29/8 FC Barcelona - Malaga

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af B-Freak »

Som jeg husker sidste sæson så var vi ikke særlig gode i efteråret, efter vores nederlag til Sociedad gik vi så amok og vandt alt!

Måske har de prøvet at lægge en plan for at spillerne skal toppe efter jul?
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

Vi SKAL jo ikke vinde mod ATM. Hvis vi kan tage et X så er det mere end fint.

Men vi forventer tydeligvis at holdet præsterer anderledes på nuværende tidspunkt. Jeg synes vi spiller en ok kamp i dag. Kommer frem til en del skud og med lidt mere held (og en bedre dommer) så var kampen lukket ind halvlegen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:@blau
Jah, men som jeg skrev i Real-tråden, så synes jeg også vi er lidt uheldige i dag. Det kunne sagtens have stået 3-0 ved pausen, i stedet for 0-0. Vi bliver snydt for 2 klokkeklare straffespark, Masch rammer overliggeren, dommeren er inkompetent og burde have vist Tissone osv osv. Det er de samme 11 spillere som kommer til at spille resten af sæsonens kampe, og det ved Enrique også. Sidste sæson havde han ikke startet med de samme 11 i hele første halvsæson, men det kommer ikke til at ske i år.
Selv med straffesparkene in mente så savner jeg intensitet, bevægelse og sammenhæng i vores spil. Det gør to straffespark altså ikke op for. Men, ja. Vi var uheldige med ikke at få de to straffespark og Mascherano kunne da også godt have scoret. Vi skal forhåbentlig bare ikke kigge mod vores forsvarsspillere, når de vindende mål skal scores. Vi skal have spillet i gang og det kan kun gå for langsomt. Vi kan ikke regne med at Atlético begår to straffespark, at Mascherano igen dukker op i feltet eller at Vermaelen står det rigtige sted på en ripost. Det er at overlade for meget til tilfældighederne. Vi skal selv kunne skabe chancerne og selv kunne afslutte dem. Det har vi været virkelig, virkelig ringe til indtil videre. Det er lige præcis gået med hiv og sving i de første to kampe, men hvis vi spiller ligesådan om to uger, så kommer vi altså tomhændet hjem fra hovedstade.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Guardiola »

6 point efter to kampe. Det er lidt forkælet at sidde og brokke sig over at vi ikke vinder en skid i år, no offence Blau. Vi er to kampe inde i kampprogrammet, vandt triplen sidste år. Synes det er lidt arrogant at forvente, at vi skal tromle Malaga over.

Som Abx skriver: stille dag på kontoret. Videre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Blaugrana92 »

Guardiola skrev:6 point efter to kampe. Det er lidt forkælet at sidde og brokke sig over at vi ikke vinder en skid i år, no offence Blau. Vi er to kampe inden i kampprogrammet, vandt triplen sidste år. Synes det er lidt arrogant at forvente, at vi skal tromle Malaga over.

Som Abx skriver: stille dig på kontoret. Videre.
Jeg brokker mig da heller ikke over "at vi ikke vinder en skid i år"? Hvor læser du det henne, Guardiola? Har du overhovedet læst mine indlæg? Jeg har faktisk næsten lige påpeget at jeg ikke forventer at vi tromler Málaga over:

"Hvornår har jeg nogensinde skrevet, at jeg forlanger at vi skal starte som lyn og torden? Læs nu hvad jeg rent faktisk skriver, i stedet for bare at antage at jeg vil have at vi vinder 8-0 i vores første kampe. Det forlanger jeg ikke. Jeg forlanger højere intensitet, mere sammenhæng, mere bevægelse."

Min pointe er at hvis vi forventer at vi kan lalle os igennem efteråret på det her niveau, og så først slå til fra februar af og vinde ligaen derfra, så begår vi en enormt stor fejltagelse. Vi har ekstremt mange svære kampe i efteråret og der går det altså ikke at møde op og tro at vi kan spille på 65%. Hvis vi tror at vi kan det, se tror jeg ikke en meter på at vi kan vinde et mesterskab, for vi kommer altså ikke til at slå Atlético Madrid, Sevilla, Real Madrid, Valencia og Espanyol på udebane, hvis vi ikke er på 100% i de kampe. Min frygt her er altså at vi ikke bare kan skrue på intensiteten efter bedste velbefindende. Derfor mener jeg simpelthen at vi er nødt til at være på et højere niveau lige nu, for så vidt angår intensitet, sammenhæng og bevægelse i især det offensive spil.

Så du kan godt pakke det der væk med at jeg er forkælet og arrogant, fordi jeg forventer højere intensitet og mere sammenhæng i spillet. Det klæder overhovedet ikke debatten at anlægge sådan en tone, Guardiola. Offense taken, for det lader ærligt talt ikke til at du har læst hvad jeg har skrevet.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20480
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg afprøver et nyt ritual timerne inden kampen mod Atletico, forhåbentlig skaffer det os en sejr.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvis det ikke gør så går det nok. Det er ikke et must at slå ATM ude. Det er "bare" 3 point.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev: Min pointe er at hvis vi forventer at vi kan lalle os igennem efteråret på det her niveau, og så først slå til fra februar af og vinde ligaen derfra, så begår vi en enormt stor fejltagelse. Vi har ekstremt mange svære kampe i efteråret og der går det altså ikke at møde op og tro at vi kan spille på 65%. Hvis vi tror at vi kan det, se tror jeg ikke en meter på at vi kan vinde et mesterskab, for vi kommer altså ikke til at slå Atlético Madrid, Sevilla, Real Madrid, Valencia og Espanyol på udebane, hvis vi ikke er på 100% i de kampe. Min frygt her er altså at vi ikke bare kan skrue på intensiteten efter bedste velbefindende. Derfor mener jeg simpelthen at vi er nødt til at være på et højere niveau lige nu, for så vidt angår intensitet, sammenhæng og bevægelse i især det offensive spil.

Men du får det til at lyde som, at det du skriver er den endegyldige sandhed; "Hvis vi gør sådan....så begår vi en enormt stor fejltagelse". Men det var samme taktik sidste år? Idag havde vi som sagt vundet 3 eller 4-0 og så havde det set helt anderledes ud. Hvis vi havde vundet 4-0 var der ikke nogen som havde snakket om at vi havde lallet os igennem.

Og så skriver du
Blaugrana92 skrev:Sidste år er jeg i øvrigt pisse ligeglad med, når vi skal diskutere denne sæson. Sidste år var sidste år. I år er i år. Hvad der skete før sommeren, kan vi ikke bruge til noget som helst når vi snakker sæsonen 2015-2016.
Der lægges jo en taktik, en skabelon for hvordan holdet skal spille og hvornår vi skal toppe osv. Det hele er meget kalkuleret. Det er arrogant at skrive, at du er pisse ligeglad med sidste år, især fordi det var året hvor vi slog rekorder og vandt triplen.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Sir Suiram »

FCBarcelonaChr skrev:Jeg afprøver et nyt ritual timerne inden kampen mod Atletico, forhåbentlig skaffer det os en sejr.
Jeg synes, du skal holde fast i det, du gør nu. Det fungerer meget godt. Intensiteten, niveauet og skarpheden på denne tid i sæsonen er som forventet. 6 point ude mod Bilbao og hjemme mod Malaga - det turde jeg næsten ikke håbe på for to uger siden. Specielt ikke taget sidste sæson mod Malaga og Supercup-kampene mod Bilbao i betragtning.

Lidt bedre afslutninger og lidt mere medgørlige modstandere - så ligner vi os selv igen.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20480
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Og hvis det ikke gør så går det nok. Det er ikke et must at slå ATM ude. Det er "bare" 3 point.
Ja, det er tidligt på sæsonen, det er tydeligt at spillerne skal op i gear igen. Problematisk er det dog at vi ikke kan score mere end ét mål mod Málaga. I anden halvleg vadede vi jo i chancer, men en sejr er altid godt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Men du får det til at lyde som, at det du skriver er den endegyldige sandhed; "Hvis vi gør sådan....så begår vi en enormt stor fejltagelse". Men det var samme taktik sidste år? Idag havde vi som sagt vundet 3 eller 4-0 og så havde det set helt anderledes ud. Hvis vi havde vundet 4-0 var der ikke nogen som havde snakket om at vi havde lallet os igennem.
Selvfølgelig er det ikke den endegyldige sandhed. Jeg troede ikke at det var nødvendigt at smække et mærkat foran - eller efter - hver eneste sætning, der markerede at der er tale om mit personlige synspunkt. Det var jeg egentlig overbevist om lå ret meget implicit i sådan en debat.

Havde vi vundet 3-0 eller 4-0, havde jeg måske ikke skrevet så langt et indlæg, men jeg vil gerne forsikre dig om at jeg stadig havde påpeget vores ringe, usammenhængende og lav-intense spil.
Brombi skrev:Der lægges jo en taktik, en skabelon for hvordan holdet skal spille og hvornår vi skal toppe osv. Det hele er meget kalkuleret. Det er arrogant at skrive, at du er pisse ligeglad med sidste år, især fordi det var året hvor vi slog rekorder og vandt triplen.
Gu' er det da ej arrogant. Jeg skriver jo på intet tidspunkt at jeg er ligeglad med El Triplete og vores rekorder. Jeg skriver at jeg er ligeglad med sidste sæsons forløb i forhold til debatten om denne sæsons forløb. Det giver altså fin mening at skrive. Hvad der skete i sidste sæson kan vitterligt ikke bruges til noget i denne sæson, for som sædvanlig kan vi ikke styre de udefrakommende faktorer. Det kan da sagtens være at opskriften virkede i sidste sæson, men slår katastrofalt fejl i denne sæson, fordi vi ikke formår at skrabe nok point sammen i efteråret. Måske går Real Madrid ikke ned i foråret? Måske når Atlético Madrid samme niveau som forrige sæson? Vi kan ikke styre nogle af de ting.

Vi kan til gengæld styre hvilket niveau holdet som helhed er på og som jeg skrev før, så mener jeg simpelthen at vi er nødt til at være på et højere niveau end vi er på lige nu, for så vidt angår intensitet, sammenhæng og bevægelse i spillet, for ellers frygter jeg simpelthen at vi ikke er i stand til at skrue på intensiteten efter bedste velbefindende i de store kampe. Det er en frygt og den kan naturligvis gøres til skamme og forkastes af Luis Enrique og Co., men indtil videre forbeholder jeg mig retten til at mene at vi ikke er der hvor vi bør være.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Piquénbauer »

FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:Og hvis det ikke gør så går det nok. Det er ikke et must at slå ATM ude. Det er "bare" 3 point.
Ja, det er tidligt på sæsonen, det er tydeligt at spillerne skal op i gear igen. Problematisk er det dog at vi ikke kan score mere end ét mål mod Málaga. I anden halvleg vadede vi jo i chancer, men en sejr er altid godt.
Selvfølgelig. Men i sidste sæson scorede vi slet ikke og de har tydeligvis et godt tag på os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20480
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1088 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:Og hvis det ikke gør så går det nok. Det er ikke et must at slå ATM ude. Det er "bare" 3 point.
Ja, det er tidligt på sæsonen, det er tydeligt at spillerne skal op i gear igen. Problematisk er det dog at vi ikke kan score mere end ét mål mod Málaga. I anden halvleg vadede vi jo i chancer, men en sejr er altid godt.
Selvfølgelig. Men i sidste sæson scorede vi slet ikke og de har tydeligvis et godt tag på os.
Ja det er selvfølgelig rigtigt. På den måde er det en forbedring ift. sidste sæson.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Og hvis det ikke gør så går det nok. Det er ikke et must at slå ATM ude. Det er "bare" 3 point.
Billede

Det er jo bare 3 point! ;-)

Men jeg kan selvfølgelig godt se din pointe. Vi behøver ikke at vinde alle kampe. Et enkelt point kan skam også sagtens gøre det. Men hvis vi vil have point med hjem fra Madrid om to uger, så mener jeg absolut også at vi skal spille meget, meget bedre end vi gjorde i dag.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 29/8 FC Barcelona - Malaga

Indlæg af Guardiola »

Jeg har skam læst hvad du skriver Blau. Men jeg synes du er ude i en overreaktion. Jeg synes det er ærgeligt at Barcafans nærmest ikke kan acceptere, at vi er i vanskeligheder til tider. I løbet af kampe, i løbet af sæsoner. Det synes jeg er arrogant.

Det kan godt være jeg tolker på det du skriver, men det er sætninger som dem her:
"For at gøre ondt værre, så lader vi til at være fuldkommen tilfredse med kun at vinde 1-0. Hvad er da for en attitude?"

"Har vi ikke fattet at sæsonen er gået i fucking gang?"

"Spiller vi som vi har gjort her de fem første kampe af sæsonen, så kan vi godt forvente en ordentlig røvfuld, så jeg håber fandeme godt nok at Lucho vågner op og får spillerne til det samme."

"Vi kan ikke lalle os igennem sæsonstarten og det virker virkelig som om at vi prøver på at gøre netop det."

"Så taber man altså så mange point, at man ikke kan nå at hente det i foråret."

"[...]vores næste La Liga modstander hedder altså Atlético Madrid og lige bagefter starter Champions League turneringen, som vi trods alt også gerne skulle gå videre i."

"Jeg er fuldstændig indforstået med at vi ikke skal køre på samtlige cylindre på nuværende tidspunkt, men hvis vi ikke kan mønstre mere end det her - selvom vi er langt fra topformen - så er jeg virkelig bekymret på vegne af vores titel-drømme."

Det er jo indlæg efter indlæg.
Vi har ekstremt mange svære kampe i efteråret og der går det altså ikke at møde op og tro at vi kan spille på 65%. Hvis vi tror at vi kan det, se så tror jeg ikke en meter på at vi kan vinde et mesterskab, for vi kommer altså ikke til at slå Atlético Madrid, Sevilla, Real Madrid, Valencia og Espanyol på udebane, hvis vi ikke er på 100% i de kampe
Så er det godt, det ikke er dem vi har mødt. Real har sat point til. Det har vi ikke.

Jeg fatter nok bare ikke behovet for den ekstreme negativitet over vores spil. Jeg glæder mig over 6 point, at vi vinder selv når vi ikke spiller godt, og det først på sæsonen. Og at vi har andre end Messi, der kan score målene.
Der er andre storhold, der spiller med om titlerne - vi kommer ikke til at vinde samtlige titler de næste ti år, sådan er det bare. Men vi har været, og er, verdens bedste og mest dominerende hold for tiden og har været det over en god årrække. Det ændrer en La Liga sæsonstart med maks-point ikke på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst