Barca-fanens TV-pakke

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Brombi »

Nå.. Tror jeg skal se alle mine PL kampe på 3+

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg fatter ikke hvorfor 6'eren ikke satser på la liga. Går hele vejen med studie og den samme dækning som PL.

Men ja jeg boykotter 6'eren nu. Det der pis gider jeg simpelthen ikke. Og så har de ikke engang de fulde rettigheder. Viser fucking 2-3 kampe pr weekend.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af kklaus »

Ih, fjollede UEFA, i er jo kommet til at flytte PL helt ned på 3. pladsen...

Billede
The Bundesliga is now officially the second league in Europe according to UEFA's 5 year ranking
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Piquénbauer »

Det er enten fordi ligaen er så hård at holdene ikke kan præstere i europa også eller fordi de ikke gider da pl er vigtigst.

OT: Vi må begynde at undersøge muligheder for hvordan vi ellers kan se la liga. Det må være muligt at se det fra england?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Det er enten fordi ligaen er så hård at holdene ikke kan præstere i europa også eller fordi de ikke gider da pl er vigtigst.

OT: Vi må begynde at undersøge muligheder for hvordan vi ellers kan se la liga. Det må være muligt at se det fra england?
Ja! Vi flytter allesammen til England og bor i et stort Barça-kollektiv derovre. Eventuelt flytter vi til Stoke!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Jeg fatter ikke hvorfor 6'eren ikke satser på la liga. Går hele vejen med studie og den samme dækning som PL. .
Det er vel ret simpelt. Fordi der er langt flere seere til PL end La liga. Jeg forstår det godt, for hvis man ser udover de to store i La liga, så er der måske et stykke ned til de andre, uden at der skal startes en PL vs La Liga-debat, som alt for mange har spildt deres liv med at diskutere.

Men der er stadig pisse irriterende.

Mht. at finde andre måder at se det på, så synes jeg, jeg ofte har kigget på udenlandske TV-stationer, hvor man så evt kunne streame, og jeg har ikke kunne finde noget, hvor man slipper for at skulle have TV-pakken for at få adgang til stream, til en rimelig pris. Mener SKY tilbyder det, men det er åndssvagt dyrt.

Parabol er der vidst muligheder i, hvis man har mulighed for det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Piquénbauer »

Det er vel ret simpelt. Fordi der er langt flere seere til PL end La liga. Jeg forstår det godt, for hvis man ser udover de to store i La liga, så er der måske et stykke ned til de andre, uden at der skal startes en PL vs La Liga-debat, som alt for mange har spildt deres liv med at diskutere.
For det første: Ja der er langt ned fra barca/real til de andre. Men det gør dem jo ikke til dårlige hold. Der er også langt ned fra barca/real og til alt under top 2 i PL.

Og for det andet så er jeg skam helt klar over at der er flere seere til PL. Men når 6'eren alligevel kun har en lille del af PL (2-3 kampe pr uge) så kunne det måske tænkes at de kunne vinde på at satse mere på la liga? Det er f.eks. set før at forskellige sportsgrene (NFL, NBA) er startet småt men med et godt studie osv har vundet seere. Så hvorfor skulle 6'eren ikke kunne gøre det med la liga?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Michman »

FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:Det er enten fordi ligaen er så hård at holdene ikke kan præstere i europa også eller fordi de ikke gider da pl er vigtigst.

OT: Vi må begynde at undersøge muligheder for hvordan vi ellers kan se la liga. Det må være muligt at se det fra england?
Ja! Vi flytter allesammen til England og bor i et stort Barça-kollektiv derovre. Eventuelt flytter vi til Stoke!
Jeg er frisk..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:For det første: Ja der er langt ned fra barca/real til de andre. Men det gør dem jo ikke til dårlige hold. Der er også langt ned fra barca/real og til alt under top 2 i PL.
Jeg tror måske ikke det handler så meget om fodboldmæssig kvalitet, men mere intensitet. Min opfattelse er helt klart, at kampene simpelthen er et bedre produkt rent underholdningsmæssigt. Den engelske liga er meget intens og meget jævnbyrdig, hvilket ofte er godt TV.

La liga falder lidt der i min mening grundet spillestil, stemning på stadions og mindre konkurrence i toppen. Derudover skal du ikke glemme, at er der danskere i ligaen, så er den automatisk langt mere interesant. Når man kan sige Schmeichel, Eriksen og Lindegaard, så falder Krohn-Delhi altså i baggrunden.
Piquénbauer skrev:Men når 6'eren alligevel kun har en lille del af PL (2-3 kampe pr uge) så kunne det måske tænkes at de kunne vinde på at satse mere på la liga?
Ja, men det kræver jo, at der er seere til La liga kampene. Jeg tror måske vi overvurderer den generelle opfattelse af underholdningsværdien af de mindre kampe i La Liga, fordi vi er fans af spansk fodbold.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er overhovedet ikke enig i din betragning af PL >< La liga. For mig at se lirer du alle de overfladiske PL-argumenter af.

Jeg kunne begynde at nævne mindre klubber der spiller god bold, stadions med stemning osv af men det gider jeg ikke. For mig at se er det et spørgsmål om kendskab. Og den gennemsnitlige danske fodboldfan har bare ikke et særlig stort kendskab til la liga. Derfor hopper de i med begge ben når PL gang på gang bliver hypet til noget den ikke er.

Hvis der var en kanal der satsede mere på la liga og gav den gennemsnitlig fodboldfan noget mere kendskab til ligaen og de mindre hold så er jeg overbevist om at flere folk ville få øjnene op for dens kvaliteter.

6'eren står på nuværende tidspunkt i en situation hvor de vil droppe mange kampe om ugen for at sende det sikre i form af 2-3 kampe om lørdagen fra PL. Drop det dog og brug de eksperter de har. Eksperter som har et stort kendskab til la liga. Og byg kanalen op omkring spansk bold. Så kan 3+ rode rundt med deres tumpede "eksperter" og pl mens 6'eren bringer et godt studie og la liga.

Men nej det kommer ikke til at ske da dk desværre stadig er præget af de gode gamle dong dage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af klogfyr »

Ærgeligt at el clasico ikke falder tidligt, så skulle de nok kunne få lettet røven.

Det ville fandme være rart med et gamepass, der sendte kampene direkte og i HD kvalitet.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Jeg kunne begynde at nævne mindre klubber der spiller god bold, stadions med stemning osv af men det gider jeg ikke.
DIN definition af god fodbold. Nu har jeg efterhånden besøgt en del stadions i Spanien, og det er en klar forskel på tilskuernes "tilstedeværelse" under kampene kontra PL. Det er en anden måde man ser fodbold på i Spanien, hvilket jeg godt kan lide. Det er noget mere roligt, med undtagelse af de helt store kampe, naturligvis.
Piquénbauer skrev:Hvis der var en kanal der satsede mere på la liga og gav den gennemsnitlig fodboldfan noget mere kendskab til ligaen og de mindre hold så er jeg overbevist om at flere folk ville få øjnene op for dens kvaliteter.
Man kan i så fald undre sig over, hvorfor Tv2, 3+, kanal 8, kanal 9, Canalsport 1 og 2 ikke har set det marked for sig, med diverse markedsanalyser de trods alt gennemfører før de smider millioner af kroner efter rettigheder. Kunne det være fordi, La liga bare ikke er særlig sexet i Danmark?

Igen, du er biased, fordi du er fan af Barcelona og spansk fodbold. Det er almindelige TV-seere nok ikke. Eller også er der bare mange flere PL-biased fans i Danmark/Norden. Vi må i hvert fald bare konkludere at PL er - kommercielt - langt mere eftertragtet, og det er der jo nok en grund til, der stikker udover kendskabsgrad.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Jesni »

klogfyr skrev:Det ville fandme være rart med et gamepass, der sendte kampene direkte og i HD kvalitet.
Ja for søren. Det ville være fantastisk!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Piquénbauer »

DIN definition af god fodbold. Nu har jeg efterhånden besøgt en del stadions i Spanien, og det er en klar forskel på tilskuernes "tilstedeværelse" under kampene kontra PL. Det er en anden måde man ser fodbold på i Spanien, hvilket jeg godt kan lide. Det er noget mere roligt, med undtagelse af de helt store kampe, naturligvis.
Der er rigeligt med god fodbold i spanien hos de mindre hold (også for fans af andre typer for bold) ligesom der er proppet med stadions hvor der bliver sunget fra start til slut.
Man kan i så fald undre sig over, hvorfor Tv2, 3+, kanal 8, kanal 9, Canalsport 1 og 2 ikke har set det marked for sig, med diverse markedsanalyser de trods alt gennemfører før de smider millioner af kroner efter rettigheder. Kunne det være fordi, La liga bare ikke er særlig sexet i Danmark?

Igen, du er biased, fordi du er fan af Barcelona og spansk fodbold. Det er almindelige TV-seere nok ikke. Eller også er der bare mange flere PL-biased fans i Danmark/Norden. Vi må i hvert fald bare konkludere at PL er - kommercielt - langt mere eftertragtet, og det er der jo nok en grund til, der stikker udover kendskabsgrad.
Jeg har sagt flere gange at jeg godt ved at PL er mere populært og det sikre valg. Mit forslag var så at 6'eren tog en chance og prøvede at bygge noget op omkring la liga eftersom det de byggede op med PL er blevet taget fra dem af viasat. Det kommer dog ikke til at ske pga det lange forhold mellem pl og dk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Tolquhon »

Michman skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Piquénbauer skrev:Det er enten fordi ligaen er så hård at holdene ikke kan præstere i europa også eller fordi de ikke gider da pl er vigtigst.

OT: Vi må begynde at undersøge muligheder for hvordan vi ellers kan se la liga. Det må være muligt at se det fra england?
Ja! Vi flytter allesammen til England og bor i et stort Barça-kollektiv derovre. Eventuelt flytter vi til Stoke!
Jeg er frisk..
I kan også leje et telt i vores have - inkluderet i lejen er retten til at se Sky Sports gennem vinduet. P.S. En teltplads i forhaven koster ekstra.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster