Arda Turan

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Jesni »

Det var heller ikke særlig smart eller sympatisk af Messi at tyre bolden ud i publikum for nogle år siden i Madrid, men vi ved udemærket godt han ikke er en idiot. Turan har kastet en støvle. Big deal.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Daluigi »

Jesni skrev:Det var heller ikke særlig smart eller sympatisk af Messi at tyre bolden ud i publikum for nogle år siden i Madrid, men vi ved udemærket godt han ikke er en idiot. Turan har kastet en støvle. Big deal.
Det var vel blot et spørgsmål om tid, før du fik draget en negativ parallel til Messi...

Iøvrigt temmelig langt fra en fair sammenligning.
Forumlegende

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Jesni »

Daluigi skrev:
Jesni skrev:Det var heller ikke særlig smart eller sympatisk af Messi at tyre bolden ud i publikum for nogle år siden i Madrid, men vi ved udemærket godt han ikke er en idiot. Turan har kastet en støvle. Big deal.
Det var vel blot et spørgsmål om tid, før du fik draget en negativ parallel til Messi...

Iøvrigt temmelig langt fra en fair sammenligning.
Jo, den er rimelig fair. Du kalder Arda Turan for uintelligent, hviket er så forkert som noget kan være, men lad de ligge, fordi han har optrådt idiotisk én gang. Jeg mindede dig blot om, at vi har spillere i truppen, vi udemærket ved er sympatiske mennesker, der også har begået fejl.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af A$AP »

Arda Turan (Galatasaray): "I have big dreams. Maybe the people will laugh at it, but I dream to play at Barcelonaa one day." [ntv]
2011.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Blaugrana92 »

A$AP skrev:
Arda Turan (Galatasaray): "I have big dreams. Maybe the people will laugh at it, but I dream to play at Barcelonaa one day." [ntv]
2011.
Ja, den der ler sidst ler bedst!

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Bager »

So what hvis han har gjort nogle småting på banen som ikke er særlig intelligent? Han er ikke perfekt, men derfor kan han godt være en god spiller for os.

Ligesom folks intelligensniveau herinde heller ikke er overvældende, så er folk da velkomne alligevel ;)
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Brombi »

Bager skrev:So what hvis han har gjort nogle småting på banen som ikke er særlig intelligent? Han er ikke perfekt, men derfor kan han godt være en god spiller for os.

Ligesom folks intelligensniveau herinde heller ikke er overvældende, så er folk da velkomne alligevel ;)
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence."

damn det er lige til signaturen

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:
Bager skrev:So what hvis han har gjort nogle småting på banen som ikke er særlig intelligent? Han er ikke perfekt, men derfor kan han godt være en god spiller for os.

Ligesom folks intelligensniveau herinde heller ikke er overvældende, så er folk da velkomne alligevel ;)
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence."

damn det er lige til signaturen
"The problem with the world is that people are fucking stupid."

Citat mig, nu.

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Xavi6Smede »

Synes han har gjort et rigtig godt indtryk i de videoer og udtalelser han er kommet med de sidste dage. Men han skal lige huske at Rakitic sidder på den ene midtbaneplads :smile: Han bliver ved med at udtale, at han glæder sig til at spille ved siden af Iniesta, Messi, Neymar og Suarez, hvilket han sidst viste ved at lægge et billed ind af ham selv og de 4. Men spændende køb!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:
Bager skrev:So what hvis han har gjort nogle småting på banen som ikke er særlig intelligent? Han er ikke perfekt, men derfor kan han godt være en god spiller for os.

Ligesom folks intelligensniveau herinde heller ikke er overvældende, så er folk da velkomne alligevel ;)
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence."

damn det er lige til signaturen
"The problem with the world is that people are fucking stupid."

Citat mig, nu.

Sendt fra min fede telefon, bitches!
brothr? :(

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Kubala »

Jeg er imod de der udsagn:
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence."


Og jeg er også imod, at man kalder folk for dumme og uintelligente. Jeg mener, at man legitimerer folks adfærd(deres forkerte handlinger), når man kalder dem dumme og uintelligente, så derfor skulle vi måske hellere snakke om uvidenhed frem for at blåstemple dem med mærkater som dumme og uintelligente. Desuden er intelligens i dag ikke entydigt, men der er variationer, især den sociale intelligens bliver overset i debatten omkring intelligens, hvilket er ærgerligt, for den er virkelig vigtig, lige så vigtig som de andre intelligenser(hvis ikke vigtigere).

I øvrigt anser jeg heller ikke mig selv som klog, for det mener jeg er dumt. Hvis man anser sig selv som klog, så har man endelig tabt. Kan ikke huske, hvilken videnskabsmand/filosof, der sagde, at hvis man anså sig selv som værende klog, så var man i sandheden dum.
Senest rettet af Kubala lør jul 11, 2015 1:26 am, rettet i alt 1 gang.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Brombi »

Kubala skrev:Jeg er imod de der udsagn:
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence."


Og jeg er også imod, at man kalder folk for dumme og uintelligente. Jeg mener, at man legitimerer folks adfærd(deres forkerte handlinger), når man kalder dem dumme og uintelligente, så derfor skulle vi måske hellere snakke om uvidenhed frem for at blåstemple dem med mærkater som dumme og uintelligente. Desuden er intelligens i dag ikke entydigt, men der er variationer, især den sociale intelligens bliver overset i debatten omkring intelligens, hvilket er ærgerligt, for den er virkelig vigtig, lige så vigtig som de andre intelligenser.

I øvrigt anser jeg heller ikke mig selv som klog, for det mener jeg er dumt. Hvis man anser sig selv som klog, så har man endelig tabt. Kan ikke huske, hvilken videnskabsmand/filosof, der sagde, at hvis man anså sig selv som værende klog, så var man i sandheden dum.
Det er altså ikke bare et eller andet tilfældigt udsagn, men et rigtig kendt citat af Bukowski. Det kan da godt være at det ikke passer i alle enkelte tilfælde men jeg kan da egentlig godt følge hans pointe :)

Ved ikke om det er Sokrates du er ude efter, men han udtalte følgende:

"I am wiser than this man, for neither of us appears to know anything great and good; but he fancies he knows something, although he knows nothing; whereas I, as I do not know anything, so I do not fancy I do. In this trifling particular, then, I appear to be wiser than he, because I do not fancy I know what I do not know."

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Kubala »

Brombi skrev:
Kubala skrev:Jeg er imod de der udsagn:
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence."


Og jeg er også imod, at man kalder folk for dumme og uintelligente. Jeg mener, at man legitimerer folks adfærd(deres forkerte handlinger), når man kalder dem dumme og uintelligente, så derfor skulle vi måske hellere snakke om uvidenhed frem for at blåstemple dem med mærkater som dumme og uintelligente. Desuden er intelligens i dag ikke entydigt, men der er variationer, især den sociale intelligens bliver overset i debatten omkring intelligens, hvilket er ærgerligt, for den er virkelig vigtig, lige så vigtig som de andre intelligenser.

I øvrigt anser jeg heller ikke mig selv som klog, for det mener jeg er dumt. Hvis man anser sig selv som klog, så har man endelig tabt. Kan ikke huske, hvilken videnskabsmand/filosof, der sagde, at hvis man anså sig selv som værende klog, så var man i sandheden dum.
Det er altså ikke bare et eller andet tilfældigt udsagn, men et rigtig kendt citat af Bukowski. Det kan da godt være at det ikke passer i alle enkelte tilfælde men jeg kan da egentlig godt følge hans pointe :)

Ved ikke om det er Sokrates du er ude efter, men han udtalte følgende:

"I am wiser than this man, for neither of us appears to know anything great and good; but he fancies he knows something, although he knows nothing; whereas I, as I do not know anything, so I do not fancy I do. In this trifling particular, then, I appear to be wiser than he, because I do not fancy I know what I do not know."
Ja, det er vist Sokrates. Jeg sagde heller ikke, at det var et tilfældigt udsagn, jeg sagde derimod, at jeg var imod sådanne udsagn. Jeg mener, at man skal kigge på det på en anden måde. Jeg mener, at mennesker mangler viden omkring tingene, men at de ikke direkte er dumme.

I øvrigt var det slet ikke et angreb på dig, Brombi, eller en anfægtelse af rigtigheden af citatet, men bare min generelle holdning til sådan noget.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Kubala »

Ps: Omkring det med confidence, som Bukowski taler om, så har han helt sikkert fat i noget, men så er spørgsmålet, om det ikke handler om self-esteem(selvværd) frem for confidence(selvtillid)? For confidence er falsk tryghed i psykologisk øjemed, hvorimod self-esteem er det centrale og væsentlige, altså har man self-esteem, er man i balance, mens man er i ubalance, hvis man alene har confidence. Self-esteem giver også confidence og det er den rigtige form for confidence, ikke det der falske(som præget af en facade).

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Daluigi »

Elsker denne tråds drejning! Lommefilosofi for fuld udblæsning!

Spændende at vi kan se ham i USA kampene
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster