FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Fifa har INTET sagt om selve transferkarantænen. Det eneste de fokuserer på er reglen omkring registrering af en spiller pga en skade. Hvis de mente vi havde et ban så havde de nok sagt det tidligere fremfor deres: "RFEFs regler kan måske være imod vores". Det er også derfor at klubben officielt har bedt Fifa komme med en klar udmelding.

Du bliver nødt til at forstå at klubben gør hvad den er i sin fulde ret til eftersom karantænen er overstået. Det har intet med smuthuller at gøre men derimod klubbens ret gennem RFEFs lovgivning. Heldigvis ser det også ud til at sport.es har været for hurtigt ude:
Spokesman of ESP federation denies the report that they have received an order of Fifa not to register Barcelona player Arda Turan. [md]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Vent lidt. Hvad er det lige faktum er her. Det kan godt være jeg har misforstået noget (eller rettere sagt, egentlig ikke rigtig har sat mig ind i det) - men er vores karantæne fra FIFA ikke, at vi ikke må registrere nye spillere indtil 2016?

Det kolliderer så med en, i øvrigt typisk, national regel om, at klubber godt må købe (og registrere, ellers ville købet miste sin mening), nye spillere uden for transfervinduet i tilfælde af langvarige skader.

Der var slagsmål med FIFA om, hvad karantænen indebar i første omgang - måtte vi ikke købe spillere, eller måtte vi blot ikke indregistrere dem. Det endte ud som sidstnævnte, i øvrigt rimeligt nok efter min mening. Reelt har vi vel "blot" frikøbt spillerne fra deres klubber, med lovning om at de bliver registreret hos os. Vi har ikke indgået "registreret partnerskab" med dem endnu.

Jura er ikke en eksakt videnskab, og i det her tilfælde hænger FIFAS karantæne mod at registrere nye spillere, ikke sammen med RFEFs undtagelse om, at måtte købe og registrere uden for vinduet i tilfælde af langvarige skader. Jeg kan godt forstå forvirringen - der er for mig at se, ikke et åbentlyst rigtigt svar. Jeg ville lige gerne plædere for det ene, som det andet.

Men nu er jeg jo Barca-mand. Derfor: FIFAS karantæne rammer hårdere end hensigten, i det den også lammer vores handlekraft hvor skader sætter os tilbage. Det står ikke i proportion med, hvad karantænen er ment at dække over. FIFA er hyklere, men det er intet nyt. Har ingen respekt overhovedet for deres gennemkorrupte organisation.

- Ja, burde nok have sat mig bedre ind i det, og har formentlig misforstået både det hele og det halve. Suck it FIFA.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vent lidt. Hvad er det lige faktum er her. Det kan godt være jeg har misforstået noget (eller rettere sagt, egentlig ikke rigtig har sat mig ind i det) - men er vores karantæne fra FIFA ikke, at vi ikke må registrere nye spillere indtil 2016?
Nej vores karantæne lød på at vi ikke måtte registrere spillere i 2 transferperioder:
CAS has fully confirmed the decision rendered by the FIFA Disciplinary Committee which saw FC Barcelona sanctioned with a transfer ban preventing the club from registering any players at both national and international level for two complete and consecutive transfer periods. The ban will apply as from the next registration period (January 2015) as well as during the subsequent summer registration period (summer 2015).
Her mener klubben samt spanske jurister at dette betyder at klubben nu har overstået karantænen da vinterens transfervindue samt sommerens er overstået. Derfor burde vi være i vores fulde ret til at registrere spillere som alle andre spanske klubber må hvis de får en længerevarende skade (5+ måneder).

Man kan så spørge sig selv om at hvis Fifas problem var selve karantænen hvorfor henviser de så ikke til den i deres officielle udmelding omkring vores ansøgning af registrering af Turan? Fifa kommer overhovedet ikke ind på selve karantænen men påpeger at RFEFs regel muligvis ikke passer overens med deres:
The communication sent by FIFA has not answered the petition raised by FC Barcelona, instead it merely expresses that in their opinion the RFEF is unable to register the player mentioned, because the RFEF’s rules "could conflict" with FIFA’s rules governing these situations.
Dette har barca brokket sig over og bedt om et klart ja eller nej til ansøgningen.

For mig står det fuldstændig klart - vores karantæne er overstået men fifa vil ikke miste ansigt og forsøger nu at blokere registreringen gennem kritik af RFEFs regel (en regel som de har brokket sig over før - også i england).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Piquénbauer skrev:
Vent lidt. Hvad er det lige faktum er her. Det kan godt være jeg har misforstået noget (eller rettere sagt, egentlig ikke rigtig har sat mig ind i det) - men er vores karantæne fra FIFA ikke, at vi ikke må registrere nye spillere indtil 2016?
Nej vores karantæne lød på at vi ikke måtte registrere spillere i 2 transferperioder:
CAS has fully confirmed the decision rendered by the FIFA Disciplinary Committee which saw FC Barcelona sanctioned with a transfer ban preventing the club from registering any players at both national and international level for two complete and consecutive transfer periods. The ban will apply as from the next registration period (January 2015) as well as during the subsequent summer registration period (summer 2015).
Her mener klubben samt spanske jurister at dette betyder at klubben nu har overstået karantænen da vinterens transfervindue samt sommerens er overstået. Derfor burde vi være i vores fulde ret til at registrere spillere som alle andre spanske klubber må hvis de får en længerevarende skade (5+ måneder).

Man kan så spørge sig selv om at hvis Fifas problem var selve karantænen hvorfor henviser de så ikke til den i deres officielle udmelding omkring vores ansøgning af registrering af Turan? Fifa kommer overhovedet ikke ind på selve karantænen men påpeger at RFEFs regel muligvis ikke passer overens med deres:
The communication sent by FIFA has not answered the petition raised by FC Barcelona, instead it merely expresses that in their opinion the RFEF is unable to register the player mentioned, because the RFEF’s rules "could conflict" with FIFA’s rules governing these situations.
Dette har barca brokket sig over og bedt om et klart ja eller nej til ansøgningen.

For mig står det fuldstændig klart - vores karantæne er overstået men fifa vil ikke miste ansigt og forsøger nu at blokere registreringen gennem kritik af RFEFs regel (en regel som de har brokket sig over før - også i england).

Jeg mener at man gerne må registrere en ny spiller til VM hvis en på det registrerede hold bliver skadet i starten/under VM.

Hvis FIFA var imod reglen, hvorfor eksisterer den så i FIFA regi. Nogen der kan be- eller afkræfte?

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquenbaur. Jeg kan godt se, at man som kreativ jurist måske kan forsøge at angribe, hvorledes transferperiod skal forstås. Der tror jeg nu nok, at man skal stå tidligt op for at komme afsted med at udlægge "two complete and consecutive transfer periods" som værende det samme som transfervinduet. Det lyder umiddelbart meget uholdbart for mig.

Men det efterlader os samme sted. Er karantænen ment at overrule muligheden for at dække langvarig skade. Det synes jeg omvendt er ude af proportion, og det tror jeg ikke på er hensigten med FIFAs karantæne, da den blev givet. Det var klart på dette argument, jeg ville hænge min hat. Skulle "transfer-period" forstås som "transfer-window", og er karantænen ikke at købe men at indregistrere, så kunne vi jo blot have købt spilleren (Arda) i vinduet, og så have indregistreret ham dagen efter det smækkede i. Til helvede med skade og det hele, det er helt ligegyldigt i sammenhængen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men kan du så fortælle mig hvorfor Fifa ikke henviser til karantænen? De nævner intet om den omkring "afslaget". Det eneste de fokuserer på er RFEFs regel.
Senest rettet af Piquénbauer man sep 28, 2015 10:59 pm, rettet i alt 2 gange.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:Men kan du så fortælle mig hvorfor Fifa ikke henviser til karantænen? De nævner intet om den omkring "afslaget". Det eneste de fokuserer på er RFEFs regel.
Enten fordi der er udført et halvhjertet stykke arbejde. Eller fordi de finder det åbentlyst, at deres "problem" ved vores indregistrering hænger sammen med den karantæne, der er trukket ned over os. Jeg hælder til førstnævnte.

Nu skal det siges, at jeg først begyndte at gå op i det her for 15 minutter siden. Så tag hvad jeg skriver med et gran salt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Skulle "transfer-period" forstås som "transfer-window", og er karantænen ikke at købe men at indregistrere, så kunne vi jo blot have købt spilleren (Arda) i vinduet, og så have indregistreret ham dagen efter det smækkede i.
Hvordan kunne vi det? Transfervinduet er jo også registreringsvinduet. Så kan ikke lige se hvordan vi skulle kunne registrere udenfor transfervinduet. Desuden var der da aldrig snak om at karantænen omhandlede andet end registrering. Fifa kan ikke stoppe hold når det kommer til køb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:Men kan du så fortælle mig hvorfor Fifa ikke henviser til karantænen? De nævner intet om den omkring "afslaget". Det eneste de fokuserer på er RFEFs regel.
Enten fordi der er udført et halvhjertet stykke arbejde. Eller fordi de finder det åbentlyst, at deres "problem" ved vores indregistrering hænger sammen med den karantæne, der er trukket ned over os. Jeg hælder til førstnævnte.

Nu skal det siges, at jeg først begyndte at gå op i det her for 15 minutter siden. Så tag hvad jeg skriver med et gran salt.
Det tror jeg simpelthen ikke på. Det ville være åbenlyst at henvise til karantænen og så bare lukke den der. I stedet forsøger du nu at rette opmærksomheden mod en regel som de er imod. De virker imo ekstremt underligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
Skulle "transfer-period" forstås som "transfer-window", og er karantænen ikke at købe men at indregistrere, så kunne vi jo blot have købt spilleren (Arda) i vinduet, og så have indregistreret ham dagen efter det smækkede i.
Hvordan kunne vi det? Transfervinduet er jo også registreringsvinduet. Så kan ikke lige se hvordan vi skulle kunne registrere udenfor transfervinduet. Desuden var der da aldrig snak om at karantænen omhandlede andet end registrering. Fifa kan ikke stoppe hold når det kommer til køb.
Præcis. Det er jo netop derfor, at vi ikke kan registrere ham før 2016. Det giver netop ikke mening, at begrænse det til transfervinduet - transfer period må nødvendigvis indeholde et transfervindue, eller registration period som den rette betegnelse vel er, som en delmængde, hvor man netop godt kan købe og registrere. At sætte lighedstegn mellem det tidsrum, hvor vinduet er åbent, og hele perioden det dækker, giver absolut ingen mening for mig. Men hvor ville en egentlig definition af "two complete and consecutive transfer periods" være dejligt. Desværre medgår ordet "complete" også.

At måtte registrere uden for vinduet er en undtagelse til hovedreglen, som skal begrundes i en skade. Vi har karantæne mod hovedreglen, men der siges intet om undtagelsen. Sådan ser jeg det i hvert fald.

Men vi kan vende og dreje ordene som vi vil. Det efterlader i hvert fald mig samme sted. Jeg tror simpelthen ikke FIFA har taget stilling til tilfældet med langvarig skade i deres karantæne. Og jeg finder det ikke proportionalt, at vi ikke kan agere i tilfælde af disse. Som sagt er det ikke en eksakt videnskab, og har måske en smule barca-briller på i mit søgen efter det rette resultat.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:Men kan du så fortælle mig hvorfor Fifa ikke henviser til karantænen? De nævner intet om den omkring "afslaget". Det eneste de fokuserer på er RFEFs regel.
Enten fordi der er udført et halvhjertet stykke arbejde. Eller fordi de finder det åbentlyst, at deres "problem" ved vores indregistrering hænger sammen med den karantæne, der er trukket ned over os. Jeg hælder til førstnævnte.

Nu skal det siges, at jeg først begyndte at gå op i det her for 15 minutter siden. Så tag hvad jeg skriver med et gran salt.
Det tror jeg simpelthen ikke på. Det ville være åbenlyst at henvise til karantænen og så bare lukke den der. I stedet forsøger du nu at rette opmærksomheden mod en regel som de er imod. De virker imo ekstremt underligt.
Det giver jo ingen mening at rette angrebet mod den regel i en kontekst af barcas karantæne, hvis ikke de mente at vi var omfattet af karantænen. Det er jo galimatias (gale gale mathias).

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Altså, har FIFA ikke allerede bekræftet at karantænen sluttede den 31. august, i forbindelse med at sommerens vindue lukkede? Det synes jeg da at have læst for mange, mange dage siden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:
Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:Men kan du så fortælle mig hvorfor Fifa ikke henviser til karantænen? De nævner intet om den omkring "afslaget". Det eneste de fokuserer på er RFEFs regel.
Enten fordi der er udført et halvhjertet stykke arbejde. Eller fordi de finder det åbentlyst, at deres "problem" ved vores indregistrering hænger sammen med den karantæne, der er trukket ned over os. Jeg hælder til førstnævnte.

Nu skal det siges, at jeg først begyndte at gå op i det her for 15 minutter siden. Så tag hvad jeg skriver med et gran salt.
Det tror jeg simpelthen ikke på. Det ville være åbenlyst at henvise til karantænen og så bare lukke den der. I stedet forsøger du nu at rette opmærksomheden mod en regel som de er imod. De virker imo ekstremt underligt.
Det giver jo ingen mening at rette angrebet mod den regel i en kontekst af barcas karantæne, hvis ikke de mente at vi var omfattet af karantænen. Det er jo galimatias (gale gale mathias).
Nej og det er jo præcist derfor at klubben ikke har godtaget Fifas "svar" og har bedt dem om specifikt at besvare ansøgningen.

Til resten du skriver tror jeg vi er meget enige. Det virker til at der er nogle huller i karantænen (ingen klar definition på karantænens længde, manglende regler omkring nødssituationer osv). Fifa må komme på banen og skærer det ud i pap for som tingene er pt så kan jeg sagtens forstå at klubben er utilfredse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Blaugrana92 skrev:Altså, har FIFA ikke allerede bekræftet at karantænen sluttede den 31. august, i forbindelse med at sommerens vindue lukkede? Det synes jeg da at have læst for mange, mange dage siden.
Hvis de har det, så er de fandme da godt nok for dumme. Hvis det er tilfældet, så har de ikke blot hykleriske men også uduelige medarbejdere, og i så fald kan jeg kun være enig med Piquenbaur. Så er de seriøst ude på tynd is i deres famlen. Men så inkompetente kan jeg alligevel ikke tro de er.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Altså, har FIFA ikke allerede bekræftet at karantænen sluttede den 31. august, i forbindelse med at sommerens vindue lukkede? Det synes jeg da at have læst for mange, mange dage siden.
Ikke officielt. Men jo der er blevet skrevet noget om at en talsmand for Fifa har sagt at den er slut.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster