banen, stiller vi Madrids højreside af forsvaret i en noget nær umulig situation, fordi deres midtbane er så optagede af Messi og Ramos er så aggressiv i sit pres. Det er simpelthen bare en genial omgang fodbold og så frækt lavet af Alba at løbe derind. Det er sådan noget der Alba speciel. Af venstrebacks tror jeg kun det er ham, Alaba og Marcelo der kunne finde på at løbe derind, i stedet for at holde sig ude langs venstrekanten. Men ved at trække derind giver han Carvajal et kæmpe problem, for nu står Neymar jo fuldstændig umarkeret ude på kanten. Jeg elsker virkelig Alba! Og Messi! Og Suárez! Og nogle flere!

Til gengæld er det bare endnu et mål, der fremhæver Ramos' defensive mangler. Han er ufattelig nærkampsstærk og god med bolden for fødderne, men positioneringsmæssigt og markeringsmæssigt er han slet ikke på samme niveau, som eksempelvis Piqué er det. Ramos er så vanvittigt aggressiv i sin spillestil, at han ofte glemmer at han er centerback og efterlader et kæmpe tomrum bagved sig. Det udnyttede vi flere gange i dag og det er præcis sådan han skal spilles. Man skal spille rundt om Ramos. Man skal ikke forsøge at slå ham i mand-mod-mand dueller. Tving ham til at træffe beslutninger og til at bevæge sig. Det er hans svage punkter.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af OliverDK »

Er i Fitness World. Her er en fyr med Real-trøje på. Han snakker i telefon med den ene hånd og har nu lavet 4 sæt db curls med den anden. Imponerende.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt så er det jo næppe noget der er indøvet, det der sker ved vores 4. mål. Men det er bare fremragende taktisk awareness af Alba, at se at han kan skabe en overtalssituation ved at trække ind midt i banen. Det er en taktisk klog spiller vi har med at gøre der, for som venstreback er det alt andet end instinktivt eller oplagt at søge derind.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Guardiola skrev:
rummenigge skrev:BBC er for vild og Varane er det største forsvarstalent nogensinde :twisted:
Det er en BBC, der har svært ved at komme op og stå. En slap satan
Hahahaha... den havde jeg aldrig tænkt på før nu!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 21/11 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

OliverDK skrev:Er i Fitness World. Her er en fyr med Real-trøje på. Han snakker i telefon med den ene hånd og har nu lavet 4 sæt db curls med den anden. Imponerende.
Jeg står på Radar med en Ale no. 16 i den ene hånd og min mobil i den anden. Jeg tror min træning er bedre.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster