Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

Man skal heller ikke glemme, at klima ikke er en afgørende faktor for lykke på længere sigt. Folk flytter til de varme lande med en tro på større livsglæde, men i virkeligheden er det langt nede på listen over ting, der faktisk øger livsglæden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Man skal heller ikke glemme, at klima ikke er en afgørende faktor for lykke på længere sigt. Folk flytter til de varme lande med en tro på større livsglæde, men i virkeligheden er det langt nede på listen over ting, der faktisk øger livsglæden.
Det er jeg ret sikker på varierer rigtig, rigtig meget fra person til person. Nogle af de ting jeg elsker allermest at foretage mig, fungerer klart bedst og er klart lettere at foretage sig, hvis klimaet er varmt året rundt. Jeg elsker virkelig at cykle, men har virkelig, virkelig svært ved at tvinge mig selv til det, i vintermånederne herhjemme, så jeg er nu ret sikker på at det absolut ville forøge min livsglæde, at flytte til et land med varmere klima, således at jeg kunne cykle året rundt.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Man skal heller ikke glemme, at klima ikke er en afgørende faktor for lykke på længere sigt. Folk flytter til de varme lande med en tro på større livsglæde, men i virkeligheden er det langt nede på listen over ting, der faktisk øger livsglæden.
Det er jeg ret sikker på varierer rigtig, rigtig meget fra person til person. Nogle af de ting jeg elsker allermest at foretage mig, fungerer klart bedst og er klart lettere at foretage sig, hvis klimaet er varmt året rundt. Jeg elsker virkelig at cykle, men har virkelig, virkelig svært ved at tvinge mig selv til det, i vintermånederne herhjemme, så jeg er nu ret sikker på at det absolut ville forøge min livsglæde, at flytte til et land med varmere klima, således at jeg kunne cykle året rundt.
Vi har alle sammen aktiviteter der fungerer bedst i varmt vejr. Alligevel er landene i Skandinavien de lykkeligste i verden. Man skal heller ikke undervurdere, at forventningens glæde er den største. Derudover nyder du sikkert cyklen endnu mere, fordi du er bevidst om, at det ikke kan lade sig gøre hele året.

Jeg siger ikke, at klima er ligegyldigt. Man bliver bare skuffet, hvis man forventer større livsglæde efter at have flyttet til et varmere land. Der er ingen tvivl om, at en person fra Californien vil have det svært, hvis han flyttede til Alaska. Der er dog intet, der tyder på, at en person fra Alaska bliver mere lykkelig af at flytte til Californien.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Gutter, jeg tager til NYC på torsdag. Hvad skal opleves, spises og ses?
Gerne spisesteder, seværdigheder og butikker med tøj i stil med Acne, Helmut Lang, Common Projects, Daniel Patrick og andet lækkert.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Hvis du er lidt til kunst så snyd dig ikke fra Guggenheim (herunder Central Park, som er klods op ad).
Lej evt. en cykel i Central Park.

Og gå en tur i High Park (nedlagt højbane).
http://www.boomsbeat.com/articles/2162/ ... k-city.htm

Gå en tur over Brooklyn Bridge og besøg byens bedste pizzaria, Grimaldis næsten under broen.

Tag til West Village og Washington Square. Det er labert.

Jeg tænker videre.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Badabing »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Man skal heller ikke glemme, at klima ikke er en afgørende faktor for lykke på længere sigt. Folk flytter til de varme lande med en tro på større livsglæde, men i virkeligheden er det langt nede på listen over ting, der faktisk øger livsglæden.
Det er jeg ret sikker på varierer rigtig, rigtig meget fra person til person. Nogle af de ting jeg elsker allermest at foretage mig, fungerer klart bedst og er klart lettere at foretage sig, hvis klimaet er varmt året rundt. Jeg elsker virkelig at cykle, men har virkelig, virkelig svært ved at tvinge mig selv til det, i vintermånederne herhjemme, så jeg er nu ret sikker på at det absolut ville forøge min livsglæde, at flytte til et land med varmere klima, således at jeg kunne cykle året rundt.
Vi har alle sammen aktiviteter der fungerer bedst i varmt vejr. Alligevel er landene i Skandinavien de lykkeligste i verden. Man skal heller ikke undervurdere, at forventningens glæde er den største. Derudover nyder du sikkert cyklen endnu mere, fordi du er bevidst om, at det ikke kan lade sig gøre hele året.

Jeg siger ikke, at klima er ligegyldigt. Man bliver bare skuffet, hvis man forventer større livsglæde efter at have flyttet til et varmere land. Der er ingen tvivl om, at en person fra Californien vil have det svært, hvis han flyttede til Alaska. Der er dog intet, der tyder på, at en person fra Alaska bliver mere lykkelig af at flytte til Californien.
For dem har set Kraftidioten af Kim Fupz Aakeson med bl.a. Stellan Skarsgaard:

"det skyldes velfærdsstaten. Den findes ikke i lande med godt vejr. De er på røven alle sammen. Man må vælge – velfærd eller sol"
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Jesni »

Storken skrev: Man bliver bare skuffet, hvis man forventer større livsglæde efter at have flyttet til et varmere land. Der er ingen tvivl om, at en person fra Californien vil have det svært, hvis han flyttede til Alaska. Der er dog intet, der tyder på, at en person fra Alaska bliver mere lykkelig af at flytte til Californien.
Det kan du lige konkludere. Flot. Og hvad er det for noget, der ikke tyder på det? Din egen logik, du sætter lig med "sandheden"?

Emo. Tag afsted. Fuck pengene. Du kan altid komme tilbage og finde et velbetalt lortejob i Danmark. Jeg har selv sagt nej tak til en mulighed i Barcelona for nogle år siden, fordi jeg ikke havde nosserne til at sige farvel til den forudsigelige hverdag i Danmark. Og det fortryder jeg.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Enig. Go for it. Endnu et plus er at du kan frikadeller på alle de danske restauranter på Solkysten!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

Det er en vigtig beslutning emo. Jeg ville personligt have tænkt det rigtig grundigt igennem.

Jeg synes du skal spørge dig selv, hvorfor du vil gøre det. Er det for at prøve noget nyt eller opleve noget andet end Danmark? I det tilfælde kan du jo bare blive i Danmark og bruge de ekstra penge på oplevelser og rejser.

Derudover er det trods alt en kæmpe forskel i lønindkomst. I teorien betaler du årligt en omkostning på 250.000kr for at bo i Spanien, hvis du flytter. Det er alligevel mange penge for et land, hvor folk ikke engang føler sig lykkeligere. Jeg tror vi glemmer, hvor godt vi egentlig har det i Danmark.

Du træffer forhåbentlig den beslutning, der er rigtig for dig. Man ved det bedst selv.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Det er alligevel mange penge for et land, hvor folk ikke engang føler sig lykkeligere.
Haha, køl nu lige ned med de der referencer til relativt ligegyldige undersøgelser, som jeg i øvrigt - dog uden at være sikker - forestiller mig benytter sig af ganske tvivlsom metodologi.

Men, ja. Læg hovedet i blød, emo, og sov på det i nogle dage (altså, du skal selvfølgelig ikke sove uafbrudt flere dage i træk). Snak med familien og vennerne om det. Søg på nettet efter hvad andre danskere har oplevet, når de er flyttet til Spanien.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Det er alligevel mange penge for et land, hvor folk ikke engang føler sig lykkeligere.
Haha, køl nu lige ned med de der referencer til relativt ligegyldige undersøgelser, som jeg i øvrigt - dog uden at være sikker - forestiller mig benytter sig af ganske tvivlsom metodologi.
Det er sjovt, hvordan forskning er tvivlsomt og ligegyldigt, hvis det ikke støtter op om ens synspunkter.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Det er alligevel mange penge for et land, hvor folk ikke engang føler sig lykkeligere.
Haha, køl nu lige ned med de der referencer til relativt ligegyldige undersøgelser, som jeg i øvrigt - dog uden at være sikker - forestiller mig benytter sig af ganske tvivlsom metodologi.
Det er sjovt, hvordan forskning er tvivlsomt og ligegyldigt, hvis det ikke støtter op om ens synspunkter.
Det er ikke tvivlsomt og ligegyldigt, fordi det ikke støtter op om mit synspunkt, som jeg i øvrigt ikke engang har præsenteret dig for. Det er tvivlsomt og ligegydigt fordi jeg ikke mener at man kan måle glæde eller lykke, især ikke afgrænset af grænser og nationaliteter. Jeg synes det er fuldstændig åndssvagt at forsøge at kåre et land, der skulle forestille at være det lykkeligste i verden.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af JonasV »

Jeg synes, det er yders sjældent jeg hører folk fortælle om at have fortrudt at have taget den slags chancer, men derimod langt oftere den anden vej rundt. Altså at fortryde ikke at have taget chancen.

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Nói NPO »

Storken skrev:
Blaugrana92 skrev:
Storken skrev:Man skal heller ikke glemme, at klima ikke er en afgørende faktor for lykke på længere sigt. Folk flytter til de varme lande med en tro på større livsglæde, men i virkeligheden er det langt nede på listen over ting, der faktisk øger livsglæden.
Det er jeg ret sikker på varierer rigtig, rigtig meget fra person til person. Nogle af de ting jeg elsker allermest at foretage mig, fungerer klart bedst og er klart lettere at foretage sig, hvis klimaet er varmt året rundt. Jeg elsker virkelig at cykle, men har virkelig, virkelig svært ved at tvinge mig selv til det, i vintermånederne herhjemme, så jeg er nu ret sikker på at det absolut ville forøge min livsglæde, at flytte til et land med varmere klima, således at jeg kunne cykle året rundt.
Vi har alle sammen aktiviteter der fungerer bedst i varmt vejr. Alligevel er landene i Skandinavien de lykkeligste i verden. Man skal heller ikke undervurdere, at forventningens glæde er den største. Derudover nyder du sikkert cyklen endnu mere, fordi du er bevidst om, at det ikke kan lade sig gøre hele året.

Jeg siger ikke, at klima er ligegyldigt. Man bliver bare skuffet, hvis man forventer større livsglæde efter at have flyttet til et varmere land. Der er ingen tvivl om, at en person fra Californien vil have det svært, hvis han flyttede til Alaska. Der er dog intet, der tyder på, at en person fra Alaska bliver mere lykkelig af at flytte til Californien.
Er enig med Blaugrana92 her, lykke kan ikke måles, og jo, der er en fin chance for at en fyr fra Alaska får mere livsglæde i Californien.

Blaugrana92s eksempel er da helt fint, måske kunne det så også være at omgivelserne var bedre? måske synes han det var federe at cykle i bjergene ved Malaga ( Sierra Nevada ), end på en dansk landevej. Derudover så er der altså bare nogle ting der altid er fedt, har personligt aldrig sagt nej til en omgang fodbold, og nydt det stortset lige meget hver gang.
Jeg har oplevet skader der varede over et år, og synes på ingen måde at den lille ekstra værdsættelse jeg havde i første kamp efter skaden var i nærheden af at ophæve den mindre depression jeg havde fået hver gang mit hold spillede uden mig de foregående syv måneder. Nok lidt ligesom at den ekstra værdsættelse får når han (Blaugrana92) en sjældent gang cykler ikke kan ophæve den frustration han har hele vinteren fordi han ikke får cyklet ligeså meget pga. dårligt vejr og salt på vejene i vintermånederne.

Jeg flytter til Alicante i Spanien i et år, om et par uger, og det gør jeg fordi jeg nemlig føler mig lidt fanget og begrænset her i DK. Jeg dyrker noget der hedder Downhill mountain biking, og den sportsgren kan man ikke dyrke i DK. Så jeg har et fritidsjob (Ja, jeg er ikke voksen....) bare så jeg kan bruge alle de penge jeg har tjent i løbet af ugen på at tage til Sverige, købe liftkort og cykle. Det kan jeg så kun i weekenderne, og nogle gange har jeg endda for travlt med lektier til at komme afsted, og jeg kan med det samme mærke at mandag morgen bare lige er 100X gange hårdere fordi jeg ikke har fået klaret mit hoved ved at suse ned af bjerge (som vi jo sjovt nok ikke har i DK...). Og hvis jeg så kunne komme ud på cyklen en time efter skole hver dag er jeg heller ikke i tvivl om at det ville oppe min livsglæde.

Oprindelig skulle jeg faktisk havde taget afsted til Whistler, Canada, men det var for dyrt...
Point er at jeg glæder mig til at få regelmæssig adgang til nogle flere højdemeter (nærmeste bikepark ligger 25km fra Alicante, fremfor de 400km som er distancen til en lille svensk bikepark i Sverige fra Sorø). Derudover elsker jeg også at dykke, hvilke man også kan i Alicante....

Derudover tror jeg da også at der er en grund til at mange skielskere flytter til Sverige eller Norge?

Point er bare at jeg synes det er lidt træls at du bruger undersøgelser til at generalisere. En af grundene til at folk i Spanien måske ikke er ligeså lykkelige som danskere (ifølge din undersøgelse) kunne jo feks. være at der er en del arbejdsløshed, hvilket er et problem Emo sjovt nok ikke kommer til at få.

Undersøgelser kan bare så nemt bruges til ens fordel, eksempelvis er der jo dem der undskylder at spise mælkechokolade med at kakao er sundt... Eller drikker med at vin er godt imod visse sygdomme. Er ked af at skuffe dig Storken, men alle svar findes altså ikke gennem statistikker og undersøgelser. Ligesom at antal mål ikke er lig med hvor god en fodboldspiller man er.

Du må lige rette mig Blaugrana92 hvis jeg tager fejl i mine mange antagelser omkring dig.

Personligt ved jeg ihvertfald at jeg ikke kommer til at bo i DK som voksen, jeg har brug for bjerge og natur, ellers hænger jeg bare ikke sammen. Om det så bliver Alicante, NZ, Whistler eller Sverige jeg ender i må tiden jo vise.

Håber at min pointen skinner igennem alt det jeg har skrevet...

Derudover, Emo. Så overvej hvilke pros og cons der er. Hvordan ville Malaga være bedre end DK? og omvendt. Har samme oplevelse som JonasV med at folk oftere fortryder ikke at tage chancen fremfor at tage den.
Senest rettet af Nói NPO tirs aug 18, 2015 7:11 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af zqa »

Jeg ville tilgengæld hellere bo i Alaska. Snowboard all day long niggers! :cool: ;-)
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster