20/9 FC Barcelona - Levante

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af JonasV »

Brombi skrev:Det er ikke underligt at vi har højere forventninger til Messi, end fx Sandro og Munir. Han faldt fuldstændig igennem i første halvleg, og ja han gjorde det lidt bedre i anden halvleg, men ikke specielt meget. Han smed mange bolde væk, lavede dårlige afleveringer og var generelt mistimet. Og de straffespark der..
Billede

Aaarh, sku' vi nu ik' liiiiiige...

Det er sandt at Messi kunne have spillet bedre, men jeg synes godt nok det er en hård dom at sige at han faldt fuldstændig igennem i første halvleg. Efter hans egne afsindige standarder var det ikke fænomenalt, men når han stadig er et niveau over alle andre på banen, så synes jeg måske vi begynder at forvente en anelse for meget af ham hvis vi påstår at han falder igennem. Se evt. disse extended highlights - stort set alt hvad der har været værd at fremhæve, står der Messi på:
http://www.fullmatchesandshows.com/2015 ... ull-match/

Hans assist til målet der åbner ballet er genial. Hans første straffespark er - well - et mål. Hans sidste mål er pragtfuldt. Vi har bare set ham gøre det så mange gange nu at vi måske ikke værdsætter det så meget som vi burde.

Men ja, det begynder at blive bekymrende med hans grille omkring straffespark. Hvad er der sket på det punkt? Jeg husker det som om han plejede at være ret så kølig på dem under Pep - i hvert fald i de første tre sæsoner. Det er sært.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Guardiola »

Der findes ikke en fodboldspiller i verden, som ikke teknisk er i stand til at sparke gode straffespark. Udfordringen er det mentale. Er du først begyndt at brænde, indsniger der sig en usikkerhed, som har betydning for din overbevisning om, at du scorer på det næste. Det hjælper nok på hvor god man er til at sparke dem, hvis man ser sig selv som guds gave, rig, klog, smuk og genstand for andres misundelse... hey, vent lige et øjeblik...

Messi er så god til at det andet på en fodboldbane, at det faktisk kun giver mening at sammenligne ham med sig selv. Når man vurderer ham til at have spillet et halvdårlig kamp, kan han stadig have scoret 2 og lavet 1 assist. Messis karakterskala hedder ofte 12-24. Men enig, han kan falde noget ud af kampene og virke ukoncentreret. Lille barn.

PuyolErGud
Indlæg: 10726
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af PuyolErGud »

Lidt billeder fra kampen i går. Ikke lige den bedste kvalitet, men så var det lidt ligesom vores spil.


Billede


Billede


Billede

Græsset skal også lige slås bagefter jo!

Billede

PuyolErGud
Indlæg: 10726
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af PuyolErGud »

Nå, men til selve kampen. Nej, spillet var ikke flydende og forfærdeligt chancerigt i første halvleg, men der var reelt aldrig nogen tvivl på stadion. Da jeg læste kamptråden i gennem herinde, virkede den generelle stemning i hvert fald noget negativ. Det positive er selvfølgelig at vi vandt, og vi fik sparet en masse af de normale startere. At man så nok kun burde have brugt én af Sandro og Munir er så en anden sag. Fra hvad jeg oplevede så gjorde Munir det bedre end Sandro. Selvom Munir ikke gjorde det store væsen af sig, var det stadig mere end hvad Sandro gjorde. Han var helt væk i gennem stort set hele kampen.

Jeg forstår heller ikke at Gumbau kommer ind i stedet for en Sergi Roberto evt. At det så er Gumbau der er med i stedet for Samper, kan jeg egentlig godt forstå. Eller har selvfølgelig ikke set træningerne osv., men Samper gør altså virkelig heller ikke særlig meget godt, for at vise sig frem til en chance på A-holdet. At Gumbau så virker totalt fejlcastet er en anden side af sagen.

Men alt i alt en god kamp, og fik set flere mål i denne her ene kamp, end mine 3 foregående, så det var altid noget! Og så var Bartra for mig MoTM. Fremragende kamp af ham!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Skydefinten »

Messi har brændt 17 ud af 81 straffe for klub- og landshold. 21%! Det er fandme vildt at han sparker videre. Men hvem tør sige til ham, at han ikke skal sparke mere, når han leverer så mange andre fantastiske mål og assists - i hver eneste kamp.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

kklaus
Indlæg: 9727
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af kklaus »

Penalty conversion in the Liga from 09/10 to 15/16:
league average = 77.7% (496 out of 638)
Lionel Messi = 86.1% (31 out of 36)
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Storken »

Skydefinten skrev:Messi har brændt 17 ud af 81 straffe for klub- og landshold. 21%! Det er fandme vildt at han sparker videre. Men hvem tør sige til ham, at han ikke skal sparke mere, når han leverer så mange andre fantastiske mål og assists - i hver eneste kamp.
Der bliver scoret på 78% af alle straffespark. Dette snit er næsten konsistent for samtlige ligaer. Det er praktisk talt umuligt at identificere spillere, der er bedre eller dårligere end gennemsnittet, da de fleste udsving kan forklares med tilfældigheder. Hvis spillerne sparker nok, så vil de fleste nærme sig 78% med tiden.

Jeg tror faktisk Ronaldo er den eneste, hvor man med nogenlunde sikkerhed kan sige, at han er en bedre straffesparks-skytte end gennemsnittet.

PuyolErGud
Indlæg: 10726
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af PuyolErGud »

Storken skrev:
Skydefinten skrev:Messi har brændt 17 ud af 81 straffe for klub- og landshold. 21%! Det er fandme vildt at han sparker videre. Men hvem tør sige til ham, at han ikke skal sparke mere, når han leverer så mange andre fantastiske mål og assists - i hver eneste kamp.
Der bliver scoret på 78% af alle straffespark. Dette snit er næsten konsistent for samtlige ligaer. Det er praktisk talt umuligt at identificere spillere, der er bedre eller dårligere end gennemsnittet, da de fleste udsving kan forklares med tilfældigheder. Hvis spillerne sparker nok, så vil de fleste nærme sig 78% med tiden.

Jeg tror faktisk Ronaldo er den eneste, hvor man med nogenlunde sikkerhed kan sige, at han er en bedre straffesparks-skytte end gennemsnittet.
Balotelli er skuffet over den kommentar.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Skydefinten »

Well, det lyder alligevel utroligt med 78% i gennemsnit. Der kan man bare se. Så må nogle få bare være rigtigt gode til at tage straffe.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Storken »

PuyolErGud skrev:
Storken skrev:
Skydefinten skrev:Messi har brændt 17 ud af 81 straffe for klub- og landshold. 21%! Det er fandme vildt at han sparker videre. Men hvem tør sige til ham, at han ikke skal sparke mere, når han leverer så mange andre fantastiske mål og assists - i hver eneste kamp.
Der bliver scoret på 78% af alle straffespark. Dette snit er næsten konsistent for samtlige ligaer. Det er praktisk talt umuligt at identificere spillere, der er bedre eller dårligere end gennemsnittet, da de fleste udsving kan forklares med tilfældigheder. Hvis spillerne sparker nok, så vil de fleste nærme sig 78% med tiden.

Jeg tror faktisk Ronaldo er den eneste, hvor man med nogenlunde sikkerhed kan sige, at han er en bedre straffesparks-skytte end gennemsnittet.
Balotelli er skuffet over den kommentar.
Balotelli har på klubplan scoret 20 mål på 22 forsøg. Det giver 91% succesrate. Dette siger dog ikke særlig meget, da 22 forsøg er meget lidt. Hvis du har 100 tilfældige fodboldspillere, så vil der være 3 spillere, der scorer mindst 20 mål på 22 forsøg af ren tilfældighed. Eftersom der findes hundredvis af straffesparks-skytter, så vil vi se enkelte med Balotelli's stats, hvor det udelukkende skyldes tilfældigheder. Jeg siger ikke, at Balotelli er gennemsnitlig, men jeg kan heller ikke modbevise det. Nogle vil simpelthen producere hans stats, hvorfor det lige så godt kunne være Balotelli.

Hvis vi derimod tager Ronaldo. Han har scoret 77 mål på 87 forsøg på klubplan. Det giver 88,5% succesrate, hvilket er er lavere end Balotelli's. Der er dog mindre sandsynlighed for, at det skyldes tilfældigheder, da der er tale om langt flere forsøg. Hvis du havde 100 tilfældige fodboldspillere, så vil kun 0,4 af dem score 77 mål på 87 forsøg. Det er kort sagt meget usandsynligt, at Ronaldos præstation skyldes tilfældigheder.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Mkj 77 »

Messi brænder straffe med vilje- han ved han er mere tændt bagefter og det er hans "vækkeur".

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Storken »

Mkj 77 skrev:Messi brænder straffe med vilje- han ved han er mere tændt bagefter og det er hans "vækkeur".
Det virkede ikke særlig godt mod Chelsea i sin tid.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 20/9 FC Barcelona - Levante

Indlæg af Brombi »

JonasV skrev: Billede

Aaarh, sku' vi nu ik' liiiiiige...

Det er sandt at Messi kunne have spillet bedre, men jeg synes godt nok det er en hård dom at sige at han faldt fuldstændig igennem i første halvleg. Efter hans egne afsindige standarder var det ikke fænomenalt, men når han stadig er et niveau over alle andre på banen, så synes jeg måske vi begynder at forvente en anelse for meget af ham hvis vi påstår at han falder igennem. Se evt. disse extended highlights - stort set alt hvad der har været værd at fremhæve, står der Messi på:
http://www.fullmatchesandshows.com/2015 ... ull-match/

Hans assist til målet der åbner ballet er genial. Hans første straffespark er - well - et mål. Hans sidste mål er pragtfuldt. Vi har bare set ham gøre det så mange gange nu at vi måske ikke værdsætter det så meget som vi burde.
Jo, det skulle vi måske nok. Det er trods alt også lettere at samle tanker om kampen, dagen derpå. Måske frustrerer det mig også bare, at Messi ikke dominerer så meget som i gamle dage, og at han ikke bidrager vildt meget i det defensive. Det var ikke en katastrofekamp fra ham, men jeg husker kampen som, at han smed rigtig mange bolde væk, mistimet løb og havde mange halvdårlige afleveringer. Men han gjorde det trods alt godt i glimt af kampen, hvilket blandt andet resulterede i 2 mål (Bartra og fjerde mål)

Det var dog trods alt meget bedre end Neymar. Ham gider jeg slet ikke begynde på igen, og jeg håber virkelig han snart kommer i form igen. Og ja, han scorede også, men det var godt nok mere held end forstand.
JonasV skrev:Men ja, det begynder at blive bekymrende med hans grille omkring straffespark. Hvad er der sket på det punkt? Jeg husker det som om han plejede at være ret så kølig på dem under Pep - i hvert fald i de første tre sæsoner. Det er sært.
Han har god sparketeknik, så jeg forstår heller ikke hvorfor han pludselig er blevet så uskarp. Han er tydeligvis mentalt påvirket af det, og det går ham på. I min optik skal vi rotere mere på straffespark og frispark. Rakitic, Neymar, Alexis. De har alle scoret på frispark, hvor Messi sad på bænken - de havde med høj sandsynlighed ikke sparket hvis han var på banen. Suarez ramte vist også stolpen på frispark i preseason.

Og hvis jeg lige skal knytte en kommentar til idéen om Messi på midtbanen, som afløser for Xavi. Ja han er vel nok en af de eneste som har blikket til at spille den position, men jeg tror simpelthen ikke at han er disciplineret nok. Det kræver et vanvittigt stort stykke arbejde at kunne være succesfuld på midtbanen, der ligger en masse løbearbejde og defensivt arbejde - og det er vel nok ret atypisk fra Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster