29/8 FC Barcelona - Malaga

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Og hvis det ikke gør så går det nok. Det er ikke et must at slå ATM ude. Det er "bare" 3 point.
Billede

Det er jo bare 3 point! ;-)

Men jeg kan selvfølgelig godt se din pointe. Vi behøver ikke at vinde alle kampe. Et enkelt point kan skam også sagtens gøre det. Men hvis vi vil have point med hjem fra Madrid om to uger, så mener jeg absolut også at vi skal spille meget, meget bedre end vi gjorde i dag.
Det kommer an på om ATM kommer i omdrejninger. Så deres første kamp og som os så faldt de i niveau efter de første 30 min. Men med det sagt så skal vi selvfølgelig spille bedre. Det tror jeg dog også at vi kommer til. Og jeg ville være ekstremt tilfreds med et X.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Blaugrana92 »

Guardiola skrev:Jeg har skam læst hvad du skriver Blau. Men jeg synes du er ude i en overreaktion. Jeg synes det er ærgeligt at Barcafans nærmest ikke kan acceptere, at vi er i vanskeligheder til tider. I løbet af kampe, i løbet af sæsoner. Det synes jeg er arrogant.
Jeg kan da sagtens acceptere at vi er i vanskeligheder til tider. Den årrække hvor min kærlighed for klubben voksede mest, var faktisk mellem 06 og 08, hvor vi ikke vandt en hujende skid. Mig bekendt så påpeger jeg jo netop også at vi rent faktisk var i vanskeligheder i dag og jeg forsøger at finde frem til, hvorfor vi havde så svært ved at dirke et forsvar op, der reelt set ikke burde give os de store problemer. Forklaringen finder jeg i den manglende intensitet i løbet af kampen. Det her handler jo altså ikke om at jeg ikke kan acceptere at vi kun vinder 1-0. Jeg kan ikke acceptere at vi tilfredsstiller os med en 1-0 sejr hjemme over Málaga, men jeg kan skam sagtens acceptere at det hænder, ligesom jeg sagtens kan acceptere sæsoner uden 3 eller 5 titler og 16 hattricks af Messi.
Guardiola skrev:Det kan godt være jeg tolker på det du skriver, men det er sætninger som dem her:
"For at gøre ondt værre, så lader vi til at være fuldkommen tilfredse med kun at vinde 1-0. Hvad er da for en attitude?"

"Har vi ikke fattet at sæsonen er gået i fucking gang?"

"Spiller vi som vi har gjort her de fem første kampe af sæsonen, så kan vi godt forvente en ordentlig røvfuld, så jeg håber fandeme godt nok at Lucho vågner op og får spillerne til det samme."

"Vi kan ikke lalle os igennem sæsonstarten og det virker virkelig som om at vi prøver på at gøre netop det."

"Så taber man altså så mange point, at man ikke kan nå at hente det i foråret."

"[...]vores næste La Liga modstander hedder altså Atlético Madrid og lige bagefter starter Champions League turneringen, som vi trods alt også gerne skulle gå videre i."

"Jeg er fuldstændig indforstået med at vi ikke skal køre på samtlige cylindre på nuværende tidspunkt, men hvis vi ikke kan mønstre mere end det her - selvom vi er langt fra topformen - så er jeg virkelig bekymret på vegne af vores titel-drømme."

Det er jo indlæg efter indlæg.
Jeg må ærligt tilstå at jeg synes det kunne være en super, super fed idé, at sætte de der citater ind i en samlet kontekst, i stedet for at hive dem ud én for én. De er nemlig ikke skrevet hver for sig, men i en større kontekst og med noget mere fylde og en del mere forklaring end hvad du citerer mig for her.

I det sidste citat, kunne du i øvrigt med fordel forlænge den del af citatet, som du har markeret med fed, således at det lyder: "... men hvis vi ikke kan mønstre mere end det her - selvom vi er langt fra topformen - så er jeg virkelig bekymret på vegne af vores titel-drømme." Hvis er virkelig et vigtigt ord her.
Guardiola skrev:Så er det godt, det ikke er dem vi har mødt. Real har sat point til. Det har vi ikke.

Jeg fatter nok bare ikke behovet for den ekstreme negativitet over vores spil. Jeg glæder mig over 6 point, at vi vinder selv når vi ikke spiller godt, og det først på sæsonen. Og at vi har andre end Messi, der kan score målene.
Der er andre storhold, der spiller med om titlerne - vi kommer ikke til at vinde samtlige titler de næste ti år, sådan er det bare. Men vi har været, og er, verdens bedste og mest dominerende hold for tiden og har været det over en god årrække. Det ændrer en La Liga sæsonstart med maks-point ikke på.
Ja. Det er pisse fedt. Men læs lige det her igen, hvilket er forklaringen på at jeg nævner netop de opgør:

"Min frygt her er altså at vi ikke bare kan skrue på intensiteten efter bedste velbefindende. Derfor mener jeg simpelthen at vi er nødt til at være på et højere niveau lige nu, for så vidt angår intensitet, sammenhæng og bevægelse i især det offensive spil."

Behovet for at kritisere vores spil, intensitets-niveau, mangel på kreativitet og mangel på bevægelse stammer fra ovenstående passage af tanker og overvejeler. Jeg glæder mig også over de 6 point. Men jeg vil edersparkemig også have lov til dels at se fremad mod sværere opgør, dels at kritisere og påpege de mangler og fejl der har været indtil videre, for vi kan forhåbentlig hurtigt blive enige om at det ikke ligefrem har været prangende eller imponerende, det vi har leveret indtil nu.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Vermaelen: "Very happy with my goal. Everyone knows what I've been through. Pre-season was important, I'm grateful coach gave me a chance.
Vermaelen: "I didn't celebrate my goal because I'm not used to be in that kind of situation, I don't know how you celebrate a goal."
:lol:

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af PuyolErGud »

FCBarcelonaChr skrev:
Vermaelen: "Very happy with my goal. Everyone knows what I've been through. Pre-season was important, I'm grateful coach gave me a chance.
Vermaelen: "I didn't celebrate my goal because I'm not used to be in that kind of situation, I don't know how you celebrate a goal."
:lol:
Hvordan mon Masche må have det så?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af JonasV »

På ingen måde en prangende kamp i dag, men jeg hæfter mig ved at chancerne/idéerne er der. Mes' og Ney' finder hinanden og med en smule mindre rust på støvlerne, kunne resultatet have set helt hæderligt ud.
Jeg har ikke set Atletico denne sæson, så jeg er ikke klar over hvor nervøs man bør være for næste spillerunde, men set på vores to hidtidige kampen, isoleret, har det været ok. Uden at være flot. Det kan det nå at blive.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Heartbreaker »

Phiew. Er først live kommet på nettet efter en flyvetur til Frankfurt. Dejligt med tre point. On to the next one!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ren statistisk var det en god kamp vi spillede

Sammenlign statistik med Real Madrid kamp som de vandt i går med 5-0


http://www.goal.com/en/match/barcelona- ... ID=MP_MS_4

http://www.goal.com/en/match/real-madri ... ID=MP_MS_4
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Kubala »

Det vigtigste lige nu er, at man har vundet to svære kampe, selvom spillet ikke er, hvad det skal være. Man skal dog op på dupperne, hvis man vil matche de helt store hold. Hvis man ikke kan slå Atleti, så må man ikke tabe. Det vigtigste er at få point med hjem.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Daluigi »

SpillerSomMESSI skrev:Ren statistisk var det en god kamp vi spillede

Sammenlign statistik med Real Madrid kamp som de vandt i går med 5-0


http://www.goal.com/en/match/barcelona- ... ID=MP_MS_4

http://www.goal.com/en/match/real-madri ... ID=MP_MS_4
Endnu et bevis på, at jeg intet giver for alle de statistikker, Blau sender afsted omkring Busquets. End product er SÅ meget mere væsentligt end de tal der.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Blaugrana92 »

Billede

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af zqa »

Blaugrana92 skrev:Billede
Blaugrana92 skrev:Billede
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af JonasV »

Messis reaktion på Vermaelens mål:

Billede

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af kklaus »

Jeg elsker Malaga-spillernes reaktion :grin:

Billede

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Priceless.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Billede
:lol: :lol: :lol:

Messis reaktion er iøvrigt genial!
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster