Pedro Rodríguez Ledesma

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

Ja, når man ikke kigger på konteksten og det efterfølgende, som han siger. Der er jo en grund til at han siger sådan:

”Han er en af de vigtigste årsager til, at jeg er her -> Han ringede til mig flere gange og fortalte mig, at han havde brug for mig, for at gøre holdet stærkere”.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig. Nogle vil dog mene at der skulle lidt mere til før at pedro kom løbende end et par opkald fra en så vammel karakter som mou.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

Ja, ja, alt kan drejes og vendes, hvis man virkelig gerne vil have det sådan. Jeg synes slet ikke, at han slikker røv eller noget, men følte sig ønsket, hvilket var med til, at han valgte dem.
Senest rettet af Kubala lør aug 22, 2015 3:24 pm, rettet i alt 1 gang.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Brombi »

Synes at Pedro bliver lagt for alt for meget unødvendig had. Kan ikke lige se hvad der er i vejen med hans udtalelser. Han går fra at være en reserve, til en manager som personligt har ringet til ham adskillige gange og fortalt ham hans vigtighed. Det er nyt og spændende for ham, han kommer til at bo i London, spille på hold med en af sine gode venner.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Jesni »

Ja, det er ærligt talt en smule ynkeligt at se hvor hurtigt folk flipper på en så klubloyal mand. Han skifter jo af helt åbentlyst grunde, som er ganske fornuftige. Luis Enrique vil jo ikke bruge ham, så hvorfor er han nu en idiot, fordi Mouriho tydeligvis virkelig gerne vil have ham?

Lad nu det Mourinho-hate forblive på Mourinho og ikke hans spillere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Piquénbauer »

Fint at du ser sådan på. Men der er ingen grund til at kalde folk som ser anderledes på det ynkelige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes også at det her er totalt irrationelt. Prøv nu for fanden da lige at se lidt mere nuanceret på det. Hvis Pedro ved at han ikke får så stor en rolle, som talentet egentlig berettiger til i Barcelona, og han derfor må finde sig en ny klub, så skal han selvfølgelig vælge den der giver bedst mening for ham.

Når Mourinho så giver sig tid til personligt at ringe til Pedro, endda flere gange, er der jo en del der kunne tyde på at Chelsea er et rigtig godt valg for Pedro.

Desuden må man jo altså også sige om Mourinho, at han er ekstremt dygtig til at vinde spillernes tillid. Jeg har også svært ved at udstå ham, men langt, langt, langt størstedelen af de der har arbejdet med ham, har jo udelukkende pæne ting at sige om ham. Derudover er han altså også en dygtig træner. Har han ofte haft heldet med sig. Helt sikkert. Men derfor kan man stadig godt være rigtig dygtig.

Jeg kan godt sætte mig i Pedros sted, og jeg kan godt forstå at han vælger Chelsea, når nu Mourinho tydeligvis tiltænker Pedro en vigtig rolle.

Jeg synes slet ikke at det er fair, at lægge Pedro sådan for had, bare fordi han skifter til en klub som Mourinho træner, og efterfølgende udtaler sig i rosende vendinger om sin nye cheftræner. Hvad havde I regnet med?

Efter 10 års tro tjeneste, hvor Pedro altid - uden undtagelse - har givet alt hvad han havde i sig, og så lige lidt til, så forventer jeg ærligt talt at vi behandler ham med lidt mere respekt, end hvad jeg ser her.

Stram op.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt kunne Lucho vel også bare have brugt Pedro lidt mere, eller have lovet ham en større rolle i denne sæson. Men Lucho ser ikke ud i at være interesseret i at rotere bare det mindste på de tre forreste pladser - noget jeg faktisk ikke forstår - og så er det da klart at Pedro gerne vil væk. Den mand er alt for god til kun at spille 25-30 minutter hist og her.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Piquénbauer »

Med det niveau som pedro viste så var der hverken grund til at spille ham mere eller give ham en større rolle på holdet.

MSN var klar og vi var i en afgørende periode af sæsonen så selvfølgelig skulle de spille.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Med det niveau som pedro viste så var der hverken grund til at spille ham mere eller give ham en større rolle på holdet.

MSN var klar og vi var i en afgørende periode af sæsonen så selvfølgelig skulle de spille.
Jo, der var faktisk en super, super væsentlig grund, nemlig at vi muligvis havde undgået den situation vi står i lige nu, hvor vi har en forfærdelig ringe bredde på holdet. Måske i virkeligheden den dårligste bredde og mest skrøbelige trup vi har haft de sidste 15 år. Vi havde brug at holde på en spiller som Pedro, men det kunne vi ikke finde ud af, fordi vi gav ham en rolle, hvor han ikke spillede nævneværdigt flere minutter end Cristian Tello gjorde i 2012-2013 sæsonen. Pedros antal minutter i sidste sæson svarer til ca. 17 hele kampe, mens Tellos antal minutter i 2013 svarer til ca. 13 hele kampe.

Så kan jeg virkelig godt forstå at Pedro han skrider. Han kom ovenpå sin bedste sæson i karrieren, hvor han scorede det højeste antal mål, leverede det højeste antal assists og var ligeså skarp som tilbage i sine første sæsoner. Når vi så vælger at kvittere så flot en sæson, med en mindre rolle og meget, meget færre minutter, så ligger vi altså bare som vi har redt. Pedro spillede det laveste antal liga-minutter siden han blev rykket op på førsteholdet. Han spillede sågar færre minutter, end han gjorde i den ekstremt skadesplagede 2011-2012 sæson.

Lucho tænkte ualmindeligt kortsigtet - og det tror jeg i øvrigt stadig han gør. Det resulterede muligvis i fantastisk resultater i sidste sæson, men det kan til gengæld ende med at koste os en høj, høj pris i denne sæson - primært i efteråret, hvor vi ikke kan benytte os af vores nye indkøb. Det er næsten som om at Lucho slet ikke tog højde for transferkarantænen, hverken i sommer- eller vinterpausen sidste år, eller i løbet af sæsonen.

Ja, MSN var klar. Hvad så når én af de tre, får en eller anden skade i denne her sæson, og vi har tre vigtige kampe efterfølgende? Så spiller vi med Rafinha? Rafinha er en spændende spiller, men han er langt fra Pedros niveau og rutine, især i de store kampe hvor Pedro gerne leverer fantastisk. Eller satser vi på at Munir eller Sandro slår igennem? Hvad er planen med alt det her? Det lader ikke altid til at Lucho har en. Hvis han har, så er den mere end bare almindeligt svær at få øje på.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Brombi »

Jeg er langt fra overbevist af Rafinha og han er i min bog rimelig overvurderet - igen en spiller, måske ligesom Roberto, én jeg ikke ville købe hvis han ikke kom fra La Masia. Han viser glimt af gode tekniske ting, men derudover synes jeg ikke han har været vildt god. Denne sæson er hans, og han skal overbevise mig og andre tvivlere om at han er 'the guy'.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Xavi6Smede »

Tænk at få kritik for at rose sin nye træner..

En af de ting jeg frygtede mest da vi købte Suarez var, at holdet pludselig havde 3 spillere, der egentlig bør spille 90 min stort set hver gang. Vi så også utallige gange utilfredshed fra Suarez og Neymar når de blev skiftet ud. Derfor er det næsten umuligt at have en tilfreds kvalificeret reserve, hvilket vi nu har set med Pedro. Og nærmest umuligt for et La Masia talent at få en reel chance (selvom de måske får det det næste halve år). Måske er det en af årsagerne til at LE så gerne ville have Turan, da han både kan være en kvalificeret reserve til angrebet, samt spille CM.. Og derved have en større rolle end Pedro desværre havde sidste sæson.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Piquénbauer »

Jo, der var faktisk en super, super væsentlig grund, nemlig at vi muligvis havde undgået den situation vi står i lige nu, hvor vi har en forfærdelig ringe bredde på holdet. Måske i virkeligheden den dårligste bredde og mest skrøbelige trup vi har haft de sidste 15 år. Vi havde brug at holde på en spiller som Pedro, men det kunne vi ikke finde ud af, fordi vi gav ham en rolle, hvor han ikke spillede nævneværdigt flere minutter end Cristian Tello gjorde i 2012-2013 sæsonen. Pedros antal minutter i sidste sæson svarer til ca. 17 hele kampe, mens Tellos antal minutter i 2013 svarer til ca. 13 hele kampe.

Så kan jeg virkelig godt forstå at Pedro han skrider. Han kom ovenpå sin bedste sæson i karrieren, hvor han scorede det højeste antal mål, leverede det højeste antal assists og var ligeså skarp som tilbage i sine første sæsoner. Når vi så vælger at kvittere så flot en sæson, med en mindre rolle og meget, meget færre minutter, så ligger vi altså bare som vi har redt. Pedro spillede det laveste antal liga-minutter siden han blev rykket op på førsteholdet. Han spillede sågar færre minutter, end han gjorde i den ekstremt skadesplagede 2011-2012 sæson.
Jeg kan sagtens forstå hvorfor han tog videre. Jeg kan ikke forstå hvorfor han valgte Chelski når Man U og City eftersignende også ville have ham men måske var det bare rygter.
Lucho tænkte ualmindeligt kortsigtet - og det tror jeg i øvrigt stadig han gør. Det resulterede muligvis i fantastisk resultater i sidste sæson, men det kan til gengæld ende med at koste os en høj, høj pris i denne sæson - primært i efteråret, hvor vi ikke kan benytte os af vores nye indkøb. Det er næsten som om at Lucho slet ikke tog højde for transferkarantænen, hverken i sommer- eller vinterpausen sidste år, eller i løbet af sæsonen.
Lucho var ved at få sparket i Januar og så overrasker det dig at han tænkte kortsigtet?

Jeg kan sagtens forstå at Lucho spillede den bedste start 11'er så længe den var klar og så længe vi havde chancen for at vinde. Han var presset og det var begrænset hvor meget han kunne bruge en tilfreds pedro til så længe han ikke fik resultater. Det så man tydeligt efter nederlaget til Real Soc hvor han blev slagtet for at spare Messi og Neymar. Han havde brug for resultater og chancen for disse var meget større med MSN fremme end med Pedro.

Ligeledes skal man ikke undervurdere det pres som Lucho var under fra MSN. Det er ikke små ligegyldige spillere som ser sig tilfreds med ikke at spille. De vil spille hver eneste kamp. Og at holde dem glade er altså en del vigtigere end at holde Pedro glad.
a, MSN var klar. Hvad så når én af de tre, får en eller anden skade i denne her sæson, og vi har tre vigtige kampe efterfølgende? Så spiller vi med Rafinha? Rafinha er en spændende spiller, men han er langt fra Pedros niveau og rutine, især i de store kampe hvor Pedro gerne leverer fantastisk. Eller satser vi på at Munir eller Sandro slår igennem? Hvad er planen med alt det her? Det lader ikke altid til at Lucho har en. Hvis han har, så er den mere end bare almindeligt svær at få øje på.
Nu tænker han vel lige netop fremad ved at give nogle spillere som han mener er klar chancen for at vise hvad de kan. Så kan det godt være at du (og andre) ikke er trygge ved disse spillere men i en tid hvor Lucho får tæsk for ikke at bruge de unge så er det vel ok at de også får en chance? Ja nogen vil endda sige at Lucho tænker på klubbens fremtid ved at give unge spillere chancen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Kubala »

Lige til den her:
Jeg kan sagtens forstå hvorfor han tog videre. Jeg kan ikke forstå hvorfor han valgte Chelski når Man U og City eftersignende også ville have ham men måske var det bare rygter.
Der er forklaringer på alt muligt omkring MSN og Luis Enrique, men sjovt nok ikke i samme grad på Pedro, hvor der kun er en synsvinkel eller et perspektiv, eller sådan virker det. Måske fordi Mourinho og Chelsea ville Pedro mere end LvG og Man Utd eller Pellegrini og City? Kunne det være en tanke? Eller er det fuldstændig utænkeligt?

Der, hvor billedet glipper for mig, er, når en bruger herinde siger, at Rafinha allerede er bedre end Pedro, efter at have leveret én god kamp som kant. Det er altså lidt respektløs over for Pedro, imo, for slet ikke at nævne de her udtalelser, som virker til at være en storm i et glas vand.
Senest rettet af Kubala fre aug 21, 2015 10:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7 - Pedro Rodríguez Ledesma

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig kunne det være en mulighed. Pedro har vel følt at det var der han havde de bedste chancer for at spille (og vinde).

Og fred være med det selvom jeg ikke bryder mig om det. Jeg lader nok mit had til Mou og chelski fylde for meget men det brænder så også mere end de følelser jeg har for pedro ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster