Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Bah, jeg kalder vrøvl på det indlæg. Mascherano har sgu været mere god end han har været dårlig siden vi hentede ham. Hans evner til at fordele bolden fra bageste geled er virkelig undervurderet i mine øjne. Han slår nogle exceptionelt gode diagonal-afleveringer; ikke helt på niveau med en fyr som Rafa Márquez, men vi er alligevel deroppe af. Han kostede heller ikke det store, har vel stort set ikke været skadet i sin tid her, giver sig altid 120%, brokkede sig ikke over at sidde på bænken i starten af sin tid i klubben, har nu spillet over 225 kampe for os og vundet 12 titler i trøjen, hvor han har haft ret stor andel i de fleste af dem. Det ville slet ikke være nogen overdrivelse at kalde Mascherano for et fantastisk køb. Slet, slet ikke.
Jeg er godt klar over, at Mascherano "spiller med hjertet", "giver sig fuldt ud hver gang", "er en leder på banen" osv. Det er noget af det, jeg selv kan lide ved ham. Jeg synes bare ikke, at han rent spillemæssigt har været blandt de bedste forsvarsspillere i mere end to sæsoner. Jeg havde håbet, at vi på nuværende tidspunkt havde haft et fast makkerpar i forsvaret, der fungerede som en sikker sidste skanse. Det har vi bare ikke haft siden Puyol tog Pique i hånden.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Jesni »

Han er sku mere fantastisk som midtbanemand, hvilket vi så under VM. Desværre er det bare ikke helt den type DM, vi har brug for.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Bah, jeg kalder vrøvl på det indlæg. Mascherano har sgu været mere god end han har været dårlig siden vi hentede ham. Hans evner til at fordele bolden fra bageste geled er virkelig undervurderet i mine øjne. Han slår nogle exceptionelt gode diagonal-afleveringer; ikke helt på niveau med en fyr som Rafa Márquez, men vi er alligevel deroppe af. Han kostede heller ikke det store, har vel stort set ikke været skadet i sin tid her, giver sig altid 120%, brokkede sig ikke over at sidde på bænken i starten af sin tid i klubben, har nu spillet over 225 kampe for os og vundet 12 titler i trøjen, hvor han har haft ret stor andel i de fleste af dem. Det ville slet ikke være nogen overdrivelse at kalde Mascherano for et fantastisk køb. Slet, slet ikke.
Jeg er godt klar over, at Mascherano "spiller med hjertet", "giver sig fuldt ud hver gang", "er en leder på banen" osv. Det er noget af det, jeg selv kan lide ved ham. Jeg synes bare ikke, at han rent spillemæssigt har været blandt de bedste forsvarsspillere i mere end to sæsoner. Jeg havde håbet, at vi på nuværende tidspunkt havde haft et fast makkerpar i forsvaret, der fungerede som en sikker sidste skanse. Det har vi bare ikke haft siden Puyol tog Pique i hånden.
Nåh, det ved jeg nu ikke. Vores forsvar var da ret sikkert i sidste sæson, så vidt jeg umiddelbart lige husker.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Jesni »

Vi havde by far ligaens bedste forsvar set på mål, der er gået ind. Men vi var nok bare heldige en hel sæson.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:Bah, jeg kalder vrøvl på det indlæg. Mascherano har sgu været mere god end han har været dårlig siden vi hentede ham. Hans evner til at fordele bolden fra bageste geled er virkelig undervurderet i mine øjne. Han slår nogle exceptionelt gode diagonal-afleveringer; ikke helt på niveau med en fyr som Rafa Márquez, men vi er alligevel deroppe af. Han kostede heller ikke det store, har vel stort set ikke været skadet i sin tid her, giver sig altid 120%, brokkede sig ikke over at sidde på bænken i starten af sin tid i klubben, har nu spillet over 225 kampe for os og vundet 12 titler i trøjen, hvor han har haft ret stor andel i de fleste af dem. Det ville slet ikke være nogen overdrivelse at kalde Mascherano for et fantastisk køb. Slet, slet ikke.
Jeg er godt klar over, at Mascherano "spiller med hjertet", "giver sig fuldt ud hver gang", "er en leder på banen" osv. Det er noget af det, jeg selv kan lide ved ham. Jeg synes bare ikke, at han rent spillemæssigt har været blandt de bedste forsvarsspillere i mere end to sæsoner. Jeg havde håbet, at vi på nuværende tidspunkt havde haft et fast makkerpar i forsvaret, der fungerede som en sikker sidste skanse. Det har vi bare ikke haft siden Puyol tog Pique i hånden.
Nåh, det ved jeg nu ikke. Vores forsvar var da ret sikkert i sidste sæson, så vidt jeg umiddelbart lige husker.
Vi har jo altid indkasseret få mål, da modstanderen sjældent er nede på vores banehalvdel. Jeg synes dog stadig vi sejlede i sidste sæson, når modstanderen fik presset os tilbage. Det er selvfølgelig ikke kun Mascheranos skyld, men jeg har ikke været specielt tryg ved forsvaret siden Puyol forlod os. Mascherano bidrager med flere gode ting til holdet, men rent forsvarsmæssigt synes jeg egentlig ikke, at han er så fantastisk.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:Vi har jo altid indkasseret få mål, da modstanderen sjældent er nede på vores banehalvdel. Jeg synes dog stadig vi sejlede i sidste sæson, når modstanderen fik presset os tilbage. Det er selvfølgelig ikke kun Mascheranos skyld, men jeg har ikke været specielt tryg ved forsvaret siden Puyol forlod os. Mascherano bidrager med flere gode ting til holdet, men rent forsvarsmæssigt synes jeg egentlig ikke, at han er så fantastisk.
Hvordan kan forsvaret sejle, når du ikke kan finde et barca-forsvar, der har lukket færre mål ind i ligaen i over et årti?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blaugrana92 »

Tilfældigheder, du ved! ;-)

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Tilfældigheder, du ved! ;-)
Det er sjovt du siger det:
Billede

Når man tænker på, hvor lidt udsving der er i antal indkasserede skud, så svinger måltotalen alligevel en del.

I sidste sæson nød vi rigtig godt af de få indkasserede mål på dødbolde. Derudover fungerede genpresset bedre end længe. Vi var dog ikke synderligt bedre til at forsvare, når modstanderen fik presset os tilbage. Det har været et gennemgående problem i en del år efterhånden.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Jesni »

Du vælger simpelthen at tage tal med fra sæson 15/16 hvor der er spillet syv kampe, og sætter det ukritisk op i mod andre sæsoner, der er færdigspillet? Kunne man diskutere om syv kamp er repræsentativt nok? Flot. Og du fremfører dig som en person, der arbejder seriøst med statistik? :D

Hvad indebærer "skud indkasseret per. kamp" Er det skud mod mål eller skud på mål? Man kunne komme med den påstand, at hvis, som du selv siger, skud indkasseret pr. kamp er stabilt, men mål pr. kamp er ustabilt, så handler det nok netop omkring forsvarets kvalitet. Et godt forsvar giver ikke store chancer væk, hvorfor kvaliteten pr. chance modstanderen har er meget lav, hvorfor mål. pr kamp også er lavt på samme antal forsøg.

Men lad os da holde ved tilfældigheder.

kklaus
Indlæg: 9715
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1272 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af kklaus »

Barcelona have been informed that Mascherano will be suspended for two games after his red card against Eibar on Sunday #fcblive [ser]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Storken »

kklaus skrev:
Barcelona have been informed that Mascherano will be suspended for two games after his red card against Eibar on Sunday #fcblive [ser]
Det er måske meget sundt med lidt tid i tænkeboksen. Det er simpelthen for lavt at svine dommerne til, selvom de til tider er elendige. Man kan godt forvente en lille smule klasse fra overbetalte sportsfolk.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
kklaus skrev:
Barcelona have been informed that Mascherano will be suspended for two games after his red card against Eibar on Sunday #fcblive [ser]
Det er måske meget sundt med lidt tid i tænkeboksen. Det er simpelthen for lavt at svine dommerne til, selvom de til tider er elendige. Man kan godt forvente en lille smule klasse fra overbetalte sportsfolk.
Billede

phpBB [video]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Piquénbauer »

2 dage er ok. Men det er godt nok nogle vigtige kampe han misser...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8339
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Michman »

Han skal til at vise noget af sit gamle niveau.. Det har vores forsvar brug for..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af A$AP »

Mascherano ended ARG game against BRA with cramps. It's not yet clear if he will be available for the game against COL on Tuesday. [ole]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster